Gå til innhold

Hvilke diagnoser er bra nok for uføretrygd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du sager av beina da? Kun gi å opp nå ytelser. Skal det da være basert på fysisk skade eller mental lidelse? Og de som ønsker seg trygd. Er ikke de i seg selv kvalifiserte kandidater?

Anonymkode: eb598...1bf

Hvis man sager av bena så faker man ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest førstedamen
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er virkelig ikke lett å bli ufør nå. Jeg har 6 forskjellige diagnoser, 4 av de fysiske og 2 psykiske. 3 av de fysiske får man testet, og får bevis for, og får testet graden av sykdommen. Og jeg får høyeste grad av sykdommen. Spesialister på 2 forskjellige sykehus, mener jeg ikke kan jobbe overhodet. Samme mener fastlege. Men nav er ikke enige. Og jeg har vært på 3 kurs og arbeidsutprøvinger, hvor alle har konkludert med, at jeg er for syk til å jobbe. Men nav mener fortsatt at jeg kan jobbe.

Anonymkode: 20c8e...5bd

Har du individuell plan? Be om det! Det er en rettighet som du har (men de færreste blir informert om) som forenkler prosessen mellom lege-nav-sykehus osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ei med ME, og hun er invalidisert av sykdommen. Ingen problem å forstå at hun ikke kan være i jobb.

Men kjenner til flere andre med ME, som overhodet ikke er i nærheten av å være så syke. Det er vel sånn denne sykdommen er, at det er forskjellige grader av den. En jeg kjenner godt, har slitt med ME i flere år, men har likevel vært i jobb. Jeg opplever dessverre at de færreste med ME er som han, selv om de tilsynelatende virker friske nok til i hvert fall kunne jobbe gradert. Har man ME, så er man ufør liksom.

Sosial angst og mye annen angst er bullshit!!!! Jeg sier ikke at folk ikke kan ha det vanskelig, men så er dette noe som gjelder absolutt alle til tider. Nei, Enkelte har vondt i viljen fordi livet er vanskelig, det er hva det handler om. Den uoppnåelige lykken eller perfektheten som man ikke klarer å takle. Mye grunnet samfunnet vi lever i, men ingen grunn til å melde seg ut av arbeidslivet. Vanskelighetene blir nok bare verre av å melde seg ut på denne måten.

Anonymkode: fb313...57d

Har du noen gang vært vitne til et skikkelig angstanfall? Da tror jeg du ville sagt noe helt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, NotNaomi skrev:

Ja,sikkert. "Å sitte på ræva" gir deg nok livskvalitet.

Når du får en masse penger uten å gjøre noe så øker det livskvaliteten betydelig! Det er jo en grunn til at så mange ungdommer har så vondt i viljen i dag.

Anonymkode: 26e51...00c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fysiske skader, store nakke eller ryggskader feks.  Hvis noen har en alvorlig øyesykdom så de blir blinde. 

Kreft og senskader fra kreft. 

Hvis noen har store forkalkninger o begge skuldrene osv...

"angst" og ME og annet bullshit burde ikke gi rett til en varig ytelse

Anonymkode: 57f85...e40

Tulling. Du har tydeligvis ikke kjent psykiske lidelser på kroppen. Og det kan du være pokker så glad for. Det er mange ganger verre enn å feile noe fysisk. Men det har vel ikke du kapasitet til å skjønne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du får en masse penger uten å gjøre noe så øker det livskvaliteten betydelig! Det er jo en grunn til at så mange ungdommer har så vondt i viljen i dag.

Anonymkode: 26e51...00c

Nei å sitte stille og aldri prestere eller bruke dine evner gir ikke bedre livskvalitet. Hvorfor lider så mange av dyp depresjon ol idag? Kanskje fordi du ikke kan kjøpe livskvalitet, du må jobbe for det.

Anonymkode: 12154...7e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du får en masse penger uten å gjøre noe så øker det livskvaliteten betydelig! Det er jo en grunn til at så mange ungdommer har så vondt i viljen i dag.

Anonymkode: 26e51...00c

Tull. Du vet ikke hva du snakker om. Da har du et merkelig syn på livskvalitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du får en masse penger uten å gjøre noe så øker det livskvaliteten betydelig! Det er jo en grunn til at så mange ungdommer har så vondt i viljen i dag.

Anonymkode: 26e51...00c

Så mange ungdommer? Det er ikke kjempemye mer syke ungdommer idag enn det var før. 

Anonymkode: b2285...19c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, MajorasMaske skrev:

Hvis man sager av bena så faker man ingenting.

Nei., bare hvis en legg til. Berretulla altså. Æ ska reise te Kina og få donorbein fra en uheldig dødsdømt kriminell. Blir litt kortar, lurer NAV.

Anonymkode: eb598...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, førstedamen skrev:

Har du noen gang vært vitne til et skikkelig angstanfall? Da tror jeg du ville sagt noe helt annet. 

Kanskje jeg hadde det, men skjønner ikke hvorfor plutselig angst er så enormt utbredt. Alle har jo angst, virker det som.

Da mistenker jeg at mange som sliter med livet (på normalt vis som alle gjør med hvert), tenker at de har angst. 

Anonymkode: fb313...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, MajorasMaske skrev:

Hvis man sager av bena så faker man ingenting.

Jo, man faker hvis man sager av seg benet med overlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg hadde det, men skjønner ikke hvorfor plutselig angst er så enormt utbredt. Alle har jo angst, virker det som.

Da mistenker jeg at mange som sliter med livet (på normalt vis som alle gjør med hvert), tenker at de har angst. 

Anonymkode: fb313...57d

Hvor mange flere har angst idag i forhold til før?

Anonymkode: b2285...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg hadde det, men skjønner ikke hvorfor plutselig angst er så enormt utbredt. Alle har jo angst, virker det som.

Da mistenker jeg at mange som sliter med livet (på normalt vis som alle gjør med hvert), tenker at de har angst. 

Anonymkode: fb313...57d

Det er ikke sånn at alle plutselig har fått angst. Det kan virke sånn fordi der er mye mer åpenhet om det i dag enn for bare noen få år tilbake. Heldigvis. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mange flere har angst idag i forhold til før?

Anonymkode: b2285...19c

Vet ikke, men har et inntrykk av at det øker på. Og det er basert på mine egne subjektive observasjoner fra min omkrets, samt media. Mulig jeg tar feil.

Anonymkode: fb313...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet ikke, men har et inntrykk av at det øker på. Og det er basert på mine egne subjektive observasjoner fra min omkrets, samt media. Mulig jeg tar feil.

Anonymkode: fb313...57d

Man visste ikke hva angst var 'før i tiden, da'. Det var også noe man eventuelt hysjet om. Er ca 15 år siden jeg var 15, og jeg hørte ikke om angst før jeg ble 16 og tilfeldigvis leste om det i et jenteblad på et venterom. Utenom det var ikke angst noe jeg hørte noe om før jeg ble noen år eldre

Anonymkode: b2285...19c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, OPIgirl skrev:

Jo, man faker hvis man sager av seg benet med overlegg. 

Hvis man sager midt på leggen slipper man det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare til å si at du ikke gidder å jobbe så får du uføretrygd slengt etter deg. Jeg vet om noen som ikke feiler noe spesielt, som bare sitter hjemme og spiller hele dagene og får en masse penger på konto fra NAV. Så særlig komplisert er det visst ikke. Det er bare til å si at du ikke gidder å jobbe.

Anonymkode: 26e51...00c

Lol. "Bare si det så får du uføretrygd". Lol. "Får masse penger på konto fra nav". Lol.

Anonymkode: d0a8f...cb7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det hadde vært kjekt å kunne sitte på ræva å håve inn penger.

Anonymkode: fd5a5...a6a

Håve inn faktisk!:fnise: 

Ja, det er jo enorme beløp det er snakk om... for å si det sånn: økonomisk lønner det seg virkelig ikke å bli ufør. De eneste som føler at de har mye å rutte med som ufør må være unge voksne som aldri har hatt noe inntekt før. Selv om man skulle være heldig og få en høy trygd (rundt 18-20'') er det fortsatt ganske langt unna en vanlig lønn.

Anonymkode: 70323...4ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er 20 er det bare velge den letteste, relevante høye utdanningen, fly gjennom den og tjene minst 400 000 i året. Det er allerede det dobbelte av hva du får som ung ufør. Jeg ser ikke at så unge mennesker er mer motivert til å få 200 000 og noe når de veldig enkelt kan høvle til seg mer penger, om det er det som er motivasjonen. Man får også mer venner og status om man tar den utdanningen

Anonymkode: b2285...19c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ei med ME, og hun er invalidisert av sykdommen. Ingen problem å forstå at hun ikke kan være i jobb.

Men kjenner til flere andre med ME, som overhodet ikke er i nærheten av å være så syke. Det er vel sånn denne sykdommen er, at det er forskjellige grader av den. En jeg kjenner godt, har slitt med ME i flere år, men har likevel vært i jobb. Jeg opplever dessverre at de færreste med ME er som han, selv om de tilsynelatende virker friske nok til i hvert fall kunne jobbe gradert. Har man ME, så er man ufør liksom.

Sosial angst og mye annen angst er bullshit!!!! Jeg sier ikke at folk ikke kan ha det vanskelig, men så er dette noe som gjelder absolutt alle til tider. Nei, Enkelte har vondt i viljen fordi livet er vanskelig, det er hva det handler om. Den uoppnåelige lykken eller perfektheten som man ikke klarer å takle. Mye grunnet samfunnet vi lever i, men ingen grunn til å melde seg ut av arbeidslivet. Vanskelighetene blir nok bare verre av å melde seg ut på denne måten.

Anonymkode: fb313...57d

Har du sosial angst selv siden du beskriver det så lettvint? Jeg har vært nær et menneske med meget sterk sosial angst i mange, mange år, og det er absolutt en sykdom man skal være glad man IKKE har.

Anonymkode: 8be07...884

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...