Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2018


Pasjonsfrukten

Anbefalte innlegg

Hei dere! 😊 positiv test i dag og 4+1.

Hvis dette går veien blir vi tobarnsforeldre rundt 27 april 😊

Bor i Haugesund, er gift og har en gutt på snart 2.5 år fra før! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7/13/2017 den 17.59, Mailo skrev:

Det prøver jeg å si til meg selv også.. 😅 men sist svangerskap kastet jeg opp i 9 mnd.. Så føler noe mangler dette svangerskapet. Fikk beskjed sist av jordmor at jeg mest trolig ville få hyperemesis denne gang også.. men det kommer jo ikke. Derfor føler jeg meg ikke gravid 😅

Har kvalmen kommet hos deg? Jeg hadde også Hyperemesis sist så er spent om det blir det denne gangen også. 4+1 og uggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått positiv test igjen 😁 Og er vist 5+6🤗 Er livredd for å miste denne gangen også, er så ille at jeg flyr på do x antall ganger for å sjekke at det ikke er blod, og tørr ikke tenke på sex engang ( selvom jeg veit det ikke skal ha noe å si). Føler jeg er mer redd enn glad😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Tusen takk! Er det en oversikt over hvem som er i denne tråden og termin?

Nei det har vi ikke laget. Folk har bare presentert seg etterhvert som de har blitt med. 😊 Men kan jo egt samles! Kanskje ikke så lett for nye å oppdatere hvis det plutselig er 2-3 sider med snakking bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Pasjonsfrukten skrev:

Nei det har vi ikke laget. Folk har bare presentert seg etterhvert som de har blitt med. 😊 Men kan jo egt samles! Kanskje ikke så lett for nye å oppdatere hvis det plutselig er 2-3 sider med snakking bare. 

Sist jeg var gravid var det i første innlegget i skravletråden, det var veldig greit 😊 slik som dette: 

Lillemeg90 - 27 år - B2 - menstermin 27. April. 

Og etter termindatoene da 😊😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje @Pasjonsfrukten kan legge det til hovedinnlegget, slik at vi får en terminliste også? :) Merker jeg har mistet litt oversikt allerede, og vi er bare på side 5 :P 

I så fall blir det følgende på meg:
LoveTrain - 29år - B1 - IVF-termin 10.mars

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2017 den 17.06, lillemeg90 skrev:

Har kvalmen kommet hos deg? Jeg hadde også Hyperemesis sist så er spent om det blir det denne gangen også. 4+1 og uggen.

Ja kvalmen er helt ulevelig nå også. 100% sykemeldt, sengeliggende og går på lvalmestillende. Håper du slipper unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mailo skrev:

Ja kvalmen er helt ulevelig nå også. 100% sykemeldt, sengeliggende og går på lvalmestillende. Håper du slipper unna!

Æsj.. hvor langt er du på vei? Og er det  lenge siden sist svangerskap? Håper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2017 den 8.06, LoveTrain skrev:

Kanskje @Pasjonsfrukten kan legge det til hovedinnlegget, slik at vi får en terminliste også? :) Merker jeg har mistet litt oversikt allerede, og vi er bare på side 5 :P 

I så fall blir det følgende på meg:
LoveTrain - 29år - B1 - IVF-termin 10.mars

Gjort! Håper det ble riktig? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
 
Da er alle som er i tråden samlet i hovedinnlegget så har vi oversikt over terminlisten 👶🍼 
Hvis @mininirime @PrøveSola @appelsinjuice @LillaMe @soljordbær @Vanilla_88 Og @MissW har lyst til å oppdatere med den infoen som mangler i et innlegg så skal jeg legge det til! 
 
Beklager på forhånd hvis jeg ikke har fått med alle - var noen sider å gå over 😅 Ikke meningen å utelate noen 
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Pasjonsfrukten skrev:
 
 
Da er alle som er i tråden samlet i hovedinnlegget så har vi oversikt over terminlisten 👶🍼 
Hvis @mininirime @PrøveSola @appelsinjuice @LillaMe @soljordbær @Vanilla_88 Og @MissW har lyst til å oppdatere med den infoen som mangler i et innlegg så skal jeg legge det til! 
 
Beklager på forhånd hvis jeg ikke har fått med alle - var noen sider å gå over 😅 Ikke meningen å utelate noen 

PrøveSola - 26 år - B2 - menstermin 27. mars ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hører visst ikke hjemme her. I følge tidlig UL blir termin i februar :blomst: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pasjonsfrukten skrev:
 
 
Da er alle som er i tråden samlet i hovedinnlegget så har vi oversikt over terminlisten 👶🍼 
Hvis @mininirime @PrøveSola @appelsinjuice @LillaMe @soljordbær @Vanilla_88 Og @MissW har lyst til å oppdatere med den infoen som mangler i et innlegg så skal jeg legge det til! 
 
Beklager på forhånd hvis jeg ikke har fått med alle - var noen sider å gå over 😅 Ikke meningen å utelate noen 

28 -b1-menstermin 16mars

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, har helt glemt at jeg skrev meg opp her. Har egentlig byttet til babyverden, så kommer ikke til å følge dette forumet så veldig mye :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HJELP FÅR IKKE PUSTE! :ohmy:

Jeg er 9 + 1 nå og har følt med skikkelig tungpustet siden slutten på uke 6. Har bare blitt verre og verre. Men nå er det på et helt annet nivå :sjokkbla: Jeg får ikke dratt inn pusten og må gjespe for å få i meg oksygen men får ikke gjespet heller. Når jeg prøver å være helt rolig og puste sakte inn alt jeg kan føles det som jeg bare får brukt ca 10 % av lungene. Er sånn at det nesten blir uklart rundt meg og jeg ser stjerner. Husker jeg var tungpustet litt i starten og helt på slutten for 1. svangerskap. Men det var ikke i nærheten som dette. Ingen ting hjelper. 

Håper flere her har noen tips og triks. Blir virkelig redd. Ligger på sengekanten og hiver etter pusten nå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, PrøveSola skrev:

HJELP FÅR IKKE PUSTE! :ohmy:

Jeg er 9 + 1 nå og har følt med skikkelig tungpustet siden slutten på uke 6. Har bare blitt verre og verre. Men nå er det på et helt annet nivå :sjokkbla: Jeg får ikke dratt inn pusten og må gjespe for å få i meg oksygen men får ikke gjespet heller. Når jeg prøver å være helt rolig og puste sakte inn alt jeg kan føles det som jeg bare får brukt ca 10 % av lungene. Er sånn at det nesten blir uklart rundt meg og jeg ser stjerner. Husker jeg var tungpustet litt i starten og helt på slutten for 1. svangerskap. Men det var ikke i nærheten som dette. Ingen ting hjelper. 

Håper flere her har noen tips og triks. Blir virkelig redd. Ligger på sengekanten og hiver etter pusten nå. :(

Hvordan gikk det i natt? Mener ikke å skremme deg, men ville gått til legen og blitt undersøkt så fort som mulig! Det er mest sannsynlig ikke det, men det er større sjanse for å få blodpropp når man er gravid og de kan sette seg i lungene.

Som sagt er det mest sannsynlig ikke det, men det bør utelukkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, lillemeg90 skrev:

Hvordan gikk det i natt? Mener ikke å skremme deg, men ville gått til legen og blitt undersøkt så fort som mulig! Det er mest sannsynlig ikke det, men det er større sjanse for å få blodpropp når man er gravid og de kan sette seg i lungene.

Som sagt er det mest sannsynlig ikke det, men det bør utelukkes!

Oi det viste jeg ikke 😮😮 Shit ja da bør jeg få en legetime. Ringte forrige uke for å få første svangerskapsundersøkelse time i uke 11-12 og da hadde de ikke ledig før 14 september!!! 😣 da er jeg i uke 14 liksom. Men de må jo prioritere meg når det er noe mer akutt da. 

Ringte legevakta nå så skal dit om litt over 1 time. Får håpe de tar det seriøst (mange dårlige opplevelser der) og at ikke noe er galt. 

Endret av PrøveSola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, PrøveSola skrev:

Oi det viste jeg ikke 😮😮 Shit ja da bør jeg få en legetime. Ringte forrige uke for å få første svangerskapsundersøkelse time i uke 11-12 og da hadde de ikke ledig før 14 september!!! 😣 da er jeg i uke 14 liksom. Men de må jo prioritere meg når det er noe mer akutt da. 

Ringte legevakta nå så skal dit om litt over 1 time. Får håpe de tar det seriøst (mange dårlige opplevelser der) og at ikke noe er galt. 

Hvordan gikk det? ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...