Gå til innhold

Pillebrettet ble kastet og nå er vi tre


Tonio

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Omo skrev:

Jeg hadde kolikk og nektet å sove. Jeg var hos søvnterapaut og søvnpsykolog... Håper ikke det arves videre :ler: Da sliter vi. Mannen har godt sovehjerte, så håper det er det som er nedarvet. Også fortalte mamma meg at når jeg var litt over ett år og mamma sang for meg hadde jeg bedt hun slutte å synge og heller lese :P Frekk var jeg visst også :fnise: 

Såpass problemer med søvn ja! Det er noen ganger greit at det er andre gener enn bare våres. :laugh: Høres ut som du var sjarmerende da. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 uker :nordvesta:(etter midnatt)

De siste 24 timene har vært fine. Litt skrik, fire timer våkentid. Ellers en perfekt liten baby. :rodmer:

Hadde bestemt oss for å prøve flasking som helsesøster anbefalte i dag. Det var under en time siden hun spiste så tenkte det var god tid. I det alt var vasket og jeg startet å skru sammen pumpen våknet hun.

Pumpet en pupp og ga litt "ventemat" med den andre. På ti minutter pumpet jeg ut 145 ml. :spise: Hun ville ikke ta flaska da..

Litt over to måneder til jeg starter å jobbe gradert. Håper ikke all den tiden må brukes på å få henne til å ta smokk og flaske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var tidlig tilbake i jobb! Husk at du har ammefri da, hvis arbeidsdagen er over sju timer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere har hatt fin dag! 140 ml høres skikkelig masse ut. Men jeg aner jo i grunn ikke hvor mye min spiser uansett siden jeg ikke får målt opp :ler: 

Hva tenker du om å starte å jobbe igjen om 2 mnd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt ammefri i en time om vakten er over 7 timer, kan ta så mye ubetalt ammefri jeg vil. 😁 (Oi, nye ikoner?!)

Er tidlig tilbake med 0-2 vakter i uka. Da slipper jeg nesten alt av nattevakter, og vi kan ha henne hjemme til hun er to år. 

Gruer meg til å jobbe igjen, men det er fordi hun kun tar puppen. Jeg kan jo ikke starte igjen om hun ikke tar flaske. 😅

Det føltes ut som skikkelig mye. Venninna mi som fødte samme dag som deg er kjempefornøyd om hun får ut 40ml til sammen på begge to. Hun må gi mme i tillegg da. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig tilbake på jobb! Håper at alt går greit frem til det, og at du klarer å jobbe så mye som du ønsker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En måned! :nordvesta:(etter midnatt)

Så mye har skjedd den siste måneden! Startet med en fantastisk fødsel, til at jeg ikke trodde jeg skulle vekke jenta vår for å gi mat så første dag kom og gikk uten pupp (utenom rett etter fødsel). Så ville hun ikke suge dag 1 og dag 2, ville bare gulpe fostervann og bæsje. Derfor ble jeg håndmelka hver tredje time. På slutten av dag 2 fikk jeg beskjed om at jeg måtte starte å pumpe og gi flaske. Natta ble enda verre. 

Heldigvis snudde det på dag tre, og hun våknet selv for å få mat og greide å ta tak selv! Hun ville ikke ha mye pupp i munnen av gangen, og jeg slet med sammenstillinger. Men vekta økte, og nippla ble ikke såre.

Dagen hun fylte to uker snudde det, og det var tydelig at hun slet med mye luft i magen. Det har vært mye skrik, mange gåturer, lite søvn på alle og mye frustrasjon. I tillegg vil hun kun ha pupp, ikke smokk. Heldigvis øker vekten bra.

Nå er jenta vår en måned, hun har greid å ta flaska to ganger og holdt på smokken i to-tre minutt. 😍 Kroppen min starter å føles normal igjen, har også endelig fått fortsatt på broderiet hennes. og barselgruppa mi? Skal snart ha vårt tredje treff!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tida flyr!! Veldig fort! 

3.treff allerede? Jeg har ikke hørt noe om barselgruppe i det hele tatt enda jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde første treff på helsestasjonen da den yngste fylte 15 dager. :) Så møttes vi hjemme hos ei uka etter, og om noen dager skal vi møtes hjemme hos en annen. Så hadde nok bare vært ett treff ennå hadde det ikke vært for at noen i gruppa er litt ivrige. :fnise: 

Mine to venninner som er to uker eldre/tre dager yngre og annen helsestasjon har fått beskjed om juni kanskje juli. De venter på flere fødsler. Kan jo hende det gjelder dere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at hun kvalifiserer som kolikkbarn på fredag er alt toppers. :vetikke:

Savner vinteren.

Og søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket forresten med helsestasjonen ang barselgruppe her. Starter visst ikke før barna er 2-3 mnd her :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min sa så fint at i og med at det er nok med tre dager i uka, så er vi allerede der. Men på fredag har vi da fullført tre uker med over tre timer skriking hver eneste dag. Med mindre hun bestemmer seg for å slutte å skrike nå da. :fnise:

Er vel varierende hvordan de gjør det med barselgruppe. Første tiden har man jo gjerne nok å gjøre uansett, og har ikke så mye tid til å være sosial. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Azumarill skrev:

Jeg savner en sånn kar som de har med i  "Askeladden og de gode hjelperne" som har alle verdens vintre og somre innabords, for han kunne godt ha sluppet ut et par vintre nå. Det er for varmt!

(selv om jeg nok kommer til å bite i meg de ordene i januar når jeg står og banner og sverter og forbasker norsk vinter til helsinke mens jeg prøver å dytte barnevogna bortover ikke-brøytede fortau med 40 cm nysnø!)

Men i januar kunne han jo sluppet ut noen somre :fnise: Gud så fantastisk det hadde vært! Har sagt noe lignende til mannen min før, svaret da var: Det kalles varmepumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første som ble bestilt til dåpen kom i dag! Bare to og en halv måned igjen nå.. Blir gøy, selv om jeg ikke har så mye tid ledig.

Tåteflasker som skal fylles og brukes som bordkort.:rodmer:

Snapchat-637729773.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godteri.:spise: litt usikker på hva slags. Tenker hvitt/rosa/lilla. Først tenkte jeg på sånne operamints, men det har jeg ikke funnet.. så nå vurderer jeg smågodt. Evnt å bestille på nettet, men jeg vet ikke om de er gode og ikke er det billig heller.

Sjekket på butikken (rema) og det var ikke mye godteri i riktig farge! 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolikk, ja... :sukk:Så kjedelig! Det hadde jeg også da jeg var baby...

Sååå søte bordkort! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer du å holde humøret oppe med kolikkbarn?? Er du så chill som du virker? 🙈 Jeg holdt på å gå på veggen, og han hadde ikke kolikk engang! Du er så rå! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...