Gå til innhold

Podcaster


EllaSays

Anbefalte innlegg

Gjest Selfie

Synnøve og Vanessa klarer jeg ikke. Syns det er kjedelig prat om ingenting, og jo mer jeg hører de prate dess mer skjønner jeg at de damene er utrolig høye på seg sjøl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Librarian skrev:

Er det noen som har forslag til podcaster som handler om spesifikke tema, gjerne litteratur, film, kulturnytt, populærvitenskap? Jeg har nettopp begynt å høre på podcasts, men er ikke så interessert i mennesker som bare snakker sammer om stort og smått, vil ha litt klarere tema :)

Prøv Du verden (samfunn/politikk), Aftenpodden og Skartveit. Nrk har også gode podcaster som Ekko, Verdibørsen, Kurer, Språkteigen og Abels tårn.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Librarian skrev:

Er det noen som har forslag til podcaster som handler om spesifikke tema, gjerne litteratur, film, kulturnytt, populærvitenskap? Jeg har nettopp begynt å høre på podcasts, men er ikke så interessert i mennesker som bare snakker sammer om stort og smått, vil ha litt klarere tema :)

Litteratur:

- Bokbaren

- NRK bok

- BOBcast (Bergen bibliotek)

- Bokpod 

- NRK kritikerne

 

Historie:

- Den gang da

- Stuff you missed in history class

 

Annet:

- Klimapod

- Et eget rom  (feminisme)

- Star talk radio  (Neil Degrasse Tyson!)

- Studentsamfunnet (kultur, vitenskap, politikk)

- Uløst  (uløste norske mordgåter, om Birgitte Tengs)

- Treningspodden

Jeg hører mye på podcast :fnise:

Endret av Angeleye
Skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Selfie skrev:

Synnøve og Vanessa klarer jeg ikke. Syns det er kjedelig prat om ingenting, og jo mer jeg hører de prate dess mer skjønner jeg at de damene er utrolig høye på seg sjøl. 

Jeg er fremdeles usikker på om jeg skal høre S&V videre. Er enig med deg, de er fryktelig egoistiske, særlig Vanessa, og nevrotiske. 

Det er bare det at det er litt fascinerende også. Bare det at Vanessa driter i om hun er et monster overfor kjæresten.. det er litt sjokkerende ja, og ja, blir fascinert. 

Synnøve er også opptatt av seg selv, men er litt mer nedpå. De innlemmer meg i en verden jeg rett og slett ikke visste fantes :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, EllaSays skrev:

Jeg er fremdeles usikker på om jeg skal høre S&V videre. Er enig med deg, de er fryktelig egoistiske, særlig Vanessa, og nevrotiske. 

Det er bare det at det er litt fascinerende også. Bare det at Vanessa driter i om hun er et monster overfor kjæresten.. det er litt sjokkerende ja, og ja, blir fascinert. 

Synnøve er også opptatt av seg selv, men er litt mer nedpå. De innlemmer meg i en verden jeg rett og slett ikke visste fantes :fnise:

Jeg har bare hørt de to første episodene, syns de var ganske fine! Ble veldig rørt da de pratet om fødselsdepresjon. Er de andre episodene veldig annerledes, eller er det bare vi som er uenige? Orker ikke høre hvis det er slik du beskriver, følger så mange podcaster.

Et til podcast-tips; Rekommandert. Kris Schau (:hjerte:) inviterer en "ekspert" til å fortelle/samtale om et spesifikt tema. Kommer ca én gang i måneden, tatt opp med live-publikum på Postkontoret. Noe av det er veldig artig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Selfie skrev:

TED og Ekko er fine podcasts hvis du vil lære litt!

 

 

1 time siden, Grønt blad skrev:

Prøv Du verden (samfunn/politikk), Aftenpodden og Skartveit. Nrk har også gode podcaster som Ekko, Verdibørsen, Kurer, Språkteigen og Abels tårn.

 

Tusen takk :D Mye å sjekke ut nå!

1 time siden, Angeleye skrev:

Litteratur:

Historie:

Annet:

Jeg hører mye på podcast :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Weekend skrev:

Jeg har bare hørt de to første episodene, syns de var ganske fine! Ble veldig rørt da de pratet om fødselsdepresjon. Er de andre episodene veldig annerledes, eller er det bare vi som er uenige? Orker ikke høre hvis det er slik du beskriver, følger så mange podcaster.

Et til podcast-tips; Rekommandert. Kris Schau (:hjerte:) inviterer en "ekspert" til å fortelle/samtale om et spesifikt tema. Kommer ca én gang i måneden, tatt opp med live-publikum på Postkontoret. Noe av det er veldig artig!

Det er det som er greia, det er så preget av kontraster. Innimellom  det fine og gøyale er det det sykt selvopptatte og merkelige. 

Jeg hører nok neste episode også. :phaedra: 

Akkurat lagt til Rekommandert, elsker stemmen til Kristopher Schau.. :rolleyes:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, EllaSays skrev:

Det er det som er greia, det er så preget av kontraster. Innimellom  det fine og gøyale er det det sykt selvopptatte og merkelige. 

Jeg hører nok neste episode også. :phaedra: 

Akkurat lagt til Rekommandert, elsker stemmen til Kristopher Schau.. :rolleyes:

Hm, da prøver jeg å høre litt til!

Ja, jeg også, han er veldig behagelig. Og utrolig vittig!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Weekend skrev:

Hm, da prøver jeg å høre litt til!

Ja, jeg også, han er veldig behagelig. Og utrolig vittig!

Fint vi er flere :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Selfie
På 9.6.2017 den 17.35, Weekend skrev:

Jeg har bare hørt de to første episodene, syns de var ganske fine! Ble veldig rørt da de pratet om fødselsdepresjon. Er de andre episodene veldig annerledes, eller er det bare vi som er uenige? Orker ikke høre hvis det er slik du beskriver, følger så mange podcaster.

Et til podcast-tips; Rekommandert. Kris Schau (:hjerte:) inviterer en "ekspert" til å fortelle/samtale om et spesifikt tema. Kommer ca én gang i måneden, tatt opp med live-publikum på Postkontoret. Noe av det er veldig artig!

Jeg syns de to første var bedre enn de siste som har vært. Det var først etter episode tre eller fire jeg sluttet å følge. Har alltid hatt følelsen av at den jentekjendisgjengen manglet bakkekontakt (hva er greia med at alle i gjengen er kjendiser på en eller annen måte liksom? Blir man kastet ut hvis man ikke er kjent lenger?), og etter noen episoder har jeg fått det bekreftet syns jeg. Blæh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Vanessa hadde noen morsomme innlegg på bloggen sin mens hun var gravid, så da prøvde jeg meg på Podcasten også, men den falt ikke i smak.  Synes det ble for mye skravling om ingenting. (Hørte bare ett par episoder da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppdager dere nye podcaster?

Synes det er så tilfeldig for min del, og ofte er det gjennom anbefalinger i podcaster jeg liker, at jeg oppdager nye podcaster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Grønt blad skrev:

Hvordan oppdager dere nye podcaster?

Synes det er så tilfeldig for min del, og ofte er det gjennom anbefalinger i podcaster jeg liker, at jeg oppdager nye podcaster.

Pleier å Google, kikke gjennom podcastlistene i appen, få tips gjennom andre podcaster, tips gjennom radio og TV-programmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Grønt blad skrev:

Hvordan oppdager dere nye podcaster?

Synes det er så tilfeldig for min del, og ofte er det gjennom anbefalinger i podcaster jeg liker, at jeg oppdager nye podcaster.

Jeg bruker som sagt Podcast Addict, og i appen finnes det søkefunksjon hvor du feks kan søke "norsk" og så kommer det opp mange alternativer. 
Det er i tillegg mange radioprogrammer som finnes i podcast-versjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et teknisk spørsmål - jeg lytter bare via nettleser og plages med brudd i streamen. Plutselig stopper den, begynner på nytt eller neste episode. Er det et problem i appene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, FruJohansen skrev:

Et teknisk spørsmål - jeg lytter bare via nettleser og plages med brudd i streamen. Plutselig stopper den, begynner på nytt eller neste episode. Er det et problem i appene? 

Jeg har aldri hatt noen problemer med appen til iPhone. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frus3rtSjokkiz

jeg har hørt på få podcaster, så det var bra med mange tips her inne, takk. Det var noen som skrev 20 spørsmål og det håper jeg er det samme som programmet med Trond Viggo så den skal jeg  finne. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg hørte de første episodene av podcasten Overlivet med bloggerne BedreMeg og JannOrama. 

FOR ei syting og klaging UTEN noe særlig humor. Særlig Janne. Hva trodde de da de fikk barn? At det ikke skulle være slitsomt? Det er føkkings slitsomt med barn i hus, særlig når de er små og man får dårlig/lite søvn. Litt sånn er det å ha aktive tenåringer også, jeg har nå 3 stk i hus, men det er på en annen måte allikevel. 

Det er helt greit å sette fokus på ting og ta opp ting, men makan til klaging. Synes også at samtalene glir litt dårlig, det blir litt sånne kleine stillheter. Det kan for all del bli bedre, de er jo i starten, men jeg er skeptisk altså. Tvilsomt at jeg gidder å følge den poden. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...