Gå til innhold

Oppsøke gynekolog selv?


magolia

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å bli gravid, men har problemer med å produsere østrogen. Jeg sluttet på p-pillen for 3 mnd siden og har enda ikke fått mensen tilbake. Jeg har vært i kontakt med min fastlege og er blitt henvist videre for å ta CT av hypofysen. Det neste skrittet videre er vel gynekolog.

Må jeg få henvisning til gynekolog fra min fastlege eller kan jeg oppsøke en selv? Betaler jeg vanlig egenandel ved time hos gynekolog eller tar de timespris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en del gynekologer som tar imot pasienter uten henvisning, men det er da dyrere. Jeg bestilte time selv, og betalte da 650 for første konsultasjon og deretter 250 for alle gangene etter det (og det har blitt mange etterhvert...). Når det er privat, får man ingenting igjen på frikort, men men...Til gjengjeld har jeg en gynekolog som stiller opp i helger etc. dersom det er nødvendig (men kan jo være andre også gjør det!). På samme kontor som min gynekolog er det en annen, men hun tar kun mot pasienter med henvisning. Regner med at man da kun betaler egenandel, men correct me if I'm wrong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del gynekologer som tar imot pasienter uten henvisning, men det er da dyrere. Jeg bestilte time selv, og betalte da 650 for første konsultasjon og deretter 250 for alle gangene etter det (og det har blitt mange etterhvert...). Når det er privat, får man ingenting igjen på frikort, men men...Til gjengjeld har jeg en gynekolog som stiller opp i helger etc. dersom det er nødvendig (men kan jo være andre også gjør det!). På samme kontor som min gynekolog er det en annen, men hun tar kun mot pasienter med henvisning. Regner med at man da kun betaler egenandel, men correct me if I'm wrong!

650 og 250 er jo billig for privat gynekolog!! Jeg har betalt mellom 800 og 1000 kroner hos to forskjellige gynekologer. Bruker nå en med henvisning. Da får man frikort hvis man overstiger noen tusen kroner i løpet av et år. Cinzia, kunne du sende meg navnet på legen din på PM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg gjerne...men er litt datakløne, så har ikke satt meg inn i hvordan jeg sender PM...HVis noen gidder å forklare meg det, hadde det vært ypperlig (evt. si meg om det står noe om det et sted her inne...). Sender deg en PM så snart jeg vet hvordan jeg gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg gjerne...men er litt datakløne, så har ikke satt meg inn i hvordan jeg sender PM...HVis noen gidder å forklare meg det, hadde det vært ypperlig (evt. si meg om det står noe om det et sted her inne...). Sender deg en PM så snart jeg vet hvordan jeg gjør det...

Trykk på Brides PM-knapp nederst i innlegget hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...