Gå til innhold

Hvilke diagnoser er bra nok for uføretrygd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en tid vært innom KG og lest litt, aldri hatt profil- før nå!!! Jeg vil bare si; Fy skam så mye uvitende folk!!!!! Er dere egentlig klar over hvor langt inne det sitter for enkelte å gå det steget til å søke uføre?? Er dere klar over hvor skambelagt det er?? Jammen ikke rart med disse holdningene....

Hilsen ei som selv venter på svar 😔

Anonymkode: 5f19e...2e8

Å dere uføre veit ikke ossen det er å jobbe ræva av seg for at dere kan gå hjemme på stas og motta penger. 

Anonymkode: fd5a5...a6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å dere uføre veit ikke ossen det er å jobbe ræva av seg for at dere kan gå hjemme på stas og motta penger. 

Anonymkode: fd5a5...a6a

Tja, siden den største andel uføre er 50 år+ så vet jeg ikke det

Anonymkode: b2285...19c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å dere uføre veit ikke ossen det er å jobbe ræva av seg for at dere kan gå hjemme på stas og motta penger. 

Anonymkode: fd5a5...a6a

Tenker at slikt er kun for å provosere og knapt verdt en kommentar.... Men håper du aldri står i situasjonen hvor du er alvorlig syk eller at det skjer noe som setter ned arbeidsevnen din!! Om jeg har hatt trøbbel med å godta dette i så ung alder kommer du til å få det jævlig om du blir ufør!!!! Igjen- ingen ber om å bli syk!

Anonymkode: 5f19e...2e8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å dere uføre veit ikke ossen det er å jobbe ræva av seg for at dere kan gå hjemme på stas og motta penger. 

Anonymkode: fd5a5...a6a

Bare slapp av, jo jeg vet hvordan det er å jobbe. Har 35 år ut i arbeidslivet og betalt min del i skatt. Flere mill. faktisk. Hvor mange millioner har du bidratt med til statskassen?

Anonymkode: cb735...2cb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
19 timer siden, MajorasMaske skrev:

ME

Det tristeste er at mange av de rammede avviser nødvendig terapi.

ME er en stoffskiftesykdom, ikke en psykisk sykdom! Vennligst opplys deg selv om denne  alvorlige sykdommen før du uttaler deg da du tråkker på tærne til alvorlig syke mennesker med uvitenheten din!

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å dere uføre veit ikke ossen det er å jobbe ræva av seg for at dere kan gå hjemme på stas og motta penger. 

Anonymkode: fd5a5...a6a

Er du dum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

På 3.6.2017 den 21.45, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er vi så mye sjukere i dette landet enn i andre land? Hvorfor vil ingen her inne diskutere det? 

Det er noe i lufta i dette landet, helt klart... Jeg lurer på hvem som skal betale gildet. 

Anonymkode: 6e122...d65

Det er ganske høy prodentandel av folk i Norge som jobber kontra amdre land. Bare i Australia er det helt innafor og mulig at damer er hjemme med barn. Særlig fordi barnehagem koster veldig mye mer enn her så det lønner seg ikke for de å jobbe.

Og i land der de lar syke slektninger som ikke har penger bo hos seg, fordi de ikke har råd til å bo for seg selv.

I Norge er det også mye større krav til mennesker i arbeidslivet, vi skal jobbe mer effektivt enn de krever i mange andre land. 

Det er ikke så enkelt å få deltidsjobb,  jobbe når du kan eller få en jobb når du trenger en ddl tilrettelegging (du har krav på det når du er i jobb, men jeg mener å få en jobb på det grunnlaget). Alle arbeidsgivere ønsker friske mennesker med høy arbeidakapasitet.

Anonymkode: 908e9...f61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 3.6.2017 den 17.16, AnonymBruker skrev:

Fysiske skader, store nakke eller ryggskader feks.  Hvis noen har en alvorlig øyesykdom så de blir blinde. 

Kreft og senskader fra kreft. 

Hvis noen har store forkalkninger o begge skuldrene osv...

"angst" og ME og annet bullshit burde ikke gi rett til en varig ytelse

Anonymkode: 57f85...e40

Vær forsiktige med å tenke slik folkens. Plutselig får man oppleve det selv... angst kan være helt grusomt. Vanlig at når det er noe man ikke forstår, nei da får man kjenne det på kroppen selv....

Anonymkode: 53bf3...c9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er uføretrygdet men får barn... både 1,2 og 3... 

3 svangerskap... 3 fødsler, 3 barn å oppdra.. 

Det er en jobb å oppdra barn, dette er noe mange av de klarer... men en kontorjobb? Nei... deltidsjobb? Nei... 20% stilling? Nei.... 

Noen av dem klarer hverdagens oppgaver lekende lett, med barn, mann og alt annet. 
Noen av dem kan ikke helt si hva som feiler dem engang, men ofte så kommer det nye diagnoser i bøtter og spann. 
Kall meg gjerne dømmende, men syns det er misbruk av et system som faktisk er til for de som har/har fått alvorlig sykdom/ virkelig IKKE KAN jobbe under noen omstendigheter. 

 

 

Anonymkode: 1d2ad...aa2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som er uføretrygdet men får barn... både 1,2 og 3... 

3 svangerskap... 3 fødsler, 3 barn å oppdra.. 

Det er en jobb å oppdra barn, dette er noe mange av de klarer... men en kontorjobb? Nei... deltidsjobb? Nei... 20% stilling? Nei.... 

Noen av dem klarer hverdagens oppgaver lekende lett, med barn, mann og alt annet. 
Noen av dem kan ikke helt si hva som feiler dem engang, men ofte så kommer det nye diagnoser i bøtter og spann. 
Kall meg gjerne dømmende, men syns det er misbruk av et system som faktisk er til for de som har/har fått alvorlig sykdom/ virkelig IKKE KAN jobbe under noen omstendigheter. 

 

 

Anonymkode: 1d2ad...aa2

Amen!!! 

Anonymkode: fb313...57d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som er uføretrygdet men får barn... både 1,2 og 3... 

3 svangerskap... 3 fødsler, 3 barn å oppdra.. 

Det er en jobb å oppdra barn, dette er noe mange av de klarer... men en kontorjobb? Nei... deltidsjobb? Nei... 20% stilling? Nei.... 

Noen av dem klarer hverdagens oppgaver lekende lett, med barn, mann og alt annet. 
Noen av dem kan ikke helt si hva som feiler dem engang, men ofte så kommer det nye diagnoser i bøtter og spann. 
Kall meg gjerne dømmende, men syns det er misbruk av et system som faktisk er til for de som har/har fått alvorlig sykdom/ virkelig IKKE KAN jobbe under noen omstendigheter. 

 

 

Anonymkode: 1d2ad...aa2

Jeg klarer knapt mitt eget barn og har derfor skjønt jeg ikke kan få flere. En sorg altså. Ble syk etter jeg fikk barnet. Men må alikevel jobbe og stå på og det går jo utover barnet mitt når det e ralt jeg orker. Så ja jeg håper å bli ufør. Men skulle heller gjerne klart livet mitt og hverdagen med ungen og jobb. Å være på utsiden av en meningsfylt jobb med gode kolleger, er som å ikke bli invitert på en fest alle andre er på. 

Anonymkode: 070ad...67c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som er uføretrygdet men får barn... både 1,2 og 3... 

3 svangerskap... 3 fødsler, 3 barn å oppdra.. 

Det er en jobb å oppdra barn, dette er noe mange av de klarer... men en kontorjobb? Nei... deltidsjobb? Nei... 20% stilling? Nei.... 

Noen av dem klarer hverdagens oppgaver lekende lett, med barn, mann og alt annet. 
Noen av dem kan ikke helt si hva som feiler dem engang, men ofte så kommer det nye diagnoser i bøtter og spann. 
Kall meg gjerne dømmende, men syns det er misbruk av et system som faktisk er til for de som har/har fått alvorlig sykdom/ virkelig IKKE KAN jobbe under noen omstendigheter. 

 

 

Anonymkode: 1d2ad...aa2

Jeg er enig.

Jeg er ikke ufør, men på aap pga sykdom som kom etter barn. Jeg klarer omtrent ikke hverdagen i seg selv lenger, og jeg er ikke alenemor. Jeg er ikke på vei til å bli ufør! Men innimellom så tenker jeg på de som er ufør, hvor dårlig de må være for i det hele tatt å bli ufør og hvordan orker de å få barn.

Misforstå meg rett, barn er virkelig en velsignelse, men det krever også sitt. Og når man er så dårlig så klarer jeg ikke å forstå hvordan man klarer/orker/takler å gå igjennom svangerskap/fødsel og så oppdra ett barn.

Anonymkode: 908e9...f61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2017 den 14.41, AnonymBruker skrev:

Å dere uføre veit ikke ossen det er å jobbe ræva av seg for at dere kan gå hjemme på stas og motta penger. 

Anonymkode: fd5a5...a6a

Har da ikke fått en krone av DEG..

Anonymkode: d7ad1...cdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at alle er ikke like! Noen har sykdommer som ikke er forenelig med arbeid, men de klarer fint å ha barn. Det er ikke så enkelt som å si at barn er jobb. Det er i så fall en jobb uten arbeidsgiver, og en jobb hvor du kan dele DIN arbeidsmengde med andre. Mange som får barn er to om det, for ikke å snakke om støtteapparatet i form av familie, venner og samfunnet.

Om du ser på sitt eget sykdomsbilde og ikke forstår hvordan andre kan få barn, betyr ikke at alle andre er like som deg, og at du dermed kan konkludere med at uføre ikke burde få barn!

Anonymkode: 2f5e6...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2017 den 14.41, AnonymBruker skrev:

Å dere uføre veit ikke ossen det er å jobbe ræva av seg for at dere kan gå hjemme på stas og motta penger. 

Anonymkode: fd5a5...a6a

Å joda det vet jeg veldig godt hva er. Selv om jeg er ufør nå, så har jeg da jobbet i flere år før jeg ble ufør.

Anonymkode: 49912...7d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som er uføretrygdet men får barn... både 1,2 og 3... 

3 svangerskap... 3 fødsler, 3 barn å oppdra.. 

Det er en jobb å oppdra barn, dette er noe mange av de klarer... men en kontorjobb? Nei... deltidsjobb? Nei... 20% stilling? Nei.... 

Noen av dem klarer hverdagens oppgaver lekende lett, med barn, mann og alt annet. 
Noen av dem kan ikke helt si hva som feiler dem engang, men ofte så kommer det nye diagnoser i bøtter og spann. 
Kall meg gjerne dømmende, men syns det er misbruk av et system som faktisk er til for de som har/har fått alvorlig sykdom/ virkelig IKKE KAN jobbe under noen omstendigheter. 

 

 

Anonymkode: 1d2ad...aa2

Enig i dette. Jeg er ufør, og kunne aldri fått barn (hadde ikke klart/vært i stand til det). Har venner med barn, og selvom jeg kunne ønske jeg kunne passe de mer og være med de mer, så er det faktisk svært sjelden jeg er i form til å passe barn selv for bare en time eller noen timer også. Tenker at generelt de aller fleste som har barn også klarer å jobbe, men det finnes jo unntak såklart.

Det er jo også en del som blir veldig syke ETTER de får barn, og da kan man jo nesten ikke gjøre så mye til eller fra, men reagerer når jeg hører at folk som allerede er uføre og angivelig veldig syke får barn etter barn... En annen ting som iallefall jeg har tenkt mye på er at selvom jeg isåfall hadde vært i stand til å ha et barn (ikke nødvendigvis på en god måte da, jeg tror mange som får barn når de er syke burde latt det være fordi oppveksten ikke nødvendigvis blir noe bra. Jeg er selv vokst opp med en ufør/syk forelder, og har hatt det ganske tøft), så ønsker jeg heller ikke at barnet mitt skal arve sykdommene mine. De fleste sykdommer som gjør deg ufør er jo trossalt arvelig i en eller annen grad. Skjer ofte også at barnet blir enda sykere enn forelderen (det gjelder blant annet meg). Virker som veldig få klarer å legge fra seg egoismen og tenke på barnets eventuelle beste, som i mange tilfeller er å slippe å vokse opp med en veldig syk forelder eller få masse arvelige sykdommer.

Noen tror jeg også helt ærlig svindler. Jeg har selv en venninne som sluttet som læring da hun var gravid, og hun har gjort alt i sin makt for å bare leve på nav (hun trodde visst at hun bare kunne droppe utdanning og arbeid hvis hun fikk barn, og er veeeeeldig sjokkert og uforstående til at man ikke får full lønn fra nav fordi man har et barn bare). Nå har hun akkurat fått nr 2 for å få mer ytelser. Hun mener følgelig også at det er innvandrerne sin feil. Hun mener at hvis det kun bodde etnisk norske her, ville man fått mange hundre tusen i året resten av livet bare fordi man har fått barn. Har faktisk meldt henne inn for nav-svindel/forklart situasjonen (ja, for hun tok det så langt at hun har søkt om AAP og ufør og et utall ytelser, men heldigvis fått avslag. Noen av avslagene tror jeg helt ærlig hun kan ha fått pga jeg meldte fra også). 

Anonymkode: 4bb19...b42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3.6.2017 den 17.16, AnonymBruker skrev:

Fysiske skader, store nakke eller ryggskader feks.  Hvis noen har en alvorlig øyesykdom så de blir blinde. 

Kreft og senskader fra kreft. 

Hvis noen har store forkalkninger o begge skuldrene osv...

"angst" og ME og annet bullshit burde ikke gi rett til en varig ytelse

Anonymkode: 57f85...e40

Jeg har en i klassen som døde av ME. Så har du fått oppdatert den kunnskapsløse hjernen din. 

Anonymkode: c97d7...8ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en i klassen som døde av ME. Så har du fått oppdatert den kunnskapsløse hjernen din. 

Anonymkode: c97d7...8ec

DØDE av ME? Hvordan er det mulig? Hele kriteriet for sykdommen er jo at man ikke finner NOE galt!?! Selvmord da?
Dette må du forklare.

Anonymkode: 4bb19...b42

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

DØDE av ME? Hvordan er det mulig? Hele kriteriet for sykdommen er jo at man ikke finner NOE galt!?! Selvmord da?
Dette må du forklare.

Anonymkode: 4bb19...b42

Enig. Denne må forklares.

Anonymkode: 04fc6...bb5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...