Gå til innhold

Vil du hjelpe Europol å avdekke overgrep mot barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, uff, pedofile overgrep er for grusomt å se på. Jeg orker ikke klikke meg inn for å se. 

Anonymkode: 2b945...f79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er på tide å dra opp denne tråden igjen. 

Nye bilder.

Anonymkode: 77c99...f21

Er bilde nr 7 (der det står bl.a. ELBOWS), rett og slett en emballasje til et lignende produkt som dette? Jeg søkte på Elbows food (bilder) for å finne dette. Har ikke gitt beskjed. original.jpg

 

Anonymkode: cb4e0...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste har blitt indentifisert. så forstår ikke helt hvorfor du lagde denne tråden. 
kilde med mange bilder: 

Jeg kjente igjen harry potter tingen og google det for å finne kilden. Og fant da denne twitter siden med nesten alt allerede identifisert. Gikk litt kaldt nedover ryggen da jeg så bildene av rema og jula posen. 

Anonymkode: 035c7...dcd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det meste har blitt indentifisert. så forstår ikke helt hvorfor du lagde denne tråden. 
kilde med mange bilder: 

Jeg kjente igjen harry potter tingen og google det for å finne kilden. Og fant da denne twitter siden med nesten alt allerede identifisert. Gikk litt kaldt nedover ryggen da jeg så bildene av rema og jula posen. 

Anonymkode: 035c7...dcd

Det legges kontinuerlig ut nye bilder. Bare 7 av de siste 25 bildene er oppklart.

Anonymkode: dd2f7...651

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, uff, pedofile overgrep er for grusomt å se på. Jeg orker ikke klikke meg inn for å se. 

Anonymkode: 2b945...f79

For det første, dette er ikke overgrepsbilder.

For det andre, tror du det er mer eller mindre grusomt for deg å se disse bildene, enn det er for barna som utsettes for dette? Om mine observasjoner kan berge bare ett barn er det verdt "ubehaget" ved å se igjennom noen bilder av objekter og steder som kan identifisere hvor bildene er tatt.

Anonymkode: dd2f7...651

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint at noen av dere klarer å gjenkjenne tingene og stedene det er bilder fra. Selv klarer jeg det ikke, uansett om jeg prøver.

Barneovergrep er noe skikkelig dritt!

Anonymkode: 2b728...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er tråden fremdeles aktiv? Og er meningen at vi skal identifisere objektene?

Den veksa/nettet ligner på å ha noe fra et Scooby Doo motiv, men er dette nok å rapportere inn?

Anonymkode: e61ba...ffe

Europol sin side er aktiv, og ja, de ønsker hjelp til å identifisere objektene. Det er jo nettopp derfor de legger ut bildene. 

Jeg synes du skal sende inn tips dersom du synes du kjenner igjen noe selv om du ikke er sikker - det er bedre med et tips for mye enn et for lite. 

Anonymkode: 77c99...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal bilder av tomflasker og cleenexpakker avdekke overgrep mot barn?

Anonymkode: 7239c...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal bilder av tomflasker og cleenexpakker avdekke overgrep mot barn?

Anonymkode: 7239c...22e

Det hjelper til med å identifisere hvor noe har skjedd. Eller når. Eller hvis de har riktig flaks, hvem som har gjort noe og hvem de har gjort det mot. Den fotball-trøya, for eksempel hvor det til og med står årstall, kan tenkes å peke mot en veldig liten gruppe barn/ungdommer. 

Anonymkode: 77c99...f21

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene bildet ser ut som en pose med kattemat, eventuelt en form for oppvaskmaskinpulver eller noe. Noen som kjenner igjen merket? 

Anonymkode: 77c99...f21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er bilde nr 7 (der det står bl.a. ELBOWS), rett og slett en emballasje til et lignende produkt som dette? Jeg søkte på Elbows food (bilder) for å finne dette. Har ikke gitt beskjed. original.jpg

 

Anonymkode: cb4e0...53e

Jeg tror det er en pakke makaroni av merket Mueller’s. Det ser ut til å stå følgende:

«Mueller’s

ELBOWS

AMERICA’S FAVOURITE PASTA»

 

Så vidt jeg kan finne på google brukes det en annen font i produktnavnet/logoen på de amerikanske pakkene enn på de europeiske (dersom det ikke er to ulike produsenter som tilfeldigvis har samme navn, da?), og på pakka på bildet ser det ut til å være brukt den amerikanske fonten. Jeg finner dog ikke den nøyaktige pakka. Kanskje noen andre greier det? Mulig det er en pakke fra mange, mange år tilbake? 

A9A0D124-8B82-4645-A7B7-20099DCDF8D1.gif

Anonymkode: 77c99...f21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er en pakke makaroni av merket Mueller’s. Det ser ut til å stå følgende:

«Mueller’s

ELBOWS

AMERICA’S FAVOURITE PASTA»

 

Så vidt jeg kan finne på google brukes det en annen font i produktnavnet/logoen på de amerikanske pakkene enn på de europeiske (dersom det ikke er to ulike produsenter som tilfeldigvis har samme navn, da?), og på pakka på bildet ser det ut til å være brukt den amerikanske fonten. Jeg finner dog ikke den nøyaktige pakka. Kanskje noen andre greier det? Mulig det er en pakke fra mange, mange år tilbake? 

A9A0D124-8B82-4645-A7B7-20099DCDF8D1.gif

Anonymkode: 77c99...f21

Kan du tipse Europol om det du fant ut, og spørre om de kan kontakte produsenten for å få vite når og hvor den pakningen på bildet som er på  Europol sin nettside ble solgt?

Anonymkode: cb4e0...53e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er en pakke makaroni av merket Mueller’s. Det ser ut til å stå følgende:

«Mueller’s

ELBOWS

AMERICA’S FAVOURITE PASTA»

 

Så vidt jeg kan finne på google brukes det en annen font i produktnavnet/logoen på de amerikanske pakkene enn på de europeiske (dersom det ikke er to ulike produsenter som tilfeldigvis har samme navn, da?), og på pakka på bildet ser det ut til å være brukt den amerikanske fonten. Jeg finner dog ikke den nøyaktige pakka. Kanskje noen andre greier det? Mulig det er en pakke fra mange, mange år tilbake? 

A9A0D124-8B82-4645-A7B7-20099DCDF8D1.gif

Anonymkode: 77c99...f21

Man kan kontakte Mueller’s her: http://muellerspasta.com/about-us/contact-us/

Anonymkode: cb4e0...53e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

På 3.6.2017 den 16.41, AnonymBruker skrev:

Dette er bare et tenkt tilfelle etter fri fantasi: 

Tre videoer viser overgrep mot en mørkhåret jente på rundt fem år.  

Fordelt på de tre videoene, som tilsynelatende er filmet på samme sted, finner man følgende spor:

En bærepose på overgrepsvideon viser seg å være fra en kjede som kun har butikker i Sveits, Østerrike, Tsjekka og Slovenia, og bæreposer med dette nøyaktige designet ble kun solgt i perioden 2006-2014.

På en stolrygg i samme video henger det en t-skjorte med en tekst man bare delvis kan se, men som etter alt å dømme er på tysk. 

Man kan se trappa opp til 2. etasje og noe av romplanen i huset hvor videoen er laget. 

I refleksjonen i gangspeilet kan man se tre fiskestenger og flere par sko i barnestørrelser. 

Man kan skimte et halvfult askebeger på stuebordet. 

Det er festet en hvit kloss på veggen i nærheten av utgangsdøra som kan se ut som en innbruddsalarm. 

Det står en deodorant med rosa kork av ukjent type og ei pakke tamponger på badet. 

Man kan se at kjøleskapet på kjøkkenet er et hvitt kombiskap av merket Electrolux. 

Man kan se et par lyseblå sokker med motiv fra Frozen liggende halvveis under senga. 

*****

Omtrentlig alder på jenta og romplanen i huset er det bare etterforskerne som kan se, men alle de resterende tingene er typisk sånne ting de her spør om hjelp til å tolke/forstå/finne opprinnelse eller utbredelse til. 

*****

Når man sitter med disse opplysningene kan man med relativ sikkerhet konkludere med følgende: 

Videoene er laget tidligst i november 2013 da Frozen kom ut og senest i 2014 da bæreposene skiftet til et annet design enn den  på videoen. Man kan kanskje strekke seg til 2015 dersom posen ser godt brukt ut. Siden jenta var ca fem år gammel i 2013-2015, er hun ganske sikkert mellom seks og ti år nå, trolig mellom sju og ni. 

Overgrepet foregår i Sveits, Østerrike, Tsjekkia eller Slovenia, eller minst en av gjerningsmennene har tilknytning til et av disse landene. Mest sannsynlig Sveits eller Østerrike på grunn av den tyske teksten på t-skjorta. 

Ved hjelp av samarbeid med husprodusenter i de to landene kan man etterhvert konkludere med at huset er et ferdighus av typen Gretl fra den østerriske produsenten Häuser. Dette ferdighuset er blitt solgt i rundt 6200 eksemplarer i Østerrike, men aldri i Sveits. 

Saken kan dermed etterforskes videre i samarbeid med Østerrisk politi. 

Man står nå med en liste bestående av alle som kjøpte husmodellen Gretl i perioden før 2015, rundt 6200 husstander. 

Man kan også lage en liste over husstander som har installert tyverialarm og kryssjekke disse mot hverandre. La oss si at man da ender med ca 1900 hus/adresser som står på begge listene. 

Deretter kan man sjekke de nåværende eierne av disse husene  opp mot registrerte kjøpere av alle modeller hvite kombiskap fra Electrolux solgt før 2015. La oss si man da står igjen med litt over 800 husstander. 

Siden det står kvinnelige hygieneprodukter framme på badet, er det god sjanse for at det bor en kvinne i fruktbar alder i huset. Flere par barnesko tyder også på at det bor et eller flere barn der, og at det ikke bare er barn på besøk. 

Ved å fjerne husstander uten barn eller kvinner, er man kanskje nede i rundt 350 husstander. 

Fiskestengene, ikke minst det at det er flere av dem og at de står framme, kan tyde på huset ligger ikke så langt fra en innsjø eller elv med fiskemuligheter. Dersom man ekskluderer alle husstander lenger unna enn fire mil, står man igjen med 220, et relativt håndterlig tall. Da begynner man å kunne sjekke rullebladet til disse menneskene, alder og kjønn på barna deres og etter å funnet de mest sannsynlige kandidatene (blant annet de med døtre i riktig alder), kan man begynne å sjekke ting på personnivå. Ligner døtrene deres på jenta i videoen? Røyker de/har de røkt? Har de internett installert? Er det kommet bekymringsmeldinger på barna deres? Etc. 

Og slik kan man sakte men sikkert greie å spore opp pedofile Johan på 37, hans to pedofile kamerater Andreas og Günter og Johans 8 år gamle datter Lena. Man kan også finne Günters gravide samboer og hennes ufødte barn som ellers ville gått en marerittaktig framtid i møte og alle disse tre mennenes kontakter via internett og deres barn, venner og kontakter igjen. 

Så fra å vite at ei jente på rundt fem år er blitt misbrukt et eller annet sted i verden på et eller annet tidspunkt etter fargefilmens oppdagelse, vet man plutselig hvem, hvor og når ved hjelp av det som ved første blikk kan se ut som uviktige ting og selvfølgeligheter. 

*****

Selvfølgelig finnes det feilkilder her og det er slett ikke sikkert en slik etterforskning fører noen vei. Kanskje var en Argentiner på ferie i Praha for tre år siden og har hatt en pent behandlet bærepose liggende i et skap siden da. Kanskje er t-skjorta kjøpt på konsert i Montreal med et tysk punkrockband og at eieren aldri har vært utenfor Canada. Kanskje er huset tegnet og bygget av en svenske som bare helt tilfeldig har designet et hus som ligner på modellen Gretl, og som har kjøpt fiskestengene på salg på Ica for å gi de som julegave til de tre barnebarna sine som bor i Trøndelag. Kanskje tilhørte tampongene huseierens mor som var på besøk uka før og glemte de igjen stående ved siden av doen. Kanskje er kjøleskapet kjøpt brukt av en gammel dame og den hvite dingsen ved siden av utgangsdøra et modem og ikke en alarm. Kanskje hører ikke jenta på bildet hjemme i huset i det hele tatt og er et traffickingoffer fra Ukraina. 

Men det er da uansett verdt å sjekke ut, synes du ikke, så lenge sjansen er der for å kunne hjelpe barna i videoene og hindre slike ting i å skje med enda flere? 

 

 

 

 

Anonymkode: 45d61...265

du skulle vært privatdetektiv 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg vil minne om denne tråden. Det er nye bilder ute. Mye klær, denne gangen. Noen som vil ofre noen minutter av sin tid for å se gjennom? 

 

Her er beviset på at sånne ting nyttet. Bare i denne aksjonen har de greid å identifisere og redde 50 barn. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett gjennom de nye bildene nå, men er ingenting jeg kjenner igjen. Skriver her sånn at tråden løftes, og flere ser den! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...