Gå til innhold

Samletråd for kvinnegrupper på Facebook


Hattivatti

Anbefalte innlegg

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes synd på denne venninnen. Hun blir hengt ut i en gruppe foran tusenvis av mennesker. Garantert noen som kjenner henne!

Det er i stunder som dette jeg gjerne skulle kommentert i gruppen (men prinsippet er nei). Det er veldig mange der inne som mener venninne er frekk osv. Men Moss-Geilo var ca 50 mil tur-retur. Statens satser for kjøregodtgjørelse er kr 3,90 pr km. Det vil si ca kr 2000. Denne satsen dekker ikke reelle kostnader og slitasje (med mindre man har et vrak da). At TS da må betale 700,- syntes jeg er helt innafor!

Flere mener også at venninnen burde stå for kostnaden av kjøring siden hun fikk dette oppholdet av TS. Men TS fikk dette gratis. Selv om verdien er flere tusen kroner, er det ikke sikkert venninne ville vært med på dette dersom hun måtte betalt selv, ikke sikkert hun ville følt det var verdt å betale det det liksom koster. 

Syntes også det er frekt av TS å i flere kommentarer skrive at venninnen har bedre økonomi enn henne. Det er irrelevant. Man skal ikke forsørge vennene sine selv om man har bedre økonomi!

D82CBE26-1BF1-4826-9004-5E8CD8E93AD9.jpeg

Anonymkode: b75da...430

HALLO! Hva er galt med hun som har opprettet tråden?? Mener hun at venninna skal sponse hele turen, bare fordi at hun selv har vunnet noe? Herregud!

At hun tjener dårlig overrasker meg ikke med den holdningen og alle de skrivefeilene. Kan umulig være en gullfugl for arbeidsgivere som betaler godt.

Jeg hater folk som mener at den som eier bilen skal betale alt på slike turer.

Heldigvis tror jeg at hun driter seg selv ut, og ikke venninna. Flertallet kan umulig være enig med henne?

Endret av Tibbie
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Tibbie skrev:

HALLO! Hva er galt med hun som har opprettet tråden?? Mener hun at venninna skal sponse hele turen, bare fordi at hun selv har vunnet noe? Herregud!

At hun tjener dårlig overrasker meg ikke med den holdningen og alle de skrivefeilene. Kan umulig være en gullfugl for arbeidsgivere som betaler godt.

Jeg hater folk som mener at den som eier bilen skal betale alt på slike turer.

Heldigvis tror jeg at hun driter seg selv ut, og ikke venninna. Flertallet kan umulig være enig med henne?

Tror tråden ble slettet ila natten. Men joda, mange var enige med TS. De mente venninnen var utakknemlig osv. TS var så generøs, også skal venninnen kreve betaling. TS vant et opphold. Hadde en av mine venninner vunnet og spurt om jeg ville være med hadde jeg sikkert sagt ja. Hadde en venninne spurt om jeg ville være med og betale for det, hadde jeg sagt nei. Jeg hadde ikke betalt tusenvis av kroner for det der. Og det samme kan være greia med TS sin venninne. Selv om hun ble med, er det ikke dermed sagt hun syntes det var verdt et par tusen kroner (ca hva kostnader for kjøringen var). 

Noen mente også at TS skulle be om å få tilbake treningstøyet de fikk der, så hun evt kunne selge det. TS var ikke negativ til forslaget. Sier sitt om hvem som er gnien av de to.

Var noen som var på venninnen sin side også, men de var TS bare frekk mot! 

Anonymkode: b75da...430

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes synd på denne venninnen. Hun blir hengt ut i en gruppe foran tusenvis av mennesker. Garantert noen som kjenner henne!

Det er i stunder som dette jeg gjerne skulle kommentert i gruppen (men prinsippet er nei). Det er veldig mange der inne som mener venninne er frekk osv. Men Moss-Geilo var ca 50 mil tur-retur. Statens satser for kjøregodtgjørelse er kr 3,90 pr km. Det vil si ca kr 2000. Denne satsen dekker ikke reelle kostnader og slitasje (med mindre man har et vrak da). At TS da må betale 700,- syntes jeg er helt innafor!

Flere mener også at venninnen burde stå for kostnaden av kjøring siden hun fikk dette oppholdet av TS. Men TS fikk dette gratis. Selv om verdien er flere tusen kroner, er det ikke sikkert venninne ville vært med på dette dersom hun måtte betalt selv, ikke sikkert hun ville følt det var verdt å betale det det liksom koster. 

Syntes også det er frekt av TS å i flere kommentarer skrive at venninnen har bedre økonomi enn henne. Det er irrelevant. Man skal ikke forsørge vennene sine selv om man har bedre økonomi!

D82CBE26-1BF1-4826-9004-5E8CD8E93AD9.jpeg

Anonymkode: b75da...430

Jeg vet ikke om jeg som venninne hadde fått meg til å kreve bensinpenger dersom noen bød meg med på gratis hotellweekend. Uansett om de hadde vunnet den. 

Kommer litt an på forholdene rundt egentlig. Om jeg hadde veldig lyst å dra eller om hun måtte overtale meg fordi hun ikke hadde noen andre å ta med og ikke ville dra alene. 

Men jeg hadde vel heller ikke forventet at en venninne jeg tok med skulle betale reise for meg. Og sånne ting kan jo være en god ide å avtale før man reiser et sted. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne dama var så heldig å vinne en tur til et flere tusen kroner og mente at det var fair å få gratis reise dit også? 

Hvis hun ikke hadde bedt med venninna si så hadde hun jo måttet betale tog eller buss eller annen transport dit hun skulle, det var jo relativt lang tur da.

Jeg syns det er frekt av TS å forvente å få gratis reise. Hun tapte ingen penger på å gi fra seg ene billetten til venninnen sin, så da kunne hun vel dratt alene da, betalt sin egen reise og kosa seg på spa alene. Sikkert morsomt. 

Anonymkode: 04dd6...afb

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der tråden med hun som solgte en laptop til 3000kr, med fake windows.
Kjøper kommer tilbake ettersom laptopen streiket (ifølge TS lastet personen ned en server og laptop kortsluttet/Vil ikke lade)
Kjøper nevnte kjøpsloven og angrefristen var på 3mnd, men TS har jo allerede brukt pengene.... *sukk*

Flere som skriver "Kjøpt er kjøpt"
"Ikke din feil.."
"Det er vel kjøpers risiko"
"Så lenge du ikke har skjult noe, så kommer du ingen vei"
"Dette er en person som bare prøver å lure deg, blokker han"
"Jeg hadde ikke betalt tilbake 5flate øre"
"Det er hans sitt problem, ikke ditt "


Jeg er sikker på at...Om dette gjaldt den andre veien, så ville damene vært "Du har rett på pengene dine! Anmeld ham! Er jo ikke din feil! blablablabla"

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Chizue skrev:

Den der tråden med hun som solgte en laptop til 3000kr, med fake windows.
Kjøper kommer tilbake ettersom laptopen streiket (ifølge TS lastet personen ned en server og laptop kortsluttet/Vil ikke lade)
Kjøper nevnte kjøpsloven og angrefristen var på 3mnd, men TS har jo allerede brukt pengene.... *sukk*

Flere som skriver "Kjøpt er kjøpt"
"Ikke din feil.."
"Det er vel kjøpers risiko"
"Så lenge du ikke har skjult noe, så kommer du ingen vei"
"Dette er en person som bare prøver å lure deg, blokker han"
"Jeg hadde ikke betalt tilbake 5flate øre"
"Det er hans sitt problem, ikke ditt "


Jeg er sikker på at...Om dette gjaldt den andre veien, så ville damene vært "Du har rett på pengene dine! Anmeld ham! Er jo ikke din feil! blablablabla"

 

Lastet ned en server :sprettoy: 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Chizue skrev:

Den der tråden med hun som solgte en laptop til 3000kr, med fake windows.
Kjøper kommer tilbake ettersom laptopen streiket (ifølge TS lastet personen ned en server og laptop kortsluttet/Vil ikke lade)
Kjøper nevnte kjøpsloven og angrefristen var på 3mnd, men TS har jo allerede brukt pengene.... *sukk*

Flere som skriver "Kjøpt er kjøpt"
"Ikke din feil.."
"Det er vel kjøpers risiko"
"Så lenge du ikke har skjult noe, så kommer du ingen vei"
"Dette er en person som bare prøver å lure deg, blokker han"
"Jeg hadde ikke betalt tilbake 5flate øre"
"Det er hans sitt problem, ikke ditt "


Jeg er sikker på at...Om dette gjaldt den andre veien, så ville damene vært "Du har rett på pengene dine! Anmeld ham! Er jo ikke din feil! blablablabla"

 

Det har det vært flere eksempler på tidligere!

De damene der er så kjerringer som man kan få blitt. 

Anonymkode: b75da...430

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som vurderer kutte ut en venninne fordi venninna aldri kommenterer det hun skriver på Facebook 🙄🙄🙄

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Poppie skrev:

Hun som vurderer kutte ut en venninne fordi venninna aldri kommenterer det hun skriver på Facebook 🙄🙄🙄

 

Hun kan være glad hun ikke er min facebook-venn, for det innlegget hun savnet kommentar på synes jeg var LANGT over grensen, så det hadde ikke blitt noe enkelt «kondolerer» og masse hjerter og fjas fra meg hvis hun hadde vært min venn. Ser ikke for meg at dèt hadde blitt så godt mottatt heller...

Anonymkode: f5fff...f56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som leste denne? 

TS forstår åpenbart ikke hvor utrolig dumt det spørsmålet hennes var i utganspunktet, med tanke på svaret hun kom med 🤦🏼‍♀️

(Det første bildet er spørsmålet som ble stilt i går, de tre neste er svaret som kom i dag)

D462663C-8F6B-45F1-8ED3-0E30DE4E05B4.jpeg

6485EE4E-FE86-4A19-B829-E38BD4365911.jpeg

7C8F9C38-35A6-4B1A-A04C-71C9D3CB2103.jpeg

D03A4D92-C674-4E9E-85A5-327A82F044F8.jpeg

Anonymkode: b75da...430

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som leste denne? 

TS forstår åpenbart ikke hvor utrolig dumt det spørsmålet hennes var i utganspunktet, med tanke på svaret hun kom med 🤦🏼‍♀️

*klipp

Høres ut som en drømmearbeidstaker... not. Tror nok det ligger mer under som gjør at arbeidsgiver ikke akkurat ønsker å gi noe goodwill de siste dagene av arbeidsforholdet... Og det svaret hun kommer med 😲🙈

Anonymkode: c713f...772

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en drømmearbeidstaker... not. Tror nok det ligger mer under som gjør at arbeidsgiver ikke akkurat ønsker å gi noe goodwill de siste dagene av arbeidsforholdet... Og det svaret hun kommer med 😲🙈

Anonymkode: c713f...772

Jeg er helt sikker på at sjefen har en bedre grunn enn at de ikke "går overens" :fnise: Hun virker ikke som en bra ansatt.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR mange ganger kan hvor mange forskjellige legge ut den derre «det sies at menn tenker på sex 24/7 - det er faktisk i dag»?

Gjesp.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok 30 minutter, så ble TS fornærmet og slettet alle svarene 😂

Spør man så dumt, må man regne med at folk ler og tror det er tull 😂🙈655B2A7D-FA14-4C5C-B125-5B3209A1DDE8.thumb.jpeg.077f4a0dd813b952d313d860f69df0c7.jpeg

Anonymkode: b75da...430

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tok 30 minutter, så ble TS fornærmet og slettet alle svarene 😂

Spør man så dumt, må man regne med at folk ler og tror det er tull 😂🙈655B2A7D-FA14-4C5C-B125-5B3209A1DDE8.thumb.jpeg.077f4a0dd813b952d313d860f69df0c7.jpeg

Anonymkode: b75da...430

Hva var det de lurte på og hva var svarene egentlig?

Om det var lovlig å ha det så varmt og om de kunne kreve noe av huseierne? 

Anonymkode: 04dd6...afb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det de lurte på og hva var svarene egentlig?

Om det var lovlig å ha det så varmt og om de kunne kreve noe av huseierne? 

Anonymkode: 04dd6...afb

Ja, de lurte på om de kunne kreve noe. Svarene var  sånn ca: «kødder du?», «dette må være tull!», «selvfølgelig kan du ikke det, vi har det alle varmt om dagen» osv. 

Anonymkode: b75da...430

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de lurte på om de kunne kreve noe. Svarene var  sånn ca: «kødder du?», «dette må være tull!», «selvfølgelig kan du ikke det, vi har det alle varmt om dagen» osv. 

Anonymkode: b75da...430

Og hva svarte TS? Hva var det hun tenkte hun kunne kreve? At huseier kjøpte f.eks en Aircondition til henne eller noe sånt? 

 

Anonymkode: 04dd6...afb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2018 den 13.30, AnonymBruker skrev:

Og hva svarte TS? Hva var det hun tenkte hun kunne kreve? At huseier kjøpte f.eks en Aircondition til henne eller noe sånt? 

 

Anonymkode: 04dd6...afb

Hun svarte ingenting. Hun slettet tråden..

Men det var nok noe sånt hun håpet på, at noen skulle finne frem en lov som sa at huseier måtte kjøpe AC eller noe.

Anonymkode: b75da...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnesnakk.

Hun som er redd hun har blitt gravid etter 2.date. Samme dama som klikka på dagen fordi han måtte sove en time før jobb.

Bare les den, blir vel slettet snart.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...