Gå til innhold

Til forumets fastleger og andre leger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir dere ofte sjekket opp av pasienter?

Hvor ofte?

 

Anonymkode: 245da...04d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hører dette virkelig inn under karriere og utdanning?

Anonymkode: e1e88...8d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skjer aldri at jeg blir sjekket opp av pasienter, utenom pasienter med demens som ikke lenger har filter. 
Har heller aldri fått ekle kommentarer. Jeg tror pasientene mine forstår selv at dette er utrolig upassende. Om noen pasienter ikke respekterer meg, uansett hvordan dette skulle utspille seg, gir jeg tydelig beskjed om at det ikke er greit. 

Du er ikke tilfeldigvis hun som har opprettet 100 tråder om at du er forelsket i legen din? 

Anonymkode: 7319c...dc5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny legetråd... Hurra... Du får prøve deg på noen annens lege, da vettu... Så slipper det å være upassende i alle fall :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det skjer aldri at jeg blir sjekket opp av pasienter, utenom pasienter med demens som ikke lenger har filter. 
Har heller aldri fått ekle kommentarer. Jeg tror pasientene mine forstår selv at dette er utrolig upassende. Om noen pasienter ikke respekterer meg, uansett hvordan dette skulle utspille seg, gir jeg tydelig beskjed om at det ikke er greit. 

Du er ikke tilfeldigvis hun som har opprettet 100 tråder om at du er forelsket i legen din? 

Anonymkode: 7319c...dc5

Hei og takk for et bra svar!

Jeg har aldri vært forelsket i noen lege.

Jeg tenker at i de fleste trådene på KG der trådstarter forteller om planer om å date legen sin, så er det kun oppdiktet, ettersom de aller fleste voksne er klar over at det ikke er greit.

 

Anonymkode: 245da...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en pasient prøvde å sjekke meg opp  :link:

Anonymkode: c45d1...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er psykolog og opplevde en gang da jeg var ganske ung og fersk at en pasient var i overkant flørtete. Litt sånn seksualisert stil uten direkte tilnærminger. Han spurte blant annet om vi kunne gå på date. Det var første gang jeg opplevde noe sånt og han var i tillegg veldig attraktiv. Husker at jeg ble flau og rødmet sikkert også. Sa såklart nei og at det ikke gikk an for pasient og psykolog og jadajadajada. Men skulle ønske jeg hadde håndtert det bedre. Det er jo egentlig et ganske interessant tema for terapi. Hvorfor valgte han en slik strategi ovenfor en person han skulle ha et tillitsforhold til? Dette var en fyr med ganske turbulent liv og mye casual sex og rus, så det var jo egentlig terapeutisk interessant at han prøvde å forføre psykologen sin også. 

Anonymkode: b1058...f80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det skjer aldri at jeg blir sjekket opp av pasienter, utenom pasienter med demens som ikke lenger har filter. 
Har heller aldri fått ekle kommentarer. Jeg tror pasientene mine forstår selv at dette er utrolig upassende. Om noen pasienter ikke respekterer meg, uansett hvordan dette skulle utspille seg, gir jeg tydelig beskjed om at det ikke er greit. 

Du er ikke tilfeldigvis hun som har opprettet 100 tråder om at du er forelsket i legen din? 

Anonymkode: 7319c...dc5

Kan du gi eksempler på at pasienter har gitt uttrykk for at de ikke respekterer deg, eller er det mer et tenkt scenario du nevner?

Anonymkode: 4def1...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...