AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #1 Skrevet 2. juni 2017 Er alle toro lasagner dårlige? Har prøvd en og pastaplatene var som slim. Ekkel konsistens. Kan ha vært uheldig, men fikk totalt avsmak etter det. Jeg liker knorr sin, men nå så selger alle family pakke og de er alt for store. Finnes det en toro variant som er så lik som over hode mulig? Anonymkode: 12ae0...b51
Gjest førstedamen Skrevet 2. juni 2017 #2 Skrevet 2. juni 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er alle toro lasagner dårlige? Har prøvd en og pastaplatene var som slim. Ekkel konsistens. Kan ha vært uheldig, men fikk totalt avsmak etter det. Jeg liker knorr sin, men nå så selger alle family pakke og de er alt for store. Finnes det en toro variant som er så lik som over hode mulig? Anonymkode: 12ae0...b51 Å lage lasagne med kjøpte billige pastaplater og nydelig saus koster ingenting ift toro ol, og det går like fort (nesten). Samt at det smaker myyye bedre. Skjønner ikke hvorfor folk bruker toro jeg men ok! Så nei, jeg tviler på at det finnes en god toro lasagne eller lasagne fra andre merker i ferdigpakker 😉
JackIost Skrevet 2. juni 2017 #3 Skrevet 2. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er alle toro lasagner dårlige? Har prøvd en og pastaplatene var som slim. Ekkel konsistens. Kan ha vært uheldig, men fikk totalt avsmak etter det. Jeg liker knorr sin, men nå så selger alle family pakke og de er alt for store. Finnes det en toro variant som er så lik som over hode mulig? Anonymkode: 12ae0...b51 Ingen av de er spesielt gode, ikke spist dette siden studietiden, men det jeg husker er at Knorr sin er langt bedre (eller mindre ille om du vil) enn Toro sin 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 2. juni 2017 #4 Skrevet 2. juni 2017 Lag heller hjemmelaget lasagne, da glemmer du både Toro og Knorr.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #5 Skrevet 2. juni 2017 Hvis pastaplatene var slimete, må det ha vært noe galt: enten med pastaen eller med noe av det andre du gjorde. Jeg er blant de som ikke har noe imot Toro i ny og ne, og har laget lasagnaen noen få ganger. Den er verken veldig god eller veldig ille. Knorr, derimot... De skulle vært forbudt. Anonymkode: 47e1c...c8b 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #6 Skrevet 2. juni 2017 Jeg liker knorr sin, fordi sausen smaker ikke som rå tomater. Takler ikke smaken av rå tomat/tomatpurre. De fleste hjemmelagde tomatbaserte sauser jeg har smakt, smaker ren tomat. Noen oppskrifter der ute hvor tomat ikke er hovedsmaken i retten? Det ødelegger lasagnen for min del. ts Anonymkode: 12ae0...b51
Søgni Skrevet 2. juni 2017 #7 Skrevet 2. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker knorr sin, fordi sausen smaker ikke som rå tomater. Takler ikke smaken av rå tomat/tomatpurre. De fleste hjemmelagde tomatbaserte sauser jeg har smakt, smaker ren tomat. Noen oppskrifter der ute hvor tomat ikke er hovedsmaken i retten? Det ødelegger lasagnen for min del. ts Anonymkode: 12ae0...b51 Ikke for å kverulere på om du liker smaken av tomatpuré eller tomat, men for min del syns jeg smaken på de fleste tomatbaserte sauser kan variere veldig i hvor gode de blir, basert på et par ting. Dette handler stort sett om to ting: koketid og tilberedelse, og om hvilke råvarer jeg bruker. Når det gjelder tomatpuré, så pleier jeg å kjøpe Stavland sin. Denne syns jeg er mye bedre på smak enn mange andre, samtidig som den er lett tilgjengelig selv på små butikker i periferien, hvor jeg bor og derfor foretrekker å handle inn basisvarer. For å unngå såkalt råsmak på tomatpuré, så pleier jeg å frese den godt i panna fremfor å f.eks. putte den rett i kjelen og koke den. Jeg pleier å kjøpe Eldorado sine hermetiske tomater i pappesker. Her merker jeg kvalitetsforskjell fra parti til parti, men jevnt over er disse tomatene både billige, tilgjengelige og brukende, syns jeg. Mange mener andre, f.eks. Mutti, fører hermetiske tomater som er bedre enn disse, igjen så er det disse jeg personlig har best erfaring med som samtidig er tilgjengelige hvor jeg bor. Jo lenger man koker en tomatbasert saus, jo bedre blir den. Mange liker å bruke en liten klype sukker eller f.eks. raspet gulrot i sausen, fordi det er mye syre i tomat. Her syns jeg selv at koketid har vel så mye å si. Det beste er å bruke kraft, men siden jeg bor langt unna slakter og ikke alltid har mulighet eller ork til å styre med det, eller ikke alltid er i butikker som selger kraft, så syns jeg disse koppene med fond gir bedre smak på en rett enn om man bruker buljongterninger. Og så kan man jo tilsette urter og krydder etter hva man liker. Tomatsaus er et betent tema her på forumet, håper ingen kaldkveler meg 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #8 Skrevet 3. juni 2017 1 time siden, Søgni skrev: Ikke for å kverulere på om du liker smaken av tomatpuré eller tomat, men for min del syns jeg smaken på de fleste tomatbaserte sauser kan variere veldig i hvor gode de blir, basert på et par ting. Dette handler stort sett om to ting: koketid og tilberedelse, og om hvilke råvarer jeg bruker. Når det gjelder tomatpuré, så pleier jeg å kjøpe Stavland sin. Denne syns jeg er mye bedre på smak enn mange andre, samtidig som den er lett tilgjengelig selv på små butikker i periferien, hvor jeg bor og derfor foretrekker å handle inn basisvarer. For å unngå såkalt råsmak på tomatpuré, så pleier jeg å frese den godt i panna fremfor å f.eks. putte den rett i kjelen og koke den. Jeg pleier å kjøpe Eldorado sine hermetiske tomater i pappesker. Her merker jeg kvalitetsforskjell fra parti til parti, men jevnt over er disse tomatene både billige, tilgjengelige og brukende, syns jeg. Mange mener andre, f.eks. Mutti, fører hermetiske tomater som er bedre enn disse, igjen så er det disse jeg personlig har best erfaring med som samtidig er tilgjengelige hvor jeg bor. Jo lenger man koker en tomatbasert saus, jo bedre blir den. Mange liker å bruke en liten klype sukker eller f.eks. raspet gulrot i sausen, fordi det er mye syre i tomat. Her syns jeg selv at koketid har vel så mye å si. Det beste er å bruke kraft, men siden jeg bor langt unna slakter og ikke alltid har mulighet eller ork til å styre med det, eller ikke alltid er i butikker som selger kraft, så syns jeg disse koppene med fond gir bedre smak på en rett enn om man bruker buljongterninger. Og så kan man jo tilsette urter og krydder etter hva man liker. Tomatsaus er et betent tema her på forumet, håper ingen kaldkveler meg Takk for tips, skal prøve det ut og se om det blir bra. ts Anonymkode: 12ae0...b51
Maleficenta Skrevet 3. juni 2017 #9 Skrevet 3. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er alle toro lasagner dårlige? Har prøvd en og pastaplatene var som slim. Ekkel konsistens. Kan ha vært uheldig, men fikk totalt avsmak etter det. Jeg liker knorr sin, men nå så selger alle family pakke og de er alt for store. Finnes det en toro variant som er så lik som over hode mulig? Anonymkode: 12ae0...b51 Lag lasagne fra bunnen du. Smaker mye bedre og er like enkelt å lage
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #10 Skrevet 3. juni 2017 Hjemmelaget er best og egentlig veldig enkelt! Men knorr lasagnen er definitivt bedre enn Toro sin. Anonymkode: 514a2...c1a
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #11 Skrevet 3. juni 2017 Jeg foretrekker Toro av halvfabrikata lasagne. Jeg lager oftest sausen selv (i store porsjoner så jeg har en del i fryseren, bruker dem også som basis for gryteretter, pastasaus og annet). Jeg koker gjerne sausen i mange timer. De hermetiske tomatene settes på først, med litt salt, chili (bruker tørket på kvern) og pepper. Jeg pleier å ha i en del gulrot for sødme. Den forhåndskoker jeg gjerne i biter/skiver, da jeg har opplevd å finne rå gulrot i lasagnen (det er et problem for seksåringen som er kresen). Har dem i sausen sammen med kokevannet når de er myke. Fennikel er veldig godt i tomatsaus. Skjærer den i biter og freser den i panna før jeg har den oppi tomatene. Bruker oftest litt løk i, på samme måte. Jeg har også prøvd med aubergine og squash (var det ikke dét den het, den lange grønne agurklignende?), frisk paprika og andre grønnsaker. Det påvirker smaken lite, men næringsinnholdet mye. Skal også prøve med spinat neste gang (gjemte grønnsaker er litt greit når man har et kresent barn - selvfølgelig i tillegg til å utfordre barnet til å smake nye ting). Når dette har kokt minst en time, smaker jeg på om den er for bitter. Har i litt sukker og smaker til med tørkede krydder som mer chili, hvitløk, paprikapulver, oregano, pepper. Jeg foretrekker at sausen er lite salt. Så lar jeg den stå og trekke til jeg er 'lei' -minimum en time. (Lager helst saus på dager jeg ikke skal noe sted, setter den på om morgenen og lar den putre utover dagen.) Knuser grønnsaksbitene med stavmikser eller potetmoser. Kjøler ned og porsjonerer. Når jeg tar opp fra fryseren, varmer jeg den opp og smaker til med f.eks rømme/fløte eller mer krydder litt etter hva jeg skal bruke den til. Den smaker skjeldent likt fra gang til gang, men jeg har fått mye skryt for den. Anonymkode: 4100c...e38 3
Gjest Coolaid Skrevet 3. juni 2017 #12 Skrevet 3. juni 2017 Knorr smaker best etter min mening. Foretrekker å lage selv anyways.
Maleficenta Skrevet 3. juni 2017 #13 Skrevet 3. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg foretrekker Toro av halvfabrikata lasagne. Jeg lager oftest sausen selv (i store porsjoner så jeg har en del i fryseren, bruker dem også som basis for gryteretter, pastasaus og annet). Jeg koker gjerne sausen i mange timer. De hermetiske tomatene settes på først, med litt salt, chili (bruker tørket på kvern) og pepper. Jeg pleier å ha i en del gulrot for sødme. Den forhåndskoker jeg gjerne i biter/skiver, da jeg har opplevd å finne rå gulrot i lasagnen (det er et problem for seksåringen som er kresen). Har dem i sausen sammen med kokevannet når de er myke. Fennikel er veldig godt i tomatsaus. Skjærer den i biter og freser den i panna før jeg har den oppi tomatene. Bruker oftest litt løk i, på samme måte. Jeg har også prøvd med aubergine og squash (var det ikke dét den het, den lange grønne agurklignende?), frisk paprika og andre grønnsaker. Det påvirker smaken lite, men næringsinnholdet mye. Skal også prøve med spinat neste gang (gjemte grønnsaker er litt greit når man har et kresent barn - selvfølgelig i tillegg til å utfordre barnet til å smake nye ting). Når dette har kokt minst en time, smaker jeg på om den er for bitter. Har i litt sukker og smaker til med tørkede krydder som mer chili, hvitløk, paprikapulver, oregano, pepper. Jeg foretrekker at sausen er lite salt. Så lar jeg den stå og trekke til jeg er 'lei' -minimum en time. (Lager helst saus på dager jeg ikke skal noe sted, setter den på om morgenen og lar den putre utover dagen.) Knuser grønnsaksbitene med stavmikser eller potetmoser. Kjøler ned og porsjonerer. Når jeg tar opp fra fryseren, varmer jeg den opp og smaker til med f.eks rømme/fløte eller mer krydder litt etter hva jeg skal bruke den til. Den smaker skjeldent likt fra gang til gang, men jeg har fått mye skryt for den. Anonymkode: 4100c...e38 Trenger ikke toro pakken du da😀
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #14 Skrevet 3. juni 2017 2 timer siden, Maleficenta skrev: Trenger ikke toro pakken du da😀 Det hender at fryseren er tom og tiden er knapp. Og så hender det også at man spiser hos noen som bruker halvfabrikata 😊 Anonymkode: 4100c...e38 1
Infinity Skrevet 4. juni 2017 #15 Skrevet 4. juni 2017 Foretrekker Toro sin. Knorr lasagnen havnet i søppelbøtten.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #16 Skrevet 4. juni 2017 På 2.6.2017 den 17.51, AnonymBruker skrev: Er alle toro lasagner dårlige? Har prøvd en og pastaplatene var som slim. Ekkel konsistens. Kan ha vært uheldig, men fikk totalt avsmak etter det. Jeg liker knorr sin, men nå så selger alle family pakke og de er alt for store. Finnes det en toro variant som er så lik som over hode mulig? Anonymkode: 12ae0...b51 Jeg liker bare hjemmelaget. DVS - det eneste som er ferdig, er de platene - de fra Barilla syns jeg er gode. Bruker hermetisk tomat da det gir best smak til sausen. Men ellers er alt hjemmelaget fra grunnen av. Og jeg lager en kombinert bechemel-ostesaus Yummy! Anonymkode: 1fad9...673
applestories Skrevet 4. juni 2017 #17 Skrevet 4. juni 2017 (endret) 22 timer siden, AnonymBruker skrev: 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det hender at fryseren er tom og tiden er knapp. Og så hender det også at man spiser hos noen som bruker halvfabrikata 😊 Anonymkode: 4100c...e38 Skulle ønske du ikke var anonym , da kunne man visst hvem man skulle se etter for litt underholdning, elsker måten du skriver på Kommer meg ikke ut av sitatbobla på nettbrett, beklager det. Jeg tror det er Toro sin jeg spiser et par ganger i året - hele familien på besøk hos våre foreldre, jeg tar meg vanligvis bare av salaten. Og å knekke lasagneplater. Jeg har aldri opplevd at det smaker ekkelt. Det er mer mangel på smak som er mitt problem med produktet, men det er jo laget for å passe alle, så det er forståelig. Hadde jeg prøvd produktet selv, bare for meg, hadde jeg nok tilsatt mer av løk, hvitløk og urter. Endret 4. juni 2017 av applestories
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #18 Skrevet 10. juni 2017 På 6/4/2017 den 14.24, applestories skrev: Jeg skriver av én eller annen merkelig grunn alltid som anonym, om det trengs eller ei 😉 Spesielt om jeg skal nevne at jeg har barn... Skjelden jeg skriver noe, så den underholdningen hadde det blitt lite av 😊 Anonymkode: 4100c...e38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå