AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Hvordan er det å jobbe i Adecco? Altså ikke gjennom dem, men som f.eks rekrutterer i Adecco. Lurer bl.a på hvor vidt bonusordningen er mulig å oppnå. Hvor fokuserte er dem egentlig på "antall ansatte ut i jobb" ? Del gjerne også erfaringer fra evt. andre rekrutteringsbyråer. Anonymkode: 00d5b...dd8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #3 Skrevet 2. august 2017 Om du har det minste snev av respekt for andre mennesker og mener at alle fortjener anstendig lønn og arbeidsforhold så holder du deg langt unna Adecco! Jeg jobbet der i nesten to år og sluttet til slutt i fullt sinne da mine verdier ikke går overens med Adeccos jag etter profitt. For å klare bonus må du pine alle utgifter ned i et minimum samtidig som du må skru opp prisen ut til kunde max. dette resulterer bla. i at du må gjøre alt du kan for å finne smutthull slik at du ikke behøver å betale ut sykepenger, du må kun kjøpe aller billigste sort arbeidsverktøy til arbeiderne dine og du må for all del sørge for at de frivillig setter seg opp på ferie på røde dager, slik at du slipper å betale lønn. Ingen fokus på alle ansatte ut i jobb, kun på flest mulig arbeidere ut til kunde. (Om du ser forskjellen). Det er klart at dersom de har noen på det de kaller garantilønn (krav på lønn mellom oppdrag) så gjør de alt de kan for å få disse ut i en eller annen form for jobb, men de fleste som er ansatt gjennom Adecco har kun lønn under oppdrag, så da taper ikke Adecco noe på å ikke finne jobb til dem, altså er det ikke så viktig heller. Anonymkode: 05029...2cb 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #4 Skrevet 2. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om du har det minste snev av respekt for andre mennesker og mener at alle fortjener anstendig lønn og arbeidsforhold så holder du deg langt unna Adecco! Jeg jobbet der i nesten to år og sluttet til slutt i fullt sinne da mine verdier ikke går overens med Adeccos jag etter profitt. For å klare bonus må du pine alle utgifter ned i et minimum samtidig som du må skru opp prisen ut til kunde max. dette resulterer bla. i at du må gjøre alt du kan for å finne smutthull slik at du ikke behøver å betale ut sykepenger, du må kun kjøpe aller billigste sort arbeidsverktøy til arbeiderne dine og du må for all del sørge for at de frivillig setter seg opp på ferie på røde dager, slik at du slipper å betale lønn. Ingen fokus på alle ansatte ut i jobb, kun på flest mulig arbeidere ut til kunde. (Om du ser forskjellen). Det er klart at dersom de har noen på det de kaller garantilønn (krav på lønn mellom oppdrag) så gjør de alt de kan for å få disse ut i en eller annen form for jobb, men de fleste som er ansatt gjennom Adecco har kun lønn under oppdrag, så da taper ikke Adecco noe på å ikke finne jobb til dem, altså er det ikke så viktig heller. Anonymkode: 05029...2cb Og pensjonsordningene i Adecco, vet du hvordan de ser ut? Har inntrykk av at mange byråer lurer de ansatte fordi ingen stiller spørsmål om dette. Anonymkode: db236...72f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #5 Skrevet 3. august 2017 Det var da sykt negativt og dårlig skrevet Anonymkode: 00d5b...dd8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #6 Skrevet 3. august 2017 " Sykepenger Du må ha vært ansatt i minst 4 uker hos Adecco for å være berettiget til sykepenger. Når du har rett til sykepenger betaler Adecco de første 16 kalenderdagene (arbeidsgiverperioden). Ved sykefravær ut over 16 kalenderdager sender Adecco inntektsopplysninger til NAV. Dersom du har krav på det, vil sykepenger utbetales fra og med den dagen du har meldt fraværet til Adecco. Sykepenger ytes bare for dager som det skulle ha vært utbetalt lønn for. Arbeidsgiverperioden starter første hele fraværsdag som skyldes arbeidsuførhet, jfr folketrygdloven § 8-19 andre ledd. Går det mer enn 14 dager mellom oppdrag (bortsett fra ved avtalt avvikling av ferie) må du opparbeide nye 4 uker (ved sykmelding fra lege) og 2 måneder (ved egenmelding) for å få rett til sykepenger jfr. folketrygdloven § 8-15. " de utbetaler sykepenger. Ikke kom med påstander som ikke stemmer. Anonymkode: 00d5b...dd8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #7 Skrevet 4. august 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: " Sykepenger Du må ha vært ansatt i minst 4 uker hos Adecco for å være berettiget til sykepenger. Når du har rett til sykepenger betaler Adecco de første 16 kalenderdagene (arbeidsgiverperioden). Ved sykefravær ut over 16 kalenderdager sender Adecco inntektsopplysninger til NAV. Dersom du har krav på det, vil sykepenger utbetales fra og med den dagen du har meldt fraværet til Adecco. Sykepenger ytes bare for dager som det skulle ha vært utbetalt lønn for. Arbeidsgiverperioden starter første hele fraværsdag som skyldes arbeidsuførhet, jfr folketrygdloven § 8-19 andre ledd. Går det mer enn 14 dager mellom oppdrag (bortsett fra ved avtalt avvikling av ferie) må du opparbeide nye 4 uker (ved sykmelding fra lege) og 2 måneder (ved egenmelding) for å få rett til sykepenger jfr. folketrygdloven § 8-15. " de utbetaler sykepenger. Ikke kom med påstander som ikke stemmer. Anonymkode: 00d5b...dd8 Det gjør de ikke. Jeg jobbet 3 uker, hadde 1 uke undervisning, jobbet 3 uker etc. Var"ansatt" i 4 mnd, ble sykemeldt og fikk ikke sykepenger siden jeg var ansatt som ringevikar og ikke i engasjement. Jeg hadde jobbet 5-dagersuker hele tiden mellom skoleukene, men siden jeg ikke var innleid på forrhånd når jeg ble syk fikk jeg ingenting i sykepenger. Når jeg sluttet ble det ett sabla leven og mas om oppsigelsestid enda håndboken sier at man når som helst kan si nei til oppdrag. Har enda ikke fått attest, og det er halvanna år siden jeg sluttet. Ts, dette var ikke det du spurte om, så jeg beklager mitt bidrag til avsporingen, men det er mulig forholdene for de ansatte kan gå på akkord med dine verdier. Anonymkode: 4fea3...315 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #8 Skrevet 4. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gjør de ikke. Jeg jobbet 3 uker, hadde 1 uke undervisning, jobbet 3 uker etc. Var"ansatt" i 4 mnd, ble sykemeldt og fikk ikke sykepenger siden jeg var ansatt som ringevikar og ikke i engasjement. Jeg hadde jobbet 5-dagersuker hele tiden mellom skoleukene, men siden jeg ikke var innleid på forrhånd når jeg ble syk fikk jeg ingenting i sykepenger. Når jeg sluttet ble det ett sabla leven og mas om oppsigelsestid enda håndboken sier at man når som helst kan si nei til oppdrag. Har enda ikke fått attest, og det er halvanna år siden jeg sluttet. Ts, dette var ikke det du spurte om, så jeg beklager mitt bidrag til avsporingen, men det er mulig forholdene for de ansatte kan gå på akkord med dine verdier. Anonymkode: 4fea3...315 Neida. Mitt tilfellet er annerledes. Her går det ut på å jobbe for Adecco, i Adecco. Ikke som utleid vikar. Dessuten fikk jeg info om at man får betalt for de timene man jobber utover egentlig arbeidstid, så man jobber ikke gratis. Og det gjelder også de som jobber på engasjement. Måten hun sa det på ga meg inntrykk av at dette var noe de nylig hadde begynt å ta hensyn til. Det viktigste for meg er altså at jeg som engasjement får betalt for de ekstra timene jeg jobber. Merkelig at hun ikke kaller det overtidsbetaling men sier heller "betaler de timene man jobber utover normalen + man jobber altså ikke gratis ". Dem dekker også for telefonregningen, og det er veldig bra. Med tanke på møtevirksomhet, så disponerer jeg ikke egen bil. Jeg håper likevel at jeg får muligheten til å låne firmabilen e.l for å gjennomføre en del besøk da.. for hun sa at etter at det har gått en stund og sett hva jeg liksom er "best på", hvis jeg skulle være best på alt det andre, så kunne jeg heller gjøre mer av det enn å dra på møter.. Men jeg ønsker møtevirksomhet også.. Men vil det si at dem tar over mitt abonnement jeg har via Talkmore? Det skal ikke ha noe å si dersom jeg har et eget forbruk mtp datatrafikk og sånn? Hvis jeg bruker mer enn månedsavgiften, blir det et problem, eller dekker de det også? Overvåker de hvem jeg ringer til i privatlivet osv ? Anonymkode: 00d5b...dd8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #9 Skrevet 4. august 2017 Vi satt sammen i over 1t.. håper ikke det er et dårlig tegn, for vi hadde faktisk et av de hyggeligste samtalene noen gang lol. Håper ikke det er negativt at jeg hadde mange spørsmål senere under slutten av samtalen til tross for at jeg fikk min tid til å stille de jeg hadde på "lista" . For det hele var jo som en slags samtale mer enn et intervju. Anonymkode: 00d5b...dd8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #10 Skrevet 4. august 2017 Det ser ut som at det er meget gode forhold der, og det er viktig for meg at det er . Anonymkode: 00d5b...dd8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #11 Skrevet 4. august 2017 Faktisk når jeg tenker meg om husker jeg at hun sa at de som jobber ute i oppdrag for Adecco og ringer og sier de blir syke, så er det NAV som betaler for sykemeldinger. For vi håndterer disse papirene og videresender til nav... Men vet ikke om det er det samme for de som jobber for adecco, i adecco . Jeg har lite sykefravær uansett, og de må på en eller annen måte sørge for eller bidra til at jeg får betalt de dagene jeg er syk.. er jo lover og regler de må forholde seg til .. Anonymkode: 00d5b...dd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå