Gå til innhold

Sorg over egen sykdom


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Gjest Citronella

Jeg behøvde litt tid etter min siste tråd, hvor jeg var i sjokk, etter å ha fått en alvorlig kreftdiagnose.  De fleste lever ikke lenge.

Og jeg fikk  masse ubehagelige meldinger og da valgte jeg å slette meg.

Jeg er helsearbeider av yrke, men akkurat nå er jeg kun pasient. 

Hanglet lenge, blodprøver var ikke slik de skulle være osv.Jeg har en flott fastlege. Men tiden gikk og jeg ble sykere.

Og nå vet jeg ikke hvor lenge jeg har igjen å leve.... 

Og jeg er så fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Citronella skrev:

Jeg behøvde litt tid etter min siste tråd, hvor jeg var i sjokk, etter å ha fått en alvorlig kreftdiagnose.  De fleste lever ikke lenge.

Og jeg fikk  masse ubehagelige meldinger og da valgte jeg å slette meg.

Jeg er helsearbeider av yrke, men akkurat nå er jeg kun pasient. 

Hanglet lenge, blodprøver var ikke slik de skulle være osv.Jeg har en flott fastlege. Men tiden gikk og jeg ble sykere.

Og nå vet jeg ikke hvor lenge jeg har igjen å leve.... 

Og jeg er så fortvilet.

Hvem hjelper deg, har du nettverk?

Anonymkode: bbd7f...ae9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Vet ikke helt hva jeg skal si.. :( er det ingenting legene kan gjøre? Får du hjelp og støtte? Det skal jo være et apparat rundt dette ifm å takle det psykiske ved en alvorlig sykdom.. 

Jeg sender deg en god klem i alle fall, må være utrolig tøft det du går igjennom.. :klem::hjerte::klem:

 

 

Anonymkode: d546b...b15

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem hjelper deg, har du nettverk?

Anonymkode: bbd7f...ae9

 

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:klem:

Vet ikke helt hva jeg skal si.. :( er det ingenting legene kan gjøre? Får du hjelp og støtte? Det skal jo være et apparat rundt dette ifm å takle det psykiske ved en alvorlig sykdom.. 

Jeg sender deg en god klem i alle fall, må være utrolig tøft det du går igjennom.. :klem::hjerte::klem:

 

 

Anonymkode: d546b...b15

Takk! kjent på forumet før, og har fått masse pes mot meg. Særlig da jeg opprettet min forrige tråd som nå er slettet som jeg fortalte at jeg var syk.

6 minutter siden, Snuppi skrev:

Vil bare sende deg en klem da jeg ikke vet hva jeg skal si:kghjerte:

Takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem hjelper deg, har du nettverk?

Anonymkode: bbd7f...ae9

Ja, jeg har noe. noen gode. men jeg er liksom ensom likevel. jeg takler ikke dette. jeg vil ikke dø! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Og for å ha noe som er mitt, så vil jeg ikke si hva slags kreft det er. Og ofte kommer det sikkert velmendende mennesker sine kreft-tilpassede naturmidler. Jeg er lege og jeg setter min lit til legevitenskapen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Citronella skrev:

Ja, jeg har noe. noen gode. men jeg er liksom ensom likevel. jeg takler ikke dette. jeg vil ikke dø! 

Du må takle det,å dø er like naturlig som å bli født, det er ikke meningen å være hard, men vi mennesker har jo virkelig ikke valg overhode når det kommer til liv og død. Finnes det noen måter du kan få ro på? Det er er en sorgprosess og aksept er en av dem. Alle gode tanker til deg.

Anonymkode: bbd7f...ae9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Jeg har hatt dødsangst siden jeg var barn. Og nå er den verre. Jeg vil ikke dø. Jeg kan ikke dø! For hvordan kan JEG forsvinne? for evig og alltid. I evighet. Skal jeg aldri få være meg når jeg dør? jeg er så redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må takle det,å dø er like naturlig som å bli født, det er ikke meningen å være hard, men vi mennesker har jo virkelig ikke valg overhode når det kommer til liv og død. Finnes det noen måter du kan få ro på? Det er er en sorgprosess og aksept er en av dem. Alle gode tanker til deg.

Anonymkode: bbd7f...ae9

Takk. Jeg setter pris på at dere er her... Men les mitt innlegg som vi skrev sikkert på likt. Jeg har dødsangst

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Citronella skrev:

Jeg har hatt dødsangst siden jeg var barn. Og nå er den verre. Jeg vil ikke dø. Jeg kan ikke dø! For hvordan kan JEG forsvinne? for evig og alltid. I evighet. Skal jeg aldri få være meg når jeg dør? jeg er så redd.

 

Akkurat nå, Citronella skrev:

Takk. Jeg setter pris på at dere er her... Men les mitt innlegg som vi skrev sikkert på likt. Jeg har dødsangst

 

 

 

 

Du trenger hjelp til og takle dødsangst, har du noen på sykehuset som kan hjelpe deg med det? 

Anonymkode: bbd7f...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Jeg er lege og kjenner i teorien alle steg i sorgprosesser. Men nå er jeg bare Citronella.  

Det KAN gå bra. Men oddsene er ikke på min side.

En venn av en venn ble brått syk forrige helg. Så sliten. Merket det var noe. Kreft i bukspyttkjertel. Da er det heller ikke håp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Citronella skrev:

Jeg er lege og kjenner i teorien alle steg i sorgprosesser. Men nå er jeg bare Citronella.  

Det KAN gå bra. Men oddsene er ikke på min side.

En venn av en venn ble brått syk forrige helg. Så sliten. Merket det var noe. Kreft i bukspyttkjertel. Da er det heller ikke håp.

 

Det er alltid håp.

Anonymkode: bbd7f...ae9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Du trenger hjelp til og takle dødsangst, har du noen på sykehuset som kan hjelpe deg med det? 

Anonymkode: bbd7f...ae9

Ja, jeg har et flott team. Men denne angsten for døden har jeg hatt siden jeg var lite barn. Men det er flotte mennesker rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Citronella skrev:

Ja, jeg har et flott team. Men denne angsten for døden har jeg hatt siden jeg var lite barn. Men det er flotte mennesker rundt meg.

Ganske naturlig, hva tenker du å gjøre med det?

Anonymkode: bbd7f...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Det er denne erkjennelsen. At JEG skal forsvinne. Mine tanker. Den jeg er er. Jeg har hatt en ekstremt sterk JEG-følelse fra jeg var liten. og med påfølgende angst. Skal jeg aldri være her mere? Hvor blir det av meg? Jeg er ikke religiøs. Og jeg skal dø. Og forsvinne. i all evighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Citronella skrev:

Tusen takk for fine ord. Jeg tar til meg og ble berørt av noe. Men kampen er min alene.

Alle er alene, og det vet du like godt som meg, du som er lege. Snakk med en prest.

Anonymkode: bbd7f...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:icon_frown::klem:x1000

Anonymkode: 43c1d...480

Takk... Kjenner jeg deg?  Send gjerne en PM om vi har pratet før her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...