Gå til innhold

Til deg som ikke har instagram.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler du deg utenfor? Jeg har ikke....er heller ikke på facebook. Liker ikke å dele ting med alle og enhver....men samtidig kjenner jeg på at det hadde vært fint å ha instagram og legge ut noen av mine bilder,kanskje bare ha noen få følgere....men er ikke det vanskelig å avvise folk ? Har du noen tanker rundt dette?

Anonymkode: c6069...fea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket

Jeg føler meg ikke utenfor uten face, insta, snap. Jeg har e-post, og folk kan tilskrive meg ved behov.:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. "Alle" på min egen alder har alle mulige sosiale medier, så ja jeg føler meg litt utenfor. Jeg har jo ingen interesse av å være der selv da, det får folk bare respektere..

Anonymkode: 76933...8e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, tralalol skrev:

Hvis du har vært så smart å holde deg unna, vil jeg råde deg til å aldri begynne.

Takk....ja jeg burde egentlig det. Mannen min er heller ikke på sosiale medier....vi syns egentlig det har

blitt heeeeelt fjollete. Folk kan jo ikke gjør noe uten at det må leggest ut. Jeg spurte ei veninne en gsng om ho kunne prøve å ikke å legge ut bilde etter en fjelltur vi var på....det var heilt utenkelig:)) 

Anonymkode: c6069...fea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer meg helt fint uten insta snap og fb, har fb konto, men den er så og si urørt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Insta er det eneste jeg har. Liker å bla igjennom bildene til folk og fe rundt omkring i verden. Har en hobby som gjør at det er kjekt å kunne søke opp noe og så få lassevis med inspirasjonsbilder.

Anonymkode: dd714...6ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt ann på hvor gammel du er? For meg er facebook arenaen der jeg blir innvitert til fest, vors, kurs osv. Er student og mye av informasjonen jeg er ute etter ved skole start er på face. Info om blokken der jeg bor blir lagt ut på face. Info om foreningene jeg er med i blir delt på face. Info fra rødekors gruppen jeg er med i blir delt på face osv. Jeg hadde gått glipp av mye om jeg ikke hadde vert der.  For meg er det et sted for å kommunisere og få info. Irriterer meg over folk som bruker face til å dele ti tusen urelevante ting ( hvilken karakter er du i GOT, ta testen for å finne det ut ). Men det er en funksjon på facebook som gjør at du kan slippe å få dette opp. Du er fremdeles venner med de og kan kontakte de, men du slipper å vite f.eks hvilken karakter de er i GOT. Veldig greit :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke å dele ting med alle og enhver....

Anonymkode: c6069...fea

Jeg har Instagram-konto, men jeg legger ikke ut bilder selv. Jeg har ikke en gang profilbilde. Jeg har konto fordi jeg liker å se hva andre legger ut

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero

Jeg har facebook og snapchat, men begge er forholdsvis urørte. Facebook for å holde et minimum av kontakt med folk jeg ikke vil ha direkte kontakt med og snapchat fordi kompisen min overtalte meg med løfter om valpebilder :) Han utgjør også halve kontaktlista der, hehe. 

Utenfor? Både og, egentlig. Man merker jo at alle andre plutselig er sammen på en helt annen arena enn en selv, særlig oss som er ganske unge. Men jeg kjenner jeg er veldig glad for at ikke mitt sosiale liv for det meste består av selfies og likes. Dessuten er det deilig å kunne være under radaren og faktisk gjøre noe uten at fandens oldermor kan finne ut av det, i hvert fall så langt det går i dette overvåkningssamfunnet vi lever i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Forstår godt at unge trenger det fordi mye av informasjonen blir delt på fb...jeg er 43, og trenger det ikke til det. 

Anonymkode: c6069...fea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

til dette anngående instagram, du kan ha noe som heter privat profil. Det vil si at du må godkjenne ( bli venner med ) de som ønsker å se bildene dine :) En fin måte å dele bilder på med venner / familie som du ikke ser så ofte men holde alle andre utenfor 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok....kan ikke mye om dette,men takk for svar. Tror jeg må be tenåringene mine hjelpe meg hvis jeg bestemmer meg for det. Er det ikke vanskelig å avvise folk når de vil følge deg?

Anonymkode: c6069...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, ElineRB skrev:

Kommer vel litt ann på hvor gammel du er? For meg er facebook arenaen der jeg blir innvitert til fest, vors, kurs osv. Er student og mye av informasjonen jeg er ute etter ved skole start er på face. Info om blokken der jeg bor blir lagt ut på face. Info om foreningene jeg er med i blir delt på face. Info fra rødekors gruppen jeg er med i blir delt på face osv. Jeg hadde gått glipp av mye om jeg ikke hadde vert der.  For meg er det et sted for å kommunisere og få info. Irriterer meg over folk som bruker face til å dele ti tusen urelevante ting ( hvilken karakter er du i GOT, ta testen for å finne det ut ). Men det er en funksjon på facebook som gjør at du kan slippe å få dette opp. Du er fremdeles venner med de og kan kontakte de, men du slipper å vite f.eks hvilken karakter de er i GOT. Veldig greit :) 

Dette :) Nå er ikke jeg så ung lenger, men det meste i min jobb foregår på facebook. Jeg hadde slitt med å holde følge uten. Jeg irriterer meg også over treningsbilder og hvilken dyrearter man ligner på, men jeg har trykket "unfollow" på disse menneskene som spammer med slikt :) Problem løst!

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok....kan ikke mye om dette,men takk for svar. Tror jeg må be tenåringene mine hjelpe meg hvis jeg bestemmer meg for det. Er det ikke vanskelig å avvise folk når de vil følge deg?

Anonymkode: c6069...fea

Har du privat profil på instagram så må du godkjenne forespørselen. Folk som ikke kjenner deg vil neppe ønske å følge den private profilen din uansett, så det blir neppe noe stort problem. Kjenner du ikke mennesket som vil legge deg til så bare avviser du. Enkelt og greit. På åpne profiler kan hvem som helst følge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fant denne tråden, men jeg har et annet spørsmål.

Hvis man har gitt instagram tilgang til bildene sine, betyr det at alle fremmede kan se alle bildene du har på tlf din selv om de ikke er publisert der?

Anonymkode: 712aa...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monsieur Beau
På 27.7.2017 den 17.55, AnonymBruker skrev:

Føler du deg utenfor? Jeg har ikke....er heller ikke på facebook. Liker ikke å dele ting med alle og enhver....men samtidig kjenner jeg på at det hadde vært fint å ha instagram og legge ut noen av mine bilder,kanskje bare ha noen få følgere....men er ikke det vanskelig å avvise folk ? Har du noen tanker rundt dette?

Anonymkode: c6069...fea

Hadde en lang periode hvor jeg stengte ned fb siden min slik at jeg fortsatt hadde venner og kun profilbilde. Det var ikke mulighet for å legge igjen kommentarer osv. Men jeg merket at jeg brukte mye tid på fb grupper og alt annet fjas, så nå har jeg deaktivert hele greien og tenker jeg skal slette den for godt når jeg er sikker. Var litt redd for å gå glipp av ting men det går greit. 

Ikke skaff deg instagram. Har du først fått det så blir du mer avhengig enn du forventet. Både instagram, fb, snapchat osv er laget slik at du skal bruke mest mulig tid der. De er programmert på en måte for å gjøre deg avhengig. Jeg angrer på at jeg i min tid fikk fb i det hele tatt. Livet ditt er mye bedre uten sosiale medier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fant denne tråden, men jeg har et annet spørsmål.

Hvis man har gitt instagram tilgang til bildene sine, betyr det at alle fremmede kan se alle bildene du har på tlf din selv om de ikke er publisert der?

Anonymkode: 712aa...a43

Nei. Det betyr bare at du kan legge ut, altså hente bilder fra telefonen din i instagram appen. Bildene dine ligger på en måte i appen og du kan publisere dem derfra - du gir tilgang. 

Anonymkode: 9c50b...39a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Monsieur Beau skrev:

Hadde en lang periode hvor jeg stengte ned fb siden min slik at jeg fortsatt hadde venner og kun profilbilde. Det var ikke mulighet for å legge igjen kommentarer osv. Men jeg merket at jeg brukte mye tid på fb grupper og alt annet fjas, så nå har jeg deaktivert hele greien og tenker jeg skal slette den for godt når jeg er sikker. Var litt redd for å gå glipp av ting men det går greit. 

Ikke skaff deg instagram. Har du først fått det så blir du mer avhengig enn du forventet. Både instagram, fb, snapchat osv er laget slik at du skal bruke mest mulig tid der. De er programmert på en måte for å gjøre deg avhengig. Jeg angrer på at jeg i min tid fikk fb i det hele tatt. Livet ditt er mye bedre uten sosiale medier. 

Enig med deg, har holdt meg utenfor bevisst. Men lurer på det siste jeg skrev i tråden her:

Hvis man har gitt instagram tilgang til bildene sine ( på innstillinger ), kan alle da se bildene man har på tlf sin? Også de som ikke er publisert?

Anonymkode: 712aa...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det betyr bare at du kan legge ut, altså hente bilder fra telefonen din i instagram appen. Bildene dine ligger på en måte i appen og du kan publisere dem derfra - du gir tilgang. 

Anonymkode: 9c50b...39a

Takk, fikk litt angst her nå...Mener du at man må la instagram ha tilgang på bildene fra tlf din hvis du skal bruke bilder derfra du vil legge ut?

Kan instagram bruke bildene dine du ikke har publisert?

Anonymkode: 712aa...a43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt oppstyret med insta. Jeg har konto, men er sjelden inne. Er begrenset hvor spennende det er å skrolle side på side med bilder av mat, biler, katter..  

Anonymkode: 945de...b0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...