Gå til innhold

Gammeldags kvinne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, asterix skrev:

En revolusjonerende nyhet: En kan faktisk fint få barn uten å  være hjemmeværende.

Revolusjonerende nyhet. En kan fint være en hjemmeværende husmor uten å være offer for patriarkiet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner som jobber får da også barn.

Anonymkode: 7b05a...cc8

Kvinner som jobber får langt færre barn. I mange tilfeller forblir dem barnløse fordi dem prioriterer karrieren.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du sprr hva jeg mener, og jeg mener du og gubben umulig kan ha mye mellom øra. 

Anonymkode: b0f52...fcc

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, herremann skrev:

Kvinner som jobber får langt færre barn. I mange tilfeller forblir dem barnløse fordi dem prioriterer karrieren.

Å avle opp unger som er oppvokst med at damer går hjemme og menn jobber er ikke så samfunnsnyttig uansett, så ditt argument er igrunn meningsløst.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å avle opp unger som er oppvokst med at damer går hjemme og menn jobber er ikke så samfunnsnyttig uansett, så ditt argument er igrunn meningsløst.

Les førsteposten min og prøv igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Arabella skrev:

Dere som ikke har inntektsgivende arbeid, får dere "lønn" av mannen for å ta dere av hus og hjem og eventuelle barn? Orker dere å ydmyke dere til å be om penger til personlige behov?

Det er ikke ydmykende. Alle trenger penger til personlige behov, og passer dama hjemmet gjør hun sin del

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Sykkelkopp skrev:

Det er ikke ydmykende. Alle trenger penger til personlige behov, og passer dama hjemmet gjør hun sin del

At på til, er de en familie så er det deres penger, ikke "hans" penger. 

Anonymkode: 91dd1...100

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker også en del "tyn" fra feminister, spesielt de i 50-60årene, fordi jeg mener kvinner skal være kvinner og menn skal være menn. Merkelig! Poenget med feminisme var vel (en gang) at kvinner skulle få valgmuligheter, ikke at kvinner måtte bli som menn?

Anonymkode: f02aa...222

Kvinner er vel kvinner og menn er menn uansett om de passer inn i tradisjonelle kjønnsrollemønstre eller ikke? 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, herremann skrev:

Da får de færre barn fordi de ønsker å få færre og ikke fordi de jobber. Det går helt fint an å få så mange barn man ønsker selv om man jobber.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, herremann skrev:

Les førsteposten min og prøv igjen.

Gidder ikke i kveld. Er for lei av dumme kvinnfolk. Lover å lese i morgen :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, herremann skrev:

De fleste kvinner (og menn) som jobber har ikke karriere,  men jobb..

Anonymkode: fff7b...41e

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer egentlig på hva dere synes om det?  

Jeg er en kvinne i slutten av 20 årene. Jeg har alltid blitt beskrevet som gammeldags av meg. Dette fordi jeg "holder" med hva som er typiske kvinneting og hva som er typiske manneting, om man kan si det slik. Ingen samleie før ekteskap, kona er husmor, og mannen jobber, folkeskikk og sånt.. 

Det er slik det er blitt også, mannen min mener det samme som meg. Så vi har det jo flott !

Det jeg faktisk lurer på da, er hva dere tenker om slike jenter/kvinner med "gammeldagse" holdninger? Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg har fått for meg at dette er mindre akseptabelt, og nettopp fordi det kalles "gammeldags". Det hadde bare vært spennende å høre. 

Anonymkode: d2ff9...5d3

Det betyr vel ingenting om andre tenker at måten du og mannen din organiserer dere ikke er akseptabel. Det er deres sak!!!

Min eneste innvending, om jeg kan kalle det det, er at du stiller deg selv i en veldig sårbar posisjon ved å gjøre deg helt avhengig av mannen din økonomisk. Skulle noe skje på sikt kan det slå veldig uheldig ut for deg.

Anonymkode: cf4c1...15f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Thyra skrev:

Kvinner er vel kvinner og menn er menn uansett om de passer inn i tradisjonelle kjønnsrollemønstre eller ikke? 

Jeg bare slenger ut et navn og lar det bli liggende her, så kan folk gjøre hva de vil ut av det.
Esben Pirelli.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er også ganske tradisjonell av meg, ideelt sett skulle jeg vært hjemme og passet hus og barn. Det er det som er viktig for meg i livet, familien min og være en så god mamma og kone som mulig for familien min. Nå har jeg valgt en mann som ikke har høy nok inntekt til å forsørge oss begge, men vi har løst det ved at jeg jobber deltid. :)

Venninnene mine er ikke enige i mitt syn på kjønnsroller og livet, men de respekterer mine valg og jeg respekterer deres (hun ene er feminist og veldig karrierekvinne). 

Anonymkode: 14d51...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
14 minutter siden, herremann skrev:

9 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

De fleste som går hjemme og føder masse unger er nok ikke etniske norske kvinner. 

Å gå hjemme når barna er små er en ting. Etterhvert er dog barna på skolen de fleste timene på dagtid. Hvorfor skal en voksen ansvarlig borger gå hjemme å "drive dank" da? De fleste av oss andre klarer fint å ta oss av husarbeid samtidig som vi jobber.

hilsen også "typisk tradisjonskvinne" i form av at jeg gjør husarbeid, liker å lage mat, og har to små barn jeg tar meg av sammen med barnefar, og samtidig evner å jobbe samt ta høyere utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

De fleste som går hjemme og føder masse unger er nok ikke etniske norske kvinner. 

Å gå hjemme når barna er små er en ting. Etterhvert er dog barna på skolen de fleste timene på dagtid. Hvorfor skal en voksen ansvarlig borger gå hjemme å "drive dank" da? De fleste av oss andre klarer fint å ta oss av husarbeid samtidig som vi jobber.

hilsen også "typisk tradisjonskvinne" i form av at jeg gjør husarbeid, liker å lage mat, og har to små barn jeg tar meg av sammen med barnefar, og samtidig evner å jobbe samt ta høyere utdanning.

Gjør som du vil. Alt jeg sier er at kvinner trenger ikke å jobbe bare fordi feminister sier at de må det for å være 'verdig'

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At på til, er de en familie så er det deres penger, ikke "hans" penger. 

Ja, når det gjøres på den måten så

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

I følge feministene så er det det at kvinner er blitt presset ut i yrkeslivet som har gjort at vi nå har en fedmeepedemi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker også en del "tyn" fra feminister, spesielt de i 50-60årene, fordi jeg mener kvinner skal være kvinner og menn skal være menn. Merkelig! Poenget med feminisme var vel (en gang) at kvinner skulle få valgmuligheter, ikke at kvinner måtte bli som menn?

Anonymkode: f02aa...222

Men her høres det ut som om du mener at det er finnes en spesiell måte å være kvinne på (din måte), og at de som ikke er som deg, ikke er kvinner.

Ja, poenget er valgmuligheter, men hvor er valgmulighetene når du har en standard for hvordan kvinner og menn "skal" være?

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Råkkenråll

Gjør det som føles riktig for dere, og drit i feministene meninger da vel? 

Jeg tok mannen etternavn, jeg har ansvaret for huset, klesvask, matlaging osv. Han tjener penger, reparerer ting og skifter dekk. Slik liker vi å ha det og det passer oss. Jeg har ingen planer om å begynne  å skifte dekk bare for at det skal være likestilling. Han må nemlig holde seg langt unna vaskerommet for han lager bare rot i systemet mitt ;)

Anonymkode: ac37c...cfd

Nja, nå er det ikke sånn man praktiserer likestilling da.

Folk driter i hvorvidt noen vasker opp og andre skifter dekk - så her har du litt å lese deg opp på ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Velger man å jobbe for egne penger og å få ingen eller få barn, så er man hjernevasket av feminismen og ødelegger hele samfunnet. Faktisk ofte også egoistisk. Ødelegge fremtiden for Norges sønner og greier!

Velger man å gå hjemme og føde flere barn mens mannen har eneansvaret for å tjene penger, er man stakkarslig og undertrykt. Eller snyltete, fy skam seg. Grafse til seg mannens penger og greier!

Damned if you do, damned if you don't. Og spør du mennene på KG vil du finne individer fra begge leire som står klar til å utbasunere hvor elendig akkurat ditt valg er, og hvilken håpløs kvinne du er bare for det.

Anonymkode: 685ba...62a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...