Gå til innhold

Samletråd for kvinnegrupper på Facebook


Hattivatti

Anbefalte innlegg

Fra kvinnesnakk. Flere har spurt hvorfor hun legger det ut på en gruppe med 9000 medlemmer hvis hun ikke liker oppmerksomhet, men det er jo selvfølgelig mobbing 😂 Hun har også tidligere spurt om tips til mat og leker fordi hun har invitert til bursdagsselskap 

20180802_195252.jpg

Anonymkode: 587cf...aaa

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra kvinnesnakk. Flere har spurt hvorfor hun legger det ut på en gruppe med 9000 medlemmer hvis hun ikke liker oppmerksomhet, men det er jo selvfølgelig mobbing 😂 Hun har også tidligere spurt om tips til mat og leker fordi hun har invitert til bursdagsselskap 

20180802_195252.jpg

Anonymkode: 587cf...aaa

Jeg liker ikke oppmerksomhet på bursdagen min og har fjerna fødselsdato på facebook, sier ikke til noen at jeg har bursdag og har alltid «planer» om noen spør.

Men tydeligvis har jeg missa noe der 😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Jeg lurer virkelig på noe.. Vi alle har rettigheter her i Norge. Det gjelder å dekke visse ting. Jeg bare lurer... Tror dere virkelig at det er forbeholdt fattige og middelklasse å søke på ditt og datt fra Nav? At de rike ikke skal ha lov å søke på ting? Har dere ikke tenkt på at de rike ikke driter i penger, og søker derfor på ting de også har rett på å få? 
Jeg sier bare. Lenge leve misunnelse! De rike skal ikke få noen ting, bare fordi de er rike 🙄🙄 det er bakvendt. Alle har rett på visse ting om vilkårene e oppfylt! Takk for meg ☺️«

 

 

Hæh?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Poppie skrev:

«Jeg lurer virkelig på noe.. Vi alle har rettigheter her i Norge. Det gjelder å dekke visse ting. Jeg bare lurer... Tror dere virkelig at det er forbeholdt fattige og middelklasse å søke på ditt og datt fra Nav? At de rike ikke skal ha lov å søke på ting? Har dere ikke tenkt på at de rike ikke driter i penger, og søker derfor på ting de også har rett på å få? 
Jeg sier bare. Lenge leve misunnelse! De rike skal ikke få noen ting, bare fordi de er rike 🙄🙄 det er bakvendt. Alle har rett på visse ting om vilkårene e oppfylt! Takk for meg ☺️«

 

 

Hæh?

Tror at denne er relatert til ei som skulle kjøpe klokke til 50k til kjæresten sin, men måtte ha hjelp av NAV til å dekke briller til hennes datter..

Anonymkode: 1397c...799

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror at denne er relatert til ei som skulle kjøpe klokke til 50k til kjæresten sin, men måtte ha hjelp av NAV til å dekke briller til hennes datter..

Anonymkode: 1397c...799

Den har jeg missa  😳 *inn og lete*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Poppie said:

«Jeg lurer virkelig på noe.. Vi alle har rettigheter her i Norge. Det gjelder å dekke visse ting. Jeg bare lurer... Tror dere virkelig at det er forbeholdt fattige og middelklasse å søke på ditt og datt fra Nav? At de rike ikke skal ha lov å søke på ting? Har dere ikke tenkt på at de rike ikke driter i penger, og søker derfor på ting de også har rett på å få? 
Jeg sier bare. Lenge leve misunnelse! De rike skal ikke få noen ting, bare fordi de er rike 🙄🙄 det er bakvendt. Alle har rett på visse ting om vilkårene e oppfylt! Takk for meg ☺️«

 

 

Hæh?

Tror hun har misset hva det å være rik faktisk går ut på, og hvorfor vi har velferdsordninger. 

Anonymkode: 9e965...542

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror at denne er relatert til ei som skulle kjøpe klokke til 50k til kjæresten sin, men måtte ha hjelp av NAV til å dekke briller til hennes datter..

Anonymkode: 1397c...799

Dersom man har rett på støtte til briller til barn fikser jo optikeren det i forhold til NAV og det er jo ikke inntektsbasert. Når vi var i den situasjonen henviste optiker til øyelege, vi fikk en legeattest og optiker søker refusjon fra NAV. Var aldri noe spørsmål om vi ville søke om dette eller ikke eller om vi hadde dårlig råd. Eller er det snakk om noen som ikke oppfylte kravene og måtte få sosialhjelp for å kjøpe briller? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2018 den 19.57, AnonymBruker skrev:

Fra kvinnesnakk. Flere har spurt hvorfor hun legger det ut på en gruppe med 9000 medlemmer hvis hun ikke liker oppmerksomhet, men det er jo selvfølgelig mobbing 😂 Hun har også tidligere spurt om tips til mat og leker fordi hun har invitert til bursdagsselskap 

20180802_195252.jpg

Anonymkode: 587cf...aaa

Denne personen er veldig aktiv på kvinnesnakk, hun er alt snakka om her inne på side 48. 

Anonymkode: 6e03e...f36

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2018 den 13.58, Poppie skrev:

«Jeg lurer virkelig på noe.. Vi alle har rettigheter her i Norge. Det gjelder å dekke visse ting. Jeg bare lurer... Tror dere virkelig at det er forbeholdt fattige og middelklasse å søke på ditt og datt fra Nav? At de rike ikke skal ha lov å søke på ting? Har dere ikke tenkt på at de rike ikke driter i penger, og søker derfor på ting de også har rett på å få? 
Jeg sier bare. Lenge leve misunnelse! De rike skal ikke få noen ting, bare fordi de er rike 🙄🙄 det er bakvendt. Alle har rett på visse ting om vilkårene e oppfylt! Takk for meg ☺️«

 

 

Hæh?

Jeg leste den tråden, og det er tydelig at de fleste i den gruppen er navere (ganske imponerende at autocorrect faktisk har inne «naver» 😂). 

Men hun har et godt poeng. De fleste som svarte ble irritert og mente dersom man var rik, skulle man betale alt selv. Nå er det å være rik relativt, man er ikke nødvendigvis rik selv om man ikke går på nav. Men la oss si man har et barn som behøver briller da (som vel var det dette innlegget startet med). Det er irrelevant om foreldrene har en inntekt på 1,5 mill i året eller 200 000,- i året. Så lenge det er noe som støttes, skal det være likt. Det blir det samme med tannlege. Alle under 20 år (?) får gratis tannlege. Skal man plutselig kreve at dette betales av den enkelte når man har over en viss inntekt?

Det virket også som om de fleste som svarte ikke klarte å skille mellom goder som gjelder alle, uavhengig av inntekt, og sosialhjelp. 

Vi må heller ikke glemme at den som tjener 1,5 mill i året bidrar med en hel del flere kroner i statskassen enn den som får 200 000,- i året fra nav.. 

Anonymkode: b75da...430

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nylig selv kasta ut av "kvinnesnakk" gruppa på facebook.
Makan til useriøse folk skal man lete lenge etter.

Forskjellsbehandling i skremmende stor grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ladyleah skrev:

Ble nylig selv kasta ut av "kvinnesnakk" gruppa på facebook.
Makan til useriøse folk skal man lete lenge etter.

Forskjellsbehandling i skremmende stor grad.

Hvordan?

De har jo knapt regler der inne?😂

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Chizue said:

Hvordan?

De har jo knapt regler der inne?😂

 

Admin tålte vist ikke spm om klær.
De tålte ikke at jeg ønsket å diskutere stuntet til Kari Jaqqeuson hvor hun tok bildet av en trans person uten samtykke å hang ut med en veldig negativ omtale på facebook! Jeg tok skjermbilde av hva en annen person hadde kommentert til hennes innlegg, men det ble fjernet fordi det vist å henge ut folk!

Og når jeg la ut det siste innlegget mitt der hvor jeg med viten og vilje hang ut hun ene som er moderator for hvordan jeg følte meg "behandlet" der da mtp forskjellsbehandling siden jeg uheldigvis desverre ikke er født jente som de fleste der inne er, så virker det som om de som _er_ født jenter har mer frie tøyler.


Fordi spm om klær var mer en inntern sak som ikke hadde noe med gruppa å gjøre.
Men når andre legger ut ting som heller ikke har så fryktelig mye med gruppa å gjøre så var det flere innlegg som fikk bli!
Når jeg da stilte spm til det så var det og feil! Og jeg hadde ingen rett til å vite hva de snakket med andre medlemmer om.
Forsåvidt greit det, men ikke driv med den type forskjellsbehandling som de gjør, som de selv blå nekter for å drive med.


Når jeg laga en liten satire tråd om noe som en annen jente der inne hadde skrevet så ble den og fjernet og jeg fikk advarsel  😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ladyleah skrev:

Admin tålte vist ikke spm om klær.
De tålte ikke at jeg ønsket å diskutere stuntet til Kari Jaqqeuson hvor hun tok bildet av en trans person uten samtykke å hang ut med en veldig negativ omtale på facebook! Jeg tok skjermbilde av hva en annen person hadde kommentert til hennes innlegg, men det ble fjernet fordi det vist å henge ut folk!

Og når jeg la ut det siste innlegget mitt der hvor jeg med viten og vilje hang ut hun ene som er moderator for hvordan jeg følte meg "behandlet" der da mtp forskjellsbehandling siden jeg uheldigvis desverre ikke er født jente som de fleste der inne er, så virker det som om de som _er_ født jenter har mer frie tøyler.


Fordi spm om klær var mer en inntern sak som ikke hadde noe med gruppa å gjøre.
Men når andre legger ut ting som heller ikke har så fryktelig mye med gruppa å gjøre så var det flere innlegg som fikk bli!
Når jeg da stilte spm til det så var det og feil! Og jeg hadde ingen rett til å vite hva de snakket med andre medlemmer om.
Forsåvidt greit det, men ikke driv med den type forskjellsbehandling som de gjør, som de selv blå nekter for å drive med.


Når jeg laga en liten satire tråd om noe som en annen jente der inne hadde skrevet så ble den og fjernet og jeg fikk advarsel  😂

Helt ærlig, så virker det som det var berettiget å kaste deg ut. Virker som du var ute etter å lage kvalme.

Anonymkode: 2ebe6...7c8

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig, så virker det som det var berettiget å kaste deg ut. Virker som du var ute etter å lage kvalme.

Anonymkode: 2ebe6...7c8

Tenkte akkurat det samme. Å henge ut noen, moderator eller ei, er aldri greit. Å lage noe du kaller for satire om noe et annet medlem skrev, er heller ikke greit. Kanskje hun opplevde det som noe helt annet enn morsomt. Så her har admin gjort helt riktig. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Nå vil jeg gjerne få si noe !!!jeg er møkk lei av denne mobbinga og kriteseringen og hakkingen som kommet fra visse folk her inne!!!!!folk må forstå og respektere andres meninger og synspunk ,klarer dere ikke det så er ikke rette stedet for dere !!!nå har jeg blitt mobba og hengt ut fordi jeg er sjuk og ufør !!!så fikk jeg juling fordi noen mente at jeg aldri burde fått være foster , beredskaps hjem og akutt hjem fordi jeg er den jeg er !!!!er det noe alvorlig galt med hue til samtlige kjerringer her inne ??? ?? Jeg bare spør ..... er det noe som har sett meg henge ut noen eller dømme noen for demmes arbeid ??? Visse damer her inne burde søren meg blitt nekta tilgang for dem  så sykt svær i kjeften med menge , blandt annet med meg !!!!!bare husk dette;;  jeg er sterk som få her inne så hos meg bare preller slike dumheter av  m e n  bare tenk dere : det er ikke alle som er like sterke her inne og visse menneske her inne kan neste gå neden om og hjem vi visse stygge kritikker her inne !!!det fåregår mye onskap i denne gjengen her og det synrst jeg er helt jævlig for ord kan jaggu meg s m e r t e !!!!husk det , dere bør virkelig passe dere med hva pokker dere påfører andre !!!!!!! Jeg for min del vil ikke en gang til se kritikk rettet mitt arbeid , mine barn eller min sykdom en eneste gang til !!!!jeg bare sier det !!!!!!»

 

😳😳😳

Anonymkode: db441...726

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Nå vil jeg gjerne få si noe !!!jeg er møkk lei av denne mobbinga og kriteseringen og hakkingen som kommet fra visse folk her inne!!!!!folk må forstå og respektere andres meninger og synspunk ,klarer dere ikke det så er ikke rette stedet for dere !!!nå har jeg blitt mobba og hengt ut fordi jeg er sjuk og ufør !!!så fikk jeg juling fordi noen mente at jeg aldri burde fått være foster , beredskaps hjem og akutt hjem fordi jeg er den jeg er !!!!er det noe alvorlig galt med hue til samtlige kjerringer her inne ??? ?? Jeg bare spør ..... er det noe som har sett meg henge ut noen eller dømme noen for demmes arbeid ??? Visse damer her inne burde søren meg blitt nekta tilgang for dem  så sykt svær i kjeften med menge , blandt annet med meg !!!!!bare husk dette;;  jeg er sterk som få her inne så hos meg bare preller slike dumheter av  m e n  bare tenk dere : det er ikke alle som er like sterke her inne og visse menneske her inne kan neste gå neden om og hjem vi visse stygge kritikker her inne !!!det fåregår mye onskap i denne gjengen her og det synrst jeg er helt jævlig for ord kan jaggu meg s m e r t e !!!!husk det , dere bør virkelig passe dere med hva pokker dere påfører andre !!!!!!! Jeg for min del vil ikke en gang til se kritikk rettet mitt arbeid , mine barn eller min sykdom en eneste gang til !!!!jeg bare sier det !!!!!!»

 

😳😳😳

Anonymkode: db441...726

:popcorn: for en popcorntråd det ble da.....

Anonymkode: d720f...5d9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Nå vil jeg gjerne få si noe !!!jeg er møkk lei av denne mobbinga og kriteseringen og hakkingen som kommet fra visse folk her inne!!!!!folk må forstå og respektere andres meninger og synspunk ,klarer dere ikke det så er ikke rette stedet for dere !!!nå har jeg blitt mobba og hengt ut fordi jeg er sjuk og ufør !!!så fikk jeg juling fordi noen mente at jeg aldri burde fått være foster , beredskaps hjem og akutt hjem fordi jeg er den jeg er !!!!er det noe alvorlig galt med hue til samtlige kjerringer her inne ??? ?? Jeg bare spør ..... er det noe som har sett meg henge ut noen eller dømme noen for demmes arbeid ??? Visse damer her inne burde søren meg blitt nekta tilgang for dem  så sykt svær i kjeften med menge , blandt annet med meg !!!!!bare husk dette;;  jeg er sterk som få her inne så hos meg bare preller slike dumheter av  m e n  bare tenk dere : det er ikke alle som er like sterke her inne og visse menneske her inne kan neste gå neden om og hjem vi visse stygge kritikker her inne !!!det fåregår mye onskap i denne gjengen her og det synrst jeg er helt jævlig for ord kan jaggu meg s m e r t e !!!!husk det , dere bør virkelig passe dere med hva pokker dere påfører andre !!!!!!! Jeg for min del vil ikke en gang til se kritikk rettet mitt arbeid , mine barn eller min sykdom en eneste gang til !!!!jeg bare sier det !!!!!!»

 

😳😳😳

Anonymkode: db441...726

haha! ok? ser uføreheten på skrivemåten, håper virkelig ikke du har foster barn eller egne barn! 

for et søppel innlegg!!

Anonymkode: 15b0f...185

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Nå vil jeg gjerne få si noe !!!jeg er møkk lei av denne mobbinga og kriteseringen og hakkingen som kommet fra visse folk her inne!!!!!folk må forstå og respektere andres meninger og synspunk ,klarer dere ikke det så er ikke rette stedet for dere !!!nå har jeg blitt mobba og hengt ut fordi jeg er sjuk og ufør !!!så fikk jeg juling fordi noen mente at jeg aldri burde fått være foster , beredskaps hjem og akutt hjem fordi jeg er den jeg er !!!!er det noe alvorlig galt med hue til samtlige kjerringer her inne ??? ?? Jeg bare spør ..... er det noe som har sett meg henge ut noen eller dømme noen for demmes arbeid ??? Visse damer her inne burde søren meg blitt nekta tilgang for dem  så sykt svær i kjeften med menge , blandt annet med meg !!!!!bare husk dette;;  jeg er sterk som få her inne så hos meg bare preller slike dumheter av  m e n  bare tenk dere : det er ikke alle som er like sterke her inne og visse menneske her inne kan neste gå neden om og hjem vi visse stygge kritikker her inne !!!det fåregår mye onskap i denne gjengen her og det synrst jeg er helt jævlig for ord kan jaggu meg s m e r t e !!!!husk det , dere bør virkelig passe dere med hva pokker dere påfører andre !!!!!!! Jeg for min del vil ikke en gang til se kritikk rettet mitt arbeid , mine barn eller min sykdom en eneste gang til !!!!jeg bare sier det !!!!!!»

 

😳😳😳

Anonymkode: db441...726

Det er jo lov å melde seg ut av siden

Anonymkode: 473f4...f62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

haha! ok? ser uføreheten på skrivemåten, håper virkelig ikke du har foster barn eller egne barn! 

for et søppel innlegg!!

Anonymkode: 15b0f...185

Unnskyld?

Anonymkode: 2ebe6...7c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man har ikke penger til strøm og regninger og mat på bordet. Man hater på nav fordi man ikke får sos i tillegg til aap. Men planlegge unødvendige innkjøp i Sverige nei det har man råd til. Ja, nå når nav har dekket det man har bortprioritert, så har man vel gjerne det likevel. 

33824336-5265-495E-82B7-22B4803767EF.jpeg

E6E4AA08-4375-4ABC-96E2-6B7BB2105C89.jpeg

94FA7ABC-FDD0-49D1-ABD6-F54BDBDF29E1.jpeg

6CF65770-A668-435E-A765-D779C5EDA5F4.jpeg

Anonymkode: 83404...350

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...