Gå til innhold

Hvilken parfyme er best?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei! Jeg skal kjøpe meg en ny parfyme - er det noen som har tips om hvilken type jeg bør velge denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nok bare ta deg en tur til et velassortert parfymeri å snuse deg fram - smaken er jo som kjent som baken - i tillegg til at en parfyme som lukter godt på en, kan være helt feil til deg! :D

Ta deg god tid, få en bunke med små pappremser du sprayer parfymen på og snus ivei! Finner du en du liker godt sprayer du den på deg selv og rusler en tur for å finne ut om den er god på deg.

- men når det er sagt, så falt jeg fullstendig for Paul Smith Woman når jeg var nede på Steen&Strøm - liten rosa flaske med nydelig lett og romantisk duft.

(Og ikke la de skumle parfymeridamene skremme eller presse deg!! :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "Gjest" :)

Det er utallige emner som tar opp dette med "favoritt parfyme". Ta en titt litt lenger ned på siden her, eller prøv søk- funksjonen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvilken typer parfymer liker du? Tunge eller lette? Nå på sommeren liker jeg lette,friske dufter. En jeg vil anebefale i så måte er Estee Lauders "Pleasures". Herlig, frisk og god!

Klems,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til hverdags bruker jeg White Musk fra Body Shop - synes den lukter friskt og godt. Ellers kan jeg anbefale 5th Avenue fra Elizabeth Arden. Cool Water fra Davidoff er også OK. Lykke til på parfymejakten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Premier Jour fra Nina Ricci

J`adore fra Christian Dior

Tempore Donna fra Laura Biagiotti (typen min har herreutgaven og den er også knallgod!)

Gucci Rush fra Gucci selvfølgelig

Jeg bruker også Paul Smith Woman ,- den anbefales på det varmeste!

Det kommer veldig an på hvilke duft-typer du liker ; Sensuelle dufter, blomsterdufter, orientalske dufter, osv.

Prøv et par dufter i parfymeriet og gå med duften ca halvtime og lukt igjen da. Er den god da, passer den nok bra til deg. Etter denne essensielle halvtimen kjenner du "basenoten" av duften. Det er mao sånn den dufter på deg. Ikke stol på 1.inntrykket av duften med en gang du sprayer den på. Trodde "Volupte" fra Oscar de la Renta var min greie, men den var heller harsk på meg etter 30 min. :cry:

NB : Ikke prøv for mange om gangen på huden. Da mixer duftene seg og du får et kaotisk inntrykk av parfymen (e)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Cool water fra Davidoff, Hugo Boss Deep Red, Hugo Woman, Escada sin nye (noe med Grafitti), Cerruti 1881... gode parfymer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Poême fra Lancome er en duft som passer til alle anledninger (har selv fått mange positive kommentarer for denne). Chanel no. 5 er en klassisk "manne-fanger". Ellers varierer jeg fra J'Adore fra Dior til Laura fra Laura Biagiotti alt etter anledning (samt har ca. 40 andre i kjøleskapet). Et tips er å påføre duften på innsiden av håndleddet i parfymeriet, for så å vente ca. 15 min til duften har utviklet seg (alle parfymer dufter forskjellig fra person til person). De fleste velassorterte parfymerier har også små prøve-flakonger av mange dufter. Dermed kan du prøve disse hjemme i ro og mak.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lolita Lempickas "Lilla Eple" er min favoritt og "Cool Wather" (Davidoff) er hr. Leos favoritt!! (Salvatore Ferragamo er hr. Leos & min favortt på ham selv).

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Laura" er alt for godt brukt av mange. Ikke velg den om du vil være "noe for deg selv"... Men den er kjempe god. + at den er litt lett og frisk.

Til litt stilfull fest, ville jeg valgt Naomi Cambell! Den er litt tung

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært en flittig parfymebruker, men fikk Noah i gave

og er kjempefornøyd med den. Frisk og passer for alle anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yndlingene mine er Noa, Laura og eden.. Er på jakt etter ny parfyme nå, men jeg bruker laang tid på å finne en ny som passer meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parfyme varierer jeg litt etter humør og dagsform.

Har stående:

*Cool water woman - Davidoff

*Tommy Hillfiger (husker ikke hva mer den heter, men det er IKKE Tommy Girl)

*J`adore - Christian Dior

* Issey Myiaki (????) - Issey

* Paris - Yves Saint Laurent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Spørs litt hva dy liker, jeg har en forkjærlighet for frise litt lette parfymer: Sist jeg var ute å reiste kjøpte jeg Ô Oui fra Lancome, er kjempefornøyd med den!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...