Gå til innhold

Pillebrettet ble kastet og nå er vi tre


Tonio

Anbefalte innlegg

I en av babyboxene var det med ett hefte fra Libero, der stod det litt om hvordan massere. Er bare for kos.:yvonne: 

Vi var på ny måling på helsestasjonen i dag, og hun hadde bare vokst 2mm siden sist. Grafen ser dermed litt bedre ut med tanke på vekta, for den hadde økt med 270gram på uka som gikk! 

(Takk til Omo som gjorde meg oppmerksom på at slike apper finnes)

IMG_20180615_115210_162.jpg

IMG_20180615_115222_677.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjipt at dere ikke hadde en bra dag! Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du har badet henne for sjelden. Babyer skal jo ikke bade så ofte! :klem:

Håper at det blir gøy for dere alle i bryllup i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker i morgen! 

Herregud, som tiden flyr! Eller, på en måte ikke, det er jo under en uke siden jeg skrev sist. :laugh: Men det føles ut som flere år. Bryllupet gikk greit nok, hun skrek hvis hun ikke ble holdt, så vi fikk ikke spist sammen. Men jeg fikk spist alle fire rettene. Satt mye med puppen ute, og natt til søndagen ville hun ikke sove mer enn fire timer. Det var en annen baby der som var tre dager yngre, og en som var ett par måneder eldre. Begge var eksemplariske, veldig rart å se våken baby som ikke bare skriker! Ble ganske sjalu.. Og spiste mindre også.

Vel hjemme sov Minsten (når hun endelig sovna) i 24 timer - kun våken for pupp og bleieskifte så var det rett på å sove igjen. Det var heerlig. Spesielt siden jeg skulle møte to venninner på Jessheim dagen etter det igjen! Og herregud, så stor plass emmaljunga bruker i bil. Hadde ikke jeg hatt en liten vogn, hadde det ikke vært plass til begge vognene i bagasjen. Kjøreturen gikk ganske greit, hun skrek rundt 20 minutter til, og 40 minutter tilbake. På tilbaketuren var hun lei av å ikke få kroppskontakt. :trist:Men hun sov for det meste på senteret, og lommeboken ble en del tynnere..

Kiropraktor er fornøyd med Minsten! Dessverre ble hun helt gæern etter, og i natt sov hun knapt. Første dårlige natten hittil da, så bør ikke klage. I dag var det barseltreff hos meg, og hun var grei nok. :)

 

Men heerrreguuud som hun bæsjer! I bryllupet bæsjet hun igjennom body, strømpebukse, pentøyet og fikk på lakenet! Og i dag hadde hun fått en full bleie, fikk ny, og det putret løs i bleia, og når jeg igjen byttet (som da altså var rett etter hun hadde fått en!) hadde den blitt så full at det nesten tøyt ut på begge lårene, og gikk opp ved ryggen. Jeg skjønner ikke hvordan hun kan bæsje så mye?!?! Når hun er ferdig med bleiene i størrelse to vi har kjøpt, bytter vi til nummer tre. Håper den har litt bedre kapasitet til hennes utspill. :fnise: 

Hun pludrer maasse, har startet å se seg en del rundt, og er så skjønn! :rodmer: Og da vi la henne på magen i babygymmen tippet hun overende og plutselig lå hun på ryggen. Gleder meg til at hun gjør det med vilje!

Ellers tar hun fortsatt ikke smokk, fortsatt ikke flaske. sover lite om dagen og smiler de fineste smilene. Merker jeg savner å få gjort annet enn å tilby pupp og bytte bleie, men snart nok vil jeg sikkert savne denne tiden også. :Nikke: Det er i det minste hva jeg forteller meg selv. Er i det minste snaart ferdig med å brodere fødselsbildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du gjør en fantastisk bra jobb, om man kan kalle det det! Det kan føles som en jobb i alle fall. You go mom! 👌🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, takk. :yvonne:

Prøvde å pumpe meg 6-7 minutter i går, og fikk ut 175 ml fra den ene puppen. Den hadde ikke spreng engang. :klo: Trodde det skulle blitt mindre nå som det er mer etterspørsel enn hormoner. Går jo rundt med pupper som drypper hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med tweet, syns det høres ut som at du er superoppmerksom og god. :) Det er strevsomt med disse små, men alle de små øyeblikkene med kos, pludring osv er så magiske. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødselsbildet ble superfint! Lager du et til min lille gutt også? Neida ;)

Synes du gjør en knallgod jobb som mamma for jenta di! Hun er heldig :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 10 uker! (Etter midnatt)

Dere er så gode mot meg. :rodmer:

Jeg skjønner egentlig ikke hvor tiden blir av. :klo: Det går i amming, babygym, bleieskift, amming, koking, pumping, amming, vasking og amming for det meste. :fnise: Kampen for å få henne til å sove er så og si hele dagen, og ett kvarter søvn får oss til å juble!

Nå har vi vært i ett bryllup til, som også gikk greit nok. På veien hjem godtok hun smokk til tider. Men det er omtrent der vi er med smokk og flaske. Hun tar noen ganger rundt 30ml fra flaske før det er stopp - likevel vil hun tømme puppen min etter. Merker jeg gruer meg til å starte å jobbe igjen, tar hun ikke flasken snart må jeg nesten utsette oppstarten. Vente til hun kan ta fra sånn kopp. :vetikke:

Minsten har ekstremt mye glede av å sparke, og hun prøver ofte å snu seg. Noen ganger greier hun det, ofte er hun rett ved. I dag snudde hun fra mage til rygg på stellematta - som er buet! Hun har også startet å forsyne seg selv om natta til tider! Synes det virker for tidlig. :pasha:

IMG_20180705_215146_401.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OgTakk. :)

Minsten sliter med noen ganger å i det hele tatt hekte seg på puppen, så har ikke orket å prøve koppmating! Hun er enten sulten med stor s, eller ikke interessert i mat. I tillegg hater hun å bli svøpt inn, da går hun amok. Men det skader vel ikke å prøve. :fnise: Trodde koppmating tok ekstremt lang tid, selv når man hadde fått teken på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så av en eller annen grunn har jeg startet å savne å gå gravid nå. Aner ikke hvorfor, med kvalmen jeg hadde første halvdel. Og vondtene som tok over når kvalmen avtok. Dessuten har vi jo blitt enige om at siden mannen har me, jeg sliter med å finne en ordentlig jobb, og jeg ble så dårlig i svangerskapet og har gode forutsetninger for at det vil være tilfelle for eventuelle andre svangerskap.. at en er nok. Selv om vi begge alltid har ønsket to. Synes synd på minsten som skal være enebarn. I dag fjernet vi nyfødtinnlegget fra bilstolen, det hjalp ikke. :lillesky:

Det sier litt om hvordan menneskekroppen er anlagt, når man kan være utslitt, søvndeprivert og ha en kolikkunge og fortsatt ha lyst på en til. :fnise: Er på dag ørten hvor hun henger i puppen og gråter om ingen holder henne. 

 

Prøvde forresten ut en såkalt boob ammebh nylig. Så ikke før etterpå at den hadde hull for nippelen. Litt etter litt under amming detter de tunge bolledeigene mine ut, og plutselig er hele puppen gjennom hullet. Knall måte å få mindre melk ut. Så det var bortkastet penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg ler...😂men klarte ikke la være nå ... ser det for meg😅ammebh m hull i da gett🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, TeamWP skrev:

Unnskyld at jeg ler...😂men klarte ikke la være nå ... ser det for meg😅ammebh m hull i da gett🤣

Tror at slik ammebh er veldig grei om man har litt mindre pupper + litt fastere! Men har man bolledeig som kan formes til kringler som pupper, så er det ikke greit. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Tonio skrev:

Tror at slik ammebh er veldig grei om man har litt mindre pupper + litt fastere! Men har man bolledeig som kan formes til kringler som pupper, så er det ikke greit. :laugh:

Da vet jeg hva jeg IKKE skal ha når den tid kommer😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt til meg selv at minsten kan ikke snu seg (viljestyrt) en stund. Da hun gjorde det på stellematta som ikke er flat startet jeg å innse at kanskje det er viljestyrt. Nå i dag måtte jeg gi opp å legge henne på magen, for hun rulla over på ryggen med en gang. 

Men det må da være veldig tidlig? Til gjengjeld har hun fortsatt null interesse for leker, og vil aller helst bare sprelle med beina. Ikke viser hun interesse for annet enn å ligge heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll på helsestasjonen igjen i dag! Denne gangen hadde hun hatt to bæsj og tissebleier uten amming, så i dag skulle hun ikke tisse på vekten! 

Men jo. Ikke bare litt heller. Rant så mye at det rant på benken i tillegg. :fnise: Dessverre var det før veiingen. 5574 gram og 60 cm lang. Virker som hun har rykk og napp på lengden. Så fikk igjen beskjed om å amme mer.. tilby begge bryst. Men hun er jo minst seks timer på puppen hver dag, og ofte har jeg fortsatt spreng når hun snurper munnen sammen! Og en arbeidsdag (:laugh:) består gjerne av følgende prioritering: amming, raping, soving, promping, bleieskift, leking/kos. Hun får alltid tilbud om pupp når hun har gjort noe annet enn å die! Og jeg ammer gjerne 12+ ganger om dagen. Jeg vet ikke hvordan jeg kan føre henne mer opp. :vetikke:

Noe litt mer koselig! Vi fikk beskjed om at minsten er sterkere enn snittet på de som er 3 måneder! Og hun er jo nesten tre uker unna det, så det var gøy å høre! :yvonne: Hun lå på magen og skravlet hele timen. 

IMG_20180709_153350_515.jpg

IMG_20180709_153331_834.jpg

Endret av Tonio
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, tweet skrev:

Hun kommer sikkert til å gå når hun er sånn 9 måneder, hun der 😁

Haha, nei!!:laugh: Nå som hun endelig kan være våken uten å skrike eller die er jo baby kos til tider! :rodmer: Så nå vil jeg helst hun skal holde seg slik, er vel snart nok at hun ikke vil bli holdt og bare løper fra meg. Kan veldig gjerne være sent ute synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo litt da jeg leste det du skrev om å ønske seg en til, selv om man har hatt det ganske jævlig. 😅 Nå som jeg er gravid og dårlig igjen tenker jeg litt sånn "herregud hva har jeg gjort" 😛 Det blir bra til slutt, men alle kropper egner seg definitivt ikke for svangerskap! 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Puffin skrev:

Lo litt da jeg leste det du skrev om å ønske seg en til, selv om man har hatt det ganske jævlig. 😅 Nå som jeg er gravid og dårlig igjen tenker jeg litt sånn "herregud hva har jeg gjort" 😛 Det blir bra til slutt, men alle kropper egner seg definitivt ikke for svangerskap! 😛

Ja, ikke sant. :fnise: Jordmor mente jeg hadde en perfekt fødekropp da, alt gikk på skinner og åpnet seg raskt også videre. Så bare man finner en måte jeg kan gå rett fra befruktet til å føde.. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...