Gå til innhold

Mannen har skrevet "hore" på hobbytingene mine! Nekter for det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Altså jeg vet ikke helt hva jeg skal si. For dette er både skremmende, trist men også (tragi)komisk (!?) og sært. Jeg begynner bare med en kort oppsummering av dagens hendelse. 

Jeg driver med en del hobbyaktiviteter som fargelegging, tegning, strikking o.l. og har dette liggende i korger i en hylle i stua. Det var lenge siden jeg hadde sett i disse, kanskje 3 uker. I ettermiddag ville jeg fargelegge litt, og i korga er det et sabla rot. Det jeg strikka på er opprekt halve arbeidet, noen tegninger er revet i fillebiter, men i fargelegginsbøkene er det skriblet med svart tusj over der jeg allerede har fargelagt. Og det står skrevet ord på tvers av noen av sidene. "Hore" står det, men også "pusekatt", "galskap", "fjelltopp", "topptopptopp", "sugereir" (?) og noen kosenavn som mannen min har brukt på meg tidligere, og mye ropetegn. 

Jeg ble sjokkert, hvordan kunne mannen min gjøre dette med hobbymaterialene mine? Når har han gjort det, og hvorfor har han ikke sagt noe. Vi har ikke kranglet i det siste, litt småsurt rundt noe forefallende arbeid som skal gjøres, men ellers har vi det godt i lag (trodde jeg). Han viser ofte at han setter pris på meg, og vi har planlagt spennende turer i sommerferien vår. Ting virker bra liksom! 

Han var på trening og var i strålende humør da han kom hjem, men jeg konfronterte ham etter en dusj. Jeg lot korga stå på stuebordet og spurte rett og slett "hva er dette?", og det var helt merkelig. Helt merkelig! Han så forundret ut, og lurte på hvilken aktivitet nå jeg holdt på med, og kom nærmere som for å se på noe jeg hadde laget. Før han ble overrasket da han så at tilstanden tingene var i. "Nei, hva har du gjort? De var jo så fine!". Og han ser dønn seriøs ut. 

Jeg forteller at det ikke er jeg, at det er ham, og han ser stadig forundret ut. Han sier det ikke er ham. Men det kan ikke være noen andre. Vi diskuterer og han sier at det jo er veldig snodig, men ingen erkjennelse, og ingen "gjenkjennelse" av det han har gjort. Nå har han gått seg en tur fordi han følte alt ble veldig merkelig og feil nå, og han var så ærlig og sa at han begynte nå å lure på om det var JEG som hadde gjort alt dette for å skylde det på ham!

Hva er det som skjer? Kan mannen min være alvorlig syk, eller kan han ha gjort dette og nå lyver om det? Hva kan vi gjøre? Hva bør jeg gjøre? Jeg synes i utgangspunktet det var et stort svik, for hvor respektløst er det ikke å gjøre dette, men det hadde vi klart å ordne opp i, fått en forklaring, om han hadde vært full eller hva, men at han lyver om det, eller ikke vet ... det er enda verre! Jeg er "opprådd". 

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han vært skikkelig full en kveld eller begynt på noen nye medisiner som han kan ha fått en psykose av?

Anonymkode: 88f57...e4b

Haha, måtte le fordi jeg tenkte AKKURAT samme tanke. Evt har de barn som har gjort det. 

Anonymkode: 49cb4...17d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han vært skikkelig full en kveld eller begynt på noen nye medisiner som han kan ha fått en psykose av?

Anonymkode: 88f57...e4b

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha, måtte le fordi jeg tenkte AKKURAT samme tanke. Evt har de barn som har gjort det. 

Anonymkode: 49cb4...17d

Enig. Kan han ha vært sykt dritings og kort og greit ikke huske det TS? Du ser vel på mannen din om han lyver? Har dere barn som kan ha gjort det?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har han vært skikkelig full en kveld eller begynt på noen nye medisiner som han kan ha fått en psykose av?

Anonymkode: 88f57...e4b

Jeg vet ikke at han går på noen medisiner. Ikke har han slitt med noe jeg vet om som skulle tilsi medisiner. 

Han har vært ute på fest noen ganger de siste ukene, men jeg har vært hjemme når han har kommet hjem, og jeg husker ganske tydelig at han har kommet inn til meg og vært helt normal, litt brisen og påvirket men ikke mer enn vanlig. 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kjenner vel igjen skriften hans? Eller klarer å se om det er noe ala hans håndsskrift? 

Har dere barn? Tenåringer i hus? Stebarn? Er han utro, og hatt en sjalu elsker på besøk?

Anonymkode: 3a7ef...908

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, måtte le fordi jeg tenkte AKKURAT samme tanke. Evt har de barn som har gjort det. 

Anonymkode: 49cb4...17d

Det er blokkbokstaver. Men jeg antok at det måtte være ham, siden det er kosenavn han tidligere har brukt på meg, så enten er et jo MEG eller så er det ham, og jeg vet jo at et ikke er meg. Vi har ikke barn. 

Altså ... utroskap falt meg ikke inn ... men tror du ikke at dersom det var noe sånt at han heller hadde vist noen form for "frykt" eller lignende når jeg viste ham, fordi han skjønte at det var en (hypotetisk) elskerinne som hadde gjort ugagn? 

Nei, fyfaen, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Først var jeg jo oppbrakt over hva han har gjort, men nå vet jeg ikke om jeg kan være såret lenger, fordi jeg er så forundret, og dette er så merkelig. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

Endret av Edie
Ryddet for svar til slettet innhold. Edie, mod.
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Sirah skrev:

 

Enig. Kan han ha vært sykt dritings og kort og greit ikke huske det TS? Du ser vel på mannen din om han lyver? Har dere barn som kan ha gjort det?

Jeg trodde jeg kunne se på mannen min om han lyver! Og så vidt jeg veit/ser så lyver han ikke. Han er totalt forundret som meg. Og ble opprørt og sint etter hvert for han forstod ikke dette, og begynte som sagt å lure på om det er jeg som har stelt det hele i stand. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Har ikke barn. Og vi har heller ikke hatt noe særlig besøk de siste 3 ukene. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt Jack Nicholson i "The Shining" flashback av det du beskriver... 😱

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis HAN kan ha gjort det i en psykotisk tilstand uten å huske det kan vel akkurat det samme gjelde HENNE...

Anonymkode: 47c46...c02

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FruGlad skrev:

Jeg får litt Jack Nicholson i "The Shining" flashback av det du beskriver... 😱

Haha, uff, ikke si sånn! 

Jeg har lest den selv. Men er litt usikker på hva du sikter til? 

Men hva skal jeg gjøre nå. Han kommer snart inn igjen regner jeg med. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv det samme som står i bøkene, begge to. Da ser dere hvem som har skrevet det.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det "barneskrift"? 

Jeg vet selvfølgelig ikke, men mulig du har en mann som sliter med alvorlig dissosiasjon. 

Anonymkode: 0c4cd...54e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aldrisur skrev:

Er du kona til han som fikk ødelagt alle avleggerne i hagen kanskje?

Isåfall er det nok en form for hevn. :) 

Haha, hun som hadde tatt opp frøene til han som var hagegal? Haha, nei, mannen min bryr seg ikke om hage. Så er nok ikke oss. Og jeg tror jeg skulle sett det på ham om dette var et slags pek. 

Å skrive stygge ord over hobbyting jeg har brukt mye tid på og som han tidligere har gitt meg ros for ser jeg også på som hakket verre enn en bommert der man trekker opp feil blomster i hagen. :P For dette vet han er galt liksom. 

Akkurat nå, Minlillesky skrev:

Hvordan er håndskriften? Ligner det på mannen din sin? 

Det er blokkbokstaver, ligner på mange sin håndskrift. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis HAN kan ha gjort det i en psykotisk tilstand uten å huske det kan vel akkurat det samme gjelde HENNE...

Anonymkode: 47c46...c02

Dette høres logisk ut. Men hvis det er jeg eller han som har gjort dette, hadde vi ikke visst det litt en gang? Hadde jeg ikke husket litt av det? Hadde jeg ikke merket det på andre områder? Hvorfor skulle jeg sabotere mine egne ting i psykose? Er det virkelig sånn at jeg kan ha vært psykotisk uten å ha noen form for anelse? Det blir jo verre og verre. Jeg er helt opprådd. Hva bør vi gjøre nå da? Er det presserende å få noe hjelp hvis en av oss er syke. Jeg vet jo at så vidt jeg vet så lyver jeg ikke med meg selv, men kan hende han bare er blitt veldig flink å lyve, kan det være en konsekvens av psykose og forvirring? Ikke vet jeg. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ulla Ullsokk skrev:

Skriv det samme som står i bøkene, begge to. Da ser dere hvem som har skrevet det.

God idé. Jeg skal gjøre det først av alt når han kommer inn igjen. Han ble veldig fortvilet han også. Kanskje mer enn meg. Jeg er redd for at han tror det er meg. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det "barneskrift"? 

Jeg vet selvfølgelig ikke, men mulig du har en mann som sliter med alvorlig dissosiasjon. 

Anonymkode: 0c4cd...54e

Det er blokkbokstaver, er vanskelig å se om det er barneskrift eller ikke. Det er ganske lettlest og tydelig, med store blokkbokstaver. 

Hva betyr det i så fall? 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor lenge har dere vært sammen/bodd sammen? 

Hvor mye vet du om oppveksten hans? Ikke minst, hvor mye vet han om oppveksten sin? 

Anonymkode: 0c4cd...54e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke blitt gjort i søvne da? Folk gjør utrolig mye rart i søvne. Hørt om tilfeller der personen som går i søvne har spist mat og tatt seg en tur ut i natten...

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det har klikket for fyren

Anonymkode: 4a54e...de2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av dere kan ha gått i søvne? Sørlig etter en tur ute på byen kan det faktisk skje, selv om man ikke er dritings. 

Anonymkode: 8dff3...d63

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...