Gå til innhold

Sorg over egen sykdom


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Åh Beklager, jeg antok visst at det var mer klart enn det var. Og ja, det er en ekstremt bra motivasjon, for når den er usikker, kan den enda ta rett side og positiv tanke og håp kan gjøre så mangt med en. Jeg er resirkulert, hang litt på kg for mange år siden, men kom tilbake nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, Citronella skrev:

 

 

 

 

 

 

Tusen takk til dere alle. Og til dere som har sendt meg PM. Jeg skylder dere å si at det virker å gå rette veien. Men det har vært en helvetes sommer. Men jeg er optimist og føler meg priviligert som fikk denne muligheten til å fortsatt leve. Selv om det fortsatt er noe usikkert.

Tusen takk og klem til dere alle fine folk som er der ute i cyber :klem:

Veldig gode nyheter! :) Nå ble jeg glad, jeg har tenkt mye på deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
4 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Åh Beklager, jeg antok visst at det var mer klart enn det var. Og ja, det er en ekstremt bra motivasjon, for når den er usikker, kan den enda ta rett side og positiv tanke og håp kan gjøre så mangt med en. Jeg er resirkulert, hang litt på kg for mange år siden, men kom tilbake nå :)

Send meg gjerne PM hvem du var :)

1 minutt siden, Winza skrev:

Veldig gode nyheter! :) Nå ble jeg glad, jeg har tenkt mye på deg :hug:

Takk! Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg gjerne gjort, men sannheten er at det nicket husker jeg ikke, det er såpass lenge siden og jeg var nok ikke noe kjent og sosial bruker heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Citronella skrev:

Takk... Fine @Jolene:hjerte: Det er mye mer håp nå enn det var for få uker siden. Det er fint å bli tenket på. :klem:

Jeg krysser fingrene for deg, at tiden som har vært og kommer vil gå i den retningen du ønsker.

Kreft er en styggdom, som tar mange gode mennesker fra livet. For det er ikke en egoistisk tankegang å ville leve. Klart de aller fleste av oss vil leve! Samtidig tror jeg på at alle kropper er forskjellige, slik at den sykdommen som blir noens død, ikke nødvendigvis vil være sånn for alle. Dette til tross for statistikker. Det å tenke positivt, vil ikke ha en utslagsgivende effekt for kreften, men det vil gjøre hverdagen lettere å takle. Derimot så har du min fulle forståelse for at det ikke er lett å tenke positivt i en altoppslukende fase som en kreftdiagnose kan sies å være.

Det får deg til å tenke over egen sårbarhet, egen eksistens rett og slett. For hvordan kan noe som er levende plutselig bare opphøre? Eller opphører vi egentlig? Svaret, tror jeg ligger litt i hvordan man selv ser på livet, hva som gir livet mening, samt hvordan man betrakter døden. For egen del betrakter jeg døden som et steg videre, uten at vi egentlig eksisterer. Jeg tror sjelen (dersom man kan kalle en energi for sjel?), ikke helt opphører. For en del av oss vil alltid være her, uansett. Ingen opphører helt. Nettopp fordi kroppen blir til en del av naturen igjen, og fortsetter å være der.

Det jeg prøver å si, er at jeg tenker på deg:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7/14/2017 den 23.42, Citronella skrev:

 

 

 

Så gode meldinger! Jeg blir rørt helt inntil alt. Oppdatering så er det faktisk håp for meg. Jeg vil jo ikke fortelle hva slags kreft jeg har, men jeg sier nå at det sitter i ryggmargen, og de har funnet en donor. Så det skal bli min sommer. Og kanskje jeg får en sommer til. Og enda flere.

Jeg tror du har misforstått diagnosen din... Man kan ikke donere ryggmarg. 

Anonymkode: 8df14...914

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du har misforstått diagnosen din... Man kan ikke donere ryggmarg. 

Anonymkode: 8df14...914

Herregud skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Winza skrev:

Herregud skjerp deg!

?

Jeg prøver bare å hjelpe. Kreft i ryggmargen er svært alvorlig og ikke kurerbart. Har hun fått beskjed om mulig donor og transplantasjon som kan kurere sykdommen, er det ikke kreft i ryggmarg! Derfor tror jeg hun har misforstått hvilken type kreft hun har. 

Anonymkode: 8df14...914

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

?

Jeg prøver bare å hjelpe. Kreft i ryggmargen er svært alvorlig og ikke kurerbart. Har hun fått beskjed om mulig donor og transplantasjon som kan kurere sykdommen, er det ikke kreft i ryggmarg! Derfor tror jeg hun har misforstått hvilken type kreft hun har. 

Anonymkode: 8df14...914

Jeg har ikke misforstått noe som helst. Jeg skrev bare litt vagt siden jeg ikke ønsker å gå nærmere innpå hva slags type kreft jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg i dag? Det er meldt meteorittregn i kveld/natt, håper du har mulighet til å se det. Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/22/2017 den 3.42, Citronella skrev:

Det er denne erkjennelsen. At JEG skal forsvinne. Mine tanker. Den jeg er er. Jeg har hatt en ekstremt sterk JEG-følelse fra jeg var liten. og med påfølgende angst. Skal jeg aldri være her mere? Hvor blir det av meg? Jeg er ikke religiøs. Og jeg skal dø. Og forsvinne. i all evighet.

Nei, det skal du ikke. Er du lege, kremt, vet du godt fra kjemien at ingenting blir borte, alt går over i noe annet. Kroppen din brytes ned og og du går videre i det evige kretsløpet som næring til gress, trær, og blomster som igjen tjener som næring for andre. Dette er det eneste vi er sikre på. Tenk på de millioner som har gått før deg, det kan da umulig være så farlig liksom..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.8.2017 den 0.22, AnonymBruker skrev:

?

Jeg prøver bare å hjelpe. Kreft i ryggmargen er svært alvorlig og ikke kurerbart. Har hun fått beskjed om mulig donor og transplantasjon som kan kurere sykdommen, er det ikke kreft i ryggmarg! Derfor tror jeg hun har misforstått hvilken type kreft hun har. 

Anonymkode: 8df14...914

 

På 11.8.2017 den 22.29, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du har misforstått diagnosen din... Man kan ikke donere ryggmarg. 

Anonymkode: 8df14...914

 

2 minutter siden, lillesky skrev:

Tråden er ryddet for spekulasjoner.
/lillesky(mod)

Må rydde disse innleggene da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Winza skrev:

 

 

Må rydde disse innleggene da

Er det en spekulasjon å opplyse om fakta? Men rydd de gjerne, jeg har fått svar. 

Anonymkode: 8df14...914

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en spekulasjon å opplyse om fakta? Men rydd de gjerne, jeg har fått svar. 

Anonymkode: 8df14...914

Hun er alvorlig syk, da er det helt unødvendig å skrive slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Citronella
På 11.8.2017 den 20.07, Jolene skrev:

Jeg krysser fingrene for deg, at tiden som har vært og kommer vil gå i den retningen du ønsker.

Kreft er en styggdom, som tar mange gode mennesker fra livet. For det er ikke en egoistisk tankegang å ville leve. Klart de aller fleste av oss vil leve! Samtidig tror jeg på at alle kropper er forskjellige, slik at den sykdommen som blir noens død, ikke nødvendigvis vil være sånn for alle. Dette til tross for statistikker. Det å tenke positivt, vil ikke ha en utslagsgivende effekt for kreften, men det vil gjøre hverdagen lettere å takle. Derimot så har du min fulle forståelse for at det ikke er lett å tenke positivt i en altoppslukende fase som en kreftdiagnose kan sies å være.

Det får deg til å tenke over egen sårbarhet, egen eksistens rett og slett. For hvordan kan noe som er levende plutselig bare opphøre? Eller opphører vi egentlig? Svaret, tror jeg ligger litt i hvordan man selv ser på livet, hva som gir livet mening, samt hvordan man betrakter døden. For egen del betrakter jeg døden som et steg videre, uten at vi egentlig eksisterer. Jeg tror sjelen (dersom man kan kalle en energi for sjel?), ikke helt opphører. For en del av oss vil alltid være her, uansett. Ingen opphører helt. Nettopp fordi kroppen blir til en del av naturen igjen, og fortsetter å være der.

Det jeg prøver å si, er at jeg tenker på deg:hjerte:

Tusen takk. Jeg setter veldig stor pris på at du tar deg til å skrive så fint og langt innlegg til meg. Og at du anerkjenner og forstår min eksistensielle angst. <3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
På 13.8.2017 den 0.18, filifjonka skrev:

Nei, det skal du ikke. Er du lege, kremt, vet du godt fra kjemien at ingenting blir borte, alt går over i noe annet. Kroppen din brytes ned og og du går videre i det evige kretsløpet som næring til gress, trær, og blomster som igjen tjener som næring for andre. Dette er det eneste vi er sikre på. Tenk på de millioner som har gått før deg, det kan da umulig være så farlig liksom..

 

 

 

Jeg er bare et menneske oppi alt dette. Og jeg forstår med hode og hjernen min hva som hva faktisk skjer. Men angsten er noe annet enn det logiske og det som kan forklares. Og at det ikke er så farlig liksom... Man sier ikke sånt. Ville du sagt det til en som stod deg nære i en alvorlig sykdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Citronella skrev:

Jeg beklager @Stjernekikkeren at jeg trodde du var en annen. Håper du tilgir meg. Klem.

Alt i orden, jeg skjønner du trodde jeg var en annen og ble engstelig  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...