Gå til innhold

Den store London tråden (ny)


Snadder

Anbefalte innlegg

Da den gamle tråden begynner å dra på årene og flere hundre sider lang lager jeg en ny tråd her.

Kom med deres tanker, tips, erfaringer og spørsmål ! 
Jeg kan jo starte med at jeg lurer på om det er mest hensiktsmessig å kjøpe londonpass med oyster eller sepperat? 
Og er det lurt å bestille billetter til attraksjoner på forhånd, i så tilfelle fra hvor?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville i alle fall hold meg unna London Brigde for en stund.

Anonymkode: b9cef...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk over London Bridge på tirsdag, og jeg var ikke den eneste for å si det sånn. Så stadig vekk politi i byen også, så det var jo betryggende. 

Før jeg dro, bestilte jeg billetter til Madame Tussauds via ticketservice.no. Det var veldig greit egentlig, for da slapp vi å stå i kø utenfor. Måtte stå litt i kø inne, men de forhåndsbestilte billettene minsket i hvert fall ventetiden med å komme inn. Kjøpte ikke billetter til noen andre attraksjoner, men det kan muligens lønne seg. Det er også litt billigere på nett enn ved attraksjonen i visse tilfeller. 

Det med Londonpass og oyster vet jeg ingenting om. Egentlig var planen å kjøpe Visitor Oyster card på forhånd, men det surret jeg dessverre bort. Siden vi kun trengte å kjøre undergrunnen to dager, kjøpte vi oss dagspass. Det kostet rundt 12-13 pund, og det fungerte fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned til vi drar idag! Gleder meg helt vilt. Det blir godt å komme tilbake til verdens beste by 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Her var det dødt altså :tunge: 

 

Vi begynner å bli klare for ferie. Har så mye vi vil gjøre, men alt for liten tid. Enda vi har vært i London fem ganger før. Gleder meg enormt! 

 

Lurer på om noen har vært i London i slutten av juli før? Vi har har bare vært på høsten, og temperaturene har vært veldig fin da. Er litt redd for at det skal bli sykt varmt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser til London i morgentidlig og gleder oss råmye. vi har kjøpt billetter til atraksjoner samt visitor oystercard på forhånd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/18/2017 den 16.20, Apistogramma skrev:

Jeg foretrekker Visitor Oyster card. Skulle det være noe igjen på kortet ved hjemreise, så er det klart til bruk ved neste besøk. Det kommer jo litt an på hvilket transportbehov du har i løpet av turen, men mitt får i hvert fall brukt seg nok til at det lønner seg.

Det blir nytt besøk på meg til neste år. Eneste planlagte og avklarte aktivitet er teaterforestilling, ellers liker jeg å ha friheten til å finne på noe spontant ut fra vær og dagshumør. Museumsbesøk og bokhandeltråling blir aldri feil for min del. :rodmer:

Hva skal du se på teater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, missdior skrev:

Her var det dødt altså :tunge: 

 

Vi begynner å bli klare for ferie. Har så mye vi vil gjøre, men alt for liten tid. Enda vi har vært i London fem ganger før. Gleder meg enormt! 

 

Lurer på om noen har vært i London i slutten av juli før? Vi har har bare vært på høsten, og temperaturene har vært veldig fin da. Er litt redd for at det skal bli sykt varmt 😅

Vi har ikke vært der i slutten av juli, men starten, og da var det litt småkaldt første dagen også var det helt forjævlig varmt de siste dagene. Over 30 grader, og stekende sol. 

Anonymkode: 804bd...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke vært der i slutten av juli, men starten, og da var det litt småkaldt første dagen også var det helt forjævlig varmt de siste dagene. Over 30 grader, og stekende sol. 

Anonymkode: 804bd...eab

Er jo rimelig variabelt vær ja.. Vanskelig å forvente noe som helst :P Vi har vært rundt 20 august, og da var det 18 grader og overskyet. ganske perfekt! ønsker meg noe sånt nå, men ser det er meldt 25 grader og opp😵😵😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
9 timer siden, Mayoo skrev:

Noen som har noen "Instagramvennlige" kafeer å anbefale?

Er helt fantastisk mange instagramvennlige kafeer overalt. :D nesten en på hvert gatehjørne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiser til London i oktober, men må ærlig innrømme at terror ligger i bakhodet. Selv om det er mikroskopisk sjanse for at det skjer noe med oss, så tenker jeg på det. 

Men, uansett da....så blir det shopping, god mat og drikke + litt attraksjoner. Blir nok hyggelig :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Krutthøna skrev:

Reiser til London i oktober, men må ærlig innrømme at terror ligger i bakhodet. Selv om det er mikroskopisk sjanse for at det skjer noe med oss, så tenker jeg på det. 

Men, uansett da....så blir det shopping, god mat og drikke + litt attraksjoner. Blir nok hyggelig :-)

Vi og drar i oktober, og tanken ligger hos oss også, men det skal ikke få hindre oss i å dra. Skal man uroe seg sånn så kan man ikke gå utenfor husets fire vegger til slutt. Vi kommer nok til å ha det i bakhodet, men vil forsøke å pakke det bort og fokusere på å kose oss på tur :)

Anonymkode: e919b...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å feire ny tråd med en liten bindestrek? Trenger vel ikke kopiere forgjengerens skrivefeil :) 

Det jeg liker med London er at selv etter sikkert 20 besøk så finner jeg stadig noen bortgjemte severdigheter og museer jeg ikke har sett før. Turistfellene må man selvsagt ha med seg, men sist jeg var i London  tror jeg ikke at jeg en gang fikk et glimt av Big Ben eller London Eye. Terrortrusselen tenker jeg virkelig ikke på. Med trafikken i London vil jeg tro det er større sjanse for å bli påkjørt av en som ikke gjorde det med vilje. For offeret blir igrunnen resultatet det samme. Og London lever opp til Keep calm and carry on, og stenger ikke alt mulig ned pga et angrep. 

Anonymkode: 5c419...61b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.8.2017 den 15.13, Mayoo skrev:

Noen som har noen "Instagramvennlige" kafeer å anbefale?

Det begynner å bli noen år siden jeg bodde i London, men jeg har endel steder å anbefale, som jeg besøkte ofte da jeg bodde der. Fant frem en liste jeg sendte noen venner for noen år siden, og fant en hel del. Kan ikke garantere at alle disse fremdeles er der, men det kan jo hende noe av dette er av interesse?

Soho er selvsagt supert, men med litt for mange turister for min smak. Liberty er fantastisk. Sketch er alltid stas. Bra service, og veldig pent. Det har blitt litt "turistifisert" med årene, men pytt. Om du liker japansk er Koya veldig bra.
Og går du mot Convent Garden bør du gå innom Neal's Yard. Det åpenbarer seg helt plutselig, og er virkelig verdt å rusle innom. 

The Churchill Arms i Notting Hill er fantastisk. Har bare drukket øl der, men det er skikkelig flott!

Ellers vil jeg på det sterkeste anbefale Shoreditch, Islington og Marlyebone. 

I Shoreditch er Lyle's ålreit. Stopp for en bagel, alltid kø, men det er såå verdt å stå i den. Husker ikke helt navnet, men noe med Beigel? Det ser litt shabby ut, men ikke la det lure deg. Veldig digg sted å stoppe for fyllemat, heh. Markedene er også supre. Artwords er en veldig fin boksjappe, sikkert litt for de spesielt interesserte, men. De ansatte er ganske sure og ikke så hjelpsomme, men det er bare å pushe på litt, så får man den hjelpen man behøver. Mange bra spisesteder i Shoreditch, og det er hyggelig å gå i gatene med en kaffe og gå innom små butikker man ramler over. Og ikke minst!! Lady Dinah’s Cat Emporium. Man kan kose med katter og drikke te samtidig.

Camden Passage i Islington er gøy, masse små butikker, antikk osv. The Breakfast Club har bra mat. Islington har også en butikk som heter Folklore, masse fint der. Det er generelt mye å by på i Islington, følg kanalen nedover, deilig sted å gå tur. Veldig bra uteliv der også. Coffee Works Project har super service!

Marylebone har en god del gallerier og spesielle butikker. Absolutt verdt turen. Monocle Café og Shop. Another Country, butikk. Daunt's books, Sunspell, butikk. Opso, café / restaurant.  Carousel, café / restaurant.. Le Labo!! Dufter. Ligger også en i Shoreditch tror jeg. Dyrt, men. Når man først er i Marylebone bør man virkelig kjøpe med seg en kaffe og gå tur i Regents Park. 
__

Palm Vaults i Hackney har jeg ikke fått besøkt selv, men alle mine britiske venner deler ting på sosiale medier derfra.
Om du er på utkikk etter noe spesielt vil jeg anbefale å sjekke ut bloggere. Mange flinke folk som lager gode guider, anmeldelser osv. Jeg brukte britiske bloggere aktivt den første tiden, da jeg alltid endte opp i Soho, og gjerne ville oppdage noe mer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Vinduskarmen skrev:

Det begynner å bli noen år siden jeg bodde i London, men jeg har endel steder å anbefale, som jeg besøkte ofte da jeg bodde der. Fant frem en liste jeg sendte noen venner for noen år siden, og fant en hel del. Kan ikke garantere at alle disse fremdeles er der, men det kan jo hende noe av dette er av interesse?

Soho er selvsagt supert, men med litt for mange turister for min smak. Liberty er fantastisk. Sketch er alltid stas. Bra service, og veldig pent. Det har blitt litt "turistifisert" med årene, men pytt. Om du liker japansk er Koya veldig bra.
Og går du mot Convent Garden bør du gå innom Neal's Yard. Det åpenbarer seg helt plutselig, og er virkelig verdt å rusle innom. 

The Churchill Arms i Notting Hill er fantastisk. Har bare drukket øl der, men det er skikkelig flott!

Ellers vil jeg på det sterkeste anbefale Shoreditch, Islington og Marlyebone. 

I Shoreditch er Lyle's ålreit. Stopp for en bagel, alltid kø, men det er såå verdt å stå i den. Husker ikke helt navnet, men noe med Beigel? Det ser litt shabby ut, men ikke la det lure deg. Veldig digg sted å stoppe for fyllemat, heh. Markedene er også supre. Artwords er en veldig fin boksjappe, sikkert litt for de spesielt interesserte, men. De ansatte er ganske sure og ikke så hjelpsomme, men det er bare å pushe på litt, så får man den hjelpen man behøver. Mange bra spisesteder i Shoreditch, og det er hyggelig å gå i gatene med en kaffe og gå innom små butikker man ramler over. Og ikke minst!! Lady Dinah’s Cat Emporium. Man kan kose med katter og drikke te samtidig.

Camden Passage i Islington er gøy, masse små butikker, antikk osv. The Breakfast Club har bra mat. Islington har også en butikk som heter Folklore, masse fint der. Det er generelt mye å by på i Islington, følg kanalen nedover, deilig sted å gå tur. Veldig bra uteliv der også. Coffee Works Project har super service!

Marylebone har en god del gallerier og spesielle butikker. Absolutt verdt turen. Monocle Café og Shop. Another Country, butikk. Daunt's books, Sunspell, butikk. Opso, café / restaurant.  Carousel, café / restaurant.. Le Labo!! Dufter. Ligger også en i Shoreditch tror jeg. Dyrt, men. Når man først er i Marylebone bør man virkelig kjøpe med seg en kaffe og gå tur i Regents Park. 
__

Palm Vaults i Hackney har jeg ikke fått besøkt selv, men alle mine britiske venner deler ting på sosiale medier derfra.
Om du er på utkikk etter noe spesielt vil jeg anbefale å sjekke ut bloggere. Mange flinke folk som lager gode guider, anmeldelser osv. Jeg brukte britiske bloggere aktivt den første tiden, da jeg alltid endte opp i Soho, og gjerne ville oppdage noe mer.

Tusen takk :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale alle som liker marked å ta turen innom markedet på chalk farm :D det er gigantisk og har noe til en hver smak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2017 den 16.20, Apistogramma skrev:

Jeg foretrekker Visitor Oyster card. Skulle det være noe igjen på kortet ved hjemreise, så er det klart til bruk ved neste besøk. Det kommer jo litt an på hvilket transportbehov du har i løpet av turen, men mitt får i hvert fall brukt seg nok til at det lønner seg.

Det blir nytt besøk på meg til neste år. Eneste planlagte og avklarte aktivitet er teaterforestilling, ellers liker jeg å ha friheten til å finne på noe spontant ut fra vær og dagshumør. Museumsbesøk og bokhandeltråling blir aldri feil for min del. :rodmer:

Man trenger ikke Oyster Card. De har contactless adgang til tuben, så man trenger bare å holde sitt vanlige bankkort (så lenge det har contactless-symbolet på selvsagt) foran leseren.

Anonymkode: 64736...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...