Gå til innhold

Noen som skal på flystevne i helgen

Kjetil E

Anbefalte innlegg

Kan annbefale Sola Airshow til helgen. Blir meget bra med Frecce Tricolori, Breitling Jet Team og ikke minst F104 starfighter som de største høydepunktene. Dette kan absolutt annbefales.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der var jeg for mange år siden (10 år kanskje?)! Anbefaler å komme tidlig, da slipper man kø hvis man vil inn og se i flyene :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten trist oppdatering. Man har måttet trekke Starfighteren, var noe lekasjegreier. Som man vist nok ikke klarer å rette opp i tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, OppNedPåAlt skrev:

Der var jeg for mange år siden (10 år kanskje?)! Anbefaler å komme tidlig, da slipper man kø hvis man vil inn og se i flyene :)

De hadde et stort et i 07 ja. Var vel første gang Jas Gripen fløy oppvisning i Norge. Ellers var vel og Patrouille Suisse der blant annet. Ellers var det store stevner på Sola og 04 og 12 også.

Nå melder Sola Airshow på Facebook at på søndag blir det og overflygning med en B52 fra US Airforce. Dette er en mektig, skremmende og vakker maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kjetil E skrev:

De hadde et stort et i 07 ja. Var vel første gang Jas Gripen fløy oppvisning i Norge. Ellers var vel og Patrouille Suisse der blant annet. Ellers var det store stevner på Sola og 04 og 12 også.

Nå melder Sola Airshow på Facebook at på søndag blir det og overflygning med en B52 fra US Airforce. Dette er en mektig, skremmende og vakker maskin.

Stemmer, Patrouille Suisse imponerte meg stort!

Jeg var 16 år, tok tog til Stavanger og haiket til Sola, måtte vente en halvtime før de åpnet porten. Til gjengjeld fikk jeg en skikkelig grundig omvisning på flere fly :) 

En annen ting jeg husker var imponerende er at mellom oppvisninger og show, landet og tok av vanlige rutefly, for en kabal! :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, OppNedPåAlt skrev:

Stemmer, Patrouille Suisse imponerte meg stort!

Jeg var 16 år, tok tog til Stavanger og haiket til Sola, måtte vente en halvtime før de åpnet porten. Til gjengjeld fikk jeg en skikkelig grundig omvisning på flere fly :) 

En annen ting jeg husker var imponerende er at mellom oppvisninger og show, landet og tok av vanlige rutefly, for en kabal! :D

Patrouille Suisse er veldig bra. Det som er ekstra kult med de er at de bruker ordentlige jetjagere, er kun 3 - 4 andre formasjonsteam som gjør det. Resten slik som Red Arrows, Frecce Tricolori med mere bruker treningsjagere. Og det er noe helt egent med å se formasjonsteam med kraftige jetjagere det er rett og slett veldig imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...