Gå til innhold

En av åtte nordmenn tror ikke på evolusjonslæren.


Gjest The Architect

Anbefalte innlegg

På 8.7.2017 den 20.56, debatant skrev:

Gravitasjonen ble beskrevet av kristne Newton. Hva snakker du om?

http://www.naturfag.no/artikkel/vis.html?tid=1219611

Evolusjonen er bare - en teori

Her kommer flere hverdagsforestillinger til uttrykk samtidig. For det første er en vitenskapelig teori noe helt annet enn den hverdagslige forståelsen av begrepet teori, kanskje særlig hos ungdom. En vitenskapelig teori er åpen, den kan når som helst utfordres og endres dersom bevisbyrden er tung nok. Slik sett er evolusjonen en teori fordi den kommer med helt tydelige forutsigelser for hva en forventer å observere i naturen, og hvilkeobservasjoner som ville lede oss til å konkludere at evolusjonsteorien er feil. Slik testbarhet er hovedskillet mellom vitenskap og tro. Hele tiden registrerer forskere observasjoner som er slik evolusjonsteorien forutsier. I dagligtale er det derfor riktigere å si at evolusjonen er en kjensgjerning, fordi den er en teori som støttes av tusenvis av forskere verden over og deres utallige observasjoner, på ganske lik linje som tyngdekraften. Få vitenskaplige teorier har vært utsatt for så mye debatt, og likevel står evolusjonen bare sterkere og sterkere for hver dag. Dens styrke ligger i at den er både enkel og generell: En svært enkel mekanisme, nemlig evolusjon ved naturlig utvalg, kan forklare selv de mest komplekse fenomener i naturen.

PS:

AKTUELLE KOMPETANSEMÅL I LÆREPLANEN

Læreplan i naturfag

  • Etter 10. årstrinn
    • Mangfold i naturen
      • forklare hovedtrekkene i evolusjonsteorien og gjøre rede for observasjoner som støtter teorien

Læreplan i biologi - programfag i studiespesialiserende utdanningsprogram

  • Biologi 2
    • Evolusjon
      • gjere greie for grunntrekka i evolusjonsteorien og kva slag kunnskap han byggjer på

Anonymkode: 332bd...ec3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, debatant skrev:

Med menneskeskapt, mener du vel egentlig kinesisk skapt. Hvorfor skal jeg ta ansvaret for utbygging av  kullkraftverk i Kina??? 

Hva med oljen fra Norge? 

Anonymkode: 6d3e3...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs? 

http://www.utrop.no/30060

Anonymkode: 332bd...ec3

Mener du seriøst at en død t-rex, beviser at vi får. Eks stammer fra apene?? Wow. 

Vet du overhodet hva evidens er?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med oljen fra Norge? 

Anonymkode: 6d3e3...98b

Når grunnla jeg Statoil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, debatant skrev:

HVA ER BEVISET FOR ET, PLEASE DEL DET MED OSS! 

Du har fått et utall argumenter (det du kaller bevis), men bare avviser det, og later som du ikke har sett svarene. 

voks opp!

Anonymkode: 05c23...025

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har fått et utall argumenter (det du kaller bevis), men bare avviser det, og later som du ikke har sett svarene. 

voks opp!

Anonymkode: 05c23...025

Nei det har jeg ikke. Men for å være saklig er ikke forskere engang enige i hva de legger i evolusjon. Mens ingen av versjonene er observert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, debatant skrev:

Nei det har jeg ikke. Men for å være saklig er ikke forskere engang enige i hva de legger i evolusjon. Mens ingen av versjonene er observert.

Slutt å lyve!

Anonymkode: 05c23...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å lyve!

Anonymkode: 05c23...025

Nå er det du som lyver her, Jeg har bare høflig spurt om evidens for ET. Noe dere så tydelig ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, debatant skrev:

Nå er det du som lyver her, Jeg har bare høflig spurt om evidens for ET. Noe dere så tydelig ikke har.

Du har fått minst femti evidensbaserte svar bare fra meg, men du lyver, og påstår at jeg ikke har postet noe slikt. Det går ikke an å være så uredelig som deg!

Du svarer ikke på noen argumenter, ignorerer det som ikke passer, og responderer stort sett med "nei, det er ikke sånn." Det går ikke an å føre en saklig debatt på den måten.

Vi kan gjerne være uenige, men ikke kom og si at du ikke har evidensbaserte argumenter. Og du kan gjerne argumentere mot det som fremlegges, i stedet for å ignorere eller avlede.

Anonymkode: 05c23...025

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har fått minst femti evidensbaserte svar bare fra meg, men du lyver, og påstår at jeg ikke har postet noe slikt. Det går ikke an å være så uredelig som deg!

Du svarer ikke på noen argumenter, ignorerer det som ikke passer, og responderer stort sett med "nei, det er ikke sånn." Det går ikke an å føre en saklig debatt på den måten.

Vi kan gjerne være uenige, men ikke kom og si at du ikke har evidensbaserte argumenter. Og du kan gjerne argumentere mot det som fremlegges, i stedet for å ignorere eller avlede.

Anonymkode: 05c23...025

som ab er det ikke lett å forholde meg til deg..

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, debatant skrev:

som ab er det ikke lett å forholde meg til deg..

Du kan fortsatt forholde deg til at du har fått enormt mange svar med evidens for evolusjon og observasjoner knyttet til dette. Hvem som har skrevet det er ikke viktig.

Nok en gang hopper du bukk over det faktum at du har fått det du etterspør, men nekter for at du har fått.

 

Nå skal du skjerpe deg!!!

Anonymkode: 05c23...025

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan fortsatt forholde deg til at du har fått enormt mange svar med evidens for evolusjon og observasjoner knyttet til dette. Hvem som har skrevet det er ikke viktig.

Nok en gang hopper du bukk over det faktum at du har fått det du etterspør, men nekter for at du har fått.

 

Nå skal du skjerpe deg!!!

Anonymkode: 05c23...025

HVILKET FAKTUM SIKTER DU TIL! DET ER JO INNLYSENDE AT DU IKKE KLAER Å UNDERBYGGE PÅSTANDEN DIN. IKKE KLANDR MEG FOR DET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, debatant skrev:

HVILKET FAKTUM SIKTER DU TIL! DET ER JO INNLYSENDE AT DU IKKE KLAER Å UNDERBYGGE PÅSTANDEN DIN. IKKE KLANDR MEG FOR DET.

Hvorfor skal du ha alle svar førti ganger? Klarer du ikke å lese hva folk skriver til deg? Dette har vi vært gjennom mange ganger. nå skjerper du deg!

Anonymkode: 05c23...025

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The Architect
52 minutter siden, debatant skrev:

HVILKET FAKTUM SIKTER DU TIL! DET ER JO INNLYSENDE AT DU IKKE KLAER Å UNDERBYGGE PÅSTANDEN DIN. IKKE KLANDR MEG FOR DET.

 

Hvor lenge skal du egentlig drive på slik ?

Du har fått svar på alt du har spurt om. Det at du velger og ignorere det er ikke vårt problem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, The Architect skrev:

 

Hvor lenge skal du egentlig drive på slik ?

Du har fått svar på alt du har spurt om. Det at du velger og ignorere det er ikke vårt problem.

 

jeg driver på til dere tilveiebringer evidensene dere påstår dere har. Da sikter jeg ikke til teite linker som ikke svarer på nettopp det.

Jeg tar også denne usaklige meldingen seriøst. Ikke påstå at jeg ikke leser deres absurde kommentarer.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, The Architect skrev:

 

Hvor lenge skal du egentlig drive på slik ?

Du har fått svar på alt du har spurt om. Det at du velger og ignorere det er ikke vårt problem.

 

Hva legger du i evolusjon og hva er ditt beste eksempel på evolusjon?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, debatant skrev:

jeg driver på til dere tilveiebringer evidensene dere påstår dere har. Da sikter jeg ikke til teite linker som ikke svarer på nettopp det.

Jeg tar også denne usaklige meldingen seriøst. Ikke påstå at jeg ikke leser deres absurde kommentarer.

At du ikke forstår svarene du får, betyr ikke at du ikke har fått dem.

Anonymkode: 05c23...025

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, debatant skrev:

Hva legger du i evolusjon og hva er ditt beste eksempel på evolusjon?????

Hvor mange ganger skal du stille dette spørsmålet? Du har fått svar hundre ganger!!!!

Anonymkode: 05c23...025

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At du ikke forstår svarene du får, betyr ikke at du ikke har fått dem.

Anonymkode: 05c23...025

Jeg forstår veldig godt at du ikke har eksempler på Darwinsk evolusjon. Kanskje det er derfor frie mennesker i Norge ikke annerkjenner evolusjonslæren.

 

case closed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange ganger skal du stille dette spørsmålet? Du har fått svar hundre ganger!!!!

Anonymkode: 05c23...025

digresjoner er ikke svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...