Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2018


Pasjonsfrukten

Anbefalte innlegg

Jeg har vert på jobb i ettermiddag og har vondt i korsryggen... (er sykepleier btw) skal jeg begynne med det allerede? 😅 nei, det gidder jeg ikke 😂

hva jobber dere andre med forresten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Hvordan gikk det? ❤

Det ble 4 timer på legevakta med masse undersøkelser. Ekg og greier også. Det var heldigvis ikke noe galt med hjertet eller noe blodpropp, men jeg har tydeligvis fått svangerskapsASTMA😣😣😣 Æsj altså!!

Må ta medisiner for det osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, PrøveSola skrev:

Det ble 4 timer på legevakta med masse undersøkelser. Ekg og greier også. Det var heldigvis ikke noe galt med hjertet eller noe blodpropp, men jeg har tydeligvis fått svangerskapsASTMA😣😣😣 Æsj altså!!

Må ta medisiner for det osv.

Så godt det ikke var noe alvorlig! Men kjedelig med astma da :/ håper du har god effekt av medisinene! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det omgangssyke i hus 😣 jeg er ikke syk enda da. Håper jeg klarer å slippe unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, lillemeg90 skrev:

Jeg har vert på jobb i ettermiddag og har vondt i korsryggen... (er sykepleier btw) skal jeg begynne med det allerede? 😅 nei, det gidder jeg ikke 😂

hva jobber dere andre med forresten? 

Huff da 😟😟 Ikke godt når korsryggen streiker 😔 men sykepleier er jo et veldig fysisk yrke så er sikkert en påkjenning for kroppen. 

Jeg jobber som selger i butikk og er 100% høgskole student i tillegg 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, lillemeg90 skrev:

Jeg har vert på jobb i ettermiddag og har vondt i korsryggen... (er sykepleier btw) skal jeg begynne med det allerede? 😅 nei, det gidder jeg ikke 😂

hva jobber dere andre med forresten? 

Jeg er også sykepleier. Får isjiassmerter på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, soljordbær skrev:

Jeg er også sykepleier. Får isjiassmerter på jobb

Jeg og😝 Har bare jobbet to dager etter fire uker ferie, og er skikkelig spent på hvordan det blir fremover. Foreløpig er det trøttheten som er hovedproblemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, soljordbær skrev:

Jeg er også sykepleier. Får isjiassmerter på jobb

 

5 minutter siden, LoveTrain skrev:

Jeg og😝 Har bare jobbet to dager etter fire uker ferie, og er skikkelig spent på hvordan det blir fremover. Foreløpig er det trøttheten som er hovedproblemet!

Spennende å se hvordan det går! Sist jobbet jeg minimalt pga ekstrem svangerskapskvalme. Håper på å jobbe mer nå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, PrøveSola skrev:

Huff da 😟😟 Ikke godt når korsryggen streiker 😔 men sykepleier er jo et veldig fysisk yrke så er sikkert en påkjenning for kroppen. 

Jeg jobber som selger i butikk og er 100% høgskole student i tillegg 😥

Både jobb og studier ja 😨 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et dumt spørsmål. Hihi.

I dag er jeg i uke 13 😁 har passert uke 12 med gooood Margin noe som føles veldig godt, og formen er bedre. Minimalt med kvalme. Brystene er et smertehel.... for seg selv enda, men de er blitt store så jippi. Ellers er jeg trøtt og sover mye som er det største problemet. Men til spørsmålet. Når er jeg i 2. Trimester? Trudde først det var ved 12 uker, men nei. Så når jeg kom til 13 uker, men er jo der nå 13+0 i dag. Og på appen fra nattverden sier jeg enda bare er i 1. Trimester. Skjønner ikke dette jeg. Noen som kan hjelpe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, hopeful skrev:

Jeg har et dumt spørsmål. Hihi.

I dag er jeg i uke 13 😁 har passert uke 12 med gooood Margin noe som føles veldig godt, og formen er bedre. Minimalt med kvalme. Brystene er et smertehel.... for seg selv enda, men de er blitt store så jippi. Ellers er jeg trøtt og sover mye som er det største problemet. Men til spørsmålet. Når er jeg i 2. Trimester? Trudde først det var ved 12 uker, men nei. Så når jeg kom til 13 uker, men er jo der nå 13+0 i dag. Og på appen fra nattverden sier jeg enda bare er i 1. Trimester. Skjønner ikke dette jeg. Noen som kan hjelpe? 

Trodde det var 13+0, men ser mange steder at det står 14+0 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Trodde det var 13+0, men ser mange steder at det står 14+0 🤔

Min app sier 13+6 er siste dag i første trimester. Fra 14+0 er man i 2trimester. 

 

Sykt å tenke på at på søndag så er jeg i 2.trimester 😱😱 går så fort!

Endret av Pasjonsfrukten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Pasjonsfrukten skrev:

Min app sier 13+6 er siste dag i første trimester. Fra 14+0 er man i 2trimester. 

 

Sykt å tenke på at på søndag så er jeg i 2.trimester 😱😱 går så fort!

Åja. Takk for oppklaring. Da satser jeg på det. Jeg er i 2. Trimester på tirsdag 😱😱😱 spennende

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Så rart at dere har kommet så langt når jeg bare er 5+0 😂

Hihi. Skjønner hva du mener. Jeg føler jeg ikke har kommet noe langt, for tenker som deg på de som er over 20 uker på vei 🤣 men jeg også tenkte slik i uke 4 og 5 osv. Husker vi så på bilde av fosteret på appen og la den beste viljen til for å se at det lignet en baby. Haha tider. Nå er swn jo nesten lik som en "forenklet" baby 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, hopeful skrev:

Hihi. Skjønner hva du mener. Jeg føler jeg ikke har kommet noe langt, for tenker som deg på de som er over 20 uker på vei 🤣 men jeg også tenkte slik i uke 4 og 5 osv. Husker vi så på bilde av fosteret på appen og la den beste viljen til for å se at det lignet en baby. Haha tider. Nå er swn jo nesten lik som en "forenklet" baby 🤣

Slik er det hele veien 😅 men kjipt at noen av dere kommer til å ha en baby kanskje 7 uker før meg og vi er i samme termingruppe 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, lillemeg90 skrev:

Slik er det hele veien 😅 men kjipt at noen av dere kommer til å ha en baby kanskje 7 uker før meg og vi er i samme termingruppe 😂

Blir slik når termingruppene samles i 2 og 2 måneder. Kan jo være jeg må i termingruppa før denne når jeg får ul termin. For han menstermin som 3.3. Så ganske så tidlig i denne gruppa. Men men 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hopeful skrev:

Blir slik når termingruppene samles i 2 og 2 måneder. Kan jo være jeg må i termingruppa før denne når jeg får ul termin. For han menstermin som 3.3. Så ganske så tidlig i denne gruppa. Men men 

Og jeg kan jo fort havne i mai med en menstermin på 28 april :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som blødde tidlig i svangerskapet? Blødde ingenting sist, så dette er helt nytt for meg.. 

Begynte med at det murret mer enn vanlig i går kveld, og når jeg gikk på do så var det rødt på papiret. Tok på et bind i tilfelle, men det kom aldri noe på det. I dag er det litt brunt på papiret. 

Ringte legen før å høre om jeg kunne måle HCG men hun syntes det hørtes normalt ut. Jeg derimot er bekymret siden det murret så mye mer i tillegg.. . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Er det noen av dere som blødde tidlig i svangerskapet? Blødde ingenting sist, så dette er helt nytt for meg.. 

Begynte med at det murret mer enn vanlig i går kveld, og når jeg gikk på do så var det rødt på papiret. Tok på et bind i tilfelle, men det kom aldri noe på det. I dag er det litt brunt på papiret. 

Ringte legen før å høre om jeg kunne måle HCG men hun syntes det hørtes normalt ut. Jeg derimot er bekymret siden det murret så mye mer i tillegg.. . 

Jeg har ikke blødd noe, men i termingruppen på et annet forum er det mange som har gjort det uten at det har vært noe gale :) Har også flere venninner som har blødd litt i første trimester, og en som blødde hver dag gjennom hele svangerskapet. Altså kan det være helt normalt og ufarlig! Hvor langt er du på vei nå? 

Edit: ser du er i sjette uke. Da syns jeg det er rart at legen ikke vil la deg måke hcg. Det er litt tidlig for ultralyd enda, så blodprøver er jo eneste måten å sjekke det på.

Endret av LoveTrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...