Gå til innhold

Sorg over egen sykdom


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

1 time siden, Citronella skrev:

Takk. Blir nok ikke bedre, men takk for fine samtaler vi har hatt her inne! Håper du har det bra, og sånt.

Har det greit, men det var fælt å lese at du er syk. Livet er så urettferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Citronella
6 minutter siden, Axl skrev:

Har det greit, men det var fælt å lese at du er syk. Livet er så urettferdig. 

Sånn er livet. Jeg fortjener ikke mer enn andre. Ta vare ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
1 time siden, Anonymusen skrev:

Tråden er laget ett år siden , går det bedre med deg nå?😥

Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine beste tanker. Du minnet meg på at jeg er ansvarlig for mitt liv. Jeg lever på et isolert sted der folk er umulige å få kontakt med, alle mine venner og familie er langt unna, men jeg har en relevant jobb. Nå vurderer jeg etter å ha lest din tråd å gi slipp. Livet er verdt så mye mer. Takk fordi du har delt, og jeg er lei meg for at det ikke går bedre 😕

Anonymkode: dadf4...47f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe god med ord så gir bare klem. :klem:

Endret av godjenten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.6.2018 den 2.12, Citronella skrev:

Takk for dine ord. Og din historie. Jeg fikk et håp for noen måneder siden. Men så spredde kreften seg. Jeg er nå i en fase med morfin og prøver å leve.  Takk, Jeg kjenner klemmen. Og jeg er i stand til å le. Jeg er bare sånn. Jeg har lett for å le. 

Og samtidig er er jeg livredd.

Jeg kan forstå at du er livredd. Jeg kan også relatere meg til dødsangsten for den spiste meg nesten opp når jeg gikk å ventet på svar. Legene var ikke positive til meg i starten for svultsen var veldig stor, de visste ikke om det hadde kommet andre steder eller hva de hadde å hanskes med før etter noen uker. Jeg gikk i kjelleren mentalt, men likevel så klarte jeg å leve. Jeg gjorde de samme tingene som før. Dro på ski med barne mine, brente bål i skogen og grillet pølser, spilte brettspill og fortalte vitser.. Hva ellers kan man gjøre? Å legge seg ned og gi opp er ikke noe alternativ uansett. Jeg håper at smertene dine ikke er altfor store, selv om jeg regner med det siden du får morfin. 

Du dør ikke forgjeves. Du kommer tilbake. Det er jeg sikker på. Det gjør vi alle, på en eller annen måte. 

Anonymkode: 2f394...bce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg og håper sterkt på et mirakel.

Hey there fighter. Soon things will be brighter. 

When you feel weak, I will be strong for you. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare sende deg en klem, Citronella.  :klem:

Veldig trist å lese at du er så syk.

:hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
På 26.6.2018 den 22.56, AnonymBruker skrev:

Mine beste tanker. Du minnet meg på at jeg er ansvarlig for mitt liv. Jeg lever på et isolert sted der folk er umulige å få kontakt med, alle mine venner og familie er langt unna, men jeg har en relevant jobb. Nå vurderer jeg etter å ha lest din tråd å gi slipp. Livet er verdt så mye mer. Takk fordi du har delt, og jeg er lei meg for at det ikke går bedre 😕

Anonymkode: dadf4...47f

Jeg håper du vil gjøre det som er best for deg. Lev! 

På 27.6.2018 den 14.01, godjenten skrev:

Jeg er ikke noe god med ord så gir bare klem. :klem:

Takk. 🦄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
På 27.6.2018 den 14.02, Rumle skrev:

💚 Klem

På 27.6.2018 den 14.46, AnonymBruker skrev:

Jeg kan forstå at du er livredd. Jeg kan også relatere meg til dødsangsten for den spiste meg nesten opp når jeg gikk å ventet på svar. Legene var ikke positive til meg i starten for svultsen var veldig stor, de visste ikke om det hadde kommet andre steder eller hva de hadde å hanskes med før etter noen uker. Jeg gikk i kjelleren mentalt, men likevel så klarte jeg å leve. Jeg gjorde de samme tingene som før. Dro på ski med barne mine, brente bål i skogen og grillet pølser, spilte brettspill og fortalte vitser.. Hva ellers kan man gjøre? Å legge seg ned og gi opp er ikke noe alternativ uansett. Jeg håper at smertene dine ikke er altfor store, selv om jeg regner med det siden du får morfin. 

Du dør ikke forgjeves. Du kommer tilbake. Det er jeg sikker på. Det gjør vi alle, på en eller annen måte. 

Anonymkode: 2f394...bce

Takk for din historie. Energi. Det har jeg tenkt mye på. Jeg er liv nå, og liv dør ikke. 

På 27.6.2018 den 18.33, Axl skrev:

Tenker på deg og håper sterkt på et mirakel.

Hey there fighter. Soon things will be brighter. 

When you feel weak, I will be strong for you. 

Tårer her fra meg. Så nydelig. Takk fine du 🌈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg folder hender og ber for deg 💜 💜 💜 

Anonymkode: 0f9f8...4c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg har lyst å si noen ord om dette å ikke være mer.

Ja, du som et "jeg" forsvinner - du går over fra å være et bevisst individ til å ikke være det mer. Hva som skjer etterpå vet jo ingen. Jeg tror ikke på noe bevisst liv etter døden, men jeg understreker at jeg har respekt for de som mener noe annet enn meg.

Men personen lever fortsatt videre i minnene til menneskene som man betydde noe for eller handlingene man gjorde som et levende vesen. Eksempler på dette finner vi i Albert Einstein, Edvard Grieg og Freddie Mercury - de var storheter og svært unike fordi de har satt sine spor etter seg ved det de utrettet. 

Men også vi vanlige som ikke utretter storverk på verdens skala setter spor. En mor vil aldri bli glemt av sine barn. En farmor som er gått bort lever fortsatt videre med kjærlighet hos sine barnebarn. "Denne sydde farmor til meg" - "Jeg husker enda da manma lærte meg å sykle" - osv.  "Bare meg" som hadde bruker her i sluttfasen av sitt liv har satt sine spor i meg, selv om jeg ikke aner noe om hennes virkelige liv eller hvordan hun så ut.

Så selv om det endelige med døden betyr at man går glipp av fremtiden sammen, betyr det ikke at man blir glemt fordi om man er borte. Jeg er ganske sikker på at rundt enhver jul og bursdag vil det være en tanke til deg slik det er for meg rundt merkedagene til de nærme som har gått bort for meg.

 

:klemmer:til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
På 30.6.2018 den 12.33, Blondie65 skrev:

Jeg har lyst å si noen ord om dette å ikke være mer.

Ja, du som et "jeg" forsvinner - du går over fra å være et bevisst individ til å ikke være det mer. Hva som skjer etterpå vet jo ingen. Jeg tror ikke på noe bevisst liv etter døden, men jeg understreker at jeg har respekt for de som mener noe annet enn meg.

Men personen lever fortsatt videre i minnene til menneskene som man betydde noe for eller handlingene man gjorde som et levende vesen. Eksempler på dette finner vi i Albert Einstein, Edvard Grieg og Freddie Mercury - de var storheter og svært unike fordi de har satt sine spor etter seg ved det de utrettet. 

Men også vi vanlige som ikke utretter storverk på verdens skala setter spor. En mor vil aldri bli glemt av sine barn. En farmor som er gått bort lever fortsatt videre med kjærlighet hos sine barnebarn. "Denne sydde farmor til meg" - "Jeg husker enda da manma lærte meg å sykle" - osv.  "Bare meg" som hadde bruker her i sluttfasen av sitt liv har satt sine spor i meg, selv om jeg ikke aner noe om hennes virkelige liv eller hvordan hun så ut.

Så selv om det endelige med døden betyr at man går glipp av fremtiden sammen, betyr det ikke at man blir glemt fordi om man er borte. Jeg er ganske sikker på at rundt enhver jul og bursdag vil det være en tanke til deg slik det er for meg rundt merkedagene til de nærme som har gått bort for meg.

 

:klemmer:til deg.

Takk. 💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Citronella ❤ Trist å lese at du er syk. Det er virkelig trist. Har oppfattet deg som en kvinne med sterke meninger. Minns at du er ganske pen også 😊❤ For du la ut et bilde av deg i en tråd en gang? 

Vet ikke hva jeg skal si i en sånn situasjon. Ord blir så fattige. Ønsker deg alt vel❤ Mange klemmer fra meg ❤❤

Endret av wintergirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du dukker opp i tankene mine hver eneste dag @Citronella - og jeg håper så inderlig på at du ikke har det vondt, men får hjelp med det du har behov for i disse dager.

Varme klemmer sendes deg... :klemmer:

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Min kjære sovnet inn for i natt etter en skepsis som hun fikk i tillegg til kreftsykdommen. Hun ville at jeg skulle fortelle dere det. Savnet og sorgen er enorm, men hun døde med fred. 

Hilsen mannen til Citronella. 

Hun ville at brukeren heller skulle slettes, så håper noen tar hånd om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Citronella said:

Min kjære sovnet inn for i natt etter en skepsis som hun fikk i tillegg til kreftsykdommen. Hun ville at jeg skulle fortelle dere det. Savnet og sorgen er enorm, men hun døde med fred. 

Hilsen mannen til Citronella. 

Hun ville at brukeren heller skulle slettes, så håper noen tar hånd om det.

:dagens-rose:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...