Gå til innhold

Pillebrettet ble kastet og nå er vi tre


Tonio

Anbefalte innlegg

Veldig spennende uansett dette! Symptomene på graviditet og mens er jo gjerne så like/de samme. :smilbla:

Så leit med onkelen din :( kondolerer. Alltid like trist når et familiemedlem blir borte, selv om de har vært syke. Man blir liksom aldri helt forberedt uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondolerer ❤

Vet du, jeg våknet samme dag som jeg skulle hatt mensen med den samme, kjente smerten. Murringer hadde jeg hatt før det også. Likevel var jeg gravid, selv om alt var som det brukte. Det trenger altså ikke å ha noe å si :) og sånn til (too much) info, så var slimet mitt som gummi rundt eggløsning. Alt trenger ikke være perfekt, og alle tegn og symptomer kan både bety noe og ikke. Det kan klaffe likevel, selv når du virkelig tror det ikke har det.. 

Jeg vet ikke om det hjalp akkurat, men jeg vil du skal vite at du ikke er alene hvertfall. Jeg har vært der og vet hvor sår og vanskelig prøvingen kan være. Ofte kan det være gøy og spennende, men shit så vanskelig det er også. Selv om man av og til føler det aldri kommer til å skje, så gjør det det til slutt! På en eller annen måte, når man drømmen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny leser melder seg!😁 

Jeg har sneket rundt i dagbøker i lang tid, som du, men dette er første gangen jeg skriver i en dagbok😉

Vi har akkurat bestemt oss for å sette i gang med prøving også, og jeg har lyst å skrive dagbok selv, så jeg følte vi var litt i samme situasjon😊 Jeg har litt paranoia for å bli gjenkjent da, så jeg har ikke bestemt meg for om jeg tør eller ikke🙈

Trist med nære familiemedlemmer som går bort, kondolerer💜

Jeg ser at du hadde planer om å teste tidligst i går, spent på hvordan det har gått😄

Her har jeg akkurat tatt min siste pille i dag, men jeg føler liksom ikke at vi har startet ordentlig før vi er forbi den pillefrie uka, da går det nok mer opp for meg☺️ 

Gleder meg til å følge deg videre😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2017 den 12.37, Sille4 skrev:

Veldig spennende uansett dette! Symptomene på graviditet og mens er jo gjerne så like/de samme. :smilbla:

Så leit med onkelen din :( kondolerer. Alltid like trist når et familiemedlem blir borte, selv om de har vært syke. Man blir liksom aldri helt forberedt uansett. 

Haha, ja, jeg har jo lest om dette mange ganger på dagbøkene. Folk som er sikre på at det skal komme rødt, så blir det i stedet to blå. Sa jo til meg selv at sånn skulle ikke jeg være, og ha folk som muntret meg opp på at det fortsatt kunne skje. Sånn gikk no det. :fnise:

På 14.8.2017 den 0.59, tweet skrev:

Kondolerer ❤

Vet du, jeg våknet samme dag som jeg skulle hatt mensen med den samme, kjente smerten. Murringer hadde jeg hatt før det også. Likevel var jeg gravid, selv om alt var som det brukte. Det trenger altså ikke å ha noe å si :) og sånn til (too much) info, så var slimet mitt som gummi rundt eggløsning. Alt trenger ikke være perfekt, og alle tegn og symptomer kan både bety noe og ikke. Det kan klaffe likevel, selv når du virkelig tror det ikke har det.. 

Jeg vet ikke om det hjalp akkurat, men jeg vil du skal vite at du ikke er alene hvertfall. Jeg har vært der og vet hvor sår og vanskelig prøvingen kan være. Ofte kan det være gøy og spennende, men shit så vanskelig det er også. Selv om man av og til føler det aldri kommer til å skje, så gjør det det til slutt! På en eller annen måte, når man drømmen :) 

Jeg liker egentlig ikke å ta feil, i det hele tatt. Men jeg kan godta å ta feil på denne ene tingen, altså. :sjenert:

7 timer siden, Blåefioler skrev:

Ny leser melder seg!😁 

Jeg har sneket rundt i dagbøker i lang tid, som du, men dette er første gangen jeg skriver i en dagbok😉

Vi har akkurat bestemt oss for å sette i gang med prøving også, og jeg har lyst å skrive dagbok selv, så jeg følte vi var litt i samme situasjon😊 Jeg har litt paranoia for å bli gjenkjent da, så jeg har ikke bestemt meg for om jeg tør eller ikke🙈

Trist med nære familiemedlemmer som går bort, kondolerer💜

Jeg ser at du hadde planer om å teste tidligst i går, spent på hvordan det har gått😄

Her har jeg akkurat tatt min siste pille i dag, men jeg føler liksom ikke at vi har startet ordentlig før vi er forbi den pillefrie uka, da går det nok mer opp for meg☺️ 

Gleder meg til å følge deg videre😄

Det er på mange måter så mye mer trygt å snike seg rundt, så slipper man alle sånne rare spørsmål. :fnise: Jeg tror at man kan lett bli kjent igjen om man har så uflaks (?) at andre man kjenner leser, men jeg bryr meg egentlig ikke så for meg er det ganske lett. Det går jo an å for det meste snakke om sykluser, blødninger og slim. :icon_lol: Så er det ikke lett å kjenne deg igjen, hvis det er det så kan det ikke være stort de ikke vet alt.. 

Håper jeg får fulgt deg også. :yvonne:

7 timer siden, LilleMy1989 skrev:

:vinke:

 

Ble litt starstruck nå jeg. :plystre: Føler du er en av de store på forumet her. Du er jo en av de få jeg har fulgt ut av prøver/graviddagbøkene på. Måtte jo til og med sjekke deg opp når du forsvant i flere dager (!!) etter fødselen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lørdag, cd 30! La oss se, jeg tipper på cirka 11 DPO. Jeg testet her om dagen, og selv om jeg tok den helt opp til lyset ville den fortsatt kun viste blendahvit.:regler: Ingen overraskelse der, men det var jo sannsynligvis for tidlig til at den ville vist noe uansett. 

Hvis jeg kjenner igjen kroppen min bra nok, tror jeg tanta kommer på onsdag. :kjempesinna:Det vil i tilfelle bli min lengste syklus hittil, og ikke bare det, men det viser også til en utvikling jeg ikke liker. For syklusen min blir lengre og lengre, og det betyr jo sjeldnere muligheter. Blir jo fort 10-11 pp på ett år i stedet for 13. Kropp, skjerp deg! :opplyser:

Nå sitter jeg og vurderer å skaffe el-tester, ikke at det ikke er gøy med kos annenhver dag (minst) altså. :sengekos: Men jeg liker å ha litt kontroll, og det hadde vært fint å vite når/hvis det skjer. På fire sykluser har jeg jo merket eggeløsning maks to ganger. Så sannsynligvis blir gaven til meg selv når tante besøker at jeg bestiller tester. :fnise: Og sjokolade. :sjokolade:

En annen ting jeg har tenkt på er symptomer, spesielt kvalme og trøtthet. Dette er jo noe det virker som "alle" får som første tegn, men jeg er jo kvalm og trøtt fra før av. Jeg kan så vidt se på en buss eller ett fly, før kvalmen treffer inn.:kvalm: Og hvis det betyr jeg er gravid, så er jeg ett medisinsk mirakel som har vært gravid sammenhengende i så mange år! Uansett, mamma slet med sterk kvalme hele sin graviditet, hver gang. Hun veide aldri mindre enn det hun gjorde mens hun hadde barn i magen. Så her tar jeg sorger på forskudd, og tenker det samme vil skje meg. :duskedame:

Den siste uka har vi byttet ut stua med ikea-ting, og det merkes på :hjerte: i kalenderen. I tillegg har jeg vært støl og sliten i alt fra rumpa, til håndgrep til føttene. For er du i dårlig nok form, så er slikt mulig. Men det har vært litt deilig, for ja, vi gikk gjennom barneromsavdelingen :hjerter: på IKEA, men vi har hatt så mye annet å gjøre og tenkte på også. Slik har jeg merket at dette er noe jeg tenker mye mer på enn jeg egentlig er klar over.. Mannen har til og med spurt om ikke alle disse tankene kan øke stresset litt, og være grunnen til at tanta utsetter besøket sitt.. Han teitingen altså, som om det kan være min skyld?! :sjenert:

 

Kort oppdatert: Jeg er ikke gravid, i det minste har ikke testen ville sagt det ennå. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dragoste

Satser på at du tar helt aldeles feil, og at det har klaffet! 😁 

Jeg blir selv skikkelig kvalm på bil og buss!🤢 Kommer til å bli skikkelig fælt når vi er gravide da! 😱 Hehe, nei da, får håpe vi slipper den kvalmen da 🤞🏼

Jeg kjenner igjen det med å se på barne/baby-ting altså, var på shopping her om dagen... Jeg ville bare snik-kikke på barne-avdelingen, så mye søtt og smått! ❤️👶🏼 De søte bodyene og kjolene 😍 Måte løpe fra stedet før jeg kjøpte noe😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tonio skrev:

 

Ble litt starstruck nå jeg. :plystre: Føler du er en av de store på forumet her. Du er jo en av de få jeg har fulgt ut av prøver/graviddagbøkene på. Måtte jo til og med sjekke deg opp når du forsvant i flere dager (!!) etter fødselen! :fnise:

:strix: Jeg er kjendis!!!  :danser:"en av de store" endelig en som har skjønt det :kul: Jepp jepp! Made my day :fnise: Koselig at du har fulgt meg da :)

Jeg anbefaler å heller tempe enn å teste etter el. Hvis jeg ikke tar helt feil så bruker su Kindara til kalender?? På den kan du legge inn temp og finne el. Da finner du uy om du faktisk har el ;)

Sjokolade er obligatorisk i forbindelse med TR (og ellers) :opplyser:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng Tonio, jeg er stygt redd for at det blir en dagbok på meg også. :biggrin:

Så kjedelig med negativ test. Har ikke satt meg helt inn i dette, men hvis syklusen er lengre vil ikke eggløsningen komme senere også da? At det kanskje bare har vært for tidlig å teste enda? Krysser fingrene for deg :)

Alltid gøy med fornying i huset :biggrin:skjønner godt at du sniktittet i barneavdelingden. Jeg henger på instagram og ser på barnevogner rett som det er, jeg:rodme:

Det sies vel at man skal slappe av og ikke tenke for mye på prøvingen,men hvem greier det liksom? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Dragoste skrev:

Satser på at du tar helt aldeles feil, og at det har klaffet! 😁 

Jeg blir selv skikkelig kvalm på bil og buss!🤢 Kommer til å bli skikkelig fælt når vi er gravide da! 😱 Hehe, nei da, får håpe vi slipper den kvalmen da 🤞🏼

Jeg kjenner igjen det med å se på barne/baby-ting altså, var på shopping her om dagen... Jeg ville bare snik-kikke på barne-avdelingen, så mye søtt og smått! ❤️👶🏼 De søte bodyene og kjolene 😍 Måte løpe fra stedet før jeg kjøpte noe😂 

Det er godt å høre jeg ikke er alene, om begge delene. :fnise: Har jo egentlig tenkt å ta en test til, men jeg tisser så ofte at jeg rekker jo aldri å samle opp nok til at det er vits i å prøve.

11 timer siden, LilleMy1989 skrev:

:strix: Jeg er kjendis!!!  :danser:"en av de store" endelig en som har skjønt det :kul: Jepp jepp! Made my day :fnise: Koselig at du har fulgt meg da :)

Jeg anbefaler å heller tempe enn å teste etter el. Hvis jeg ikke tar helt feil så bruker su Kindara til kalender?? På den kan du legge inn temp og finne el. Da finner du uy om du faktisk har el ;)

Sjokolade er obligatorisk i forbindelse med TR (og ellers) :opplyser:

 

Hihi. :flau:

Bruker ikke den kalenderen, den så en del mer fancy ut enn den jeg bruker! Problemet med temping for min del er at det skal man jo gjøre på starten av dagen, samme tid hver dag. Men jeg jobber nattevakter så vel som dagvakter, og det vil si at jeg våkner 6:00 noen dager og 16:00 andre dager. Ikke helt det beste. Med mindre jeg har misforstått helt hvordan temping fungerer da. :P

9 timer siden, Blåefioler skrev:

Du har et poeng Tonio, jeg er stygt redd for at det blir en dagbok på meg også. :biggrin:

Så kjedelig med negativ test. Har ikke satt meg helt inn i dette, men hvis syklusen er lengre vil ikke eggløsningen komme senere også da? At det kanskje bare har vært for tidlig å teste enda? Krysser fingrene for deg :)

Alltid gøy med fornying i huset :biggrin:skjønner godt at du sniktittet i barneavdelingden. Jeg henger på instagram og ser på barnevogner rett som det er, jeg:rodme:

Det sies vel at man skal slappe av og ikke tenke for mye på prøvingen,men hvem greier det liksom? :fnise:

Gleder meg til å se dagboka di! 

Hvis jeg har forstått det rett har man el 12-16 dager før tante rød kommer på besøk, og at på lik linje som man sier en syklus er 28 dager sier man da ofte to uker før besøket. Man kan ha enda lengre, eller enda kortere. Har man 10 dager eller mindre er det ofte vanskelig for egget å feste seg før kroppen vil bli kvitt det. Så om man har en 35 dagers syklus skal man i teorien hoppe til køys 21 dager etter at tante rød banket på døren. Med en 28 dagers syklus er det jo 14 dager etter.. Dette er fra ting jeg har lest overalt på internett, ikke at jeg faktisk har peiling på dette. :laugh:

Slappe av ja... Hva er det.. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tempe til samme tid hver morgen, helst etter 6 timer sammenhengende søvn ;)

Lutealfasen din vil alltid vare like lenge uavhengig av om du har stabil syklus eller ikke. Si at din er 12 dager og du har ustabile sykluser. Du vil ALLTID ha EL 12 dager før ikm uansett om syklusen er 28 eller 32 dager. Jeg vil anbefale deg å teste etter EL om du har ustabil syklus siden den kan komme på forskjellige syklusdager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Du må tempe til samme tid hver morgen, helst etter 6 timer sammenhengende søvn ;)

Lutealfasen din vil alltid vare like lenge uavhengig av om du har stabil syklus eller ikke. Si at din er 12 dager og du har ustabile sykluser. Du vil ALLTID ha EL 12 dager før ikm uansett om syklusen er 28 eller 32 dager. Jeg vil anbefale deg å teste etter EL om du har ustabil syklus siden den kan komme på forskjellige syklusdager. 

Haha, ja, da går jo ikke det. :sove: 

Da er du enig med det jeg prøvde å forklare. Du er bare mye flinkere på det enn meg. :fnise: Og det er jo litt derfor jeg har hatt lyst til å teste, for akkurat nå aner jeg ikke. Jeg har en følelse, men det er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tenkte jeg å teste, det er jo tross alt CD32! Men jeg var litt for trøtt når jeg tok testen.. :sovne: For jeg holdt pinnen opp ned. :daane:

Så det kom urin inn i selve displayet, og streken ble kun vannrett (noe som ikke skal skje igjen, så god er jeg. :klaske:), og ingen loddrette streker! Det skal jo komme en uansett, for å vise at testen fungerte. Jeg kunne se at der streken skulle gått, var det litt mørkere, og kun der. På grunn av det, tolket jeg tre ting fra testen:

  • Ikke ta prøver når jeg er så trøtt:kari:
  • Den var negativ
  • Jeg burde ikke tatt testen (tegn fra universet)

IKM har jeg satt til onsdag fra tegn jeg har fått på kroppen. Hvis tante ikke har meldt anmarsj innen torsdag skal jeg ta den siste testen jeg har. Jeg er jo egentlig ikke i tvil, men hvis jeg kommer til CD 35 og fortsatt ingen behov for sjokolade, så kan det jo hende noe skjedde likevel. :pls:

Må innrømme at det var flaut å fortelle mannen at han har ei så dyktig kone at hun ikke greide å tisse riktig. Han fikk seg i det minste en god latter. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dragoste

Hahahah, fikk meg en god latter der :fnise: Jeg gjør også mye rart mens jeg er trøtt!! 

Satser på at den er positiv neste gang du tester 😄🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg på CD34 (så langt i det minste, vet jo aldri med tanta), jeg har jo bestemt at ny syklus skal starte i dag. Så da er det bare å vente og se om kroppen er enig med meg eller ikke. :dry:

Var hos legen i dag (på grunn av overvekt), og spurte om hvor lenge jeg skal gå med at syklusen blir lengre for hver gang før jeg blir urolig. Fikk til svar at så lenge jeg hadde samme blødning og det var sånn som det er nå, er det ikke farlig eller noe å tenke på. Ikke i år i det minste. Det var jo greit å vite, selv om jeg gjerne heller skulle ønske at hun satte en sprøyte i meg så var jeg gravid. :fnise: Så lett er vel ting sjeldent.

Hvis tanta ikke kommer i dag/natt tar jeg den siste testen jeg har igjen i morgen tidlig, forhåpentligvis rett vei denne gangen. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ny følger her :) Spennende å følge med, vi tenker også at vi skal begynne å prøve så morro å kunne følge andre i samme situasjon  :)  Håper du får positiv test imorgen :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Nå måtte jeg bare poste her og si hei :hallo: Dette er som å lese om meg selv for akkurat ett år siden! Syklusen min ble og bare lengre og lengre etter jeg slutta på pilla (i april), og jeg hadde aldri noe tydelig tegn til el. Så jeg tempa en syklus, og klarte fortsatt ikke slå fast el (tre apper ga tre forskjellige dager, med fem dagers mellomrom). Og jeg testa negativt på det jeg trodde var 13 dpo. Viste seg at det klaffa likevel, selv om jeg kjente på meg at mensen kom (ingen gravidsymptomer før den ikke dukka opp). Og nå har jeg ei lita snuppe på tre måneder!

Så, det er alltid håp helt til tanta dukker opp :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Fru.Grønn skrev:

Hei! Ny følger her :) Spennende å følge med, vi tenker også at vi skal begynne å prøve så morro å kunne følge andre i samme situasjon  :)  Håper du får positiv test imorgen :nori:

:velkommen:

Ja, dette er en artig prosess! Har ikke sett dagboken din, eller har du ikke fått startet en ennå kanskje? 

17 timer siden, _marielle_ skrev:

Hei! Nå måtte jeg bare poste her og si hei :hallo: Dette er som å lese om meg selv for akkurat ett år siden! Syklusen min ble og bare lengre og lengre etter jeg slutta på pilla (i april), og jeg hadde aldri noe tydelig tegn til el. Så jeg tempa en syklus, og klarte fortsatt ikke slå fast el (tre apper ga tre forskjellige dager, med fem dagers mellomrom). Og jeg testa negativt på det jeg trodde var 13 dpo. Viste seg at det klaffa likevel, selv om jeg kjente på meg at mensen kom (ingen gravidsymptomer før den ikke dukka opp). Og nå har jeg ei lita snuppe på tre måneder!

Så, det er alltid håp helt til tanta dukker opp :) 

Hei til deg også. :biggrin: Ja, jeg har jo lest dagboka di. :sjenert: Det er ikke alltid bare bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sa jo at jeg aldri skulle være hun der. Hun som sa at denne gangen gikk det ikke, få oppmuntrende ord, og fortsette å være negativ. For å så få en positiv test.

Som sagt skulle jeg jo ta en test i dag om tanta enda ikke hadde greid å vise seg. Klokken syv våknet jeg som vanlig av at jeg måtte tisse, og tok like godt testen.

Denne gangen passet jeg på å tisse på rett side, og mens jeg satt der og tenkte på universets store og små gleder startet jeg å lure.. :klo: Er det en svak strek jeg ser? Og for hvert sekund jeg satt og klødde, ble streken sterkere.

Det ble ikke mer søvn på meg før jeg skulle på jobb, for å si det sånn..

R1thcWD.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonio skrev:

:velkommen:

Ja, dette er en artig prosess! Har ikke sett dagboken din, eller har du ikke fått startet en ennå kanskje? 

Har ikke egen dagbok enda, vi får se om det blir, vet ikke helt enda, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...