Gå til innhold

Skal jeg bare gi opp håpet?


Lassie

Anbefalte innlegg

Jeg venter egentlig ikke IKM før den 14.januar, men fordi jeg har hatt en del tegn (kvalme som kommer og går, ømme brystvorter, store humørsvigninger og bekken som krangler slik det gjorde sist jeg var gravid) så tok jeg en test i dag. Men den var negativ.. Jeg vet at egentlig skal man ikke teste før 1. dag etter uteblitt mens, men jeg ville ta en test likevel. Nå er jeg kjempeskuffa og deppa fordi den var negativ.

Skal jeg bare gi opp håpet på at jeg kan være gravid, eller er det muligheter for at testen blir positiv om jeg tar den om en uke hvis mensen ikke dukker opp?

Deppings i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når testen slår ut kommer helt an på hvor raskt kroppen din produserer HCG, og siden det er så lenge til IKM så ser jeg ingen grunn til å "gi opp" ennå. Det sies jo at det sjelder er noen vits å test før tidligst 10 dager etter eggløsning, for før den tid har ofte ikke kroppen rukket å produsere tilstrekkelig hormoner til at det slår ut på en test.

Jeg har hørt om tester som har slått ut helt ned i 7 DPO, men jeg kjenner også folk hvor testen ikke har slått ut før langt over forventet mens. (Dvs. det er tatt en test et par dager over mens, og den har vært negativ, så når det da er blitt testet på nytt en uke senere, så har testen vært positiv).

Vent til IKM, du, og ta så en ny test hvis mensen ikke dukker opp. :-)

(Og jeg skjønner godt hva du tenker nå, for jeg er like ille selv... :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...