Gå til innhold

Slutte med piller


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer nå å kaste p-pillene.

Får kroppen noen reaksjoner på det?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har bestemt meg for å gå Grete Roede kurs nr 2 etter jul. Og ønsker egentlig ikke å bli gravid i den perioden. Men har alikevel lyst til å kaste pillen, siden vi vurderer å prøve å få barn senere i 2005.

Vil kroppen reagere på noen måte på at jeg slutter på piller????

Takk for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Det er veldig individuelt:

Noen kan bli gravide bare de tenker på sex - andre sliter i åresvis.

Noen blir humørsyke ved pilleslutt.

Andre kvalme.

En har ingen garanti for noe...

Selv fikk jeg ingen plager ved å slutte på pillen etter 4 års bruk i sin tid.

Etter pilleslutt tok det likevel 5 år til før jeg ble gravid.

Sikreste måten å finne ut hvordan du reagerer på er antakelig å slutte...

Men mange som går på slankekurer får nedsatt fruktbarhet - men jeg vet ikke om det er en sikker prevansjonsmetode akkurat... :wink:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare si noe om mine egne erfaringer, og de er utelukkende uproblematiske. Jeg har ikke fått noen reaksjoner.

Sluttet i november, men har først tenkt å prøve å bli gravid til våren. Dersom jeg har fått noe som kan kalles reaksjon må det være psykisk -en slags deilig glede over å ikke bruke hormoner lengre og finne ut at kroppen fungerer normalt. Jeg kjenner at jeg har eggløsning, men det dumpe trykket nederst i magen er bare flott.

Jeg hadde ikke spesielt vonde menssmerter før jeg begynte med ppillene og kjenner heller ikke noe nå.

Du kan kanskje få en indikasjon på hva som vil skje med din kropp om du prøver å huske hvordan du følte deg rundt mensen før du startet med ppillene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenkt å prøve å få barn i 2005, så bør du vel nesten slutte på pilla nå snart...??

Det kan jo ta noe tid før kroppen din er tilbake i normale sykluser. Man får bivirkninger av å starte på pillen, kanskje noe av å slutte også, men jeg ville tro det var greiere å slutte, enn å starte.

Hva slags bivirkninger er det du er redd for da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var som å komme i ny pubertet da jeg sluttet på p.piller ol. etter 7 år. Hele kroppen forandret seg og jeg ble kjempe frustrert.

Fikk mens-smerter, kviser, uren hud, ømme bryster, humørsvingninger og ellers det som følger med.

Hmmmmm. Sluttet med p. piller og røyk samtidikt jeg- og det var vel ikke helt lurt. Var ei superfølsom krutt-tønne da ja :-)

Men. Alle reager ulikt på både det å begynne og det å slutte på p.piller.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Og takk for alle svar.

Jeg skjønner selv at noe av det jeg skrev kunne misforståes.

Det jeg mente var ikke at jeg skulle få barn i 2005.

Men vi vurderer å kanskje begynne å prøve å lage barn litt lenger ut på året antakeligvis i sommer/høst en gang. Men ikke med en gang.

Først skal jeg gå et Grete Roede kurs rett etter jul.

Jeg gikk et i høst og har bestemt meg for å prøve et til.

Og det jeg kanskje er redd da er at jeg vil gå opp i vekt hvis jeg slutter på piller?

Men på den annen side så har jeg jo hørt at det kan ta lenger tid å bli gravid hvis man har gått på p-piller. Og jeg tenkte da at kanskje det var lurt å slutte med pillene nå og bruke annen prev. i noen mnd eller om jeg skal bruke de litt til.

Så jeg er så usikker om jeg skal ta sjansen på å kaste de nå, eller om jeg bør vente et par mnd til jeg er ferdig med GR kurset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...