Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2018


Pasjonsfrukten

Anbefalte innlegg

Jeg bor rett utenfor Oslo @soljordbær så skal føde på Ahus. 

Føler ikke det er så lett å bli klok på hvilket sykehus man skal velge. 

 

Jeg har nesten ikke kvalme, bittelitt om morgenene men går kjapt over  . merker det også hvis jeg er sulten og ikke spiser regelmessig nok

eneste jeg egentlig merker som symptom nå er hyppige toalettbesøk både på dagtid og nattestid. Ingen forsterket luktesans eller cravings så langt, ikke spesielt trøtt heller  så føler meg heldig! Så får man håpe det fortsetter sånn. 🙏🏻  Så er vel få symptomer egt  

Du får sikkert en flott tur til syden, er jo litt kjedelig med alt man ikke kan spise - men heldigvis bare for en periode! 

 

Var hos legen i dag også så fikk skrevet sånn helsekort - det også gjorde det hele litt mer virkelig! 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Pasjonsfrukten skrev:

Da har jeg vært på Ultralydklinikken og sett et bankende hjerte ❤️ Alt så bra ut og størrelsen passet i forhold til siste mens. Skikkelig rart å se og høre lille klumpen! Bare 1,1cm men allikevel er det meste på plass, bare i skikkelig miniatyr. 

Så utrolig kjekt!!☺️ Jeg gruer meg skikkelig til TUL, er så redd for dårlige nyheter. Hvordan foregikk undersøkelsen? Fant de den fort eller måtte de lete litt? Jeg har hatt så mange ultralyder ifm prøverør, og har funnet ut at jeg bare må lukke øynene og vente til legen sier noe. Orker ikke tanken på å stirre på skjermen og bli vist en tom fostersekk :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 6.3 her. Gravid i uke 6+3. Dette blir andremann, har en sønn på 2 fra før. Kjenner dette svangerskapet er veldig annerledes, så frykter veldig at det kan gå gærent. Bestiller tidlig ul til uken tenkte jeg. Brukte 3 år på første og 1 år på denne. 

Endret av Mailo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pasjonsfrukten skrev:

Jeg bor rett utenfor Oslo @soljordbær så skal føde på Ahus. 

Føler ikke det er så lett å bli klok på hvilket sykehus man skal velge. 

 

Jeg har nesten ikke kvalme, bittelitt om morgenene men går kjapt over  . merker det også hvis jeg er sulten og ikke spiser regelmessig nok

eneste jeg egentlig merker som symptom nå er hyppige toalettbesøk både på dagtid og nattestid. Ingen forsterket luktesans eller cravings så langt, ikke spesielt trøtt heller  så føler meg heldig! Så får man håpe det fortsetter sånn. 🙏🏻  Så er vel få symptomer egt  

Du får sikkert en flott tur til syden, er jo litt kjedelig med alt man ikke kan spise - men heldigvis bare for en periode! 

 

Var hos legen i dag også så fikk skrevet sånn helsekort - det også gjorde det hele litt mer virkelig! 

 

 

 

Jeg fødte på ahus med førstemsnn, kjempe fornøyd! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LoveTrain skrev:

Så utrolig kjekt!!☺️ Jeg gruer meg skikkelig til TUL, er så redd for dårlige nyheter. Hvordan foregikk undersøkelsen? Fant de den fort eller måtte de lete litt? Jeg har hatt så mange ultralyder ifm prøverør, og har funnet ut at jeg bare må lukke øynene og vente til legen sier noe. Orker ikke tanken på å stirre på skjermen og bli vist en tom fostersekk :( 

Alt gikk veldig fort. Han fant embryoet med en gang og sa også at her har vi et bankende hjerte. Typ 2 sek etter at han satte apparatet på magen min. Var litt overrasket over at det gikk så fort.  Tror også han har på lyd hele tiden, så han kunne høre det med en gang. Selvom han jo sa at her kan du se at det slår. Synes ikke det var så lett å se. Fikk høre lyden etterpå også. Så innbiller meg at lyden alltid er på for han og så velger han å dele lyden når det passer seg slik. 

Alt var liksom over på 1-2-3. Han forklarte litt og viste hvor stor den ville bli fremover også printet han ut bilder. Men vi var inne og ute på 15 min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fler her som har lite symptomer? (Rundt uke6) jeg har litt ømme pupper, tisser utrolig ofte og litt vondt i ryggen.. thats it... Og det stresser meg kjenner jeg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pasjonsfrukten skrev:

Krysser fingrene for deg @Mailo 🙏🏻 Og gratulerer så mye med andremann på vei! ✨

Takk :) og gratulerer selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mailo skrev:

Fler her som har lite symptomer? (Rundt uke6) jeg har litt ømme pupper, tisser utrolig ofte og litt vondt i ryggen.. thats it... Og det stresser meg kjenner jeg.. 

Er også i uke 6, er kun litt ekstra trøtt og litt ømme pupper. Noen ganger litt murringer. Er ikke alle som blir kvalme, er veldig glad hvis jeg slipper det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LillaMe skrev:

Er også i uke 6, er kun litt ekstra trøtt og litt ømme pupper. Noen ganger litt murringer. Er ikke alle som blir kvalme, er veldig glad hvis jeg slipper det :)

Det prøver jeg å si til meg selv også.. 😅 men sist svangerskap kastet jeg opp i 9 mnd.. Så føler noe mangler dette svangerskapet. Fikk beskjed sist av jordmor at jeg mest trolig ville få hyperemesis denne gang også.. men det kommer jo ikke. Derfor føler jeg meg ikke gravid 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mailo skrev:

Det prøver jeg å si til meg selv også.. 😅 men sist svangerskap kastet jeg opp i 9 mnd.. Så føler noe mangler dette svangerskapet. Fikk beskjed sist av jordmor at jeg mest trolig ville få hyperemesis denne gang også.. men det kommer jo ikke. Derfor føler jeg meg ikke gravid 😅

Skjønner, jeg er førstegangs så har ikke noe å sammenligne med. Har og hørt at de fleste som har hatt hyperemesis vil få det igjen ved neste graviditet, men skjer jo ikke alle :) Kanskje en tidlig UL hadde vært lurt? Jeg skal ta det tidlig i uke 9 bare for å se at ting er som det skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LillaMe skrev:

Skjønner, jeg er førstegangs så har ikke noe å sammenligne med. Har og hørt at de fleste som har hatt hyperemesis vil få det igjen ved neste graviditet, men skjer jo ikke alle :) Kanskje en tidlig UL hadde vært lurt? Jeg skal ta det tidlig i uke 9 bare for å se at ting er som det skal. 

Ja skal ta en tidlig ul i uke 8/9. Men er ikke veldig positiv nei😅 men vi får se!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har få symptomer. Jeg er så trøtt og utslitt at jeg ikke aner hvordan jeg skal klare å karre meg tilbake på jobb etter ferien. Sover 10-12 timer om natten og sover ca 2 timer på dagen (Har også tatt en liten dupp etter frokost noen ganger denne uken :rodme:). Og jeg er egentlig A-menneske og er oppe og hopper før klokken 9 når jeg har fri. Nå sover jeg til ca kl 11.

Er ikke kvalm men har ingen matlyst. Spiser mest på trass og merker kosen med mat er litt borte. Ekstra kjedelig når man er på ferie.

Ble litt syttete det her :sjenert: Begynner å gå mer og mer opp for meg hva som skal skje fremover og klarer å føle mer glede over det hele. Gleder meg mest til å kunne dele det med de jeg er glad i og å få unnagjort den første legetimen slik at det blir enda mer virkelig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også gravid, med termin trolig i begynnelsen av mars (er ikke helt sikker for selv om vi var prøvere glemte jeg å notere meg datoer :fart2:)

Har en 1,5-åring fra før og håper det går bra med det nye tilskuddet til familien :blomst: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite symptomer her også. Kjenner meg litt uggen til tider, men ikke akkurat kvalm. Litt ømme bryst, men hadde neppe reagert på det uten en positiv test, og så har jeg en del menssmerter på nettene. Syns det er veldig skummelt! I starten hadde jeg masse murringer, og det var på en måte et fint symptom på at noe var i gjerde. Men disse smertene om natten kjennes veldig feil ut, så jeg er redd for at det ikke er noe levedyktig der inne :( Spiren ble til vha prøverør, og jeg kjenner jeg mister helt motet av tanken på å gå gjennom flere forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at jeg er mye kvalm har ikke jeg noe særlig symptomer heller. Mindre ømme bryst nå enn for noen dager siden. Er 5+3 i i følge menstermin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sliter plutselig mye med at lårene?! Sovner/prikker om natta. Må bytte stilling hele tiden og sover skikkelig dårlig. KN ikke tenke meg at det kommer av noe annet en graviditeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, soljordbær skrev:

Bortsett fra at jeg er mye kvalm har ikke jeg noe særlig symptomer heller. Mindre ømme bryst nå enn for noen dager siden. Er 5+3 i i følge menstermin.

Når er termin? Roter litt med disse ukene mine :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mailo skrev:

Når er termin? Roter litt med disse ukene mine :fnise:

16 mars tror jeg😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei ☺️

Sniker meg forsiktig inn hit, ikm i morgen men har hatt to dager med svake positive tester!

Tørr ikke håpe helt enda, men satser på at digital lyser gravid i morgen om jeg ikke våkner opp "ihjel blødd" 🙈

 

Hvordan så deres tester ut 1-2 dager før ikm? ☺️

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...