Gå til innhold

Pillebrettet ble kastet og nå er vi tre


Tonio

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Tonio skrev:

I det siste har jeg vært så glad og bare glist som en fjortenåring når jeg ser mannen. Jeg føler meg så forelsket. :rodmer: 

Dette får utløp, og stakkars mannen er litt sliten. :sengekos:Mens jeg lå på ryggen etterpå og drakk litt vann fikk jeg en rar følelse. Like over skambenet fikk jeg ett slags press utover, altså opp. Dette var en ny følelse! Mannen lå hånda oppå og det fortsatte og det var egentlig ubehagelig. Hver gang strammet kroppen min seg til. 

Han sa han kjente noe, men ikke kunne vite om det var pulsen min eller hva. Jeg var jo litt andpusten, så god form jeg er i. :fnise: Nå ligger jeg på magen og kjenner mye rart i magen. Tror jeg endelig med sikkerhet kan si at jeg kjenner bevegelse fra noe som ikke er tarmene mine! 18+3 (etter midnatt)

Gøy at lysten fortsatt er der! Nyt det :nigo: Er såpass heldig at den fortsatt er veldig tilstede her også. Føler meg ekstra forelsket nå i graviditeten (bortsett fra når jeg er sur da..) også, det er så deilig 😄 

Tenk da, du kommer bare til å kjenne mer og mer bevegelse fra nå av 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, tweet skrev:

Gøy at lysten fortsatt er der! Nyt det :nigo: Er såpass heldig at den fortsatt er veldig tilstede her også. Føler meg ekstra forelsket nå i graviditeten (bortsett fra når jeg er sur da..) også, det er så deilig 😄 

Tenk da, du kommer bare til å kjenne mer og mer bevegelse fra nå av 😍 

Hihi, ja. :sjenert: Den var ikke like tilstede når jeg spydde hele tiden, men jo bedre formen er jo mer lyst har det blitt. :fnise:

Gleder meg til å endelig kunne kjenne bevegelse i blant. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+4!

I dag var det legekontroll på planen. Og etter å ha vært der er det bare to linjer igjen på helsekortet mitt. :fnise: Det til tross for at den ikke har blitt fylt ut hver gang jeg har vært på kontroller.

Vekten var igjen gått ned, så nå er jeg nok en gang på -13,5 kg siden uke 4. Men ettersom jeg spiser cirka fire brødskiver hver dag og litt frukt, og ikke har spydd, var ikke legen engstelig. Det kan jo bare hende at vekten hos jordmor og legen er litt forskjellig stilt! :Nikke: Hben min kryper stadig nedover, men nå som formen starter å bli bra igjen har jeg gjenopptatt pilleinntaket, så jern pumpes nedpå. :trene: Fikk høre fosterlyd igjen, det var ikke lett å høre lenge om gangen, tror det var litt sprelling på gang! Men 148 fine slag i minuttet kom hun frem til. :rodmer: I tillegg hørte hun rundt på magen, og sa at vanligvis når man har hørt slag så tidlig betyr det morkake bak, og vanligvis når man hører slagene over hele magen så betyr det bra mengde fostervann. 

Ellers føler jeg meg litt kjendis på legesenteret. :mynona:Hun som veide meg lurte på om vi visste kjønn ennå, og snakket litt med meg om OUL. Og mens jeg ventet på legetimen lurte hun som sitter i resepsjonen på om kvalmen var blitt bedre. Jada, jeg vet at de sikkert har det på skjermer. Men det er artig å føle seg gjenkjent likevel. Selv om det kanskje er ett tegn om at jeg har vært der for mye. :icon_lol: Prøver å tenke at alle timene jeg har vært der i forbindelse med svangerskapet er det legen selv som har satt opp.

 

De var tomme for influensavaksine på legesenteret, og på første apoteket jeg dro innom. Nå har jeg endelig fått tak i ampullen, og kun den. For neste apotek hadde ikke boksene det kommer i. Mamma er sykepleier, så håper hun stikker (:fnise:) innom meg på vei hjem fra jobb.

Livet er ganske digg om dagen! :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet etter å ha sovet 1,5 time nå. Iskald, dødsulten og skjelven. Like før jeg la meg spiste jeg meg stapp mett på honningmelon, klementiner og blåbær. Så var rart å være så sulten allerede. Tok en brødskive, hjalp ikke stort. Etter en halvtime tok jeg to til. Dette er snart to timer siden. Er fortsatt sulten. Rar følelse, en brødskive pleier å gjøre meg stapp mett. Har ikke spist to brødskiver på rappen siden kvalmen slo meg helt ut. Og tre brødskiver er hva jeg gjerne har spist i løpet av en hel dag.

Jeg regner med at det er kroppen som reagerer på dagen. Sov lite, og gikk en tur til kjøpesenteret og rundt der i over en time rett etter legetimen. Har ikke vært så fysisk aktiv igjen siden før kvalmen slo meg ut. Starter endelig å bli døsig igjen, håper jeg sover greit resten av "natta". Skal endelig se venner igjen senere i dag, og vil ikke avlyse nok en gang!

En liten tmi avslutningsvis.. fikk gått på do rett før jeg sovna, første ordentlige besøk siden spyingen tok slutt. Altså over to uker! Det har såklart kommet noe, men det var ingenting i forhold til nå. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensavaksinen er endelig tatt, og det å endelig se venner gikk bra! :Nikke: 

Jeg har første dagvakt siden jeg ble sykmeldt i dag, heldigvis startet den først 10. Jeg sliter jo sånn med å sove sammenhengende. Sovnet litt over midnatt, våknet halv tre. Klokka seks var jeg fortsatt våken. :sovne: Neste uke har jeg en vakt som starter 7, så fortsetter jeg å våkne rundt 2/3 og slite med å sovne igjen blir det en morsom vakt. :fnise: Er heldigvis for det meste nattevakter på meg i desember, så har bare den ene vakten som starter så tidlig. 

Bortsett fra at jeg er trøtt som fy er formen veldig god. Det er rart å tenke på at det bare er noen uker siden jeg vurderte å bli i senga og bare latt madrassen ryke for tanken på å i det hele tatt gå til do var forferdelig. For hver gode dag prøver jeg å tenke på hvor heldig jeg er. Og nå er det under en uke til OUL! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var liggedelen til vognen bestilt, til 1500 kroner. :yvonne: Vi har jo valgt baby jogger city premiere, og err.. "ordinærpris" på den er nesten 10 000. Ser den ofte er på tilbud, og vi greide altså å få den for 4500 kroner. Tror vognen er perfekt for oss.

Mamma og pappa har sagt de betaler for det da (er ikke bortskjemt, lover.. haha), så var jo sånn sett ikke like viktig å vente på godt tilbud. Men jeg elsker å føle at det er gjort ett godt kjøp! 

 

Det er ikke såå rart å ha kjøpt komplett barnevogn innen 18+6, er det? :sjenert: Før man i det hele tatt har vært på ultralyd.. Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, lillemeg90 skrev:

Greit med det som er gjort 😅 når er UL da?

Kanskje det er sånn jeg bør tenke på det. :fnise: OUL er på onsdag, bare tre dager til... Da er jeg ifølge teit utregnet mensentermin (28 dagers syklus, selv om jeg sannsynligvis hadde lengre) på 19+5, prøver å forberede meg på å bli satt tilbake ett stykke siden jeg fikk lengre syklus for hver gang som gikk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonio skrev:

Kanskje det er sånn jeg bør tenke på det. :fnise: OUL er på onsdag, bare tre dager til... Da er jeg ifølge teit utregnet mensentermin (28 dagers syklus, selv om jeg sannsynligvis hadde lengre) på 19+5, prøver å forberede meg på å bli satt tilbake ett stykke siden jeg fikk lengre syklus for hver gang som gikk.. 

3 dager til du! Det blir spennende 😃 hvilket kjønn tror du mini er da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillemeg90 skrev:

3 dager til du! Det blir spennende 😃 hvilket kjønn tror du mini er da?

Jeg tror jente, men vi skal ikke finne ut av det. :yvonne: Vi vil ha det som en overraskelse den dagen hen kommer ut. :rodmer:

 

I dag, 19+2 fikk mannen kjenne spark. Baby er visst veldig glad hver gang mamma og pappa har kost seg. :sengekos:Eller kanskje ikke glad, siden det er når det er over den starter. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks OUL jo :yvonne: Og så tøft at dere ikke vil vite kjønn! 

Jeg og ble satt tilbake på OUL, 10 dager. Det kjentes som en evighet! Baby kom 24 dager før OUL-termin da, så jadde visst ikke så mye å si likevel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, _marielle_ skrev:

Straks OUL jo :yvonne: Og så tøft at dere ikke vil vite kjønn! 

Jeg og ble satt tilbake på OUL, 10 dager. Det kjentes som en evighet! Baby kom 24 dager før OUL-termin da, så jadde visst ikke så mye å si likevel :fnise:

Ti dager. :ohmy:

Mamma gikk tre uker over termin med sin første. Så jeg er forberedt på å gå over! Men blir jeg satt nesten to uker tilbake blir jeg forbannet! :raven::phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Tonio said:

Ti dager. :ohmy:

Mamma gikk tre uker over termin med sin første. Så jeg er forberedt på å gå over! Men blir jeg satt nesten to uker tilbake blir jeg forbannet! :raven::phaedra:

Mamma gikk over termin med alle 4 og, så jeg var helt sikker på at jeg og kom til å gå over... Var ikke helt forberedt da fødselen starta, for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med ul til onsdag og så spennende å ikke vite kjønnet! Jeg er altfor nysgjerrig til å klare å holde meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, _marielle_ skrev:

Mamma gikk over termin med alle 4 og, så jeg var helt sikker på at jeg og kom til å gå over... Var ikke helt forberedt da fødselen starta, for å si det sånn!

Jeg får vel passe på å sitte med bena i kryss når det nærmer seg. :fnise: Akkurat nå er jeg veldig innstilt på å heller gå over tiden enn før!

9 timer siden, Sille4 skrev:

Så spennende med ul til onsdag og så spennende å ikke vite kjønnet! Jeg er altfor nysgjerrig til å klare å holde meg :fnise:

Jaa, greier nesten ikke å vente. :laugh: Føler ikke det er så spesielt med å ikke vite det, men har fått en del reaksjoner, så er vel kanskje bare oss som er litt rare. :sjenert: Vi bryr oss ikke om det er jente eller gutt, vi vil bare ha ett velskapt barn å gi kjærlighet til. Ikke at de som finner ut av det på forhånd ikke har det likt, bare... Ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt stort med tid til å tenke på OUL, har vært for opptatt med å engste med over vekttapet og slikt. Men i går slo det meg. Hva om det er trillinger, hva om en av hjerteklaffene ikke fungerer som de skal, hva om de ser noe hvitt på en nyre. Jeg husker jo hvor trist jeg ble da en på forumet her for 1,5 år siden fikk beskjed om at fosteret deres kanskje hadde klumpfot. Beroliget og sa at kanskje hun så feil, og at hun vil bli husket som hun dumme som gjorde de engstelig. I dette tilfellet var jo også dette hva som skjedde. Frisk baby kom ut. Men hva om det skjer meg?

Prøver å ta det med ro, men merker at for hver time som går, jo mer tenker jeg på ting som kan skje i morgen (!!!). Tror ikke det blir en god natts søvn jeg har i vente. :fnise: Jeg vet jo innerst inne at sannsynligvis er alt bra, hvis det er vanlig å oppdage alvorlige feil så hadde det vært standard med ultralyd før man er så og si halvveis. Dessuten måtte jeg vel hatt en mage nå, hvis det var mer enn en som skjulte seg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Tonio skrev:

Jeg har ikke hatt stort med tid til å tenke på OUL, har vært for opptatt med å engste med over vekttapet og slikt. Men i går slo det meg. Hva om det er trillinger, hva om en av hjerteklaffene ikke fungerer som de skal, hva om de ser noe hvitt på en nyre. Jeg husker jo hvor trist jeg ble da en på forumet her for 1,5 år siden fikk beskjed om at fosteret deres kanskje hadde klumpfot. Beroliget og sa at kanskje hun så feil, og at hun vil bli husket som hun dumme som gjorde de engstelig. I dette tilfellet var jo også dette hva som skjedde. Frisk baby kom ut. Men hva om det skjer meg?

Prøver å ta det med ro, men merker at for hver time som går, jo mer tenker jeg på ting som kan skje i morgen (!!!). Tror ikke det blir en god natts søvn jeg har i vente. :fnise: Jeg vet jo innerst inne at sannsynligvis er alt bra, hvis det er vanlig å oppdage alvorlige feil så hadde det vært standard med ultralyd før man er så og si halvveis. Dessuten måtte jeg vel hatt en mage nå, hvis det var mer enn en som skjulte seg der.

Skjønner godt de bekymringene før OUL! Hadde våkennatt og mye tanker om "enn hvis" når det nærmet seg jeg også! Men husk at de aller fleste tilfeldene så er alt bra! Jeg tror alt er bra og at du går ut der ifra med et digert smil! 😃 Du må glede deg også! Er jo en så fantastisk følelse å se den lille😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok 20 minutter fra vi kom inn til vi var ute fra OUL! Vi snakket litt først pga min høye vekt. Deretter var det på ryggen og se etter. Minsten lå kjempebra så hun fikk målt alt uten problem og fikk tatt tre fine og klare bilder.

Så alt står bra til, og hun sa hun sjeldent hadde kunne målt så lett! Ble satt tilbake, så er 19+1 i dag i stedet for 19+5 som menstermin var. 4.5 er da termin. :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+3 (siden jeg følger OUL termin, er 20+0 med menstermin). 

Alt går bra om dagen altså. Jada, jeg har litt vondt i korsryggen i blant, og såklart sliten jeg både med lukter og matlyst. Men det gjør virkelig noe med en når man har hatt rundt 10 uker med spying og ellers liggende konstant døgnet rundt. Selv det som ville gjort med nedfor før gjør at jeg føler meg helt topp! :nordvesta:

En ting jeg har merket som er litt rart, er at jeg sliter skikkelig med å svelge piller. Før kunne jeg svelge 5-6 i slengen, men selv en er vanskelig! :klo: Jeg hadde det slik da jeg var barn, noen ganger slet jeg slik at mamma knuste piller for meg. Håper det går seg til, for jeg har jo lavt nivå av jern og D-vitamin, og vil gjerne gi litt ekstra tilskudd til meg og lille i magen! Jeg får det jo til uansett, bare jeg har en halvliter vann til hjelp. :fnise: Og tid. 

Mens jeg skrev dette fikk jeg flere dult i magen, tror noen er enig med meg. :rodmer: Som minner meg om at mannen min tar meg på magen så mye om dagen, i håp om å kjenne flere dult. Rett etter kos :sengekos: er det rett til magen, for jeg har nevnt en gang eller to at da har det ofte vært mer sprell. :laugh: Han kjenner og kjenner, og det er så søtt. Snakker til magen gjør han også. Som gjør at jeg føler meg teit, både fordi jeg ikke har mage ennå, og fordi jeg ikke gjør det selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupper.

Det er en ganske fasinerende del av kroppen. Råmelken har jo vært her en måned alt. Har merket at nippla har klødd, og at det skjer ting. Knoppene som i juli var på størrelse med en lillefingernegl er nå på areal med en stortånegl. Skal liksom noe så stort passe i en baby sin søte lille munn? De kan vel umulig gape over noe så stort? Brystvorta må jo gi de brekninger så store de er. :klo: Stakkars lille, tenker bare jeg. Og areolaen, som før var omtrent like hvit som resten av puppen... blir stadig mørkere. Det ser nesten ut som jeg har mistet selvbruning på puppen, og brukt den sterkeste som finnes.

Jeg er en av dem som ikke fikk lett stive nippler, kun når de ble kost med og du var heldig om det varte lengre! Det startet tidlig at de ble stive lettere og oftere, man kunne bare se på dem så ble de stive. Det rare er at den siste tiden er ikke puppene fornøyd med at bare nippla blir stive, nå blir areolaen det også. Nesten konstant. Mannen synes det er artig, og ikke på en sånn sexy måte. Men artig å se hvordan kroppen min endrer seg. Og det er jo det, men det også skummelt. 

I det siste har jeg merket at puppene kjemper seg ut av BHen, det er rett og slett ikke plass lengre. Hurra for noen.. Men, jeg bruker jo 80G. Hvis jeg skal kjøpe ny BH kan jeg ikke bare sprade inn på Lindex, jeg må dra innover til Oslo, få prøvd nye, og betale mer enn jeg ønsker for ett teit klesplagg. Og hvor lenge vil den i det hele tatt holde, før jeg må inn igjen? Helt ærlig så trodde jeg at når jeg allerede hadde så store hengepupper som alltid er i veien, så ville de ikke vokse stort. Det er vel måte på hvor mye mer de kan vokse. :fnise: Vurderer om jeg bare skal starte å la puppene vifte fritt, det er jo det jeg vanligvis gjør med mindre jeg skal ut og det er en mulighet for at jakken skal av. Så skal jeg en tur på Rema blir det uten BH, orker ikke det stresset.. 

Hilsen ei som er litt lei pupper om dagen. :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...