Gå til innhold

MVN90 sin vei tilbake til normalen..


MVN90

Anbefalte innlegg

Så utrolig flink du har vært! :duskedame: 

Skulle ønske jeg likte å jogge. Det er jo så god trening, og veldig fint å komme seg ut! :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Belle 😊

I dag ble det 11,5 km. Jeg har tilbakelagt mange mil i nærområdet rundt meg, så godt å reise til mammaen min å løpe en tur derifra.  Utrolig flott langs Mjøsa og Domkirkeodden 🏃‍♀️

Første joggetur ute på lenge uten hund, var spent på om jeg klarte å holde såpass langt uten noe form for drahjelp men det gikk veldig fint. Sidevind og motvind så var tungt se siste 3km  men tok ingen pauser så veldig fornøyd med det 🏃‍♀️

Vekta mi står bom stille, jeg blir egentlig ganske frustrert... stått stille i 3 uker nå. Kjedelig når jeg holder meg unna alt jeg egentlig har lyst på, og ser lite resultater. Noen cm her og der, men går sakte... Jeg håper kroppen min driver å bygger muskler, og at vekten vil gå ned når kroppen blir vant til belastningen av 5-7 økter i uka.

Kjøpte ny bukse i dag, tok med str 29 i prøverommet, men den satt nesten ikke på. Måtte ned i str 27, så det var utrolig godt 😊

Føler meg tykk og lubben når jeg ser meg selv i speilet, men jeg gjør da noe med det.

Prøver å holde fokuset på å få en sunn og slank kropp fram til et evt nytt svangerskap. Om det blir om 1 eller 5 år aner jeg ikke, men jeg ønsker å være sterk, sunn og godt forberedt til belastningen et svangerskap er.

Sist hadde jeg ingen plager, red dressur 4 dager i uken fram til uke 28 og jogget 2 dager på overtid. Jeg inbiler meg at kroppen taklet de ekstra kiloene og selve graviditeten godt fordi jeg var så godt trent når jeg ble gravid.

For meg å skulle bli gravid når jeg er 6kg tyngre enn jeg trives med å være, og føler jeg har null kjernemuskelatur er uaktuelt.. (ja, jeg vet det er overfladisk men jeg skal jo ha en kropp etterpå også).

I dag skal jeg og samboer har barnefri og spise ute med to vennepar. Jeg har spart kalorier i hele dag, og skal spise akkurat det jeg har lyst på!😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom dagboken din og er veldig imponert! Gøy å se de ulike intervalløktene dine :) Er selv og veldig glad i intervaller, men har måttet ta meg en løpepause noen måneder nå grunnet skade. Etter å ha lest dagboken din nå kjenner jeg meg veeeldig klar til å komme i gang med løpinga igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Hippoberry😊

Så gøy at du skal  begynne å løpe igjen nå! Jeg liker best lengre rolige turer ute i skogen med hunden, men ikke alltid jeg har tid til det.. er jeg alene med lillemor er det viktigste å få inn en økt så da blir det intervaller på mølla mens hun leker ved siden av😉

Treningsfrue legger ut veldig mange fine intervaller på bloggen sin, så løper lenge av de 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag; gikk jeg 1 time i kupert skog med bæremeis, etterfulgt av 15 min på mølla (alt jeg rakk før senvakt, men bedre enn 15 min i soraen)

Mandag skulle jeg løpe, endte opp med å sovne på sofaen kl 19 og egentlig ikke våkne igjen før i dag 🙈 hardt med arbeidshelg tydeligvis 🤣

Tirsdag; 1 times gåtur med ei venninne og hunden. 45 min intervaller på mølla. 

8x1min, 6x30sek, 4x20sek. 4% stigning, 10-16km/t. 

Ikke kjempe tungt, men planlagt langkjøring i morgen så ville ikke ha for tunge bein 🏃‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da varturen gjennomført, 12 km i -4 grader og vindstille. Ikke en bil eller andre folk å se, bare en nydelig soloppgang 🌞

Planen var å holde meg i pulssone 3, hadde egentlig ingen mål om tid. Jeg holdt meg i sone 3 store deler av turen, noe under siden jeg stoppet å tok et bilde + fikk en jobbtlf. 

Klokka viser 1 time og 39 min, så som sagt gikk det ikke fort, men de 5 siste km er de raskeste så det er da noe 🏃‍♀️

Slenger med et bilde fra turen, dette er den lokale badeplassen her jeg bor. Fint på bygda 😉

Snapchat-497175922.jpg

 

 

Endret av MVN90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ble det to treningsfri dager igjen.. Ikke planlagt, men noen dager må andre ting prioriteres.

I dag ble det en morgenøkt på mølla. Det har kommet 20 cm snø her og snør fortsatt så var mer fristende å løpe inne i dag 😋

Jeg var klar for intervaller igjen, og i dag ble det 10x4min intervaller. 10 km/t, 2%stigning og 2 min aktiv pause.

Beina mine var tunge i dag, men jeg er fornøyd med økten. Utrolig deilig start på dagen!

Vekta har flyttet litt på seg (-3,5 kg), og jeg har gått ned 21 cm fordelt på lår, overarmer, hofte, bryst og midje siden 07 oktober så går da saaaakte framover👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det 5,8 km gåtur i 20 cm nysnø, bæremeis og kupert terreng. Tungt og fint å gå slike turer i vinterlandskap ❄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt som en dupp etter dagvakt og juleavslutning på dans for lillemor, men løpetur ble det 🏃‍♀️

10km med hunden, brukte 1.05 time så fornøyd med det egentlig. Utrolig fint ute i vinterlandskapet som vi har her på Østlandet nå ❄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det visst en spontan morgenøkt i dag.

6,15km hvor halvparten var i 20cm kram snø, tungt for bein og rumpe!

Kjente jeg hadde tunge bein etter gårsdagens økt, men det gikk greit 😊 Nå skal jeg ut å ordne det som mangler til jul før jeg skal på senvakt.  Tiden løper av gårde, kan ikke skjønne hvor første halvdel av desember har blitt av 😱

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervaller i dag! 

2x3min, 3x2min, 4x1min, 5x30sek, 6x45sek.

30sek-1min, 2% stigning, 10-16km/t

Skikkelig svetteøkt 💧

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2018 den 21.45, MVN90 skrev:

Intervaller i dag! 

2x3min, 3x2min, 4x1min, 5x30sek, 6x45sek.

30sek-1min, 2% stigning, 10-16km/t

Skikkelig svetteøkt 💧

intervalltrening er gull :)
Her blir det enten 4x4 i dag, eller pyramideintervall. Eventuelt 45 sec løp-30 seg aktiv pause x8 :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det en bakkeintervall på mandag, og etter det har det blitt en rolig uke.. sykt barn, full jobb, juleforberedelser (skal være 12 til bords + to overnattingsgjester) også ble jeg skikkelig forkjølet i tillegg førte dessverre til dette. Nå ligger jeg godt an med pynting, vasking og innkjøp, så etter dagvakt i morgen og mandag så er jeg klar for 6 dager juleferie og forhåpentligvis daglige løpeturer igjen! La meg ikke miste motivasjonen til å fortsette, typisk meg å dette ut hvis det kommer sykdom osv i veien... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig begynte jeg å føle meg litt ovenpå etter forkjølelse og 4 dager med feber.. Jeg tenkte å gå en tur i dag, også begynne å løpe lett, men sånn blir det visst ikke... i går kveld fikk jeg plutselig skikkelig trykk på øret, og i natt sprakk tromhinna mi. Nå blør jeg fra øret og hører ekko 🤣🙈 Nå har jeg vært igjennom hele reisa, så da må da begynnelsen av 2019 bli bra 😝👍

Satser på litt mer aktivitet om ett par dager! Ikke bare bare med små barn og barnehagebakterier 🤧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG er formen stigende igjen! Siste økt var 17 desember, så jeg har vært rastløs i kroppen kan du si 🤣

I dag startet jeg dagen med 4 km gåtur med bæremeis i snøen, etterfulgt av rolige bakkeintervaller på mølla i 45 min. Kroppen føles tung etter å ha hatt og fortsatt har sykdom i kroppen, men allikevel var det utrolig godt å være tilbake 😊

Vekta har heldigvis ikke gått opp mer enn 0,5 kg, så det er jeg fornøyd med for det har vært lite trening og mye mat de siste 3 ukene 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det noen rolige dager igjen med migrene, jobb og aking med Lillemor.

Nå har jeg løpt igjen to dager, veldig tungt i går men bedre i dag ☺

5,2 km i går og 9,3 km i dag, kjenner jeg fortsatt har infeksjon i kroppen men den er absolutt i bedring 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fredag ble det en 10,3 km joggetur ute i nydelig vinterlandskap med hunden.

I dag prøvde jeg en intervall fra treningsfrue:

4% stigning 10km/t

2min x 4 - 30 sek pause

2min aktiv pause 6,5km/t

6% stigning 10km/t

2min x 4 - 30 sek pause 

2 min aktiv pause 6,5km/t

8%stigning 10km/t

2min x 4 - 30sek pause 

5 min nedtrapping.

Skikkelig svetteøkt, og jeg kjente syra godt de siste 2-3 dragene på 8% stigning🔥💧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag ble det akedag med familien og to vennepar, i går ble det en times gåtur i skikkelig snøvær og i dag løp jeg samme intervall som beskrevet over. Det som var utrolig godt å kjenne på i dag var at selv om det var tungt var det langt enklere å gjennomføre denne i dag 💪 jeg holdt samme hastighet, men økte til 10% stigning det siste minuttene, og jogget 6 min på 2% stigning i 10km/t etterpå. Gikk etter dette 25 min på mølla. Veldig fornøyd med økten, og utrolig godt å vinner kampen mot meg selv ikke minst! Jeg var så trøtt etter to netter med lite søvn og dagvakter så ville egentlig bare sove på sofaen, men mølla kalte 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det treningsfri, men i dag ble det langtur med hunden 🤣

15 km i pulssone 2 og 3 (litt sone 4 på slutten).

Utrolig god start på dagen, men nå må jeg legge en plan for hvordan jeg skal trene for å nå målene mine for 2019 som er mila på under 55 min og halvmaraton på under 2 timer.

Noen som har noen tips til hvordan jeg burde trene fremover?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Oi nå var det lenge siden jeg skrev noe her, helt glemt av det i en travel hverdag. Jeg løper fortsatt, men pga mye jobb og litt for lite tid har detkun blitt 2-3 økter i uka og sjeldnere langturer. Nå gleder jeg meg stort til vår, bare veier og flere steder å løpe igjen! Her jeg bor er det såpass mye snø at å løpe de rundene jeg pleier i skogen er umulig.. jeg går der, men å løpe med snø til knærne får jeg ikke til 🙈😝

I dag har jeg løpt 6 km ute med hunden, etterfulgt av 45/15x20. Fikk kjenne på makspulsen i dag 😅🏃‍♀️ 

Planlegger langtur i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...