AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #21 Skrevet 8. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Først skal du gjennom en rettssak der du eventuelt får en dom. Så kan du begynne å løse problemene dine frem til den dagen du skal sone. For øvrig får du neppe ubetinget fengsel, om det du skriver i HI er korrekt. Anonymkode: 29e1b...d62 Åja. Ja betinget fengsel hadde jo vært ok (det er den typen hvor man har "fengsel", men ikke soner i selve fengselet ja? At jeg feks. ikke får forlate Norge?). Jeg vet jo jeg har handlet uaktsomt og jeg tar ansvar for det jeg har gjort. Men hadde vært greit å slippe opphold i fengsel. Mulig jeg misforstod deg da. Men jeg har fortsått det slik at betinget fengsel er hvor man er "fri" i samfunnet, men har visse restriksjoner som å ikke ruse seg, ikke forlate landet etc? Også er ubetinget fengsel hvor man soner i selve fengselet? Eller er det omvendt? 2 timer siden, amativeReflection skrev: Se på tapsforskriften §2-6. "Et vilkår for fastsettelse av tap av førerett etter denne bestemmelsen er at det er klar sammenheng mellom bruken av motorvogn og den straffbare handling." Men vegtrafikkloven paragraf 34 siste ledd kan også være av interesse for din sak: "Dersom innehaveren av føreretten ikke er edruelig eller hans vandel for øvrig er slik at han ikke anses skikket til å føre motorvogn, kan politimesteren eller den han gir myndighet, tilbakekalle retten til å føre førerkortpliktig motorvogn for en bestemt tid eller inntil videre, hvis hensynet til trafikksikkerheten eller allmenne hensyn ellers krever det." Det er nok §34 som venninnen din fikk problemer med, og du kan også få det. Spesielt hvis du argumenterer for at "fylla har skylda" når du blir dømt for volden. Ja okei. Neida jeg mener ikke at fylla har skylda. Jeg tar ansvar for mine handlinger uavhengig av om jeg husker det eller ikke. Jeg vet jo hvordan jeg blir når jeg drikker en liter Bacardi (kan ikke drikke øl eller vin pga. interaksjoner med medisiner), men jjeg gjør det likevel. Jeg mener ikke at skylda har fylla. Jeg mener jeg blir totalt krakilsk når jeg blir beruset fordi jeg har så mye sinne og vanskelige følelser inni meg, som kommer fram når jeg drikker. Likevel vet jeg, og tar til meg at jeg er ansvarlig for mine handlinger. Og jeg kommer aldri til å argumentere med at det var fordi at jeg var full. Greit nok at jeg ikke husker at jeg klorte og sparket politiet, men jeg gjorde det jo. Jeg ville ikke gjort det hvis jeg var edru, men jeg var den som valgte å drikke meg fulll, bli forbanna på vakten på utestedet som igjen kontaktet politiet hvor jeg tydeligvis klikket fullstendig og ble helt rabiat. Jeg føler og tenker absolutt at jeg må ta ansvar for handlingene mine uansett om jeg gjør de som edru eller ruset. At jeg ikke husker det er egentlig uvesentlig. Det jeg tenker er vesentlig, eventuelt formidlende, er at jeg ikke har noe rulleblad i utgangspunktet, at jeg har vært alvorlig syk det siste året pga. hele fuckings livet mitt (sorry for banning) og at jeg ved en eventuell rettsak kommer til å anerkjenne mine handlinger og si at jeg tar den sanksjonen jeg får. Men at jeg oppriktig håper de kan ta min tilstand til etterrretning og prøve å hjelpe meg til å finne tilbake til livet og adekvate handlinger framfor å bare sende meg i fengsel. Jeg har fått et massivt sammenbrudd og ER virkelig ikke slik jeg oppfører meg for tiden. Likevel, sitter jeg allerede nå og drikker? Samme dag som jeg ble "truet" med at hvis noe lignende skjer igjen så blir jeg anmeldt og de vil samle alle "rundenene" jeg har hatt med politiet for å bygge opp en sak. Og da driter jo de i at jeg kanskje mister jobben min, kommer i alvorlig økonomisk krise osv. Det forstår jeg. Jeg må ta ansvar for egne fucka handlinger. Men jeg føler et sterkt behov for at jeg fortjener å bli straffet. Jeg vet ikke om det er noe som har kommet av oppveksten eller hvordan jeg har blitt mishandlet av min eks, men jeg føler jeg fortjener og MÅ bli straffet. Så jeg tenker det hvis jeg ender opp i fengsel, mister jobb, leilighet, permanent omsorg for barna (er bare midlertidig nå og har et utrolig godt forhold til barnevernet) så er det fortjent. Jeg fortjener ikke å ha det bra. Jeg har aldri hatt det bra og jeg er ikke verdt å ha det bra. Så da ender jeg opp med å nærmest provosere vakten på utestedet som nekter meg inngang, nekter å samarbeide når politiet kommer osv. Bare fordi jeg vet at jo mer vanskelig jeg gjør meg, jo mer alvorlige sanksjoner får jeg. For jeg fortjener det. I mitt hode. 2 timer siden, amativeReflection skrev: Du kan jo få samfunnsstraff eller fotlenke eller noe annet. Straffene i Norge er veldig lave. Okei. Ja fotlenke eller samfunnsstraff hadde vært helt okei. Og fortjent ettersom jeg, uakstsomt eller ikke, har utført vold mot politi. Jeg var sint i mårrest og sa at hvordan i F kunne jeg si unnskyld når jeg ikke husker noe, men jeg er ikke typen som ikke tar ansvar for mine handlinger. Jeg vet jeg er ansvarlig uansett om jeg er edru eller har en promille på 2,5 (jeg har drukket mye regelmessig det siste halve året så jeg har fått høyere toleranse og tåler dermed høyere promille enn "vanlilge" folk. Det skjer når man drikker ofte. Det mest ekstreme tilfellet jeg vet om (jobber i rus og psykiatri) er faktisk en som hadde promille på 10. Han tålte det fint. En skikkelig hardbarka alkoholiker). 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis man får mindre enn 4 mnd ubetinget fengsel så kan man søke om hjemmesoning, altså fotlenke. Kravet er at man må ha en jobb eller studier å gå til. Ikke ta sorgene på forskudd. Snakk med en advokat, så får du informasjon som du kan stole på. Anonymkode: 5e78c...59d Okei. Det høres jo greit ut. Blir det slik at man har en slags konsulent som vet timeplanen slik at de vet når jeg skal være på jobb og ikke? Slik at jeg må være hjemme hele tiden bortsett fra når jeg er på jobb? Hva med samvær med barna? Får jeg hente de og ha de hos meg, eller må faren komme med de siden jeg da evt. har hjemmesoning? Han har per nå hovedomsorgen fordi jeg er så syk. Jeg har et veldig godt forhold til barnevernet, jeg og eks går i samtaler hos familievernkontoret og planen er å øke samværet fram til det er 50/50 igjen etter hvert som jeg blir friskere. For å si det sånn jeg og x skal i avsluttningsavtale hos barnevernet i neste uke fordi at etter syv måneder har de blitt så godt kjent med meg at de vet jeg gjør alt for barna og ALDRI gjør noe destruktivt når jeg har dem. Derfor kan FVK ta over og vi får veiledning der og han som er terapeuten min der har jeg også kontakt med individuelt, hvor jeg da oppdaterer han om egen situasjon, hva jeg har gjort, hvilke sanksjoner jeg evt. møter og ikke minst hvordan behandlingen min foregår. Har også hatt et par samarbeidsmøter. Greia er at jeg er en veldig reflektert og følelsesmessig "smart" person. Men jeg har blitt behandlet så jævlig dårlig i så mange år, at jeg har fått et ekstremt sammenbrudd. Og jeg er ikke der enda at jeg mestrer hverdagen. Jeg er helt fucka opp og ender opp med å rett og slett være voldelig mot politi. Det er helt sykt. Jeg gjør ikke noe FOR å være voldelig, men jeg stritter så hardt imot, nekter å samarbeide og det blir basketak også ender det med at jeg vet et uhell klorer, sparker eller uansett. Så får jeg jo sanksjoner på grunn av det. Og jeg tar ansvar for mine handlinger. At jeg ikke husker det eller at jeg hadde drukket en liter bacardi er absolutt ikke et argument for å få mildere straff. Jeg anerkjenner det jeg har gjort og vet jeg har vært totalt rabiat. Bare så det ikke virker som at jeg tror det er okei kun fordi jeg ikke jeg husker det eller er syk. Vet at jeg står til ansvar for egne handlinger uansett med mindre man er ekstremt psykotisk. Men det er ikke jeg. Jeg må ta ansvar. Og bare for å vise hvilket paradoks det er mellom egne reflkesjoner og evner til innsikt i og hva jeg BØR gjøre. Vet dere hva jeg gjør i skrivende stund? Joda, jeg sitter og drikker. Og jeg nyter det. Det er fantastisk å få en pause fra det helvete jeg lever i. Og hvis jeg ender opp med å pådra meg en anmeldelse i kveld? Da er det så sykt fortjent. Jeg føler jeg fortjener sykt mye straff. Så mange år hvor jeg har fått hørt hvor hjerneskadet jeg er,trusler om å slå meg stille osv. Det er nå greit nok. Kankjse har han rett. FML! Kjøpte meg ei t-skjorte i dag som var litt påfallende. Den er hvit med teksten "what ever". Hehe. Og ja, jeg har ei gi-faen-holdning til ALT nå. Så mange ganger jeg har bokstavelig talt tenkt at "what ever. De kan dømme og tenke alt de fuckings vil. jeg bryr meg ikke. ALT er fortjent". Anonymkode: 01559...3d8
AltErOpptattJo Skrevet 8. juli 2017 #22 Skrevet 8. juli 2017 Soning med fotlenke må søkes om så sjekk opp i dette nå for at ingen frister går ut.. fotlenka er en slags sender koplet opp mot en sentral e.l. Du kan gå så og så langt fra den, det stiller de inn alt ettersom hvor stort huset og hagen er. Også stiller de inn klokkeslett for når du er på jobb sånn at alarmen ikke går og du blir henta av politiet.. er mange tråder om soning med fotlenke på freak.no, bare å søke der så finner du flere svar enn her på kg.
MorTeresa Skrevet 8. juli 2017 #23 Skrevet 8. juli 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev aldri at det ble automatisk fratatt da, jeg skrev at man kunne risikere det. Anonymkode: f3e52...d53 Det skjer svært sjeldent.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #24 Skrevet 8. juli 2017 Tydeligvis mange skarpere kniver i skuffen. Anonymkode: 29e1b...d62
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #25 Skrevet 9. juli 2017 Vil bare svare deg ang betinget fengsel, så du lurte på det. Man får en dom på x antall dager og som regel et par år prøvetid. Det betyr at så lenge du ikke bryter loven igjen de neste to årene så skjer det ingenting. Du kan dra utenlands, du skal ikke melde deg for noen, du kan leve som du pleier. Men om du gjør noe for å bryte loven igjen innen de to årene så blir de dagene du da har fått betinget gjort om til ubetinget, altså fengsel. I tillegg kommer en ny dom med flere dager i fengsel. Man slipper da altså ikke unna med en betinget dom eller samfunnstraff neste gang, innenfor prøvetiden. Men hvis man lever lovlydig så skjer det ingenting. Og når prøvetiden er over så får man vanlig straff hvis man gjør noe galt. Anonymkode: 5e78c...59d 2
SiMa Skrevet 9. juli 2017 #26 Skrevet 9. juli 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil bare svare deg ang betinget fengsel, så du lurte på det. Man får en dom på x antall dager og som regel et par år prøvetid. Det betyr at så lenge du ikke bryter loven igjen de neste to årene så skjer det ingenting. Du kan dra utenlands, du skal ikke melde deg for noen, du kan leve som du pleier. Men om du gjør noe for å bryte loven igjen innen de to årene så blir de dagene du da har fått betinget gjort om til ubetinget, altså fengsel. I tillegg kommer en ny dom med flere dager i fengsel. Man slipper da altså ikke unna med en betinget dom eller samfunnstraff neste gang, innenfor prøvetiden. Men hvis man lever lovlydig så skjer det ingenting. Og når prøvetiden er over så får man vanlig straff hvis man gjør noe galt. Anonymkode: 5e78c...59d Det settes en del vilkår ved betinget fengsel, vanligvis også alkoholforbud.
miramis Skrevet 9. juli 2017 #27 Skrevet 9. juli 2017 Har hørt at man mister lappen midlertidig hvis man havner flere ganger i fyllearresten i løpet av kort tid? Vet ikke om dette stemmer.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #28 Skrevet 9. juli 2017 Takk for svar. Har funnet ut at jeg blir anmeldt og det blir avhør i morgen pluss de tar bilder og fingeravtrykk. Virker som at jeg sannsynligvis kun får et forelegg, men kan også risikere fengsel. Men hvis jeg får en veldig stor bot (er anmeldt for tre forhold - Vold mot offentlig tjenestemann, ordensforstyrrelse og skalpell på offentlig plass), sånn type 50 000 eller noe, så vil jeg seriøst heller i fengsel for så masse penger har ikke jeg for å si det sånn. Anonymkode: 01559...3d8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #29 Skrevet 9. juli 2017 1 minutt siden, miramis skrev: Har hørt at man mister lappen midlertidig hvis man havner flere ganger i fyllearresten i løpet av kort tid? Vet ikke om dette stemmer. Tviler. Jeg har vært sånn ti ganger i fyllearresten på et halvt år (jepp, er skikkelig fucked up for tiden), og det har aldri vært snakk om å miste lappen. Det er jo ikke relevant da jeg ikke har vært i nærheten av bilen i ruspåvirket tilstand. Anonymkode: 01559...3d8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #30 Skrevet 9. juli 2017 På 8.7.2017 den 17.16, AnonymBruker skrev: Jeg blir muligens anmeldt for vold mot tjenestemann da jeg kom i klinsj med politiet. Jeg strittet veldig i mot og endte visst opp med å klore og sparke en av de. Husker ikke episoden, bare våknet opp i fyllearresten. De "kjenner" meg da jeg har slitt psykisk lenge og har derfor aldri anmeldt meg fordi de vet jeg har det så tøft. Tror jeg slipper unna denne gangen, men de kunne ikke si det for sikkert. Uansett. Hvis jeg blir anmeldt og må sone, mister jeg automatisk lappen? Årsaken til soningen har jo ingenting med bilkjøring å gjøre og jeg har aldri i mitt liv fått en bot en gang. Noen som vet? Og hva med jobb? Får jeg en slags soningspermisjon? Jeg kan ikke sykemeldes da jeg ikke har mer igjen av sykepengerettighetene. Må gå på AAP en periode fram til jeg er frisk nok til å komme ut i arbeid. Får jeg AAP når jeg sitter i fengsel? Har jo regninger som må betales og får vel dessuten en kraftig bot i tillegg. Hvor lenge må jeg forvente å sone? Vil da tro at selv om jeg anmeldes for vold mot tjenestemann så er det jo en vesentlig forskjell på å ha "påført vold" ved et uhell enn ved å faktisk ha ment det. Det skjedde under et basketak hvor jeg prøvde å komme meg løs fra grepet deres. Anonymkode: 01559...3d8 Denne saken får nok ingenting å si for førerkortet ditt. Antakelig får du ubetinget fengsel i 20 dager pluss minus. Avhengig av hvor i landet du bor, kan du søke om soning med fotlenke. Håper du ikke slipper unna, og det gjør du nok heller ikke. Greit at du har det vanskelig, men vold mot politiet er ikke lov uansett. Drikk mindre neste gang. Anonymkode: dc5b6...05e 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #31 Skrevet 9. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Har funnet ut at jeg blir anmeldt og det blir avhør i morgen pluss de tar bilder og fingeravtrykk. Virker som at jeg sannsynligvis kun får et forelegg, men kan også risikere fengsel. Men hvis jeg får en veldig stor bot (er anmeldt for tre forhold - Vold mot offentlig tjenestemann, ordensforstyrrelse og skalpell på offentlig plass), sånn type 50 000 eller noe, så vil jeg seriøst heller i fengsel for så masse penger har ikke jeg for å si det sånn. Anonymkode: 01559...3d8 Hvis du blir dømt for vold mot politiet, får du sannsynligvis ubetinget fengsel. Samfunnsstraff idømmes i noen unntakstilfeller. Forelegg kan du bare glemme, så mild straff er utelukket i disse tilfellene. Anonymkode: dc5b6...05e 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #32 Skrevet 9. juli 2017 blir du dømt for vold så får du ikke muligheten til å kunne sone med fotlenke. Anonymkode: 805b1...9fe
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #33 Skrevet 9. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du blir dømt for vold mot politiet, får du sannsynligvis ubetinget fengsel. Samfunnsstraff idømmes i noen unntakstilfeller. Forelegg kan du bare glemme, så mild straff er utelukket i disse tilfellene. Anonymkode: dc5b6...05e Jeg har nå snakket med de selv og de sier det er stor sannsynlighet for at jeg får et forelegg, men at de kan ikke si noe for sikkert da det er politijuristen som bestemmer det. Jeg kommer til å erkjenne straffeskyld for alle forholdene og da sa de at da får jeg "tilståelsesrabatt". Hva nå enn det vil innebære. Hvis det var så selvsagt at det blir soning så vil jeg tro de hadde sagt det? Tror det er formildende at den såkalte volden var uaktom, eller altså, at jeg ikke gjorde det med vilje, men var noe jeg gjorde under et basketak for å komme meg løs. I tillegg har de kjennskap til meg fra før og har selv sagt at jeg slipper litt "billigere" unna på grunn av min psykiske tilstand. Og at de blir å innhente opplysninger fra behandleren min. Men jeg vet ikke mer enn dette akkurat nå. Skal avgi forklaring i morgen også tar det visst alt fra et par uker til fem mnd til jeg får høre mer om saken. I verstefall blir det rettsak og en eller annen dom, eller så får jeg dom uten rettsak siden jeg uansett skal erkjenne straffeskyld i morgen. Men er jo så klart veldig spent på hva som blir å skje framover. Vold mot offentlig tjenestemann høres skikkelig ille ut, men føler ikke selv jeg har vært voldelig. Altså ja, jeg har klort han, men jeg gjorde det ikke i voldelig hensikt jeg bare var krakilsk og prøvde å komme meg løs fra grepet til de tre (!) som holdt meg fast og ved et uhell har jeg da klort han. Dessverre har jeg skarpe negler. Hadde det vært en person uten så mye negler å klore med så hadde det ikke blitt noe kloremerke og ingen anmeldelse for vold mot politi. Såå ja. Men for all del jeg tar ansvar for det. Jeg skal jo erkjenne straffeskyld for alt. Jeg bare synes det blåses litt opp. På samme tid vedkjenner jeg det at jeg framstår svært likegyldig til situasjonen og det er jeg. For jeg er likegyldig til det meste i livet og klarer ikke å ta inn over meg alvoret i situasjonen. Da jeg snakket med ene politimannen i går så sa han at nå var det slik at når de fikk melding om "full dame i midten av 20-årene som krangler med vakten" så skjønner de at det er meg fordi jeg har gjort dette x antall ganger siste halvåret. Har blitt en "kjenning" av politiet. Anonymkode: 01559...3d8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #34 Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: blir du dømt for vold så får du ikke muligheten til å kunne sone med fotlenke. Anonymkode: 805b1...9fe Hvis hun "kun" blir dømt for vold mot politiet og ikke mot en personlig fornærmet, kan hun få fotlenke. Anonymkode: dc5b6...05e
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #35 Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tviler. Jeg har vært sånn ti ganger i fyllearresten på et halvt år (jepp, er skikkelig fucked up for tiden), og det har aldri vært snakk om å miste lappen. Det er jo ikke relevant da jeg ikke har vært i nærheten av bilen i ruspåvirket tilstand. Anonymkode: 01559...3d8 Du burde søke hjelp for alkoholproblemet ditt, slik at du greier å la være å drikke alkohol når du åpenbart ikke er i stand til det. Anonymkode: 7c6d9...bef 6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #36 Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du burde søke hjelp for alkoholproblemet ditt, slik at du greier å la være å drikke alkohol når du åpenbart ikke er i stand til det. Anonymkode: 7c6d9...bef No kidding. Jeg har vært under intensiv oppfølging i åtte måneder. Ikke for alkoholproblemet, men det som gjør at jeg drikker. Jeg drikker heller ikke så ofte at jeg får abstinenser eller noe sånt. Jeg "må" ikke drikke hver helg og det er ikke det at jeg ikke tåler alkohol. Jeg oppfører meg helt normalt hvis jeg bare drikker en halv liter rom. Men nå for tiden drikker jeg en LITER, og da er det noe som klikker i hodet mitt i tillegg til at jeg på en måte oppsøker og provoserer fram situasjoner fordi jeg føler jeg fortjener å straffes og ikke fortjener å bli frisk. Også har jeg et fucked up behov for å bli tatt kontroll på. Jeg føler ikke jeg har kontroll selv derfor finner jeg trygghet i at andre tar den. Å bli lagt i håndjern, låst inne på ei celle eller om det er tvangsinnleggelse. Om jeg havner i fengsel eller uansett. Bare noen tar fra meg bestemmelsesretten over eget liv. En rar mekanisme antar jeg, men jeg har levd i et forhold med en kontrollerende mann i hele mitt voksne liv. Da det ble slutt med han så visste jeg ikke hvordan jeg skulle leve livet med kontroll og bestemmelse over eget liv. Alene. Jeg er ikke en pøbel som bare gjør masse dritt. Jeg har alvorlige psykiske problemer pga diverse traumer og ender opp med en sinnsyk destruktiv adferd som jeg ikke klarer å kontrollere. Jeg har hele tiden vært klar over risikoen for anmeldelse slik jeg har oppført meg flere ganger den siste tiden, men jeg stopper likevel ikke. Det blir enda en måte å selvskade på. På en måte. Anonymkode: 01559...3d8 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #37 Skrevet 9. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: No kidding. Jeg har vært under intensiv oppfølging i åtte måneder. Ikke for alkoholproblemet, men det som gjør at jeg drikker. Jeg drikker heller ikke så ofte at jeg får abstinenser eller noe sånt. Jeg "må" ikke drikke hver helg og det er ikke det at jeg ikke tåler alkohol. Jeg oppfører meg helt normalt hvis jeg bare drikker en halv liter rom. Men nå for tiden drikker jeg en LITER, og da er det noe som klikker i hodet mitt i tillegg til at jeg på en måte oppsøker og provoserer fram situasjoner fordi jeg føler jeg fortjener å straffes og ikke fortjener å bli frisk. Også har jeg et fucked up behov for å bli tatt kontroll på. Jeg føler ikke jeg har kontroll selv derfor finner jeg trygghet i at andre tar den. Å bli lagt i håndjern, låst inne på ei celle eller om det er tvangsinnleggelse. Om jeg havner i fengsel eller uansett. Bare noen tar fra meg bestemmelsesretten over eget liv. En rar mekanisme antar jeg, men jeg har levd i et forhold med en kontrollerende mann i hele mitt voksne liv. Da det ble slutt med han så visste jeg ikke hvordan jeg skulle leve livet med kontroll og bestemmelse over eget liv. Alene. Jeg er ikke en pøbel som bare gjør masse dritt. Jeg har alvorlige psykiske problemer pga diverse traumer og ender opp med en sinnsyk destruktiv adferd som jeg ikke klarer å kontrollere. Jeg har hele tiden vært klar over risikoen for anmeldelse slik jeg har oppført meg flere ganger den siste tiden, men jeg stopper likevel ikke. Det blir enda en måte å selvskade på. På en måte. Anonymkode: 01559...3d8 Det er ikke abstinensene som er ditt problem med å drikke alkohol, men oppførselen din når du drikker. At du vet hvordan du reagerer men forsatt velger du å drikke, ja da bør du ha behandling slik at du kan drikke alkohol og oppføre deg som alle andre. Anonymkode: 29e1b...d62 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #38 Skrevet 9. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke abstinensene som er ditt problem med å drikke alkohol, men oppførselen din når du drikker. At du vet hvordan du reagerer men forsatt velger du å drikke, ja da bør du ha behandling slik at du kan drikke alkohol og oppføre deg som alle andre. Anonymkode: 29e1b...d62 Ja jeg vet. Jeg har drukket to liter rom i helgen og en øl. Har allerede lyst til å dra ut neste helg for jeg får så fantastisk lindring fra det helvetes livet mitt når jeg drikker. Anonymkode: 01559...3d8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #39 Skrevet 9. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nå snakket med de selv og de sier det er stor sannsynlighet for at jeg får et forelegg, men at de kan ikke si noe for sikkert da det er politijuristen som bestemmer det. Jeg kommer til å erkjenne straffeskyld for alle forholdene og da sa de at da får jeg "tilståelsesrabatt". Hva nå enn det vil innebære. Hvis det var så selvsagt at det blir soning så vil jeg tro de hadde sagt det? Tror det er formildende at den såkalte volden var uaktom, eller altså, at jeg ikke gjorde det med vilje, men var noe jeg gjorde under et basketak for å komme meg løs. I tillegg har de kjennskap til meg fra før og har selv sagt at jeg slipper litt "billigere" unna på grunn av min psykiske tilstand. Og at de blir å innhente opplysninger fra behandleren min. Men jeg vet ikke mer enn dette akkurat nå. Skal avgi forklaring i morgen også tar det visst alt fra et par uker til fem mnd til jeg får høre mer om saken. I verstefall blir det rettsak og en eller annen dom, eller så får jeg dom uten rettsak siden jeg uansett skal erkjenne straffeskyld i morgen. Men er jo så klart veldig spent på hva som blir å skje framover. Vold mot offentlig tjenestemann høres skikkelig ille ut, men føler ikke selv jeg har vært voldelig. Altså ja, jeg har klort han, men jeg gjorde det ikke i voldelig hensikt jeg bare var krakilsk og prøvde å komme meg løs fra grepet til de tre (!) som holdt meg fast og ved et uhell har jeg da klort han. Dessverre har jeg skarpe negler. Hadde det vært en person uten så mye negler å klore med så hadde det ikke blitt noe kloremerke og ingen anmeldelse for vold mot politi. Såå ja. Men for all del jeg tar ansvar for det. Jeg skal jo erkjenne straffeskyld for alt. Jeg bare synes det blåses litt opp. På samme tid vedkjenner jeg det at jeg framstår svært likegyldig til situasjonen og det er jeg. For jeg er likegyldig til det meste i livet og klarer ikke å ta inn over meg alvoret i situasjonen. Da jeg snakket med ene politimannen i går så sa han at nå var det slik at når de fikk melding om "full dame i midten av 20-årene som krangler med vakten" så skjønner de at det er meg fordi jeg har gjort dette x antall ganger siste halvåret. Har blitt en "kjenning" av politiet. Anonymkode: 01559...3d8 Man kan få inntil 30% strafferabbat når du tilstår. Når du nå tilstår i morgen så vil du mest sannsynlig få en tilståelsesdom. Altså ikke en vanlig rettsak. Da blir det deg, en dommer, kanskje en politijurist og ev hvis du vil ha med deg en advokat. Så forklarer du deg for dommeren også får du dommen der og da. Da har du allerede tilstått så skyldspørsmålet er ikke tema, kun hvilken straff du skal få. Det er der en advokat kan minske straffen din for deg. Anonymkode: 5e78c...59d
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #40 Skrevet 9. juli 2017 3 timer siden, SiMa skrev: Det settes en del vilkår ved betinget fengsel, vanligvis også alkoholforbud. Det er mulig. Jeg fikk ingen vilkår. Jeg ble tatt for narkotika og fikk ikke krav om å være rusfri heller. Anonymkode: 5e78c...59d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå