Gå til innhold

Sorg over egen sykdom


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Gjest Citronella
8 timer siden, Stjernekikkeren skrev:

Alt i orden, jeg skjønner du trodde jeg var en annen og ble engstelig  

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Citronella

Det går ikke så bra. Jeg kommer ikke til å skrive mye i denne tråden fremover. Fokus er på de som er meg nær. Jeg vil likevel være litt aktiv på KG, fordi det gjør meg godt og får tankene litt på avstand.

Klem. Og ta vare på det dere har :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal følge ditt råd. :klemmer:

Har lagt merke til at du har vært litt aktiv på KG, sånn innimellom, og trodde (håpet på) at du var på bedringens vei. 

Dette forstår jeg må være vanskelig for deg å takle Citronella. 

Varm klem tilbake. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fryktelig trist å høre :( Jeg håpte virkelig at ting ville bli lysere for deg fremover, sender mange varme klemmer til deg :klem: Det er mange her som er glad i deg og tenker på deg :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella
På 1.9.2017 den 1.18, Aldrisur skrev:

Jeg skal følge ditt råd. :klemmer:

Har lagt merke til at du har vært litt aktiv på KG, sånn innimellom, og trodde (håpet på) at du var på bedringens vei. 

Dette forstår jeg må være vanskelig for deg å takle Citronella. 

Varm klem tilbake. :klem: 

Til deg også. :klem:

På 1.9.2017 den 9.10, Winza skrev:

Det var fryktelig trist å høre :( Jeg håpte virkelig at ting ville bli lysere for deg fremover, sender mange varme klemmer til deg :klem: Det er mange her som er glad i deg og tenker på deg :klem1:

Takk Winza. Jeg tror ikke det er mange, men jeg håper på noen få. Og kvalitet trumfer kvantitet. Klem:klem:

På 1.9.2017 den 23.44, temolitus skrev:

:hug: 

Jeg kjenner ikke din bruker. Har jeg kjent deg før? Men takk. Jeg blir glad og så merkelig at dere bryr om meg. 

15 timer siden, Blondie65 skrev:

Gode varme tanker og en stor klem :klem: til deg!

Takk! <3 Jeg er har ikke gitt opp livet. Men jeg er i en situasjon nå hvor prognosene er dårlige... Så jeg skal reise til et sted hvor de kanskje kan hjelpe meg. Leve. :hjerter_rundt:Jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Citronella skrev:

Til deg også. :klem:

Takk Winza. Jeg tror ikke det er mange, men jeg håper på noen få. Og kvalitet trumfer kvantitet. Klem:klem:

Jeg kjenner ikke din bruker. Har jeg kjent deg før? Men takk. Jeg blir glad og så merkelig at dere bryr om meg. 

Takk! <3 Jeg er har ikke gitt opp livet. Men jeg er i en situasjon nå hvor prognosene er dårlige... Så jeg skal reise til et sted hvor de kanskje kan hjelpe meg. Leve. :hjerter_rundt:Jeg vil.

Nei, jeg tror ikke det, ble bare rørt av historien din og ville sende en klem:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist @Citronella og jeg er helt ordfattig og håper det finnes hjelp et sted. Du minner oss på å ha et viktig perspektiv - nemlig å ta vare på det vi har. Etter min egen krefthistorie ble dette som kan virke som en klisje - en viktig rettesnor, og det gir meg et perspektiv på hva som er det viktigste i mitt liv, og hva jeg kan gi blaffen i å bruke energi på. De som står meg nær er og blir det viktigste. Jeg tenker på deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
6 timer siden, Skadeskutt skrev:

Sender deg varme tanker. 

Håper du til slutt kommer deg til andre siden som frisk og med mange år foran deg. 

Takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citronella , så trist å høre at du er blitt syk. Krysser alt jeg har for deg. Liker deg veldig godt om du er den samme Citronella som har vært her før:hjerte:

Vil ikke at du skal gå bort , håper for alt i verden du overlever dette! 

Masse klemmer sendes din vei :hjerte::hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker på deg :hjerte: 

 

Jeg synes det er så rart å tenke på. At jeg selv lenge har levd med kronisk suicidalitet. Hvor jeg har hatt flere forsøk, vært tvangsinnlagt og en del styr. Hvor jeg stadig vekk blir vurdert som ikke akutt dagen etterpå, fordi de forsøkene jeg har hatt som oftest har vært i forbindelse med at jeg har fått totalt panikk og følt jeg ikke har klart mer. 

Så å sitte og lese i denne tråden da. Hvordan du er så redd for døden. Å miste "jeg-et". Jeg har også hatt det slik nesten hele livet mitt til inntil for ett år siden da. Men jeg har mange ganger tenkt hvor mye jeg beudrer de som ligger med kreft og sier de ikke klarer forholde seg til angsten for døden. Jeg har, som sykepleier sittet fastvakt for døende. De har lidd, og jeg har omtrent ventet på at siste åndedrag skulle tas. Men dette har vært gamle mennesker. 

Du er lege, men du er også menneske. Jeg er sykepleier som jobber i psykiatrien, med rusmisbrukere. Jeg har et rusproblem selv. Vi er alle bare mennesker. Vi kan late som at vår helsefaglige utdannelse gjør oss beskyttet mot alt. Men slik er det ikke. Jeg var innlagt i 6,5 mnd på akuttpost. Min behandler var også psykiater og overlege. Vi fikk et tett forhold. Han fortalte om at han hadde vært der jeg var. Han hadde full scoore på MADRS. Han hjalp meg. Mange påstår han behanadlet meg feil, men jeg har aldri møtt en som har hjulpet meg så mye som han. 

Jeg håper, at  du finner en du kan føle hjelper deg. På et vis. Jeg vet ikke om noe av det jeg skriver gir noen mening. Jeg bare tenker ofte hvor rart det er, at noen av oss føler at livet bare må gå sin gang til man endelig møter døden. Mens andre er livredde. For min del er jeg begge deler. Jeg vil ikke leve, men jeg vil ikke dø. Fordi jeg er redd for døden. På samme tid som jeg tenker det vil være en sann lettelse. 

Men av hele mitt hjerte. Jeg håper det går bra med deg og at du klarer deg. Det er så viktig. Du fortjener å leve livet ditt og slippe smerter og kreft. 

 

:hjerte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Citronella
På 13.9.2017 den 18.44, Mysticgirl skrev:

Citronella , så trist å høre at du er blitt syk. Krysser alt jeg har for deg. Liker deg veldig godt om du er den samme Citronella som har vært her før:hjerte:

Vil ikke at du skal gå bort , håper for alt i verden du overlever dette! 

Masse klemmer sendes din vei :hjerte::hjerte:

Tusen takk. Ja det er nok meg :) Det går så bra at det er over all forventning. Tid og hvile gjenstår, men både jeg og legene er optimistiske! Så hyggelig at du tenkte på meg. Takk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
På 19.9.2017 den 20.29, Skadeskutt skrev:

Tenker på deg :hjerte: 

 

Jeg synes det er så rart å tenke på. At jeg selv lenge har levd med kronisk suicidalitet. Hvor jeg har hatt flere forsøk, vært tvangsinnlagt og en del styr. Hvor jeg stadig vekk blir vurdert som ikke akutt dagen etterpå, fordi de forsøkene jeg har hatt som oftest har vært i forbindelse med at jeg har fått totalt panikk og følt jeg ikke har klart mer. 

Så å sitte og lese i denne tråden da. Hvordan du er så redd for døden. Å miste "jeg-et". Jeg har også hatt det slik nesten hele livet mitt til inntil for ett år siden da. Men jeg har mange ganger tenkt hvor mye jeg beudrer de som ligger med kreft og sier de ikke klarer forholde seg til angsten for døden. Jeg har, som sykepleier sittet fastvakt for døende. De har lidd, og jeg har omtrent ventet på at siste åndedrag skulle tas. Men dette har vært gamle mennesker. 

Du er lege, men du er også menneske. Jeg er sykepleier som jobber i psykiatrien, med rusmisbrukere. Jeg har et rusproblem selv. Vi er alle bare mennesker. Vi kan late som at vår helsefaglige utdannelse gjør oss beskyttet mot alt. Men slik er det ikke. Jeg var innlagt i 6,5 mnd på akuttpost. Min behandler var også psykiater og overlege. Vi fikk et tett forhold. Han fortalte om at han hadde vært der jeg var. Han hadde full scoore på MADRS. Han hjalp meg. Mange påstår han behanadlet meg feil, men jeg har aldri møtt en som har hjulpet meg så mye som han. 

Jeg håper, at  du finner en du kan føle hjelper deg. På et vis. Jeg vet ikke om noe av det jeg skriver gir noen mening. Jeg bare tenker ofte hvor rart det er, at noen av oss føler at livet bare må gå sin gang til man endelig møter døden. Mens andre er livredde. For min del er jeg begge deler. Jeg vil ikke leve, men jeg vil ikke dø. Fordi jeg er redd for døden. På samme tid som jeg tenker det vil være en sann lettelse. 

Men av hele mitt hjerte. Jeg håper det går bra med deg og at du klarer deg. Det er så viktig. Du fortjener å leve livet ditt og slippe smerter og kreft. 

 

:hjerte:

Takk for du raust og åpen deler dine tanker. Jeg ser mye gjenkjenning i deg, både her og i dagboken din. Har tenkt mye på deg og det som står oppe i nå. Håper du finner ro, fred og stabilitet. Det går mye bedre med meg, takk.

Og også du fortjener å leve livet ditt uten psykiske smerter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Citronella skrev:

Takk for du raust og åpen deler dine tanker. Jeg ser mye gjenkjenning i deg, både her og i dagboken din. Har tenkt mye på deg og det som står oppe i nå. Håper du finner ro, fred og stabilitet. Det går mye bedre med meg, takk.

Og også du fortjener å leve livet ditt uten psykiske smerter :klem:

Tusen takk for det. :):hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til deg, Citronella. 

Jeg håper av hele meg at du vil bli frisk og klare deg fint langt inn i alderdommen. 

Jeg vet ærlig talt ikke hva mer jeg skal skrive, men jeg tenker på deg og krysser fingre og tær for deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Citronella
På 2.10.2017 den 3.31, EvaLena skrev:

Jeg har lagt merke til deg, Citronella. 

Jeg håper av hele meg at du vil bli frisk og klare deg fint langt inn i alderdommen. 

Jeg vet ærlig talt ikke hva mer jeg skal skrive, men jeg tenker på deg og krysser fingre og tær for deg :hug:

 

På 2.10.2017 den 7.10, Blondie65 skrev:

Det gleder meg at det nå er grunn til optimisme. Fortsatt god bedring. :klem: 

Takk! Det går veldig fremover, og akkurat nå og i dagene før har jeg følt meg helt frisk! Jeg trener, jeg svømmer, jeg lager mat, jeg lever. Så jeg og mine leger er positive. Er hos familie utenfor Norge nå, og vi nyter dagene :hjerte:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...