Gå til innhold

Samletråd for kvinnegrupper på Facebook


Hattivatti

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnesnakk

 

Lurer på hva andre tenker om jenta som ble skutt på Utøya, jeg synes hun er utakknemlig, fått penger nok til egen leilighet, og trygd i sju år, satt hjemme hos mamma og blitt minst 120 kilo, det er sju år siden, er det ikke på tide å skaffe seg en jobb, og bli selvstendig? er jeg uhjertelig? Mine barn hadde blitt pushet i gang! Venninnen døde, tenk om hun fikk tjansen!

Anonymkode: 6e03e...f36

Litt avsporing, men jeg er faktisk enig med henne. Livet går videre

Anonymkode: 473f4...f62

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt avsporing, men jeg er faktisk enig med henne. Livet går videre

Anonymkode: 473f4...f62

Har du erfaring med PTSD?🤔

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Brimi skrev:

Har du erfaring med PTSD?🤔

Det går fint an å mosjonere med den lidelsen. Det går også fint å jobbe. Folk må slutte å være diagnosen sin

Anonymkode: 473f4...f62

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det går fint an å mosjonere med den lidelsen. Det går også fint å jobbe. Folk må slutte å være diagnosen sin

Anonymkode: 473f4...f62

 Problemet med PTSD er at livet går faktisk ikke videre. Alle andres liv går videre, men ikke ens eget. Man er stuck i fortiden. At man ikke klarer å mosjonere eller jobbe har ikke noe med å være diagnosen sin. Det er utrolig slitsomt å ha PTSD. Noe som selvsagt går mye ut over energien en har (i tillegg til mange andre grunner) og dermed klarer man ikke hverken å jobbe eller mosjonere. Hvis du ikke har vært arbeidsufør pga PTSD, synes jeg du kan holde kjeft om det temaet. For da har du ikke kunnskap nok til å uttale deg om det. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går fint an å mosjonere med den lidelsen. Det går også fint å jobbe. Folk må slutte å være diagnosen sin

Anonymkode: 473f4...f62

Hun må jo lære seg å leve et helt nytt liv. Bare prøv å ikke bruk armen din i dag!  Hun har mista hele armen og skuldra si.

Anonymkode: 6e03e...f36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm.....!!!!!!!!!! 🙄

man skriver IKK det på en gruppe med flerfoldig titusener av ukjente folk!

B7F998E7-D442-4CB5-8940-2047E27FC834.jpeg

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Døgnvill skrev:

Ehm.....!!!!!!!!!! 🙄

man skriver IKK det på en gruppe med flerfoldig titusener av ukjente folk!

B7F998E7-D442-4CB5-8940-2047E27FC834.jpeg

Hva faen i helvette. Det skulle vært fengselstraff for de som henger ut sine egne barn på SoMe. Skulle vært fengselstraff for å være så dum i hodet som det den personen der er.

Anonymkode: 258f9...7d7

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Døgnvill skrev:

Ehm.....!!!!!!!!!! 🙄

man skriver IKK det på en gruppe med flerfoldig titusener av ukjente folk!

B7F998E7-D442-4CB5-8940-2047E27FC834.jpeg

Dattera mi hadde kverka meg hadde jeg skrevet slike ting på nettet. Bare jeg hadde snakka med andre om det! Dette er så utromig private spørsmål fra et barn i sårbar alder! Er de helt sprø der inne???

Anonymkode: c713f...772

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva faen i helvette. Det skulle vært fengselstraff for de som henger ut sine egne barn på SoMe. Skulle vært fengselstraff for å være så dum i hodet som det den personen der er.

Anonymkode: 258f9...7d7

 

Just now, AnonymBruker said:

Dattera mi hadde kverka meg hadde jeg skrevet slike ting på nettet. Bare jeg hadde snakka med andre om det! Dette er så utromig private spørsmål fra et barn i sårbar alder! Er de helt sprø der inne???

Anonymkode: c713f...772

Er ei som skriver at hun burde kanskje fått admin til å legge det ut som anonymt spørsmål. Er ingen som skjønner det. Ei skriver til og med «why????»

fy faderen, nettvett er en fin bil altså!! Helt tragisk!!!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er det flere som nevner dette med nettvett og privatlivet til barn. 

Men selvfølgelig er det de av denne typen også.. Blir helt skremt jeg av hva noen mener er helt naturlig å oute av unger!!!!!! 

Skulle likt å sett om de selv hadde vært superhappy hvis noen hadde lagt ut intime innlegg om de...!!!

FDC55932-7333-441B-A140-107183E38517.jpeg

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note to self ved fremtidig utleie: sjekk opp om potensiell leieboer er medlem av Kvinneforum. Dersom ja, gå til nestemann på listen!

Anonymkode: b75da...430

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Note to self ved fremtidig utleie: sjekk opp om potensiell leieboer er medlem av Kvinneforum. Dersom ja, gå til nestemann på listen!

Anonymkode: b75da...430

Vel..

Om du er en av de som nekter besøk etter klokken 18.00.
Du vil ikke la leieboer ha overnatting av kjærester - noen gang.
Ingen bruk av vaskemaskin etter *tid*
Ingen bruk av alkohol.
Helst ingen lyder i det hele tatt.
Krever at leieboer er ute av huset fram til 16.00, fordi du er redd for slitasje..

Ja, da hadde jeg styrt unna deg også :fnise: 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Note to self ved fremtidig utleie: sjekk opp om potensiell leieboer er medlem av Kvinneforum. Dersom ja, gå til nestemann på listen!

Anonymkode: b75da...430

Nooo! Jeg er medlem kun for å snoke, pick me 😅

Anonymkode: 9f8dc...285

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Chizue skrev:

Vel..

Om du er en av de som nekter besøk etter klokken 18.00.
Du vil ikke la leieboer ha overnatting av kjærester - noen gang.
Ingen bruk av vaskemaskin etter *tid*
Ingen bruk av alkohol.
Helst ingen lyder i det hele tatt.
Krever at leieboer er ute av huset fram til 16.00, fordi du er redd for slitasje..

Ja, da hadde jeg styrt unna deg også :fnise: 

Vel..

 

Nå virker hun ene dama der meget spesiell. Og til syvende og sist er det utleier som eier boligen. Liker man ikke reglene, kan man finne et annet sted å bo. Så lenge man vet om det før man signerer er det egentlig ingenting å klage på, for man kan la vær å signere 😜 

Anonymkode: b75da...430

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel..

 

Nå virker hun ene dama der meget spesiell. Og til syvende og sist er det utleier som eier boligen. Liker man ikke reglene, kan man finne et annet sted å bo. Så lenge man vet om det før man signerer er det egentlig ingenting å klage på, for man kan la vær å signere 😜 

Anonymkode: b75da...430

Joda, men hvorfor leie ut, om leieboer knapt får lov å være hjemme?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huseier kommer ikke noe vei med å klage på tulleting.

Anonymkode: 29f1f...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes synd på denne venninnen. Hun blir hengt ut i en gruppe foran tusenvis av mennesker. Garantert noen som kjenner henne!

Det er i stunder som dette jeg gjerne skulle kommentert i gruppen (men prinsippet er nei). Det er veldig mange der inne som mener venninne er frekk osv. Men Moss-Geilo var ca 50 mil tur-retur. Statens satser for kjøregodtgjørelse er kr 3,90 pr km. Det vil si ca kr 2000. Denne satsen dekker ikke reelle kostnader og slitasje (med mindre man har et vrak da). At TS da må betale 700,- syntes jeg er helt innafor!

Flere mener også at venninnen burde stå for kostnaden av kjøring siden hun fikk dette oppholdet av TS. Men TS fikk dette gratis. Selv om verdien er flere tusen kroner, er det ikke sikkert venninne ville vært med på dette dersom hun måtte betalt selv, ikke sikkert hun ville følt det var verdt å betale det det liksom koster. 

Syntes også det er frekt av TS å i flere kommentarer skrive at venninnen har bedre økonomi enn henne. Det er irrelevant. Man skal ikke forsørge vennene sine selv om man har bedre økonomi!

D82CBE26-1BF1-4826-9004-5E8CD8E93AD9.jpeg

Anonymkode: b75da...430

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes synd på denne venninnen. Hun blir hengt ut i en gruppe foran tusenvis av mennesker. Garantert noen som kjenner henne!

Det er i stunder som dette jeg gjerne skulle kommentert i gruppen (men prinsippet er nei). Det er veldig mange der inne som mener venninne er frekk osv. Men Moss-Geilo var ca 50 mil tur-retur. Statens satser for kjøregodtgjørelse er kr 3,90 pr km. Det vil si ca kr 2000. Denne satsen dekker ikke reelle kostnader og slitasje (med mindre man har et vrak da). At TS da må betale 700,- syntes jeg er helt innafor!

Flere mener også at venninnen burde stå for kostnaden av kjøring siden hun fikk dette oppholdet av TS. Men TS fikk dette gratis. Selv om verdien er flere tusen kroner, er det ikke sikkert venninne ville vært med på dette dersom hun måtte betalt selv, ikke sikkert hun ville følt det var verdt å betale det det liksom koster. 

Syntes også det er frekt av TS å i flere kommentarer skrive at venninnen har bedre økonomi enn henne. Det er irrelevant. Man skal ikke forsørge vennene sine selv om man har bedre økonomi!

 

Anonymkode: b75da...430

:nei: Det er dette vi har anonyme nettforum som KG til... 

Endret av penny_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...