Gå til innhold

Pillebrettet ble kastet og nå er vi tre


Tonio

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Tonio said:

Ja, ikke sant. :fnise: Jordmor mente jeg hadde en perfekt fødekropp da, alt gikk på skinner og åpnet seg raskt også videre. Så bare man finner en måte jeg kan gå rett fra befruktet til å føde.. :laugh:

Si i fra hvis du finner en sånn måte! Helst snarest! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig at du nesten har glemt graviditeten og tiden med kolikk :ler: Heldigvis trenger dere jo ikke å bestemme dere helt ennå for om dere vil ha én eller to. Blir spennende å se med tiden hva det blir til!

Tenk at hun kan rulle rundt, flinke jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2018 den 22.44, sullå skrev:

Herlig at du nesten har glemt graviditeten og tiden med kolikk :ler: Heldigvis trenger dere jo ikke å bestemme dere helt ennå for om dere vil ha én eller to. Blir spennende å se med tiden hva det blir til!

Tenk at hun kan rulle rundt, flinke jenta!

Utrolig hvordan kroppen er skapt til å fortrenge visse ting. :fnise:

Og vi må jo ikke bestemme oss nei, jeg har jo fortsatt noen år jeg burde være helt fin og fruktbar. :Nikke:

 

Skulle ønske Minsten sov i sin egen seng, aksjene har sunket så utrolig mye siden hun ble født.:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun våkner hvis hun ligger alene..:dry: Kan ikke være utenfor sengen mer enn to minutter før hun våkner! Selv om jeg lå helt på kanten. Prøvd alt fra varme puter til klesplaggene mine og gulpekluter. 

Har vurdert å spørre pappa om han kan trille henne, men tanken på å spørre han om hjelp til å få ett ligg ødelegger lysten. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tonio skrev:

Hun våkner hvis hun ligger alene..:dry: Kan ikke være utenfor sengen mer enn to minutter før hun våkner! Selv om jeg lå helt på kanten. Prøvd alt fra varme puter til klesplaggene mine og gulpekluter. 

Har vurdert å spørre pappa om han kan trille henne, men tanken på å spørre han om hjelp til å få ett ligg ødelegger lysten. :laugh:

Så kjedelig at det skal være så "kronglete" for dere 🙁 

Ser den at det ødelegger lysten 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, komplisert! Sover hun alene på dagen da? Alt må seriøst planlegges når man har baby ass 😅

Endret av tweet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tweet skrev:

Hmm, komplisert! Sover hun alene på dagen da? Alt må seriøst planlegges når man har baby ass 😅

Nei, sover aldri alene. :bond: Vi sliter jo med å få henne til å sove på dagtid. Noen døgn sover hun mindre enn åtte timer. :vetikke: Heldigvis blitt litt og litt bedre. På dagtid er vi heldige om hun i det hele tatt sover en halvtime i strekk. 

Prøver i blant å trille henne for å sove, fungerer noen ganger. I går ville hun bare skrike. Endte opp med å flippe henne på magen da så hun seg rundt (ikke at det var mer å se..) og koste seg. Ingen søvn såklart. Har vært på ekstra kontroller på helsestasjonen på grunn av det og kolikken. Rent bortsett fra at hun er litt tynn ser alt ut til å være bra så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Positivitet.

I min voksne alder - altså fra jeg flyttet hjemmefra (18 år) og til jeg ble gravid: spiste totalt under en pakke salami

Etter fødsel (28 år): Spiser så mye salami at selv :fart2: lukter salami. Visste ikke det var mulig engang..:fnise:

:yvonne:Ting som har gjort meg overraskende glad etter fødsel::yvonne:

  • Det å gi Minsten tran, og ikke bare sluttet hun å gråte av det - hun startet å smile! (Og jeg selv kan starte å gråte av tran)
  • Å våkne midt på natten av den bæsjelyden, den som jeg vet er stor. (Og greie å bytte bleien uten at hun våknet)
  • Bæsjen hennes generelt:laugh: se den gikk fra svart til grønn til gul.. (og jeg som ikke skulle bli en sånn mamma)
  • Gi henne massasje (har alltid nektet å gi massasjer, hvis de maser bare slår jeg dem på ryggen. De spør ikke igjen)
  • Våkne av at noen suger seg fast på nippelen (det gjorde med glad før også, men av en helt annen grunn:sjarmor:)
  • At noen andre holder henne, så jeg endelig slipper unna (#VerdensBesteMamma)

Det er såklart mye andre ting også, men det er mer standard ting. Sånn som se henne smile, ta henne tilbake når andre holder henne og da slutter hun å skrike, amme, se mannen kose med a. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hva det gjør med en når man ikke får lov til å spise en spesifikk ting. :laugh: Blitt en del biff også for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg ett år siden jeg fikk mensen sist. Savner den ikke! :fnise:

Minsten tok 35ml fra flaske i dag, og det var alt vi hadde varmet opp. Hun ble sur da den var tom, og glad når puppen kom i ansiktet. Tør jeg håpe på fremgang? :nordvesta:

I går og i dag tipper hun stadig fra rygg og over på siden og neesten mage. Bare ett lite problem - en arm er i veien. :laugh: Det eneste hun vil med armene sine er å spise på dem. Vippestol med leker og babygym.. kun beina som sparker etter ting! Tror hun har misforstått hvorfor man sier "never skip leg day". :trene:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart 3 måneder!

I dag bæsjet hun ned vippestolen. Etter litt pappakos hvor pappa ble brukt som seng ville hun ha pupp. På ett eller annet vis greide hun å bæsje på den... :dry: Byttet bleie og la henne i gymmen for å dusje. Starter å snu meg...

Og det gjorde hun også. :sjokkbla: Helt kontrollert fra rygg til mage, ikke slik som fra magen hvor hun slenger hodet til siden for å vippe. Etter en uke med gråt og frustrasjon greide hun det!

Det ble feiret med gråt. Masse gråt.

Tror hun er i ett utviklingstrinn. Selv om nettene skal hun ha pupp annenhver time. Og jeg trodde ikke det var mulig, men hun er enda mer keen på kroppskontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, hun er skikkelig sterk, altså! Snart løper dere etter mens hun fyker rundt i huset og utforsker. Mi har ikke kommet på at det er mulig å rulle, hun prøver ikke en gang 😅 Men det er så stilig å se hvordan de utvikler seg og plutselig blir interessert i nye ting. Spise på hender og stirre på sine egne føtter er nye hobbyer her.

Jeg kjenner igjen det med å glemme hvordan graviditeten egentlig var, og begynne å savne den. Og at det uansett skal litt til å bli gravid igjen så lenge man har en liten sengeokkupant. Her kan jeg gå ut av rommet uten at hun bryr seg når hun først er lagt for kvelden. Men da er jeg så trøtt og har så lyst til å kose meg med et måltid helt i fred og ro, at søvn og mat blir prioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi spøker med at all våkentiden hennes (som ble en del, takk kolikk!) gjorde at hun fikk trent litt ekstra. :fnise: Stirre på føtter er ikke en ting her i gården.. Er artig med forskjellige interesser! En som er tre dager yngre enn minsten har over en måned nå foretrukket å sitte oppreist hos folk. Jenta mi virker det ikke som kunne brydd seg stort mindre om å sitte, selv nå.

Søvn og mat er vel det som bør bli prioritert når de er så små. :rodmer: Spesielt med tanke på at det er liten sjanse for at man i det hele tatt har el (for de som alt er klare for nestemann). 

Med tanke på at dere brukte ivf for jenta deres forstod jeg det som at dere er klare nok til å eventuelt ikke bruke noe. :yvonne: Det er jo artig! Og tøft gjort, følte jeg var uheldig med kvalmen i svangerskapet, men jeg hadde jo i det minste rundt 18 uker uten kvalme. :laugh: Det kan ikke du skryte av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese om utviklingen til jenta! Tenk at hun kan snu seg kontrollert, da! Høres slitsomt ut med utviklingstrinn og et enda større behov for kroppskontakt.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det akkurat tre måneder siden jeg stod på alle fire i en fødeseng, med 6-7 cm åpning og lystgass jeg endelig hadde startet å forstå. :yvonne: Om en time startet pressingen, og like etter var jeg blitt mamma. :rodmer: Litt over tolv startet jeg å presse, 12:27 var hun ute. Da ble hun holdt igjen under en rie for å hindre store rift. Det er jeg glad for! Jeg fikk jo grad 2 rift hele veien.

Det å sy tok en time. Prøvde å gå fra fødesenga til rommet, men fikk ikke lov - måtte bli trillet. Deretter ble det to timer hvor jeg ammet og dusjet - og ikke minst tisset så jeg hadde igjen kun 5ml urin i blæra! :fnise: De ble sjokkert over hvor godt jeg fikk tømt den. 

15:25 troppet vi opp på kantina, middag hadde servering 15:30 og jeg var sulten!:spise:

Stolt var vi, og annet enn at jeg blødde og det føltes som en bowlingball hadde passert.. så hadde jeg det fantastisk. Jeg ville vise frem jenta vår!

Formen min har egentlig vært utrolig god hele veien etter jeg kom i aktiv fødsel. Minsten derimot var jo ikke interessert i å die. I tillegg var det ekstremt travelt på barsel så jeg fikk ikke hjelpen jeg trengte og ville bare dra hjem. De to første ukene var rolige, hun sov, spiste og fikk ny bleie. 

Men så fikk hun kolikk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæææ?? Tre måneder?? Dette her går altfor fort!

Den kolikken, ja... huff. Hvordan takler dere det? Håper det går over snart, nå som hun har bikket «tre måneders-grensa»! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...