Gå til innhold

Jobb i NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg starter sosionomutdannelsen til høsten, og ønsker å jobbe i NAV når jeg er ferdig. Jeg vet at det er mange ulike stillinger og avdelinger og mange ulike faggrupper som jobber der. Jeg vil gjerne høre fra alle dere som jobber i NAV, hvilke utdannelse har du, hva jobber du med og hvilken type stilling har du, hva tjener du og ikke minst trives du?:)

Anonymkode: bca13...8b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jobbet der i mange år, men heldigvis er jeg ferdig der nå. Har studert samfunnsfag/statsvitenskap. Har jobbet med sosialhjelp, nødhjelp og statlige ytelser på arbeidslinjen. Var førstekonsulent i lønnstrinn 49 (420.000kr ish). Og nei, jeg trivdes absolutt ikke. Hvis jeg teoretisk sett var sosionom og på jobbjakt ville jeg nok foretrukket nav fremfor å jobbe bare med rusavhengige eller i barnevern. Kanskje jeg hadde søkt på stillinger innen kriminalomsorgen hvis jeg måtte ta en "sosionom type jobb". Men sosionom-jobber er nok ikke noe for meg. Det passer ikke personligheten min og arbeidspresset/stresset motiverer meg ikke. Lav lønn og å omgås personer i en vanskelig livssituasjon dag inn og dag ut sliter meg ut og suger livsenergien ut av meg. 

Generelt blir nyansatte sosionomer ansatt i den kommunale delen hvor lønnen er rundt 50.000 mindre enn i den statlige delen hvor de gjør akkurat de samme arbeidsoppgavene. 

Skulle jeg hatt en nav jobb igjen måtte det vært i en støtte funksjon og ikke i førstelinjen, f.eks på fylkeskontoret som kommunikasjonsmedarbeider, hr, it, lederstøtte osv. 

Tenker en god jobb er en jobb hvor en har stor innflytelse over arbeidshverdagen, og det har en ikke på nav. Veldig regelstyrt, lite rom for skjønn, også på den kommunale siden kombinert med høy grad av mål- og resultatstyring (MRS, NPM, lean) tar gleden og muligheten for å sette ditt personlige preg på arbeidet vekk. 

 

Oj, nå var jeg ganske negativ :D så positive ting? Tja.. ryddig arbeidsforhold, ok kollegaer, ikke fysisk belastende arbeid, gode pensjonsbetingelser og betalt lunsjpause

 

Oppsummert blir mitt råd at kanskje du trives for det er en del som gjør det tror jeg i den stillingen. Men les igjennom erfaringene min og vurder deg selv opp mot utfordringene til stillingen som jeg har skissert.

Anonymkode: c438c...180

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet der i mange år, men heldigvis er jeg ferdig der nå. Har studert samfunnsfag/statsvitenskap. Har jobbet med sosialhjelp, nødhjelp og statlige ytelser på arbeidslinjen. Var førstekonsulent i lønnstrinn 49 (420.000kr ish). Og nei, jeg trivdes absolutt ikke. Hvis jeg teoretisk sett var sosionom og på jobbjakt ville jeg nok foretrukket nav fremfor å jobbe bare med rusavhengige eller i barnevern. Kanskje jeg hadde søkt på stillinger innen kriminalomsorgen hvis jeg måtte ta en "sosionom type jobb". Men sosionom-jobber er nok ikke noe for meg. Det passer ikke personligheten min og arbeidspresset/stresset motiverer meg ikke. Lav lønn og å omgås personer i en vanskelig livssituasjon dag inn og dag ut sliter meg ut og suger livsenergien ut av meg. 

Generelt blir nyansatte sosionomer ansatt i den kommunale delen hvor lønnen er rundt 50.000 mindre enn i den statlige delen hvor de gjør akkurat de samme arbeidsoppgavene. 

Skulle jeg hatt en nav jobb igjen måtte det vært i en støtte funksjon og ikke i førstelinjen, f.eks på fylkeskontoret som kommunikasjonsmedarbeider, hr, it, lederstøtte osv. 

Tenker en god jobb er en jobb hvor en har stor innflytelse over arbeidshverdagen, og det har en ikke på nav. Veldig regelstyrt, lite rom for skjønn, også på den kommunale siden kombinert med høy grad av mål- og resultatstyring (MRS, NPM, lean) tar gleden og muligheten for å sette ditt personlige preg på arbeidet vekk. 

 

Oj, nå var jeg ganske negativ :D så positive ting? Tja.. ryddig arbeidsforhold, ok kollegaer, ikke fysisk belastende arbeid, gode pensjonsbetingelser og betalt lunsjpause

Anonymkode: c438c...180

Tror NAV hadde vært en ok jobb for meg, men NPM trekker VELDIG ned. Det systemet ødelegger motivasjonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i NAV i et par år. Heller ikke noe for meg men skulle ønske det var det. Jeg hadde fantastiske kolleger, ok lønn (i forhold til den jeg har nå) og fleksitid. Men minuset for meg var nok akkurat det samme som nevnt over. Men nå er det også mange som trives godt med jobb på nav :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i NAV, og får kvalmebyger bare jeg kjører forbi bygget der de holder til. Jeg vil aldri, aldri, aldri råde noen til å jobbe i NAV, det er en ekstrem utakknemlig jobb. 

Sjefene er ufattelig dårlige 

Kollegene dine er 98% kvinner, mye hyggelige folk altså, men det er så mye baksnakking og intriger, umulig å unngå med 70 kvinner i åpent kontorlandskap, som vi var. 

Brukerne er nesten uansett hvilket team du jobber på psykisk syk/rusere/fullstendig desillusjonert. Du vil hjelpe folk? Det første jeg lærte meg var at folk vil ikke reddes. Folk vil ha stønadene sine og så vil de være i fred. Og de som vil ut i jobb? De er ofte så kognitivt lavtfungerende at det ikke finnes jobber for de. 

alle avdelingsmøter handler om målekort, målekort, målekort. Har dere ringt 13/20/30/40 arbeidsgivere hver den siste måneden? Har dere registrert kontakten med arbeidsgivere i arena? Har dere registrert at dere har registrert kontakten? Alt måles, måles, måles. 

For å kunne følge opp brukerne tett og på en skikkelig måte bør man ikke ha mer enn 20-30 brukere. Jeg hadde 220. 

Og du tjener ufattelig dårlig. 

Spring skrikende andre vegen. Jeg har til dags dato ikke møtt noen in real life som har sluttet på nav og ikke sier det samme som meg. 

Sykefraværet blant NAV-ansatte er skyhøyt, på vårt kontor lå det mellom 20-30% (men det er det også på landsbasis) det var til enhver tid 20 vikarer og de som fikk fast ansettelse var de med best trynefaktor. 

Er du sykemeldt kan du glemme å få dialogmøte og oppfølging og slike ting, du vet, sånn son NAV bøtelegger andre arbeidsgivere for å skippe? Nei det er ikke så nøye. 

På teamet mitt var jeg til slutt last man standing, jeg jobbet 70 timers uker for å få unna alle sosialhjelpssøknadene, jeg gjorde 30-40 vedtak om dagen, alle andre var sykemeldt pga for høyt press. Nei vet du hva, on de hadde tilbydd med 10 millioner kroner hadde jeg ikke takket ja. 

Det var første arbeidsstedet mitt etter at jeg ferdig utdannet. Etter at jeg begynte å jobbe andre steder oppdaget jeg at arbeidslivet faktisk ikke er slik som det er på nav, man blir bare hjernevasket til å tro at det skal være slik. 

 

 

Anonymkode: f3990...a62

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shit, du over der.

Blir ikke mye fristet til å jobbe i NAV med den beskrivelsen. Jeg tror ikke du overdriver heller.

Men kan det være at det er noen sjefer og kontorer som er bedre enn andre? Kan det være at det blir mindre stress etterhvert som man har regelverket i ryggmargen og har fast ansettelse. Og ikke minst, kan det hende at det er en fordel å være god på ikke ta med seg jobben hjem? Regelverket og måletyranniet er jo umenneskelig, men hvis man klarer å la være å irritere seg på idiotien så kanskje man overlever som ansatt i lengden?

Jeg hadde ikke klart det.

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukerne er nesten uansett hvilket team du jobber på psykisk syk/rusere/fullstendig desillusjonert. Du vil hjelpe folk? Det første jeg lærte meg var at folk vil ikke reddes. Folk vil ha stønadene sine og så vil de være i fred. Og de som vil ut i jobb? De er ofte så kognitivt lavtfungerende at det ikke finnes jobber for de.

Tja. Folk som er i en ufattelig vanskelig livssituasjon kan vel strengt tatt ikke reddes på en kort samtale med en enkelt saksbehandler? Hadde det vært så enkelt...   

Jeg går selv på AAP nå og ønsker å komme ut i jobb. Men jeg er ikke kognitivt lavtfungerende.

 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du tjener ufattelig dårlig

Anonymkode: f3990...a62

420- 480 000 er ikke dårlig lønn? Ikke skyhøyt men helt greit spør du meg. Men mindre det er mye ubetalt overtid. Det finnes faktisk andre arbeidsplasser med skyhøyt arbeidspress og veldig lav lønn i forhold til innsats og arbeidstid. For eksempel kokkeyrket i utelivsbransjen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på de andre beskrivelsene når det gjelder jobb i nav. Min erfaring er også ganske negativ. Jobbet en gang på sosialkontor (før det ble nav), men nav brøt ned alt. Ikke mye sosialt arbeid tenkning her, det måles mye i nav og du må vise at du har disse tallene, osv osv. Aldri mer nav! 

Anonymkode: 69437...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i nav. Har master fra Bi. Tjener 430 000

Trives veldig godt :) utrolig hyggelig arbeidsmiljø, fantastisk hyggelig sjef. Jeg har masse frihet i mitt arbeid og har stor innflytelse på egen arbeidshverdag.  

Arbeidshverdagen er temmelig variert, jeg gjør alt fra å sitte på kontoret og skrive vedtak, ha møter med folk til å dra å besøke dem på arbeidsplassen.  

Anonymkode: 94cff...48f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet i NAV, og får kvalmebyger bare jeg kjører forbi bygget der de holder til. Jeg vil aldri, aldri, aldri råde noen til å jobbe i NAV, det er en ekstrem utakknemlig jobb. 

Sjefene er ufattelig dårlige 

Kollegene dine er 98% kvinner, mye hyggelige folk altså, men det er så mye baksnakking og intriger, umulig å unngå med 70 kvinner i åpent kontorlandskap, som vi var. 

Brukerne er nesten uansett hvilket team du jobber på psykisk syk/rusere/fullstendig desillusjonert. Du vil hjelpe folk? Det første jeg lærte meg var at folk vil ikke reddes. Folk vil ha stønadene sine og så vil de være i fred. Og de som vil ut i jobb? De er ofte så kognitivt lavtfungerende at det ikke finnes jobber for de. 

alle avdelingsmøter handler om målekort, målekort, målekort. Har dere ringt 13/20/30/40 arbeidsgivere hver den siste måneden? Har dere registrert kontakten med arbeidsgivere i arena? Har dere registrert at dere har registrert kontakten? Alt måles, måles, måles. 

For å kunne følge opp brukerne tett og på en skikkelig måte bør man ikke ha mer enn 20-30 brukere. Jeg hadde 220. 

Og du tjener ufattelig dårlig. 

Spring skrikende andre vegen. Jeg har til dags dato ikke møtt noen in real life som har sluttet på nav og ikke sier det samme som meg. 

Sykefraværet blant NAV-ansatte er skyhøyt, på vårt kontor lå det mellom 20-30% (men det er det også på landsbasis) det var til enhver tid 20 vikarer og de som fikk fast ansettelse var de med best trynefaktor. 

Er du sykemeldt kan du glemme å få dialogmøte og oppfølging og slike ting, du vet, sånn son NAV bøtelegger andre arbeidsgivere for å skippe? Nei det er ikke så nøye. 

På teamet mitt var jeg til slutt last man standing, jeg jobbet 70 timers uker for å få unna alle sosialhjelpssøknadene, jeg gjorde 30-40 vedtak om dagen, alle andre var sykemeldt pga for høyt press. Nei vet du hva, on de hadde tilbydd med 10 millioner kroner hadde jeg ikke takket ja. 

Det var første arbeidsstedet mitt etter at jeg ferdig utdannet. Etter at jeg begynte å jobbe andre steder oppdaget jeg at arbeidslivet faktisk ikke er slik som det er på nav, man blir bare hjernevasket til å tro at det skal være slik. 

 

 

Anonymkode: f3990...a62

Jeg jobber med sosial. Gjør kanskje 2-3 vedtak om dagen.. Max ;)

Er ikke veldig stressende

Anonymkode: 94cff...48f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brukerne er nesten uansett hvilket team du jobber på psykisk syk/rusere/fullstendig desillusjonert. 

Anonymkode: f3990...a62

Oi, her var de mange negative erfaringer, jeg skal absolutt tenke meg litt om. Men har også hørt masse positivt fra andre, så blir litt forvirret.. Tar gjerne imot flere erfaringer! Heldigvis enda lenge til jeg skal i jobb:fnise:

Men til deg jeg har sitert - det er ikke rart du ikke trives når du omtaler brukerne som "psykisk syk/rusere/fullstendig desillusjonert", kanskje du ikke bør jobbe med mennesker i det hele tatt? Det er ikke overraskende slik at mange som tar kontakt med nav har en utfordring, hvis ikke ville de kanskje ikke vært der? Å omtale mennesker som rusere, altså:dry:

Anonymkode: bca13...8b4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosial og trives. Lærerutdanning.

Anonymkode: f2312...e57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, her var de mange negative erfaringer, jeg skal absolutt tenke meg litt om. Men har også hørt masse positivt fra andre, så blir litt forvirret.. Tar gjerne imot flere erfaringer! Heldigvis enda lenge til jeg skal i jobb:fnise:

Men til deg jeg har sitert - det er ikke rart du ikke trives når du omtaler brukerne som "psykisk syk/rusere/fullstendig desillusjonert", kanskje du ikke bør jobbe med mennesker i det hele tatt? Det er ikke overraskende slik at mange som tar kontakt med nav har en utfordring, hvis ikke ville de kanskje ikke vært der? Å omtale mennesker som rusere, altså:dry:

Anonymkode: bca13...8b4

Hvis du er en sånn som gjerne skal redde verden og har en overdreven mengde empati bør du ikke jobbe i NAV. 

Brukerne kommer til å kose seg mens de tygger på deg og spytter deg ut igjen. 

Anonymkode: 94cff...48f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er en sånn som gjerne skal redde verden og har en overdreven mengde empati bør du ikke jobbe i NAV. 

Brukerne kommer til å kose seg mens de tygger på deg og spytter deg ut igjen. 

Anonymkode: 94cff...48f

Jeg er sikker på at brukerne føler det samme hvis sånne som deg er saksbehandler.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er en sånn som gjerne skal redde verden og har en overdreven mengde empati bør du ikke jobbe i NAV. 

Brukerne kommer til å kose seg mens de tygger på deg og spytter deg ut igjen. 

Anonymkode: 94cff...48f

Slapp av, jeg har ingen intensjoner om å redde verden, og jeg har et ganske godt bilde av hvem jeg kommer til å møte der. Men jeg synes absolutt at alle skal behandles og møtes med respekt, uavhengig av om de har en psykisk diagnose eller er en sykemeldt toppadvokat. 

Ikke bekymre deg for meg;)

Anonymkode: bca13...8b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet der i mange år, men heldigvis er jeg ferdig der nå. Har studert samfunnsfag/statsvitenskap. Har jobbet med sosialhjelp, nødhjelp og statlige ytelser på arbeidslinjen. Var førstekonsulent i lønnstrinn 49 (420.000kr ish). Og nei, jeg trivdes absolutt ikke. Hvis jeg teoretisk sett var sosionom og på jobbjakt ville jeg nok foretrukket nav fremfor å jobbe bare med rusavhengige eller i barnevern. Kanskje jeg hadde søkt på stillinger innen kriminalomsorgen hvis jeg måtte ta en "sosionom type jobb". Men sosionom-jobber er nok ikke noe for meg. Det passer ikke personligheten min og arbeidspresset/stresset motiverer meg ikke. Lav lønn og å omgås personer i en vanskelig livssituasjon dag inn og dag ut sliter meg ut og suger livsenergien ut av meg. 

Generelt blir nyansatte sosionomer ansatt i den kommunale delen hvor lønnen er rundt 50.000 mindre enn i den statlige delen hvor de gjør akkurat de samme arbeidsoppgavene. 

Skulle jeg hatt en nav jobb igjen måtte det vært i en støtte funksjon og ikke i førstelinjen, f.eks på fylkeskontoret som kommunikasjonsmedarbeider, hr, it, lederstøtte osv. 

Tenker en god jobb er en jobb hvor en har stor innflytelse over arbeidshverdagen, og det har en ikke på nav. Veldig regelstyrt, lite rom for skjønn, også på den kommunale siden kombinert med høy grad av mål- og resultatstyring (MRS, NPM, lean) tar gleden og muligheten for å sette ditt personlige preg på arbeidet vekk. 

 

Oj, nå var jeg ganske negativ :D så positive ting? Tja.. ryddig arbeidsforhold, ok kollegaer, ikke fysisk belastende arbeid, gode pensjonsbetingelser og betalt lunsjpause

 

Oppsummert blir mitt råd at kanskje du trives for det er en del som gjør det tror jeg i den stillingen. Men les igjennom erfaringene min og vurder deg selv opp mot utfordringene til stillingen som jeg har skissert.

Anonymkode: c438c...180

Takk for ett veldig godt svar. Dumt å høre at du ikke trivdes med det, men du skriver jo også selv hvorfor. Jeg jobber gjerne med mennesker i en vanskelig livssituasjon - det er jo det jeg vil utdanne meg til. Så jeg håper det vil passe meg godt:)

Anonymkode: bca13...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet i NAV, og får kvalmebyger bare jeg kjører forbi bygget der de holder til. Jeg vil aldri, aldri, aldri råde noen til å jobbe i NAV, det er en ekstrem utakknemlig jobb. 

Sjefene er ufattelig dårlige 

Kollegene dine er 98% kvinner, mye hyggelige folk altså, men det er så mye baksnakking og intriger, umulig å unngå med 70 kvinner i åpent kontorlandskap, som vi var. 

Brukerne er nesten uansett hvilket team du jobber på psykisk syk/rusere/fullstendig desillusjonert. Du vil hjelpe folk? Det første jeg lærte meg var at folk vil ikke reddes. Folk vil ha stønadene sine og så vil de være i fred. Og de som vil ut i jobb? De er ofte så kognitivt lavtfungerende at det ikke finnes jobber for de. 

alle avdelingsmøter handler om målekort, målekort, målekort. Har dere ringt 13/20/30/40 arbeidsgivere hver den siste måneden? Har dere registrert kontakten med arbeidsgivere i arena? Har dere registrert at dere har registrert kontakten? Alt måles, måles, måles. 

For å kunne følge opp brukerne tett og på en skikkelig måte bør man ikke ha mer enn 20-30 brukere. Jeg hadde 220. 

Og du tjener ufattelig dårlig. 

Spring skrikende andre vegen. Jeg har til dags dato ikke møtt noen in real life som har sluttet på nav og ikke sier det samme som meg. 

Sykefraværet blant NAV-ansatte er skyhøyt, på vårt kontor lå det mellom 20-30% (men det er det også på landsbasis) det var til enhver tid 20 vikarer og de som fikk fast ansettelse var de med best trynefaktor. 

Er du sykemeldt kan du glemme å få dialogmøte og oppfølging og slike ting, du vet, sånn son NAV bøtelegger andre arbeidsgivere for å skippe? Nei det er ikke så nøye. 

På teamet mitt var jeg til slutt last man standing, jeg jobbet 70 timers uker for å få unna alle sosialhjelpssøknadene, jeg gjorde 30-40 vedtak om dagen, alle andre var sykemeldt pga for høyt press. Nei vet du hva, on de hadde tilbydd med 10 millioner kroner hadde jeg ikke takket ja. 

Det var første arbeidsstedet mitt etter at jeg ferdig utdannet. Etter at jeg begynte å jobbe andre steder oppdaget jeg at arbeidslivet faktisk ikke er slik som det er på nav, man blir bare hjernevasket til å tro at det skal være slik. 

 

 

Anonymkode: f3990...a62

 

1.) 70 timers uke,-  ja jøss.

2.) "Brukerne er nesten uansett hvilket team du jobber på psykisk syk/rusere/fullstendig desillusjonert." - Det er godt du har kommet deg vekk fra NAV når du omtaler mennesker på denne måten.

3.) "Du vil hjelpe folk? Det første jeg lærte meg var at folk vil ikke reddes." - Det er godt du har kommet deg vekk fra NAV fordi du har glemt kunnskapen utdannelsen din ga deg (og tydeligvis bare gitt faen i det)

4.) "Og de som vil ut i jobb? De er ofte så kognitivt lavtfungerende at det ikke finnes jobber for de. " - Det er godt du har kommet deg vekk fra NAV fordi du har helt mistet identiteten og integriteten din som sosialarbeider

5.) Morsomt at du synes lønna er så latterlig lav.

 

 

Anonymkode: c870a...102

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av, jeg har ingen intensjoner om å redde verden, og jeg har et ganske godt bilde av hvem jeg kommer til å møte der. Men jeg synes absolutt at alle skal behandles og møtes med respekt, uavhengig av om de har en psykisk diagnose eller er en sykemeldt toppadvokat. 

Ikke bekymre deg for meg;)

Anonymkode: bca13...8b4

Selvfølgelig behandler jeg alle med respekt, det er ikke poenget. Men folk er ikke alltid rasjonelle, du vil møte utrolig mye forskjellige folk, fra forskjellige samfubnslag som gjerne har en egen oppfatning av hva de vil. 

Hvis man da har overdreven empatisk sans vil man fort bli utbrendt,  fordi man vil måfå mye kjeft. 

Når det kpmmer inn mødre som mener at deres døtre på 19 bør bli uføretrygdet og setter igang en hetse kampanje av dimensjoner mot deg som person,  da gjelder det æ ikke bukke under.

Men du vet jo alt fra før så da er det jo greit ;)

Anonymkode: 94cff...48f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig behandler jeg alle med respekt, det er ikke poenget. Men folk er ikke alltid rasjonelle, du vil møte utrolig mye forskjellige folk, fra forskjellige samfubnslag som gjerne har en egen oppfatning av hva de vil. 

Hvis man da har overdreven empatisk sans vil man fort bli utbrendt,  fordi man vil måfå mye kjeft. 

Når det kpmmer inn mødre som mener at deres døtre på 19 bør bli uføretrygdet og setter igang en hetse kampanje av dimensjoner mot deg som person,  da gjelder det æ ikke bukke under.

Men du vet jo alt fra før så da er det jo greit ;)

Anonymkode: 94cff...48f

Nja, evt skaffe seg rikelig med kunnskap slik at man vet hvordan man skal håndtere en slik situasjon - og ikke minst forstå hvorfor moren gjør som hun gjør - (fordi det er faktisk ganske forståelig, både "hetsingen" og det at hun ønsker datteren får uføre).

Anonymkode: c870a...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig behandler jeg alle med respekt, det er ikke poenget. Men folk er ikke alltid rasjonelle, du vil møte utrolig mye forskjellige folk, fra forskjellige samfubnslag som gjerne har en egen oppfatning av hva de vil. 

Hvis man da har overdreven empatisk sans vil man fort bli utbrendt,  fordi man vil måfå mye kjeft. 

Når det kpmmer inn mødre som mener at deres døtre på 19 bør bli uføretrygdet og setter igang en hetse kampanje av dimensjoner mot deg som person,  da gjelder det æ ikke bukke under.

Men du vet jo alt fra før så da er det jo greit ;)

Anonymkode: 94cff...48f

Nå har jeg ikke hevdet at jeg vet alt, men at jeg er realistisk på hva jeg vil møte. Nettopp ift det du skriver at alle ikke er like rasjonelle.

Det jeg reagerte på var måten du skrev posten din på. Når det er sagt setter jeg pris på advarselen om at ting ikke er så enkle som sikkert noen ser for seg:)

Anonymkode: bca13...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...