Gå til innhold

Pillebrettet ble kastet og nå er vi tre


Tonio

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å gå på veggen når det er 30 min med skriking jeg! Skjønner ikke at du virker så rolig og avslappet en gang. 

Kanskje du kan ta sånne røde og blå knotter fra smågodten? Bare de røde da... hvis du skjønner hvilke jeg mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, sullå skrev:

Kolikk, ja... :sukk:Så kjedelig! Det hadde jeg også da jeg var baby...

Sååå søte bordkort! :hjerter:

Da var du en slem baby. :fnise: Tusen takk!

7 timer siden, tweet skrev:

Hvordan klarer du å holde humøret oppe med kolikkbarn?? Er du så chill som du virker? 🙈 Jeg holdt på å gå på veggen, og han hadde ikke kolikk engang! Du er så rå! :) 

Altså det blir en del tårer. :laugh: Er litt flaut å gå ute når hun bare skriker. Hadde ei fremmed eldre dame som stoppet oss og spurte om baby var sulten siden den skrek og om hun kunne holde.. Jeg er glad for at mannen er hjemmeværende pga ME, det hjelper en del. Jeg lar han sove/slappe av rundt halve døgnet uavbrutt med mindre det er krise, også kaster jeg henne til han når mammahjertet starter å briste. I tillegg er han kjempeflink til å støtte meg.

Nå har han passet på meg i halve svangerskapet når jeg hadde ekstrem kvalme og bare ville dø, latensfase fra helvete hvor jeg bare ville stikke en kniv i magen, ammeproblemene hvor hun ikke ville ta pupp på fire lange dager og nå dette. :bond:Uten han hadde nok ting vært ganske annerledes. Ellers prøver jeg å fokusere på at dette er en fase og en forholdsvis kort en. Kortere enn ett svangerskap. Og når hun dier i fred / sover er hun jo så skjønn. :rodmer: 

Det er veldig tøft de gangene hun bare skriker til hun slukner, også går det ti minutter med søvn før hun har nok energi til å skrike en stund igjen. Da blir tankene "hun har ren bleie, hun har spist, hun har foreldre som elsker henne. Jeg har gjort det jeg kan." Og ikke minst, mantraet jeg hadde da jeg hang over doen i svangerskapet: Hun skal være enebarn, dette er den eneste gangen.

Tusen takk. :klem1:

7 timer siden, Omo skrev:

Jeg holder på å gå på veggen når det er 30 min med skriking jeg! Skjønner ikke at du virker så rolig og avslappet en gang. 

Kanskje du kan ta sånne røde og blå knotter fra smågodten? Bare de røde da... hvis du skjønner hvilke jeg mener. 

Det er ikke lett som jeg skrev ett essay om over her. :fnise:

Kjøper så og si aldri smågodt, så vet faktisk ikke hvilke du mener. Men har sett at hvis vi velger smågodt er det litt å velge mellom!

----

Etter at vi startet å gi minifom har hun sovet mer, og rapesjefen (mannen) sier at tapene hennes er flere, men mindre. I dag sov hun faktisk to ganger i over en time! :nordvesta:Får litt vondt av å tenke på at det siste døgnet sov hun mer enn de to døgna før det igjen sammenlagt. Men når man kun sover av utmattelse fra 9:00-23:00 blir det jo gjerne slik stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtegomp! De er gule og rosa og ser for meg hadde vært fine oppi de flaskene. Kanskje litt dyre da. Prisa som heroin per kilo omtrent (og funkerer som heroin på treåringer også :fnise: )Evt noe annet jelly belly-aktig. Hvor lang tid har du til dåpen? Ebay er jo alltid din venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ja, takk for forslag. Gomp også, nam. :spise:

Mannen er veeeldig opptatt av at godteriet må smake godt, og han er veldig skeptisk til at internett greier å lage godteri som er godt. Så.. :fnise: Er i midten av august, så har jo tid sånn sett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kolikk ja, det hadde eldstemann her, han gråt fra 23-4 hver bidige natt i litt over tre mnd han. Det unner jeg altså ingen og jeg håper vi slipper det med med dette barnet! Men hold ut, det går heldigvis over :hoppendeglad:

Så godt å få startet planlegging av dåpen, godt å ha god tid :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde slike fargerike kanstanjegodterigreier i krukker på bordene. Dritpopulært 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos manuellterapeut i dag, alt var fint med Minsten. Så siden minifom hjalp nå skulle vi fortsette med det, så var det bare å ringe. Håper det holder seg slik, det er ikke supert, men det er sååå mye bedre. Vi hadde det jo ikke for ille da. Satser på at dere slipper det også nå. :)

Fikk kjøpt inn litt smokker i dag, kanskje en av de blir godkjent av henne? Lov å håpe!

Kastanjer må kjøpes inn tenker jeg nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det seks år siden mannen min og jeg ble kjærester. :rodmer: Det er rart å tenke på, for da vi ble sammen trodde jeg han var en sånn kunstnerperson som var anti A4-livet. Jeg var så forelsket at det å få en måned eller ett år med han var verdt det, selv om vi aldri ville bli gift. Fant litt etter litt ut at denne morsomme, kjekke og smarte mannen var veldig interessert i A4 selv om han drakk hvitvin og malte på lerret. :fnise: Bare noen som var litt for generaliserende. Nå er vi jo både gift og har ei nydelig datter sammen. :yvonne:To ganger i mitt liv har jeg innsett at ja, det går an å elske noen så dypt, føler meg kjempeheldig.

Så ... siden sist.. Søndag og mandag var hun helt klin kokos. Hun skreik og hylte til hun sovnet av utmattelse, og med en gang hun hadde energi igjen var det skrik igjen. Maks 20 minutter søvn, i 13 timer. To dager på rad, heldigvis var nettene gode..  Som sagt natt til mandag og tirsdag var fantastisk! Hun sov i fire timer, spiste og fikk ny bleie, fire nye timer, mat og ny bleie og igjen fire nye timer. I går snudde det plutselig, og hun spiste fort, sov og var fornøyd. På kvelden skjedde det noe vi aldri hadde opplevd før:

Hun var våken.

Hun skreik ikke.

Hun ville ikke ha pupp.

Dette var nytt for oss, så mens hun lå i senga ventet vi bare på at hun enten skulle klikke eller sovne. Så gikk det en time, to timer..tre timer. Hun bare pludret og var fornøyd. :klo: Måtte spørre venna mine om det var normalt, og det var det visst. :laugh: I det jeg tenkte at nei, nå må jeg bare legge meg snart så sovnet hun også. Men da vekte jeg henne og ga henne pupp, ellers ville hun vel vekt meg når jeg sovnet. Men såklart kunne ikke dette vare! Greit nok, hun sov i nesten tre timer til, deretter nesten fire. Men av en eller annen grunn starter hun å skrike mens hun sover, og hvis jeg ikke plukker henne opp våkner hun av at hun skriker. Hvis jeg plukker henne opp slutter hun å skrike med en gang derimot.. Rar unge. Så løfte henne opp, gi henne en klem, legge henne ned.. 

Med andre ord har jeg sovet rundt 2-4 timer i natt, på seks økter. Og i dag har hun helt til nå skreket, vil ha pupp, men ikke melk, vil ligge på mamma, men vil ikke være med mamma. Nå ligger hun i senga og pludrer igjen, og virker fornøyd. Tørr ikke ta på henne, i frykt for at hun starter å skrike igjen.

Også har hun hatt to skikkelige store bæsjebleier, sånn type at det tyter ut ved begge lårene og ryggen. Selv om hun fikk ny bleie for en time siden. Skjønner ikke at det går an.. Men hun spiser jo en del. :spise:

Ifølge wonderweeks startet hennes første sprang på mandag. Om to dager skal vi på seksukers kontroll!

 

Også har vi startet å pakke vekk ett par plagg nå.. Mannen var omtrent sånn her:trist: mens jeg drev på. Så da måtte vi på kjøpesenteret så han kunne bli slik i stedet :shoppe:. Som igjen gjør at jeg må :husarbeid:. Ok, ferdig nå. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å få noe fast mønster eller rutine! Det endrer seg liksom fra dag til dag alt sammen. Men godt at dere får litt våken rolig tid og! Jeg lurer på hva som skjer på 6 ukers kontroll. For den er jo hos barnelegen. Vi skal neste uke. Først mini, og så jeg to dager senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at på 6 ukers kontrollen skreik han gjennom hele! Hele tiden mens legen sjekket han fra topp til tå, hylte og grein han. Vi måtte rope for å høre hverandre.. Men det var også siste dagen han skrek hele dagen. Kanskje det snur for dere også når hun bikker 6 uker 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart hva man får med seg av andre unger. Jeg kan ikke huske at du nevnte en eneste gang i dagboken din at han skrek hele dagen. :fnise: Har heller aldri merket en skrikende baby på kjøpesenter/butikk. Men det må jo ha skjedd, jeg kan umulig være førstemann.:laugh:

 

Trodde min (eller, Minsten sin egentlig) kontroll var med helsesøster, men at barnelege er med. Når jeg tenker meg om nå vet jeg at hun tirsdag forrige uke sa det. :klo: Vet det blir vaksine og sjekk av styrke i ben, nakke og armer. Pluss vekt, lengde og hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Tonio skrev:

Det er litt rart hva man får med seg av andre unger. Jeg kan ikke huske at du nevnte en eneste gang i dagboken din at han skrek hele dagen. :fnise: Har heller aldri merket en skrikende baby på kjøpesenter/butikk. Men det må jo ha skjedd, jeg kan umulig være førstemann.:laugh:

 

Trodde min (eller, Minsten sin egentlig) kontroll var med helsesøster, men at barnelege er med. Når jeg tenker meg om nå vet jeg at hun tirsdag forrige uke sa det. :klo: Vet det blir vaksine og sjekk av styrke i ben, nakke og armer. Pluss vekt, lengde og hodet. 

Åh, er det vaksine allerede? Har ikke fått med meg. På mitt timekort står det lege, ellers ville ikke jeg visst det heller :ler:  også ble jeg fortalt et eller annet sted at de ikke sjekker lengde før 3 mnd fordi de ikke skal strekkes ut :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksine mot rotavirus. Er bare drikkevaksine og skal smake godt. :) Tror den kom på programmet først for to, tre år siden!

Lengde og slikt antar jeg er ulikt kan være sted til sted? Men venninna mi som er to uker eldre og bor i ett annet fylke ble målt. Og jeg vet de måler på min helsestasjon. De holdt på å gjøre det forrige uke til jeg sa jeg skal på seks ukeren straks! Rart å tenke på at hun er seks uker gammel i morgen.. og skal snart i sitt første bryllup! Og snart på sin første overnatting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var rart de ikke skulle måles før 3 mnd. Kunne kkke skjønne hvordan det skal være skadelig å strekke ut beina. Hun gjør det jo selv når hun spreller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det å ikke strekke ut var nyheter for meg. De gjør jo det rett etter fødselen.:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker! :nordvesta:

Minsten har vokst hele syv cm siden fødselen! Som vil si at hun nå er lengre enn snittet. Vekten hennes derimot er akkurat på snittet for alderen, som vil si at den er lav for høyden. På grunn av det og kolikken skal vi derfor på kontroll igjen neste uke.

Barnelegen ville vi skulle starte å gi semperdråper i tillegg til minifomen, da det nylig har blitt publisert en studie om at det kan hjelpe på kolikk. I tillegg kom han med dette fine sitatet: så heldig dere er som har en kolikkunge som sover om natta, det er sjeldent.

I natt sov hun 5,5 timer sammenhengende. Så har hun ikke sovet siden det da, som er over seks timer siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 cm!! Wow det hørtes masse ut. Hvor lang er hun nå da? Og hvor lang da hun ble født? Jeg er spent på vår :) 

er du og mannen høye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På alle målinger hittil, av både hodeomkrets, lengde og vekt (sistnevnte ble målt for niende gang i dag) vært akkurat på snittet. Som vil si at hun var 50 cm lang som helt nyfødt, og nå er hele 57 cm lang! :sjokkbla: Synes også det er mye, over en cm i uka i snitt!

Vi er ganske på snittet, mannen er 172 og jeg 169. Hans familie er ganske lave, mens jeg er den eneste "lave" i min. Søsteren min er vel fort ett hode høyere enn meg. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...