Gå til innhold

MVN90 sin vei tilbake til normalen..


MVN90

Anbefalte innlegg

Huff, alt for lenge siden jeg skrev noe her nå.. har trent litt, men ikke nok 😕

Løp min første mil på lenge i morgen, og skal løpe ett mils løp 26/05..Gruer meg til det, målet er vel å løpe på en time men vi får se 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Nå har jeg faktisk ikke skrevet her siden mai 😱

Jeg løp Hamarmila som planlagt, klarte målet mitt på under én time (57,6min).

Jeg har ikke hatt overskudd til å trene, og alt for mange unnskyldninger, men nå er jeg igang igjen 💪

Trent aktivt siden 7 oktober, så ikke så lenge men man må begynne et sted.

Jeg har kjørt intervaller ute og inne, tatt korte styrkeøkter og løpt med og uten vogn ut 🏃 

Vekta er dessverre nesten den samme som når jeg startet dagboka men sakte på vei ned. Veiedag i morgen, så oppdaterer etter det.

Akkurat ferdig med intervall fra treningsfrue. 

2x4 min 2x3 min 2x1 min på 10,5-14 km/t med 1-2 min aktiv pause i mellom.

Varmet opp med 10 min gange og lett jogg, avsluttet med 10 min jogg og 2 min rolig gange. 

Tilsammen 57,44 min og en skikkelig svettefest. Akkurat nå det deilig å være igang.

Jeg har ikke sagt til noen at jeg er igang igjen eller fortalt om noe ønske om vektnedgang eller målsetting.

Jeg gjør dette kun for meg selv. Vi spiser sunn mat hele dagen alle tre, jeg skriver treningsdagbok for hånd med referat etter treningsøkter er gjennomført, veier og måler.

Håper jeg klarer å holde en varig endring denne gangen... 

 

Endret av MVN90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg trent hver dag siden 7 oktober.

I helgen og til i dag har jeg løpt intervaller og trent styrke 💪 

Finner intervaller på bloggen til treningsfrue og løper disse, veldig gøy og inspirerende 💦😊

I dag har jeg fri fra jobb, og planen var i utgangspunktet en rolig joggetur ute i skogen.. Men hunden har hatt vondt i magen i natt så vi har sovet lite begge to så vi får se om vi kanskje bare går en tur senere i dag 😊 

Mandagens intervall

del 1: 8x2 min, 8% stigning og 7-8km/t 1 min pause 

Del 2: 8x1 min, 8% stigning og 9-10km/t 30 sekunder pause 

Gårsdagens intervall 

9x4 min, 2% stigning og 9-11 km/t 1 min pause.

Utrolig morsomme økter som får igang blodpumpa 💦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det 😊 gøy det er noen som titter innom.

Etter mye harde intervaller ble det en rolig restitusjonsøkt i dag. 9 km i kupert terreng, utrolig flott i skogen nå med den friske lufta og flotte fargene 🌲 brukte rett over en time så gikk ikke fort men det var heller ikke poenget 😊 

Mulig det blir en tempointervall i morgen, alla 45/15 og 30/10, får se an muskulaturen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er tempointervallen gjennomført.

Ble 4x4 løpt som sett på 45/15.

45/15x4 på 2% stigning 11km/t

1 min jogg på 9,4 km/t

45/15x4 på 2% stigning 12km/t

1 min jogg på 9,4 km/t

45/15x4 på 2% stigning 13km/t

1 min jogg på 9,4 km/t

45/15x4 på 2% stigning og 14-15km/t

+ oppvarming og avslutning.

Fin økt, kjenner jeg kunne pushet litt mer på fart så det blir neste gang. Pulsklokka mi hadde dessverre for lite strøm og kuttet ut å måle pulsen tidlig i økta... Økta ble derfor ikke registrert korrekt. Utrolig irriterende, selv om jeg vet treninga blir den samme "ødelegger" det på en måte gjennomsnittet for uka på flowappen..  Jaja min egen skyld, ligger til lading nå iallefall 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg egentlig trene styrke, men ble visst intervall allikevel 😂🙈

Treningsfrue publiserer alltid intervall på fredag og da blir jeg så inspirert.

Denne løp jeg i kveld etter snuppeline var i seng

1 min pause mellom hoveddragene, kunne nok pushet enda litt mer på fart men ble sliten i lår og rumpa + fikk svettet 💦

I morgen blir det en lengre tur i skogen med bæremeis 💪

  • 45/15 sek x 5 drag (12 km/h)
  • 40/20 sek x 5 drag (13 km/h)
  • 30/30 sek x 5 drag (14 km/h)
  • 15/15 sek x 10 drag (15 km/h)
  • 30/30 sek x 5 drag (14 km/h)
  • 40/20 sek x 5 drag (13 km/h)
  • 45/15 sek x 5 drag (12 km/h)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det 7,3 km med snuppelure i bæremeisen i kupert terreng, etterfulgt av en gåtur på mølla med stigning.

6 km/t, stigning 0-15% og ned igjen til 0%. 2 min pr stigning tok 1 time og var godt å røre litt mer på seg.

Vet ikke hva jeg skal gjøre i morgen, men noe blir det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått litt vondt i framside legger etter løpeturer, ikke så rart når jeg har løpt så mye på kort tid. Så denne uken blir det kun styrke og gåturer.

Gått tur både mandag og tirsdag, og skal snart ut på en litt lengre tur i regnværet 😬🤣

Jeg har nå veid med i 3 uker, vekten går sakte nedover.. Jeg blir selvfølgelig utålmodig, men får bare tenke på at det skal være en varig endring og ikke at jeg skal fort ned og fort opp igjen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var gåturene gjennomført. Først 4,3 km ute med hunden i slaps og regn, etterfulgt av 6,8 km gange med stigning på mølla. Satt mølle på 2-10% stigning og gikk på 6-7 km/t.

Godt å røre seg litt siden jeg ikke kan løpe denne uken.. Har ferie neste uke så da håper jeg på endel rolige joggeturer ute 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg løpt fire dager igjen. En kort tur ute på 4,3 km, en på 8 km , 7x1000m på mølla i går og en rolig joggetur på mølla i dag. Leggene føles fine, så hjalp nok med en uke uten løping 😊 Prøver å jogge mer i skogen nå så underlagt ikke er for hardt 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, MVN90 skrev:

Nå har jeg løpt fire dager igjen. En kort tur ute på 4,3 km, en på 8 km , 7x1000m på mølla i går og en rolig joggetur på mølla i dag. Leggene føles fine, så hjalp nok med en uke uten løping 😊 Prøver å jogge mer i skogen nå så underlagt ikke er for hardt 😉

Så flink du er! 
Henger med deg i at stiløping i skog er gøy 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MVN90 skrev:

Tusen takk fru.Smae, hyggelig at noen leser og kommenterer 😊 det hjelper på motivasjonen 👍

Syns du gjør en kjempe god jobb så det skulle bare mangle 😊 

Har du treningsplaner for helgen eller blir det litt fri? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Planen i dag er å jogge en liten runde på ca 1km, etterfulgt av 5-10 drag intervaller i den lokale akebakken, før jeg jogger samme runde hjem igjen.

I morgen vet jeg ikke, om mannen min skal være hjemme er favoritten min å løpe en tur med hunden i skogen fra morran av før frokost 😊 men får se.

I dag har jeg og dattera mi ryddet vekk trampoline, ryddet terrassemøbler og vekk sommersko og klær, så ikke rukket noen trening enda så satser på trening etter hu er i seng.

Jeg er så elendig på styrke, liker best å løpe men kjenner kroppen hadde hatt godt av mer styrke 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det satt langt inne, men joggetur ble det! 5 km i regn, vind og mørke. Først jogget jeg 1,6 km rolig som oppvarming, 10xdrag opp akebakken som er 80 m veldig bratt, også rolig jogg 1,6 km til 💪

Jeg føler de øktene som gjennomføres når dørstokkmila er på sitt høyeste, og sofaen virker tusen ganger mer innbydende enn regnværet er de viktigste i det lange løp. Ikke nødvendigvis fordi selve treningen er så bra, men fordi den psykiske seieren er stor. Du angrer aldri på en økt du har gjennomført, kun de øktene du dropper ! 🏃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MVN90 skrev:

Det satt langt inne, men joggetur ble det! 5 km i regn, vind og mørke. Først jogget jeg 1,6 km rolig som oppvarming, 10xdrag opp akebakken som er 80 m veldig bratt, også rolig jogg 1,6 km til 💪

Jeg føler de øktene som gjennomføres når dørstokkmila er på sitt høyeste, og sofaen virker tusen ganger mer innbydende enn regnværet er de viktigste i det lange løp. Ikke nødvendigvis fordi selve treningen er så bra, men fordi den psykiske seieren er stor. Du angrer aldri på en økt du har gjennomført, kun de øktene du dropper ! 🏃

Dette signerer jeg! 

Det å overvinne seg selv og ta kontroll på egne tanker,det gir enorm mestring! 

Veldig bra jobbet, været her på vestlandet er helt forferdelig i kveld.

Jeg har hatt planlagt fridag i dag men i morgen er det ut på langtur i fjellet, ca 3t++ 😁 håper værer roer seg litt, hvis ikke så har det sin sjarm å løpe i stormen også 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, fru.Smae skrev:

Dette signerer jeg! 

Det å overvinne seg selv og ta kontroll på egne tanker,det gir enorm mestring! 

Veldig bra jobbet, været her på vestlandet er helt forferdelig i kveld.

Jeg har hatt planlagt fridag i dag men i morgen er det ut på langtur i fjellet, ca 3t++ 😁 håper værer roer seg litt, hvis ikke så har det sin sjarm å løpe i stormen også 😁

God tur!  Vi bor på Hedmarken så vi er ikke så vant til vær som dere på Vestlandet 😝 Så tror nok det hadde blitt mølla hvis det var storm gitt, hehe.

Skulle egentlig løpe en tur i dag, men det ble ikke noe av pga været og jeg er alene med lillemor. Hun er ikke særlig begeistret for å sitte i bæremeis eller vogn i pøsregn for å si det sånn. I kveld skal vi ha besøk, men kanskje jeg går en tur på mølla etter de har dratt, hvem vet 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...