Gå til innhold

Sorg over egen sykdom


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Gjest Citronella
25 minutter siden, Jolene skrev:

Kjære fine deg:hjerte:

Dette var triste ord å lese, for jeg har oppriktig heiet på deg hele veien. Dessverre hjelper det ikke å heie på noen, når kreften slår hardere tilbake. Kreft er en forjævlig sykdom, som tar fra oss de vi har kjær, som ikke bryr seg om hvem den tar. Kreften bare tar. Jeg vet ikke hvem du er utenfor KG, men det jeg vet er at du er en fantastisk dame her inne. En sterk dame, med ben i nesen og som ikke lar seg bli fortalt hva hun skal mene. Og du er sterk, sterkere enn du tror, til tross for at du er i en palliativ fase.

Hvordan føler du deg egentlig om dagen, sånn som ting er nå? Har du krefter til å kunne gjøre ting du ønsker? Jeg mener ikke å grave altså, men jeg håper oppriktig at du har krefter til å kunne ha det fint. Slik at du på den måten kan føle deg litt normalisert i en surrealistisk virkelighet.

Jeg vet ikke hva mer jeg kan skrive, annet enn at jeg sender deg en styrke-klem og at jeg tenker på deg:klem:

Jeg velger å svare deg, siden jeg kjenner ditt brukernavn, og liker deg pga av det. Jeg blir veldig glad for at du liker meg her inne. Det betyr mye for meg. At du ser at jeg er en kvinne som har integritet. Jeg trodde ikke så mange likte meg, jeg. 

Jeg har flyttet tilbake til min familie (mannen min kommer hver helg, og nå oftere). Jeg er så heldig at penger ikke er noe som hindrer meg, så jeg har den beste pleie. Jeg lever kanskje LITT mer enn før, men dødsangsten er fortsatt den som styrer livet mitt.

Men jeg hadde et øyeblikk her nylig. Jeg satt på balkongen i Lisboa, kjente på byen, så på byen. Med min favorittkjole på. Og så serverte min mann meg en perfekt Dry Martini. Med et kyss på pannen. Og så vet jeg at i morgen skal vi dra på middag med hele min familie. Det er tårer og sorg. Og det er vakkert. 

Ta vare på det som gir dere glede. Og kvitt dere med det som suger krefter. Livet er NÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Citronella

Jeg tenker og grubler mye. Min forrige ektemann døde. Så kravlet jeg meg opp og fant den mannen jeg har i dag. Som jeg ikke får ha meg som ektefelle så lenge. Slik som jeg som ektefelle ikke fikk ham så lenge. Kun tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Citronella skrev:

Jeg velger å svare deg, siden jeg kjenner ditt brukernavn, og liker deg pga av det. Jeg blir veldig glad for at du liker meg her inne. Det betyr mye for meg. At du ser at jeg er en kvinne som har integritet. Jeg trodde ikke så mange likte meg, jeg. 

Jeg har flyttet tilbake til min familie (mannen min kommer hver helg, og nå oftere). Jeg er så heldig at penger ikke er noe som hindrer meg, så jeg har den beste pleie. Jeg lever kanskje LITT mer enn før, men dødsangsten er fortsatt den som styrer livet mitt.

Men jeg hadde et øyeblikk her nylig. Jeg satt på balkongen i Lisboa, kjente på byen, så på byen. Med min favorittkjole på. Og så serverte min mann meg en perfekt Dry Martini. Med et kyss på pannen. Og så vet jeg at i morgen skal vi dra på middag med hele min familie. Det er tårer og sorg. Og det er vakkert. 

Ta vare på det som gir dere glede. Og kvitt dere med det som suger krefter. Livet er NÅ.

Bare hyggelig søte deg.

Godt at du har gode stunder, og fine øyeblikk. Dødsangst kan jeg absolutt forstå at du kjenner på, for døden blir en ny virkelighet man må forholde seg til. Døden blir nærere enn det man kanskje har tenkt på før. Om du skjønner hva jeg mener?

Du er en kvinne med integritet, og med verdighet. Som befinner deg i en jævlig situasjon (ser ingen grunn til å bruke penere ord, fordi det finnes ikke i slike tilfeller), hvor man blir tvunget til å tenke nytt på ting. Jeg tar til meg det du skriver, og prøver å følge de tingene. Som du kanskje skjønner, har jeg opplevd å miste folk i ulik grad. Noen naturlig, noen til kreft, og noen til selvmord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Jeg tar til meg det du skriver @Jolene. Og du har opplevd smerte og sorg. 

Jeg ha alltid hatt dødsangst, siden jeg var liten. 

Jeg vet jeg vil sette spor med mitt arbeid og forskning.

Men merkelig nok så vil jeg også vite at jeg har satt spor på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Citronella skrev:

Jeg tar til meg det du skriver @Jolene. Og du har opplevd smerte og sorg. 

Jeg ha alltid hatt dødsangst, siden jeg var liten. 

Jeg vet jeg vil sette spor med mitt arbeid og forskning.

Men merkelig nok så vil jeg også vite at jeg har satt spor på KG.

For meg har du satt spor her, som en dame som sa sin mening uansett hvor upopulær den var. Sånne egenskaper liker jeg!

Dødsangst hadde jeg en gang i tiden, helt til jeg holdt på å dø selv. Da merket jeg at i det øyeblikket, var alt bare fint og jeg ville gi slipp. Jeg var blitt akutt alvorlig syk, og falt om hjemme. Mannen min sa jeg sluttet å puste, og var helt borte i nesten ett minutt. For meg, føltes det som jeg var lenger borte enn det. Der hvor jeg var, hadde jeg et valg om å leve eller dø. Jeg ville bare gå videre, for alt var så behagelig der jeg var. I det øyeblikket, hørte jeg den paniske stemmen til min mann. Jeg visste at om jeg fulgte stemmen hans, kunne jeg ikke gå videre mot det behagelige. Etter den opplevelsen, har jeg ikke vært redd for døden i seg selv. Derimot vet jeg at det blir noe annet når man er i vente-perioden, fasen mellom liv og død. Da har man ikke et valg, og redslen kommer krypende. Så ta på deg den kjolen du føler deg som finest i, og nyt de gode stundene du har.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Citronella skrev:

Jeg tar til meg det du skriver @Jolene. Og du har opplevd smerte og sorg. 

Jeg ha alltid hatt dødsangst, siden jeg var liten. 

Jeg vet jeg vil sette spor med mitt arbeid og forskning.

Men merkelig nok så vil jeg også vite at jeg har satt spor på KG.

Ja, du har definitivt satt spor her også. Jeg tror jeg aldri har diskutert med deg, men dine kloke og intelligente innlegg har jeg lagt merke til. Ord blir fattige i en slik situasjon, men dette skal du vite. Du har satt spor, også som en anonym på kg. 

Anonymkode: 29d94...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig vondt å lese dette. Vi fikk kreftdiagnose samme året. Jeg fikk min i januar i fjor.. Var en grusom måned å vente på svar fra alle undersøkelser.. Å vente på om man får lov å leve eller ikke. Jeg fikk lov og ble erklært frisk, men jeg tenker ikke lenger at livet er forevig. Vi kan alle dø helt plutselig og avskjeder er blitt viktig for meg. Jeg er ydmyk og glad for å leve, selv om jeg ofte er blitt redd for det også. Jeg vil så gjerne holde rundt deg og gi deg en lang, god klem. Jeg kunne ønske jeg kunne fått deg til å le. Du er i mine tanker ♥️

Anonymkode: 2f394...bce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig vondt å lese dette. Vi fikk kreftdiagnose samme året. Jeg fikk min i januar i fjor.. Var en grusom måned å vente på svar fra alle undersøkelser.. Å vente på om man får lov å leve eller ikke. Jeg fikk lov og ble erklært frisk, men jeg tenker ikke lenger at livet er forevig. Vi kan alle dø helt plutselig og avskjeder er blitt viktig for meg. Jeg er ydmyk og glad for å leve, selv om jeg ofte er blitt redd for det også. Jeg vil så gjerne holde rundt deg og gi deg en lang, god klem. Jeg kunne ønske jeg kunne fått deg til å le. Du er i mine tanker ♥️

Anonymkode: 2f394...bce

Takk for dine ord. Og din historie. Jeg fikk et håp for noen måneder siden. Men så spredde kreften seg. Jeg er nå i en fase med morfin og prøver å leve.  Takk, Jeg kjenner klemmen. Og jeg er i stand til å le. Jeg er bare sånn. Jeg har lett for å le. 

Og samtidig er er jeg livredd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Det som er litt sårt er de jeg trodde var «venner» her på KG ikke skriver her eller sender meg PM. 

Nen jeg aksepter at KG er overfladisk.

Jeg har dødsangst og får ikke sove. 

Smertene dempes med morfin. 

Men jeg vil leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg kjenner deg ikke fra tidligere,  kun fra denne tråden. 

Skjønte fort at du er ei bra dame!

Føler enorm empati med deg og gråter en skvett😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Døden har det med å skremme - man vet ikke hva man skal si, og så gjør man det dummeste en kan gjøre: stikker av eller sier ingenting.

Tilgi dem - de vet ikke hva de gjør.

Jeg synes - selv om det er vondt å lese det - at du formidler noe viktig i denne tråden: alle greier ikke å forsones med at man skal dø. Og det må vi lære oss å respektere. I så måte har du lært meg noe svært viktig. Jeg har opplevd kreftdødsfall i nær familie - også en som ikke var klar for å dø. Det var vanskelig for oss pårørende, men for den dødende var det forskrekkelig.

Og så har vi som er friske så inderlig godt av å bli påminnet at livet er dagen i dag - for i morgen vet vi ingenting om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet

Kjære deg 💜 

Jeg er en ganske ny bruker, men har vært mye innom KG for å lese innimellom. 

Det er lite en kan si i en slik situasjon. Selv har jeg fått mye igjen for å godta at jeg er redd for noe. Akseptere at frykten er der. For den er naturlig. 

Håper det kan være en mager trøst at du (og alle andre) aldri blir borte. Du er energi i en eller annen form, og den energien vil alltid være der.

En varm klem til deg. 

Endret av Skjæra på tunet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
På 21.6.2018 den 3.44, Citronella skrev:

Jeg skal dø snart. Jeg er lege selv, og jeg er realist. 

2-6 mnd er hva jeg har som tid igjen å leve

Og er jeg livredd. Jeg tror ikke jeg takler å dø.

Dette var forferdelig trist å lese :( Jeg har alltid likt deg så lenge jeg har vært medlem her, du er en av de som skriver best på kg og jeg har alltid beundret hvor klok og erfaren du virker som. Jeg trodde at du kanskje hadde blitt bedre men slik ble det da ikke ser jeg nå :( Du har virkelig satt dine spor på kg! Det vil definitivt merkes at du ikke er her, du vil bli et stort savn :hjerte: Jeg kommer aldri til å glemme deg, du har gjort er inntrykk på meg og mange her på kg. Vi er mange som er blitt glad i deg og liker deg veldig godt, du er en unik og fantastisk kvinne :klem: Hvis du vil prate om, hva enn du vil prate om så vil pm-en alltid være åpen for deg :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Jeg har sådd frø av ringblomster og blomkarse i Lisboa. De er de fineste blomster jeg kjenner fra Norge. De er nå veldig fine spirer, takk til min bror som vanner og tar vare på de. Det går nedover mye tidlig enn trodde. Nå skal jeg bare fokusere på de som er nær meg. 

Nyt livet. Jeg har nytt og tatt for meg.

Men jeg vil ikke dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Citronella dette har ikke jeg fått med meg :( Jeg er så lei for det. Helvetes sykdommer!! Du fortjener ikke dette. Sender deg klemmer og lykke ❤️ Håper det skjer at du blir bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unner deg kjærlighet, spirende blomster, favorittkjolen, sommerregn i ansiktet, dry martinis og mange, mange kyss og klemmer fra dine nærmeste. Du høres ut som en flott kvinne, og det er vondt og meningsløst at noe sånt som dette skal skje...💜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
49 minutter siden, Axl skrev:

@Citronella dette har ikke jeg fått med meg :( Jeg er så lei for det. Helvetes sykdommer!! Du fortjener ikke dette. Sender deg klemmer og lykke ❤️ Håper det skjer at du blir bedre. 

Takk. Blir nok ikke bedre, men takk for fine samtaler vi har hatt her inne! Håper du har det bra, og sånt.

48 minutter siden, rebella81 skrev:

Unner deg kjærlighet, spirende blomster, favorittkjolen, sommerregn i ansiktet, dry martinis og mange, mange kyss og klemmer fra dine nærmeste. Du høres ut som en flott kvinne, og det er vondt og meningsløst at noe sånt som dette skal skje...💜

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være ganske ung? Fælt at dette skulle skje med deg. Du fortjener ikke dette, og jeg håper du i det minste får det fint i den siste tiden. Klem<3

Anonymkode: 8590b...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...