Gå til innhold

Pillebrettet ble kastet og nå er vi tre


Tonio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den der er jo superpositiv :nordvesta: Gratulerer!

(da ble det ihvertfall helt sånn som med meg :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tweet skrev:

Den kunne jo ikke blitt mer positiv! Gratulerer :nordvesta:

Takk. :bond:

2 timer siden, Dragoste skrev:

Oj så gøy, gratulerer! 😄

Tusen takk, merket jeg fikk litt dårlig samvittighet når jeg tenkte på alle her som har prøvd så mye lengre enn meg. :sjenert: Men du har vel ikke testet ennå du heller, så... :)

2 timer siden, _marielle_ skrev:

Den der er jo superpositiv :nordvesta: Gratulerer!

(da ble det ihvertfall helt sånn som med meg :P )

Haha, ja. :fnise: Tusen takk!

3 minutter siden, Sille4 skrev:

Gratulerer :nordvesta:

Takk! Ser ut som våres første tok like lang tid/PP! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy! Gratulerer 😊 her vil jeg følge med! 

Vi har vel termin noenlunde samtidig vi da? Jeg har 28 april 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste
11 timer siden, Tonio skrev:

Tusen takk, merket jeg fikk litt dårlig samvittighet når jeg tenkte på alle her som har prøvd så mye lengre enn meg. :sjenert: Men du har vel ikke testet ennå du heller, så... :)

Du må ikke ha dårlig samvittighet for det! ❤️ slik er det bare, tar lengre tid for noen og kortere tid for andre. Er veldig glad på dine vegne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Gratulerer :strix:

 

Tusen takk. :yvonne:

8 timer siden, lillemeg90 skrev:

Så gøy! Gratulerer 😊 her vil jeg følge med! 

Vi har vel termin noenlunde samtidig vi da? Jeg har 28 april 😊

Jeg er ikke helt sikker på hva terminen min blir, siden syklusen min ble litt lengre for hver gang. Men jeg har jo i månedskiftet april/mai engang, så ja. Er noenlunde samtidig, førstemann til mølla! :fnise:

5 timer siden, Dragoste skrev:

Du må ikke ha dårlig samvittighet for det! ❤️ slik er det bare, tar lengre tid for noen og kortere tid for andre. Er veldig glad på dine vegne 😊

:hjertesmil:

1 time siden, Blåefioler skrev:

Hurra, det gikk fort!:hoppendeglad:Gratulerer!:hoppendeglad::hoppe:

Ja, alle gode ting er vel tre. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2017 den 0.49, Tonio skrev:

En annen ting jeg har tenkt på er symptomer, spesielt kvalme og trøtthet. Dette er jo noe det virker som "alle" får som første tegn, men jeg er jo kvalm og trøtt fra før av. Jeg kan så vidt se på en buss eller ett fly, før kvalmen treffer inn.:kvalm: Og hvis det betyr jeg er gravid, så er jeg ett medisinsk mirakel som har vært gravid sammenhengende i så mange år! Uansett, mamma slet med sterk kvalme hele sin graviditet, hver gang. Hun veide aldri mindre enn det hun gjorde mens hun hadde barn i magen. Så her tar jeg sorger på forskudd, og tenker det samme vil skje meg. :duskedame:

Dette skrev jeg for litt under en uke siden. Grunnen til at jeg kom på det var jo at jeg var kvalm og trøtt, som vanlig. :sove:Men siden jeg skrev dette har jeg sovnet på enda mer imponerende måter, og vært kvalm så og si hele tiden (med mindre jeg nettopp har spist). :spy: Nå starter jeg å lure på om dette bare var noe jeg ikke tenkte på som ett symptom engang, men at det egentlig var det.. 

Jeg har fortsatt følelsen av at jeg snart skal ha mensen, og føler meg ikke gravid i det hele tatt. Skjeden eller noe der nede ihvertfall (:fnise:) gir meg smerter og minner meg om at jeg er hunkjønn! Den følelsen har jeg hatt i nesten to uker.

Ellers har jeg prøvd å finne ut av hvor langt jeg er i løypen, og det virker som det er 4+2-6 ett sted. Med andre ord burde jeg være mamma innen nasjonaldagen er her. :flagg: Mamma gikk jo 3-2-1 uker over termindato med barna sine, en uke kortere for hver graviditet. Så jeg driver allerede og gjør meg selv klar for at det kan ta tid for meg også. Det er uansett en evighet til, så det tenker vi på senere. Først og fremst vil jeg komme meg til 12 uker. :) Mye kan jo fortsatt skje, så jeg må ikke gå helt av skaftet ennå. :heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres veldig gravid ut 😁 akkurat det samme som meg. I forrige svangerskap gav ikke de murringer seg før etter uke 12, nå er det mer sporadisk. Og den der spisingen, det begynte med at jeg måtte spise fast hver 3 time. Så hver 2 time. Og nå må jeg nesten spise hele tiden 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, lillemeg90 skrev:

Du høres veldig gravid ut 😁 akkurat det samme som meg. I forrige svangerskap gav ikke de murringer seg før etter uke 12, nå er det mer sporadisk. Og den der spisingen, det begynte med at jeg måtte spise fast hver 3 time. Så hver 2 time. Og nå må jeg nesten spise hele tiden 😂

Haha, såpass ja. :fnise: Ja, da får jeg vel bare gomle i meg ting hele tiden. Driver jo på og skal spise sunt (eller sunnere i det minste) nå, så byttet ut sjokolade med tørket aprikos og potetgull med mandler. 

----

Jeg skal tilbake til legen min igjen om under en måned (på grunn av overvekten min), da er jeg sånn cirka 8+1. Jeg leste på nettsiden til kommunen her jeg bor at man kontakter fastlege for å bestille disse kontrollene. Planen er å ta det opp med legen når jeg har neste time, det skal vel gå greit det. :klo: Har lege på ett kontor som det er så stress å få tak i dem uten å møte opp fysisk, og siden første kontroll skal være mellom uke 8 og 12 burde jo det være greit nok. Vil jo gjerne til jordmor uansett.. :sjenert:

Tror jeg må gå og google "jeg testet positivt på graviditetstest, hva gjør jeg nå?!". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tonio skrev:

Haha, såpass ja. :fnise: Ja, da får jeg vel bare gomle i meg ting hele tiden. Driver jo på og skal spise sunt (eller sunnere i det minste) nå, så byttet ut sjokolade med tørket aprikos og potetgull med mandler. 

----

Jeg skal tilbake til legen min igjen om under en måned (på grunn av overvekten min), da er jeg sånn cirka 8+1. Jeg leste på nettsiden til kommunen her jeg bor at man kontakter fastlege for å bestille disse kontrollene. Planen er å ta det opp med legen når jeg har neste time, det skal vel gå greit det. :klo: Har lege på ett kontor som det er så stress å få tak i dem uten å møte opp fysisk, og siden første kontroll skal være mellom uke 8 og 12 burde jo det være greit nok. Vil jo gjerne til jordmor uansett.. :sjenert:

Tror jeg må gå og google "jeg testet positivt på graviditetstest, hva gjør jeg nå?!". :ler:

Det må gå fint ja :) du må uansett ta noen blodprøver rundt uke 12 men om du har en jordmor som kan bestille de går jo det fint :) det får du uansett svar på hos legen din ✌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, lillemeg90 skrev:

Det må gå fint ja :) du må uansett ta noen blodprøver rundt uke 12 men om du har en jordmor som kan bestille de går jo det fint :) det får du uansett svar på hos legen din ✌

Jaja, det finner jeg nok ut av. Blodet mitt skal de få tak i uansett. :fnise:

11 timer siden, Snotra skrev:

Da har jeg lest igjennom dagboka di og må føye meg inn i rekken av gratulanter! Hurra!! :nordvesta:

:velkommen:

Og tusen takk! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2017 den 11.23, LoveTrain skrev:

Snikleser her også! Gratulerer så masse:nordvesta:

:velkommen:

Tusen takk. :yvonne:

----

De siste dagene har jeg merket kvalme ennå bedre. Den ene natten våknet jeg av at jeg var så kvalm, merket at jeg startet å ha litt brekninger og livet var fælt.:spy:Greide å sende mannen melding og spurte etter litt mat og en bøtte, og etter ett par timer hadde jeg greid å beholde alt nede og følte meg nogenlunde bedre. Sånn sett føler jeg meg i det minste gravid.:gravid: Jeg merker det på kvalmen før magen at det er en stund siden jeg har spist. Smoothier, frukt og mandler har jeg klart ved siden av meg til enhver tid. 

Fant dessuten ut at her jeg bor er det ventetid på å få besøke jordmor, og ble anbefalt å bestille med en gang om jeg ville til jordmor på første besøk. Så nå har jeg time der om en måned! Fikk også beskjed om at jeg måtte be lege bestille ultralyd, men ikke før for uke 20. Det var visst ikke vits tidligere.. :klo: Og vi (Jeg og mannen) har vel funnet ut at vi forholder oss til det som er standard, og ikke bestiller alt mulig av 8d og hoppe-i-strikk ultralyder. :fnise: 

Aller helst har jeg lyst til å løpe rundt til alle og skrike: Jeg er gravid! Vi skal ha barn! 

Men det er jo så tidlig ennå, det er så mye som kan skje. Dessuten føler vi at det å ha dette for oss selv på bryllupsdagen kan være fint. :rodmer: På søndag er det ett år siden vi giftet oss, og da er minsten sånn cirka 6+0. Halvveis til den magiske grensen!

Åja, og en siste ting! I helgen bestilte jeg kaffekopper med verdens beste mormor/morfar på, skal be dem på kaffe når vi skal fortelle dem det. Det er sånn de får vite det. :fnise: I tillegg bestilte jeg slikt oppheng man broderer noen fine bamser eller slikt på, samt navn/dato/lengde også videre. Jeg er ikke akkurat den flinkeste til slikt håndarbeid, men det er helt enkle korssting, og det greier selv jeg om jeg har god nok tid. :tekola:Jeg greier kanskje ikke at den er like fin på baksiden som på forsiden, men jeg vet at den samme streken alltid skal være nederst! 

Herregud, disse oppdateringene mine blir alltid tusen meter lengre enn planlagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever fortsatt altså, har bare ikke hatt stort å dele! :mynona:

De siste dagene har jeg hatt ekstremt farlig gass :fart2:, i tillegg har jeg jo vært konstant kvalm og våknet midt på natten av at jeg nesten spyr. :spy:Så her sitter jeg og fjerter av gårde mens jeg holder på å spy / dø når lukten treffer nesen. :daane:

Sånn går nu dagen her hos oss.. Jeg fortsetter å prise meg selv lykkelig for at selv om jeg er kvalm, så har jeg hittil greid å holde maten nede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...