Gå til innhold

Pillebrettet ble kastet og nå er vi tre


Tonio

Anbefalte innlegg

Den flytende har også tre i en, ja. :dry: Jeg skjønner virkelig ikke tanken bak det. Kunne vært verre da, kunne vært smak av fisk, sure føtter og sukkerspinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ofte lest at man får mer utflod når man er gravid, men med unntak av like etter jeg fikk to streker ikke merket noe til det. Eneste ekstra er når jeg nyser, men det er ikke utflod for å si det sånn. :fnise: 

Men har nå startet å få litt slim igjen, altså som minner om dette berømte eggløsningsslimet. Mener å huske jeg leste en gang at man gjerne får litt slim ved uke 37 som er ett tegn på at slimproppen løsner, men i og med at jeg er 30+6 satser jeg på at det ikke er dette, og bare det man har hele svangerskapet. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren og. Vanskelig å skjønne hva de har tenkt med de smakene, ja! Kvalme gravide er da sikkert midt i målgruppen til Gaviscon også, så produsenten burde kommet på at det var en dårlig idé.

Jeg har hatt slim til og fra hele svangerskapet, og har hatt mine øyeblikk med paranoide tanker om at dette kan da umulig være normalt, det må være slimproppen. Men det er visst bare sånn hos noen.  Satser på at det er det er sånn hos deg og, og at du bare har vært heldig og sluppet unna fram til nå :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg slapp unna den utfloden jeg og.. men rundt uke 20 så kom det. Utrolig mye og utrolig irriterende. Gleder meg til det slutter hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg slå meg helt til ro ja, det er bare helt normalt. :yvonne:

Har ligget i senga i nesten tre timer nå. Får ikke sove, noe som er typisk - skal kjøre inn til Oslo i morra "tidlig" (har alarm til halv tolv :fnise:). Gikk til mannen nå for å få noen "stakkars meg" nuss. I det jeg åpner døren inn til der han var strammet magen til igjen. Minsten gikk amok. Kjente smertene komme. Rakk å sette meg ned i en kontorstol og lene meg bakover. Hvis kynnere skal være så og si smertefrie og rier uendelig ganger verre.. da kan jeg si at nå for første gang gruer jeg meg på ordentlig til fødsel! Måtte bare sitte der og fokusere på å puste og ikke grine i hva som føltes ut som en halvtime, men var nok maks to min. :PFøler ikke jeg har den beste smerteterskelen, men jeg har jo opplevd cyste som klemte blodtilførsel til ene eggstokken min før.. vet hva jeg helst ville oppleve igjen av disse to tingene. :bond:

Og tenk at for rundt en uke siden var jeg sjalu på de i termingruppa som hadde kjent kynnere alt..

Nå ligger jeg i senga igjen, sliten av det lille besøket. Tror tiden fremover blir artig. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere skal ikke være vonde da.... bare ubehagelige. Hvis de fortsetter å gjøre vondt så bør du snakke med jordmor tror jeg... mine er bare ubehagelige fordi magen strammer seg og utvider seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.2.2018 den 8.27, Omo skrev:

Kynnere skal ikke være vonde da.... bare ubehagelige. Hvis de fortsetter å gjøre vondt så bør du snakke med jordmor tror jeg... mine er bare ubehagelige fordi magen strammer seg og utvider seg. 

Hadde jordmortime i dag, og min jordmor var ikke enig med deg. :fnise: Det var visst helt normalt at kynnere gjorde vondt. Hun sa at når man har rier så vet man at da er fødsel i gang og man får snart verdens beste premie, men det er ikke tilfellet med en kynner. Derfor kan de gjøre enda mer vondt, man har ikke noe å trøste seg med.

Ellers på kontrollen gikk alt strålende! Blodtrykket mitt holder seg helt stabilt der det har vært siden kvalmen ga seg. Vekta mi har økt med 1,7kg, som vil si snitt på 400gram i uka siden forrige kontroll og at jeg nå er -7kg siden startvekt. Fosterlyden har blitt bittelitt lavere for hver gang, og var nå på 135. I det hun skulle ta SF-målet sparket Minsten henne, og hun så kjempeglad ut. Det virket ikke som hun var vandt til å få kjenne bevegelser. Hun kjente godt at det var foten (som fortsatt roter ved ribbeinet mitt konstant, føles ut som jeg har blåmerke på ribbeina.. :dany:), hodet var som på alle andre kontroller siden uke 18 pekende nedover.

Fikk også vite at etter at min gamle jordmor gikk av med pensjon endret kommunen på oppgavene til min nye jordmor, som vil si at de endelig kommer på hjemmebesøk! Så alt ettersom når vi kommer hjem kommer hun i løpet av fire dager etter (ikke i helger), og helsesøster i løpet av to uker etter vi er hjemme fra barsel. Alt det snakket om fødsel fikk i det minste meg til å innse at heey, det starter faktisk å nærme seg.. :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt var fint på kontrollen :) 

Jeg fikk også beskjed at jordmor kom hjem til oss like etter hjemkomst. Men sikkert ikke helger og helligdager som du sier. Og vi som skal føde midt i helligdagermåneden da! Jeg håper egentlig å styre unna pinsen, for jeg er redd det er mindre kapasitet på sykehuset, alle butikker er stengt i tilfelle vi trenger noe (alt fra mat til bleier eller noe til babyen vi har glemt) og alt av helsevesen er jo stengt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, som jeg savner kulemagen og spark i ribbein! Det er veldig koselig å følge med i dagboken din 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Omo skrev:

Så bra at alt var fint på kontrollen :) 

Jeg fikk også beskjed at jordmor kom hjem til oss like etter hjemkomst. Men sikkert ikke helger og helligdager som du sier. Og vi som skal føde midt i helligdagermåneden da! Jeg håper egentlig å styre unna pinsen, for jeg er redd det er mindre kapasitet på sykehuset, alle butikker er stengt i tilfelle vi trenger noe (alt fra mat til bleier eller noe til babyen vi har glemt) og alt av helsevesen er jo stengt. 

 

Ja, det er noe slikt jeg tenkte også! Ikke kapasitet på sykehuset, tror det går greit her på "bygda" uansett. :fnise: Men helger, helligdager og sånt er noe herk både med besøket og butikken. Er livredd for å glemme noe.

30 minutter siden, tweet skrev:

Åh, som jeg savner kulemagen og spark i ribbein! Det er veldig koselig å følge med i dagboken din 😊

Takk. :yvonne: Er glad i magen, men gleder meg til spark i ribbein gir seg altså! Har jo konstant vondt i ribbeinet, og det sparkes jo stadig i den. Akkurat samme sted, hver gang. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tonio skrev:

 

Takk. :yvonne: Er glad i magen, men gleder meg til spark i ribbein gir seg altså! Har jo konstant vondt i ribbeinet, og det sparkes jo stadig i den. Akkurat samme sted, hver gang. :P

Okey, savner kanskje ikke den smerten :fnise: Men andre spark og bevegelser savner jeg! Når er det du har termin igjen? Vanskelig å følge med på alle her! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tweet skrev:

Okey, savner kanskje ikke den smerten :fnise: Men andre spark og bevegelser savner jeg! Når er det du har termin igjen? Vanskelig å følge med på alle her! :ler:

4. mai. :yvonne: Så i dag er jeg 31+2.

---

Venninna mi som er tre uker forran (20 dager) var på ultralyd i dag. Hun drar dit annenhver uke pga svangerskapsdiabetes, at de ikke greier å måle SF-mål på henne og høy BMI. I dag fikk hun beskjed om at hun hadde en stor baby og var to uker forran i størrelse. Deretter beskjed om at hun skulle tilbake om to uker, det var alt liksom. Blir helt sjokkert over hvor lite man gir av beskjeder til bekymrede førstegangsfødende. Her har hun gjort alt hun kan med å endre kosthold osv, og føler at alt hun gjør er feil. Startet nesten å gråte når hun fortalte meg dette. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satte meg ned for å tisse nå, og oppdaget noe rødt i trusa?! :sjokkbla: Som vanlig startet tankene å løpe av gårde. Jeg som har vært så heldig å ikke hatt spor av rødt siden juli, skal jeg få det nå?!

...

Så viste det seg at det bare var en lodott fra de tykke, røde sokkene mine. :icon_lol: Så da var krisen over. :rolleyes:

Tidligere i dag holdt jeg rundt mannen i senga, og plutselig gikk Minsten amok. Innen det roa seg var magen min endret såpass i fason at den ikke var inntil mannen lengre. Han lo godt. Dessverre er det sånn kosen våres har vært i det siste. :sjenert: Han har vært litt ekstra sliten mtp at han har ME, og jeg har vært ekstra sliten på grunn av magen. I tillegg gjør ryggen vondt, og jeg synes det er litt ekkelt å kose stort mer når jeg kjenner bevegelser i magen.. Så nå holder vi oss til rundt en gang i uka. Satser på å få meg noe i morgen da! :sjarmor: For da er det 1,5 år siden vi ble herr og fru.

kirke_32-1946361-8-1473872627100.jpg

Ellers har jeg nå startet å merke det man kaller nedpress tror jeg! Minner meg om hvordan det pleier å føles de dagene jeg har størst blødning mens tanta er på besøk. Føler ett slags press ned mot skjeden. Når denne uken er over er det bare 15 vakter igjen til permisjon. Lenge leve deltidsjobber eller noe sånt, eller hva. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med morgendagen!! Sånn kos har jeg ikke fått siden november jeg :sjenert: Samboern synes det er så ekkelt å tenke på at det er med en baby på kosen. Selv før jeg fikk mage. 

Er nedpress fordi babyen gjør seg klar og legger hodet ned og fester seg og sånn? Eller er det fordi det blir tungt? Eller hva er det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Omo skrev:

Gratulerer med morgendagen!! Sånn kos har jeg ikke fått siden november jeg :sjenert: Samboern synes det er så ekkelt å tenke på at det er med en baby på kosen. Selv før jeg fikk mage. 

Er nedpress fordi babyen gjør seg klar og legger hodet ned og fester seg og sånn? Eller er det fordi det blir tungt? Eller hva er det egentlig?

NOVEMBER!??!?!

Herregud, da tror jeg at jeg hadde bundet fast mannen og nektet han mat og drikke frem til han ga meg det jeg ville ha. :lur: Føler man nesten må finne frem støvkosten nå liksom, er jo en evighet siden. :ler:

Etter det jeg har forstått er nedpress noe som kommer når babyen og resten av pakka starter å bli tyngre, og at det gjerne kan føles tidligere hos de med dårlig muskulatur. Rett og slett at baby presser på der nede. Slik jeg har forstått det er det også en av flere måter man kan "modnes" på. :klo: Så mens det ikke er kun negativt (igjen, om jeg har forstått det rett), så er det kanskje litt vel tidlig for ei som er 31+3 (+4 nå etter midnatt) og førstegangsfødende. Satser på at det kun er svak muskulatur, og ikke at Minsten prøver å modne livmorhalsen min allerede nå. :fnise: Skal holde seg inni meg i to måneder til! 

 

Og takk for gratulasjonen. :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet! November er lenge. Jeg har prøvd å mase, forklare at det er bra for helsen osv, men han har skikkelig sperre :( så nå blir det sånn at jeg nesten gruer meg til neste gang fordi jeg føler jeg har glemt åssen det er. Avvisningsfølelser har jeg slitt mye med da. Men heldigvis er han kosete på andre måter. Mer enn før. Holder mye rundt meg og sånn. Så har litt intimitet igjen. Så vidt. 

Ja, litt tidlig med modning nå. Hvis ikke prosessen tar veldig lang tid da. To måneder til må baby modnes hvertfall!! Så livmora får bare ta seg en bolle og vente! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1,5 år siden bryllup! Feirer dere på noen spesiell måte på lørdagkvelden, annet enn at det forhåpentligvis blir kos da 😃 Det blir veldig lite sånn kos her også, både pga. formen min og at det blir litt rart når magen danser samtidig. Jeg har mistet lysten helt også, som en slags svangerskapsbivirkning. Litt skremmende, og det høres ut som mange har det motsatt :klo:

Jeg har lurt på hvordan nedpress kjennes ut, så fint du går foran i løypa og kan forklare! Satser på at det ikke betyr skikkelig modning enda da, babyen må bare finne seg i å være tålmodig i to måneder til. Jeg syns forresten det er ganske imponerende at de ikke får klaustrofobi der inne. Ikke er det mye plass igjen å sprelle og turne på heller (selv om de får det til likevel :fnise:). Så hvis de hadde vært klare over at det var mulig å komme ut, hadde de kanskje gjort det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Omo skrev:

Jeg vet! November er lenge. Jeg har prøvd å mase, forklare at det er bra for helsen osv, men han har skikkelig sperre :( så nå blir det sånn at jeg nesten gruer meg til neste gang fordi jeg føler jeg har glemt åssen det er. Avvisningsfølelser har jeg slitt mye med da. Men heldigvis er han kosete på andre måter. Mer enn før. Holder mye rundt meg og sånn. Så har litt intimitet igjen. Så vidt. 

Ja, litt tidlig med modning nå. Hvis ikke prosessen tar veldig lang tid da. To måneder til må baby modnes hvertfall!! Så livmora får bare ta seg en bolle og vente! 

Jeg skjønner godt mannen din, og føler samtidig med deg. Er greit å minne seg selv på at dette er en veldig kort del av livet deres. :Nikke: Og det høres jo ganske deilig ut med mer kos på andre vis da!

2 timer siden, Illy skrev:

Gratulerer med 1,5 år siden bryllup! Feirer dere på noen spesiell måte på lørdagkvelden, annet enn at det forhåpentligvis blir kos da 😃 Det blir veldig lite sånn kos her også, både pga. formen min og at det blir litt rart når magen danser samtidig. Jeg har mistet lysten helt også, som en slags svangerskapsbivirkning. Litt skremmende, og det høres ut som mange har det motsatt :klo:

Jeg har lurt på hvordan nedpress kjennes ut, så fint du går foran i løypa og kan forklare! Satser på at det ikke betyr skikkelig modning enda da, babyen må bare finne seg i å være tålmodig i to måneder til. Jeg syns forresten det er ganske imponerende at de ikke får klaustrofobi der inne. Ikke er det mye plass igjen å sprelle og turne på heller (selv om de får det til likevel :fnise:). Så hvis de hadde vært klare over at det var mulig å komme ut, hadde de kanskje gjort det!

Tusen takk! :nordvesta:Jeg sitter på jobb nå (shh, ikke si det til noen). Vi endte faktisk opp med å sove til så sent utpå kvelden at vi måtte bare skynde oss på butikken og kjøpe frossenpizza så jeg rakk jobb. Altså null kos eller feiring. :fnise: 

Jeg tror det er veldig vanlig å enten få mye mer lyst, eller så og si miste den. Det er ikke såå mange uker siden at jeg hoppet på mannen nesten konstant, men nå er det denne magen da.. Tror alt er normalt når man er gravid, det er jo de som sitter og sniffer grønnsåpe dagen lang liksom. :laugh:

Haha, ja, her baner jeg vei folkens! Det har mint meg på at jeg bør bli enda flinkere på å knipe, for etter det jeg har forstått er det de musklene som er for svake. Med tanke på klaus har jeg heller tenkt motsatt, tenk på at hele deres eksistens så har de vært vandt til å ha det trangt og lunt. Så plutselig en dag må de gjennom noe ennå trangere, før de har all verdens plass. Tenk så skummelt det må være! :sjokkbla: Ingen lune lyder av mammas tarmer, ingen dunk dunk dunk fra hjertet, det deilige perfekte tempererte badevannet er borte og i stedet får man vind på den såre huden. Og alt for mye plass, mer plass enn man kan bruke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+5 (etter midnatt)

To måneder igjen til termindatoen!! :mynona:

De siste to, tre dagene er det som noe har løsnet i tarmene mine. Plutselig går ikke ting tregt, i dag har jeg til og med fått gått på do to ganger. :fnise: Rart hva man kan være glad for. Trodde også Minsten kanskje hadde synket litt, for i går (fredag) fikk jeg ikke ett eneste spark i ribbeinet. Men det ble det veid opp for i dag! Tar man en hånd ved venstre ribbein og en ved høyre ribbein kjennes det ut som jeg har ekstra fettlag ved den høyre. Det er kjemperart! Det står rett og slett mer ut der oppe på den ene siden. :ohmy: Har prøvd å stryke en hånd fra godt oppe og presse litt nedover for å dytte den unna, men mannen min blir så sur på meg. :laugh: "Tenk om du hadde ligget og strekt deg så hadde en kjempe startet å presse deg unna! Det  hadde du nok ikke likt!" :opplyser: Så da prøver jeg å gjøre det i skjul i stedet. :rolleyes:

På ett tidspunkt sverger jeg på at den hadde på seg steppesko og prøvde alt den kunne og lage lyd. Herregud så mye futt det er i dette lille vesenet. Ikke to kilo engang, under 40 cm lang, og greier å gi såpass smerter. Nesten så jeg blir stolt her jeg sitter..:lillesky: Men bare nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...