Gå til innhold

Hva samler dere på?


Blod

Anbefalte innlegg

På 10.6.2017 den 12.05, PaperFlower skrev:

Vil ikke si jeg er en aktiv samler, men jeg har en lei tendens til å plukke med meg små steiner jeg synes er spesielle. Spesielle farger, overflater, fasonger, osv. Jeg kaller dette en lei tendens, fordi jeg egentlig ikke har noe som helst sted å oppbevare de eller sette de frem til pynt. :fnise: 

Sånn er min datter på 5 år og! Hun har en stor steinsamling på rommet sitt. Haha :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Jeg samler på lange telle-tråder, her på kvinneguiden! :fnise: 

 De er jo veldig morsomme da....              

Anonymkode: ce70a...ced

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samler eller har samlet på så mangt; kokebøker, filmer, kniver og sparegriser har jeg mest av. Er blitt student så nå har samling av ting blitt byttet med samling av kunnskap. Er fremdeles en kokebok jeg ser meg rundt etter, men 10 000 for en bok er litt drøyt som student, men sammenlignet med akademikas priser er det vel ikke så ille likevell...

Endret av Gjøksuppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gjøksuppe skrev:

Samler eller har samlet på så mangt; kokebøker, filmer, kniver og sparegriser har jeg mest av. Er blitt student så nå har samling av ting blitt byttet med samling av kunnskap. Er fremdeles en kokebok jeg ser meg rundt etter, men 10 000 for en bok er litt drøyt som student, men sammenlignet med akademikas priser er det vel ikke så ille likevell...

 Koster en kokebok 10 000 kroner? :P   

Anonymkode: ce70a...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lommelykter og fotoutstyr.

Men har også en del hybelkaniner og støv som jeg samler på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skotsk malt, bøker, lp-plater, mummikopper (blodgiver... gir blod 4 ganger i året og blodplater når det er behov for det. Vanlig blod gir en kopp, blodplater 2 kopper..) De fire er min greie :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Notat,- og skrivebøker. Har utallige! I alle farger og fasonger. Favoritten er en knall oransje med gule ulinjerte sider. Den jeg har notert mest i er en rød med silkebånd.

Resten er stort sett uskrevet. Alt jeg har planlagt å notere. Fra trim pr.dag til bøker jeg leser. Til hvor "flink"Jeg har vært mht sunn mat. En bok for drittdager,og en for solskinnsdager. Joda,har alltid en plan med dem. Men her ligger de i både skuffer,skap og på nattbord. Med blanke ark.

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
På 6/10/2017 den 12.05, PaperFlower skrev:

Vil ikke si jeg er en aktiv samler, men jeg har en lei tendens til å plukke med meg små steiner jeg synes er spesielle. Spesielle farger, overflater, fasonger, osv. Jeg kaller dette en lei tendens, fordi jeg egentlig ikke har noe som helst sted å oppbevare de eller sette de frem til pynt. :fnise: 

Å,kjenner meg igjen. Holdt på sånn helt til jeg møtte en som bodde på Hawaii ! Han så at det ikke var riktig å ta med "naturen inn". Etter det har jeg latt steinene ligge. Ute :-D ihvertfall stort sett ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samlet på en del oppigjennom årene. Samlingene ble ganske så store innen jeg gikk videre. 
Klistremerker og glansbilder. - Mange album. 
Viskelær - hadde en stor, rød kasse som var nesten full da jeg ga opp. 
DVD filmer - var oppi 900 da jeg bestemte meg for å pakke dem ned. 
Har også hatt en ganske stor jojo samling, pog, dracco heads, pokemon kort og kinderegg leker. 

Ifølge psykologen min så har jeg en del samlemani-tendenser, men jeg forholder meg alltid til én ting. Også er jeg litt OCD, så det ligger ikke å flyter, det må ligge pent og pyntelig i album eller esker. Jeg har alltid vært klar over at jeg har denne trangen til å samle. Men jeg har alltid begrenset meg selv til én ting om gangen. Derfor har jeg byttet så ofte, og samlingene ble ekstreme. Jeg vet at jeg har et problem, og ofte så må jeg stoppe meg selv fra å samle. Nå så sliter jeg med å ikke samle på spinnere. Jeg har allerede 6 stk, og jeg vet så inderlig godt at jeg bare trenger 1. Har en regel for meg selv nå, maks 10. Så jeg må tenke meg nøye igjennom hvilke spinnere jeg kjøper :fnise: Denne 10-regelen har gjort at jeg flere mini-samlinger, men de gjelds ikke føler jeg. 
Som for eksempel 10 ting fra twilight serien, 10 ting fra ringenes herre serien, 10 spinnere, 10 mobil deksler etc. 

Per dags dato så samler jeg bare på én ting. Postkort og kort jeg får til jul og bursdager fra familie. Har laminert kortene og oppbevarer dem i album. Dette er en samling jeg har hatt fra jeg var barn. Men har aldri gitt opp, fordi det er så personlig. Jeg vet at det er høyst unødvendig å samle, men jeg klarer ikke å slutte. Det at det er personlige ting, gjør at jeg ikke klarer å kaste dem.

Anonymkode: be375...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, NotNaomi skrev:

Å,kjenner meg igjen. Holdt på sånn helt til jeg møtte en som bodde på Hawaii ! Han så at det ikke var riktig å ta med "naturen inn". Etter det har jeg latt steinene ligge. Ute :-D ihvertfall stort sett ;-)

Aaah, lur måte å tenke på. Kanskje jeg burde prøve det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1anonym2

Gikk inn på denne tråden for å lese, for jeg samler jo ikke på noe! 

Vel, ser jo at jeg kanskje samler litt likevel 😂

Samler på bøker, filmer og TV-serier. Samler vel på en måte på interiør og, som er en STOR interesse, derav boden som ser ut som en interiørbutikk 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samler på hesteutstyr, da spesielt shabraker. Prøver og leve så minimalistisk som mulig, men det er som alle prinsipper forsvinner når jeg ser hesteutstyr :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...