Gå til innhold

Helt ny, hva bør jeg vite?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest blivende mor?

Hei.

Jeg trenger noen gode tips fra dere prøvere!

Vi har nå begynt å tenke på å få barn, bortsett fra det helt grunnleggende da!

Men vi har ikke peil på så veldig mye og tar gjerne mot noen tips fra dere som har vært prøvere en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere akkurat har startet med prøvingen synes jeg dere bare skal gjøre slik dere bruker å gjøre. Hvis dere har prøvd en periode så ville jeg: tellt meg frem fra første mensdag og frem til dag 12. Mange har eggløsning mellom 12 og 16 dag, dette er individuelt.

se etter eggløsningsslim, blankt gjennomsiktig, når du gar dette er det bare å stå på for da er sjansene gode. Hvis du ikke finner ut av din egen syklus kan du kjøpe deg eggløsningstester fra clearblue, litt dyre, men veldig bra.

Hvis dere ikke lykkes nå heller, kontakt gynokolog for utredning. Men husk at det skal veldig mye til for at det skal klaffe så vær tålmodige. anbefales å søke hjelp hvis det har gått 1år uten resultat. Så sant du ikke har gått på p-sprøyte for da sier dem ca 2år.

Håper dette var til noe hjelp.

lykke til

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips. Ta folat og omega 3 ,ikke tell dager.

Folat er viktig for fostret, Omega 3 skal hjelpe på fertiliteten og er sunt for deg.

Ikke tell dager. Kos deg med kjæresten. Du komer til å bli mer en godt for deg selv opptatt av å telle dager og måle temper om dere ikke treffer på de første forsøkene alikevel.

Lykk til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...