Gå til innhold

MVN90 sin vei tilbake til normalen..


MVN90

Anbefalte innlegg

Morgentur gjennomført 😊 Tiden jeg brukte gjenspeiler ikke helt økten, da jeg startet klokka før jeg gikk til barnehagen med lillemor og leverte, men men en bra økt ble det da!  Det var ikke meningen å løpe fort, men å holde et nogenlunde jevnt tempo over tid uten å slite meg helt ut. Måtte gå noen steder pga veldig bløt myr, men eller var farten ganske jevn.

Screenshot_20181112-103308.png

Screenshot_20181112-103152.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er!! 
Store utfordringer med mye vann nå. 
Er det meldt om værskifte der du bor? 
Her er det meldt om frost mot helgen og med de vannmassene jeg fikk observere i helgen på heia så kan det mildt sagt bli utfordrende. 
Har selv vært på løpetur i dag hvor jeg flere steder løp med vann til 20 cm opp på anklene når det skulle krysses elver som til vanlig er slik at man med litt teknikk og flaks kan gå noenlunde tørrskodd over. 
Utover det løp jeg i stort sett 5-6 cm vann hele turen i dag på 1t og 20 min (10k i fjellet). 
Herlig å komme hjem til en varm dusj og middag!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass! Nei her tror jeg været skal være ganske stabilt, meldt litt kaldere utover uka bare 😊

Tøft å gjennomføre slike økter i sånn vær!💪

Jeg er veldig glad jeg har mølle til de kaldeste dagene! Jeg og samboeren har snekret i hele dag, skal prøve å komme meg ut på en gåtur nå 😉 

Endret av MVN90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MVN90 skrev:

Såpass! Nei her tror jeg været skal være ganske stabilt, meldt litt kaldere utover uka bare 😊

Tøft å gjennomføre slike økter i sånn vær!💪

Jeg er veldig glad jeg har mølle til de kaldeste dagene! I går hadde jeg treningsfri, men skal prøve å komme meg ut på en gåtur nå 😉 

hvilket merke er møllen din? :)
Vurderer det samme selv, men så har jeg medlemsakp på treningsenteret her som ligger (nøyaktig) 475m fra huset vårt :P der er alt av utstyr for både styrke og løping så jeg føler på sett og vis det vil være bortkastet penger å kjøpe mølle :P
Sykle/gå (eller i verste fall kjøre-.-) 475m er noe jeg tenker man klarer uansett hvordan vær og vind er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, fru.Smae skrev:

hvilket merke er møllen din? :)
Vurderer det samme selv, men så har jeg medlemsakp på treningsenteret her som ligger (nøyaktig) 475m fra huset vårt :P der er alt av utstyr for både styrke og løping så jeg føler på sett og vis det vil være bortkastet penger å kjøpe mølle :P
Sykle/gå (eller i verste fall kjøre-.-) 475m er noe jeg tenker man klarer uansett hvordan vær og vind er :P

Jeg bor ett par mil unna treningsstudio så jeg har ikke tid til det, så da er mølle løsningen min. Kjøpt for 11 år siden, funker som bare det 👍

Merida tror jeg den heter 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag hadde jeg 30 min på å få inn en økt, så da ble det intervall på mølla etter jeg hadde levert i barnehagen 😊

Denne intervallen har treningsfrue lagt ut på bloggen sin, effektiv økt, svett ble jeg også 😝

Snekret gjerde fra kl 09-17 så vært lite stillesitting i dag 👍

  • 2 % stigning
  • 1 min aktiv hvile mellom hvert drag frem til 1 min. Da har du 30 sek pause og hopper av mølla.
  • 1×4 min | 2×3 min | 3×2 min | 4×1 mnin | 5×30 sek
  • du skal øke hastigheten for hvert drag, det vil si øke pr 1×4, 2×3 osv. Jeg startet på 10 km/h og økte med 0,5-1 km/t pr drag. Endte på 15,5 km/t
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en rolig joggetur i myr og kupert skogsterreng 🏃

Å komme meg ut i skogen, og løpe meg en tur før frokost er noe av det beste jeg vet! Hunden er fornøyd hele dagen også 🐶 😊

Screenshot_20181115-160036.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det prioritert snekring, og derfor treningsfri.. 

Jeg trives utvilsomt best når jeg får inn ei økt fra morran på tom mage. Da presterer jeg best, får mest energi og slipper å bli uvel og få mageknip som jeg ofte får hvis jeg løper etter jeg har spist. Men men jeg rakk ikke fra morran av i dag, og var fast bestemt på at jeg skulle få svetta litt på mølla etter lillemor var i seng, og svettefest ble det 💦

Jeg liker veldig godt intervaller med litt lengre drag, så denne treningsfrue la ut var midt i blinken for meg 💪

Hoveddel
  • 2 % stigning
  • 8 min | 10 min | 8 min
  • 2 min aktiv pause mellom hvert drag
  • middels hastighet (for meg mellom 10-11 km/t)
 

Screenshot_20181117-200739.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det hjemmetrening med ullsokker, et program funkygine har lagt ut på bloggen sin for ei ukes tid siden, etterfulgt av 5,7 km powerwalk 😊 Bedre enn ingenting, selv om jeg håper jeg får inn noen lengre løpeturer i løpet av den kommende uka 🏃 💦

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nesten en uke siden jeg har skrevet her, dagene går i et med snekring og jobb 😊 Jeg trente onsdag, torsdag og i dag, løpeturer og intervaller. I dag løp jeg bare 25 min på mølla, 2% på 10-14 km/t. Hadde kun 30 min på meg, så da vet det bare å klemme til, med oppvarming og litt gåing på slutten ble det 30 min og 5 km.

Håper å få til en langtur i morgen, men husprosjektet tar mye tid om dagen. Kjøpe seg oppussingsobjekt anbefales ikke🤣🙈

Vekta står fortsatt stille på 64,3 kg (går opp og ned 300g annenhver dag) målene står også stille. Jeg spiser nok for mye, og disse kiloene sitter virkelig hardt...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, vi har nesten nettopp blitt ferdig med det samme. (totalrenovering) heldigvis blir det veldig bra når man først blir ferdig 😄 

Jeg stemmer på langkjøring på deg i morgen 😄 
Stå opp litt tidlig,så får du maks ut av dagen 😄 

Husk at stress,lite søvn og generelt økt press gjør at vektnedgang kan stagnere. 
Ikke trekk konklusjonen om for mye mat helt med en gang :)
Jeg ville testet mer søvn,mer vann og fokus på mentalhygiene (ro og stabilitet så langt det er mulig i en hektisk hverdag) for å se om det kan ha en betydning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset 😊 

Jeg er heldigvis en person som aldri lar seg stresse, og sover så mange timer som mulig, men jeg drikker generelt helt latterlig lite.. og jeg vet det her blitt litt i overkant på matfronten den siste uken 🙈

Men jeg skal ha fokus på det fremover ☺

Vi er alltid oppe før kl 7, så blir egentlig bestemt ut ifra om mannen kan passe jenta vår eller ikke 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt med Mandag om kort tid, da får man liksom startet litt på nytt :)
Vann er viktig, også er det samtidig det man stort sett er dårligst på -.- 
Jeg har satt på huskelapper på telefonen slik at jeg får påminnelser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langtur ble det ikke, men trimmet har jeg gjort 🏃‍♀️ drukket masse vann har jeg gjort også 💧

4,3km gåtur med bæremeis (med lillemor på 13 kg), etterfulgt av 12,5 km på mølla. Disse 12,5 km ble delt opp i 1000m på 10-10,5-11-11,5 km/t og 2% stigning. 

Klokka viser pr nå 26174 steg og 2442 kcal, så en godt gjennomført dag så langt 🤛

 

Endret av MVN90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra jobba :)
Ser at det kun er jeg og du som oppdaterer dagbøkene våre om dagen :P
Vi får ha ett mål om å holde aktiviteten oppe her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, ja vi er nok kanskje det 🤣

Jeg har akkurat lest dagboken din, og er oppriktig imponert!😱

Føles nærmest pinlig å skulle skrive om de stusselige øktene mine i forhold.. 

I går ble det seige intervaller 6,8,10,8,6 min 2-4% stigning og 10-11km/t.

I dag ble det også intervaller, men ikke like seige. 1x4min, 2x3min, 3x2min, 4x1min, 5x30sek. 10-14 km/t, 2%stigning, 30-60 min pause imellom dragene. 

Jeg vet ikke helt hva det kommer av, men jeg får ganske intense smerter i høyre kne (knehase) hvis jeg løper med stigning og over 6-7 km. Det går veldig fint i begynnelsen, plutselig blir det vondt. Roer jeg ned til 8km/t på slutten blir det bedre igjen. Det er ikke vondt etter økten og er heller ikke vondt når jeg begynner med en ny økt dagen etter. Blir ikke klok på dette, forsøkt ulike løpeteknikker, nye sko osv..  kanskje jeg må en tur på løpetabben 🤔

Screenshot_20181126-201446_Polar Flow.jpg

Screenshot_20181127-192455_Polar Flow.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en gåtur i skogen med vofsen 🐕

Godt å være ute selv om gradestokken viser -10 grader. Det er lite som slår en tur i frisk luft med en klar stjernehimmel over seg 🌛

Screenshot_20181128-210239_Polar Flow.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite folk ikke minst, og treffer man akkurat med påkledning er det kjempe fint ute i minusgrader!

Ganske så energisk hund, så han kunne nok tenkt seg å gå dobbelt så langt, men veldig fornøyd allikevel 🐕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...