Gå til innhold

Strøk i praksis, etter endt søkemulighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg strøk på praksis i slutten av mai, og har ikke lengre mulighet til å gå studie til høsten. Det er for sent for å kunne søke studie, Og de ledige studieplassene er ikke noe jeg kunne tenkt meg i det hele tatt. Vurdert å ta opp sonans, bare for å ha noe å gjøre, eller folkeunderversitetet, men var ikke noe spennende der heller. Jeg må få støtte av lånekassen, ellers må jeg begynne å betale på lånet. Jeg føler meg knust og tråkket på, og er bekymret for fremtiden min...

Anonymkode: 38ad0...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får vel en mulighet til å ta opp igjen praksien? 

Anonymkode: bc3fe...924

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo søke om betalingsutsettelser i hele tre år, så det er jo ikke slik at du må betale på lånet dersom du ikke er i utdanning neste skoleår. 

Først og fremst ville jeg ha sett på muligheten til å ta opp igjen praksisen. Hvis den eneste muligheten er neste skoleår så gjør du det. 

Anonymkode: bac07...e59

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skulle du ikke få mulighet til å ta opp praksisen igjen? Er det første gangen du stryker? Hvilket studie er det du går??? 

Anonymkode: fed17...0bd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts.

Har ikke mulighet til å ta opp praksis før til våren igjen. Må gjøre noe i mellom...

Anonymkode: 38ad0...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts.

Har ikke mulighet til å ta opp praksis før til våren igjen. Må gjøre noe i mellom...

Anonymkode: 38ad0...47d

Jobbe? Melde deg opp som enkeltemnestudent? 

Dette er ikke krise. Det føles ikke greit nå, men innen et år er du på rett kjør igjen. 

Anonymkode: bac07...e59

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke praksis var det, hvorfor strøk du?

Anonymkode: 152a1...7af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilke praksis var det, hvorfor strøk du?

Anonymkode: 152a1...7af

Kirurgisk sykehus. Veileder mente jeg trengte et år å modne på, da jeg slet med den profesjonelle kommunikasjon delen..

Anonymkode: 38ad0...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kirurgisk sykehus. Veileder mente jeg trengte et år å modne på, da jeg slet med den profesjonelle kommunikasjon delen..

Anonymkode: 38ad0...47d

Så du går sykepleien? Kan du ikke følge undervisningen som vanlig sammen med resten av kullet ditt? Og så ta praksisen til neste år? Det pleier å gå an

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kirurgisk sykehus. Veileder mente jeg trengte et år å modne på, da jeg slet med den profesjonelle kommunikasjon delen..

Anonymkode: 38ad0...47d

Vel, en student gjør gjerne det! KLAG! du skal ikke finne deg i det.

Slike folk har for mye makt, det er så stor forskjell der ute, og enkelte tilfeller har jeg sett trynefaktor, det er ikke rettferdig i det hele tatt.

De er der for og veilede og støtte, ser de svakheter skal du ha veiledning. ( Så fremt det ikke går på etikk og menneskelige verdier som er er helt på tryne )

Anonymkode: 152a1...7af

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, altflyter skrev:

Så du går sykepleien? Kan du ikke følge undervisningen som vanlig sammen med resten av kullet ditt? Og så ta praksisen til neste år? Det pleier å gå an

Får ikke gå videre uten bestått praksis. Eksamen derimot pleier ikke være problematisk :/

Anonymkode: 38ad0...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Og de ledige studieplassene er ikke noe jeg kunne tenkt meg i det hele tatt. 

Anonymkode: 38ad0...47d

Av de litt over 1300 studiene på Samordna Opptak, er det vel ledige plasser på nesten 400 studier når inntaket er gjort. Det er direkte forunderlig om det ikke finnes ett eneste studium blant de 400 som vekker noen som helst interesse hos deg. 

Anonymkode: 99ef2...3bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Av de litt over 1300 studiene på Samordna Opptak, er det vel ledige plasser på nesten 400 studier når inntaket er gjort. Det er direkte forunderlig om det ikke finnes ett eneste studium blant de 400 som vekker noen som helst interesse hos deg. 

Anonymkode: 99ef2...3bc

Hah, så på de som fremdeles er ledige på usn. Folkemusikk, kunst og norsk for utenlandske 

Anonymkode: 38ad0...47d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, en student gjør gjerne det! KLAG! du skal ikke finne deg i det.

Slike folk har for mye makt, det er så stor forskjell der ute, og enkelte tilfeller har jeg sett trynefaktor, det er ikke rettferdig i det hele tatt.

De er der for og veilede og støtte, ser de svakheter skal du ha veiledning. ( Så fremt det ikke går på etikk og menneskelige verdier som er er helt på tryne )

Anonymkode: 152a1...7af

Det viser seg at praksis ikke er mulig å klage på ..

Anonymkode: 38ad0...47d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hah, så på de som fremdeles er ledige på usn. Folkemusikk, kunst og norsk for utenlandske 

Anonymkode: 38ad0...47d

:fnise: 
Du får vente til 20. juli og se hva som står ledig da. 

Anonymkode: 99ef2...3bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det viser seg at praksis ikke er mulig å klage på ..

Anonymkode: 38ad0...47d

Merkelig, slike ting skal de ta opp ved midtveisevaluering. Sjekket det grundig?

Du får gjør det beste ut av det,jobb ett år innen noe relevant.

Anonymkode: 152a1...7af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sannsynligvis en god grunn til at TS strøk. Og hun har antagelig ikke innsikt nok i å se det eller ta det innover seg. Beklager men dette er bare hennes versjon av saken. Man får beskjed på midtvurdering om man står i fare for å stryke. Man får vite spesifikt hva problemet er for noe, så man har god mulighet til å forbedre seg å kunne bestå praksis.

Anonymkode: 4c81f...250

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts. 

Sykepleieren min forsvarte meg så godt hun kunne, veileder hadde allerrde bestemt seg. Uten å gå inn på hva som skjedde, jeg føler meg urettferdig behandlet og jeg visste hun hadde bestemt seg.

Men poenget med posten var at jeg ikke vet hva jeg kan gjøre det neste året, og kunne trengt noen tips...

Anonymkode: 38ad0...47d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du beskjed i midtveisevalueringen at du sto i fare for å stryke? Jeg ville tatt det akkurat som det er - du strøk, det var ikke nok det du presterte, nå har du lært hva du skal og ikke skal gjøre og til neste år peiser du på. Du må være frempå, nysgjerrig og selvstendig. I tillegg ville jeg hatt god kontakt med lærerne som har hatt ansvar for praksisen og snakket åpent med dem, om at til neste år skal du bestå praksisen og hva du må være ekstra oppmerksom på for å bestå. Det viser at du er engasjert, virkelig vil vise at du kan og at du vil lære. Det er noe som alle lærere setter pris på! Tror meg, i mitt sykepleie-kull var det flere som fikk beskjed på midtveisevalueringen i kirurgisk praksis at de ikke kom til å bestå om de fortsatte på samme måte. Det de gjorde var å skjerpe seg no inni h**** å viste at "jeg kan faen meg prestere!". Hardt, men i sykepleie yrket må man det. 

Anonymkode: fed17...0bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts. 

Sykepleieren min forsvarte meg så godt hun kunne, veileder hadde allerrde bestemt seg. Uten å gå inn på hva som skjedde, jeg føler meg urettferdig behandlet og jeg visste hun hadde bestemt seg.

Men poenget med posten var at jeg ikke vet hva jeg kan gjøre det neste året, og kunne trengt noen tips...

Anonymkode: 38ad0...47d

Har du snakket med lærerne på studiet om dette? Hva du kan gjøre?

Anonymkode: fed17...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...