Gå til innhold

Pillebrettet ble kastet og nå er vi tre


Tonio

Anbefalte innlegg

Hvis jeg fortsatt er gravid om to måneder, er jeg offisielt på overtid! :bond:To måneder er jo ingenting.

I dag fikk vi endelig somlet oss til å kjøpe bilstol, siden vi ikke har bil selv har det vært noe vi har utsatt og utsatt. Men vi håper jo at besteforeldrene ønsker å kjøre litt rundt. Vi gikk for Maxi-Cosi Pebble Plus. Så nå har vi endelig en stol Minsten kan sitte i på vei hjem fra sykehuset. :rodmer: Om litt under to måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag fikk jeg kommentar på jobben:

Nå starter du å ta form og ser gravid ut ja. 

Heldigvis kjenner jeg folka, og vet at de bare mener det godt. Ellers kunne jeg nok fort tatt det til meg og blitt såra. Nå er det jo bare litt over en uke til jeg er høygravid, så mage bør jeg jo ha - og vet jeg at jeg har. :fnise: MEN i dag har jeg på meg en av de to gravidtoppene mine, og magen titter litt bedre frem i dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, folk tenker seg jo ikke om før de snakker :ler: Godt at du ikke tok det ille opp! :)

Håper Minsten bruker mindre enn 2 måneder på å bli klar! 

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar sånne kommentarer som kompliment jeg. Jeg vet de er ment godt og man skal jo se gravid ut når man er gravid. :jepp: 

Og du skal hvertfall se gravid ut når du straks er høygravid. Hvilken uke er det forresten? Jeg bruker en del gravidtopper og ser at jeg ser mye mer gravid ut i de enn i vanlige gensere. Og i kjoler ser jeg veldig gravid ut :ler: De henger liksom på toppen av magen og lager den svære bumpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er samme folka som har kommentert at jeg er for liten (konstant) og at det er fint jeg har slanket meg - når jeg var rundt 18 uker på vei. :PMed andre ord har de klagd en stund på at jeg ikke ser gravid ut.

I går måtte jeg bare kaste inn håndkle, alt føltes fælt ut, så da var senga best. La meg der da mannen dro ut litt over fem, og stod opp nå. Egentlig ganske digg. Nyte at jeg kan gjøre slikt nå mens jeg fortsatt kan. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, forresten. Man er høygravid når det er 40 dager til termin, så 34+5. :Nikke: Er i det minste det jeg har blitt fortalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+6

Formen var dårlig på fredag, og var ikke bedre lørdagen eller søndagen heller. :sukk:Jeg var ikke superdårlig, men litt vondt i halsen, øret, hodet, og alt var bare fælt. :fnise: Hadde derfor tenkt å melde avbud på spillkvelden vi hadde med noen venner i går.

Jeg har en liten stund ant at noe er på fære, for eksempel har jeg ikke fått lov til å kjøpe tempmåler til Minsten. Og da mannen stappet i meg en paracet på morran i går startet jeg virkelig å lure. Han vet jo at jeg unngår alt av slikt nå, selv om det ikke skal være farlig. 

Da vi kom frem så jeg bilen til svigermor, og da var jeg ganske sikker. Det var tid for babyshower. :babyjente::babygutt::babysmokk:

I og med at "gjengen" vår har to damer som har termin med seks dagers mellomrom hadde de like greit slått dem sammen, som var ganske kjekt. Så da ble det tapas (med mye spekemat og slikt :dry:), etterfulgt av gavebonanza. Litt kleint var det å få gave fra venninnen sin familie, men det var jo koselig at vi hadde så og si like mange gaver. Så ble det kaker :spise:

De med barn dro forholdsvis tidlig, men det forstår jeg jo. Så noen rakk ikke bli med på kake engang. Det var babyquiz, magemåling, bleieskift, fest smokk/lue/bleie på babyen. Jeg, mannen, vertene (merkelig nok) og han som kjørte oss ble ganske lenge. Syv timer var vi der alt i alt. Mot slutten sovnet jeg nesten. :veslejenta: Og da ville Minsten vise seg frem. :yvonne: Så der satt jeg, og magen bølget rundt og stod ut til alle kanter, selv om toppen var litt løs kunne alle se det. 

Fangsten ble ganske stor.:gave:Vi har jo faktisk ikke kjøpt en eneste leke, med mindre man teller med leketeppe og babygym. :overrasket: Grunnen har rett og slett vært todelt: Hvor mye trenger en nyfødt av leker, og leker er veldig gøy å gi. Vi fikk rangle, biteleker, sånne tynne bamser som nesten blir en slags koseklut,  vognleke av en elefant med ører som knitrer. I tillegg fikk vi en bleiekake, smokker, kremer, amme-te, mye sjokolade, hjemmelaget babynest av kommende farmor :rodmer:, litt diverse klær, smekker, spiseredskaper, tepper også videre. Var mer enn jeg er vandt med å få til jul. :lillesky:

En ting som jeg ble litt usikker på var noe jeg fikk beskjed om var ett sengeteppe. :klo: Altså pynteteppe for når senga ikke er i bruk? Jeg så på taggen hvor det var fra, og søkte den opp. Princess.no

Men der står det jo krabbeteppe. Altså leketeppe? Herregud, føler meg så dum. Minner meg om da jeg fant ut at man skal bruke laken i barnevogn. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne det kjipe da. Eller kanskje jeg ikke ville tenke på det? :laugh: På veien hjem startet jeg å få skikkelig sure oppstøt, og jeg var så trøtt og sulten. Så jeg spiste ett raskt måltid, ventet så lenge jeg orket før jeg tok gaviscon og la meg. Tror ikke jeg ventet lenge nok, og rundt fire om natta måtte jeg ta en til. Det er så ofte jeg raper og får smake hele dagens måltider. :sjenert: Og raper jeg nok, kommer det gjerne litt opp også. Takk kroppen. :hjerte:
 

Så det å sove i natt var ikke artig, beina er vonde (selv med pute), og jeg må snu meg ofte. Men det å snu seg er ikke lett nå! Og ligger jeg på ryggen raper jeg enda mer. :fnise: Nå nærmer jeg meg innspurten, og tenker på det at om to måneder er dette over. Da er det gulping fra baby, bæsjebleier og såre nippler som blir hverdagen i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med babyshower!! 

Må man ha laken i vogna?? Det visste ikke jeg heller :ler: jeg fikk noe greier til jul som jeg ikke vet hva er :ler: er det vaskeklut, koseklut eller gulpekluter? Aner ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omtrent sånn jeg reagerte da jeg fikk vite at man må ha laken og tisselaken i vogna. :laugh:

Fikk også en sånn julegave, vi sendte den rundt i familien. Noen trodde det var en slags smekke til å ha rundt puppen i tilfelle det lakk mens man ammet, andre en sånn til å ha over skulderen for i tilfelle den gulper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig med babyshower! Veldig greit å slå sammen to stykker, da! :Nikke:

Synd at du ikke har vært helt i form... Har selv hatt en kraftig forkjølelse i 1 uke, selv om jeg hadde influensa i desember. Jeg pleier aldri å bli syk så ofte, og forkjølelser pleier bare å vare i et par dager. Er nok denne graviditeten som gjør at kroppen ikke er helt i balanse! Håper du blir frisk ganske snart, hvis du ikke har blitt det allerede! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også har skikkelig dårlig immunforsvar nå. Vært forkjøla med sånn influensalignende symptomer 3 ganger siden desember. Og jeg som vanligvis aldri er syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste at immunforsvaret ble skikkelig dårlig av å være gravid. Ventet derfor å bli syk hele svangerskapet. Men har hatt flaks.. til nå! Og nå er det egentlig irriterende mer enn noe annet. :P

Hadde sykt lyst på sjokolade, og tenkte å fortære litt av det jeg fikk i går. :spise: Etter ett svelg kom halsbrannen tilbake (tok gaviscon etter middagen). Da ble jeg sur, og tenkte whatever, har jeg fått det av ett svelg kan det ikke bli verre. :vetikke: så jeg fortsatte bare. Dette er vel rundt to timer og en gaviscon siden. For å si det sånn, jeg skulle ønske jeg holdt meg unna sjokoladen.. :roll:

Ellers er jeg.. sorry for tmi.. konstant løs i magen om dagen. Jeg tror jeg foretrekker det fremfor når det er stopp i tunnelen. :vimse: Men det er rart. Føler alle andre gravide er forstoppet. Jaja. 

I morgen har jeg jordmortime, vekstkontroll og... frisørtime! :sminkedokke: vurderer å bestille voksing snart også, prosjekt hårfjerning ga jeg opp for noen måneder siden, og jeg kan snart ikke gå i tskjorte lengre.:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34!

Vektoppgang siden 31+1: 0,4, totalt -6,8kg siden før jeg ble gravid.

Minsten sin vektoppgang siden 30+0: 0,9. Estimert vekt er 2400 gram (+6%).

Fosterlyd på 156, da den sprellet rundt som en gærning. Sist gang ble jordmor sparket, denne gangen var det om å gjøre å ikke være nærme doppleren. Alle tester ellers var som de skulle.

Etterpå var det vekstestimering (UL). Hodet lå som vanlig nedover. Og bortsett fra at den absolutt ikke ville ligge i ro var alt bra. Mye fostervann og futt. Jeg ble deretter spurt om jeg hadde tatt vaginal UL pga morkaken. Det fikk jeg beskjed om i uke 30 at jeg skulle i 36. Men hun sa at det skulle vært gjort i uke 32.

Så da var det av med buksa og på sengen igjen! Det å se hodet på vaginal ul var rart. Pga cyster og vanlig GU har jeg fått denne staven opp tre ganger før. Men det var en del mer gøy å se nå.. Ingen tegn til morkake eller navlestreng, vaginal fødsel er ok! Hodet presset bra ned, så hun skjønte godt at jeg opplever godt med nedpress og at jeg kjenner det i musa ved hikking. Livmorhalsen var cirka 4,5 cm lang som var en lang og fin lengde.

Alt i alt supre kontroller! Neste vekstestimering blir rundt uke 39 eller 40. Jm blir uke 36. Sorry for mangel på ikoner, skriver på telefonen og orker ikke finne dem. :P sov bare tre timer i natt, men har snart frisørtime så kan ikke sove ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at alle kontroller og alt så bra ut :hoppe: +6% er vel ikke så mye heller? Er ikke det ganske vanlig? 

Og graviditet er visst slankekur for deg :ler: 

jg er på vei til min kontroll nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+6% er veldig innafor.:Nikke:

Spiser mindre enn før og gikk ned mye på starten, så er ikke mye opp nei. :fnise:

Håper kontrollen din også gikk bra!:yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så bra ut! :) Greit at Minsten trives med hodet nedover da, selv om du kjenner både nedpress og hikking! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...