Gå til innhold

Facebook viser på chat/messenger når du sist var tilkoblet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det en måte å blokkere dette på?

Jeg har et familiemedlem som har stålkontroll til en hver tid når jeg sist var tilkoblet, og det plager meg. 

Anonymkode: d4a98...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kan du skru av chatten for denne ene personen. 

Sånt er så creepy. Har et par slike selv, som bare venter på at det grønne symbolet skal poppe opp, så de kan bombe deg med meldinger. Hva feiler det folk? 

Anonymkode: 8c937...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på det samme! Og å skru av chatten hjelper ikke. Har man en samtale med en person, så kan de når som helst gå inn igjen på den, og da står det øverst: "Aktiv for ... siden". Og det verste er at ofte står det at jeg har vært aktiv, men så har jeg ikke vært det..! Veldig irriterende, når man har folk rundt seg som gjør det til sin oppgave å holde seg oppdatert på nettbruken din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du skru av chatten for denne ene personen. 

Sånt er så creepy. Har et par slike selv, som bare venter på at det grønne symbolet skal poppe opp, så de kan bombe deg med meldinger. Hva feiler det folk? 

Anonymkode: 8c937...06c

Jeg er alltid frakoblet chatten, men min siste aktivitet vises tydeligvis likevel. Veldig irriterende ja!

Anonymkode: d4a98...def

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, bopera skrev:

Jeg lurer på det samme! Og å skru av chatten hjelper ikke. Har man en samtale med en person, så kan de når som helst gå inn igjen på den, og da står det øverst: "Aktiv for ... siden". Og det verste er at ofte står det at jeg har vært aktiv, men så har jeg ikke vært det..! Veldig irriterende, når man har folk rundt seg som gjør det til sin oppgave å holde seg oppdatert på nettbruken din.

Det er rart det ikke går an å skjule det? Det er jo en slags "overvåking" light :P Frustrerende..

Anonymkode: d4a98...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alltid frakoblet chatten, men min siste aktivitet vises tydeligvis likevel. Veldig irriterende ja!

Anonymkode: d4a98...def

Ja, det er så irriterende. Jeg har prøvd veldig lenge å komme unna dette, men det ser ikke ut som det lar seg gjøre. 

Anonymkode: 67802...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går ikke an å skjule det.

Anonymkode: de53b...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Går ikke an å skjule det.

Anonymkode: de53b...d99

Hva så? Folk har jo mobiler så det sier egentlig ingenting om noe mtp akkurat det ts forteller om. :) 

TS: prøv å gå inn på innstillinger og se om FB tilbyr det. eller kontakt FB. Jeg tror det skal la seg gjøre. Det kan hjelpe å stille inn FB din på et annet språk. :)

Anonymkode: f0a54...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, bopera skrev:

Jeg lurer på det samme! Og å skru av chatten hjelper ikke. Har man en samtale med en person, så kan de når som helst gå inn igjen på den, og da står det øverst: "Aktiv for ... siden". Og det verste er at ofte står det at jeg har vært aktiv, men så har jeg ikke vært det..! Veldig irriterende, når man har folk rundt seg som gjør det til sin oppgave å holde seg oppdatert på nettbruken din.

Ja, jeg er veldig lite begeistret for dette overvåkingssystemet på Facebook. Det er jo nok med at andre får beskjed at du har lest en chatmelding. Verre er det når noen har sendt en melding du ikke har svart på samtidig som de ser at du har vært pålogget. 

Anonymkode: 67802...d7d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker messenger lite siden jeg ikke har lastet den ned på mobilen. Men før den kom fikk jeg meldinger til alle døgnets tider for folk så meg alltid som påligger uansett hvor mye jeg gikk ut av appen, både i forgrunn og bakgrunn. Derfor stoler jeg ikke på at noe som helst der inne er nøyaktig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke så veldig nøyaktig den greia... Jeg har opplevd å ha stått som aktiv uten å ha vært på facebook på et døgn 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, bopera skrev:

Jeg lurer på det samme! Og å skru av chatten hjelper ikke. Har man en samtale med en person, så kan de når som helst gå inn igjen på den, og da står det øverst: "Aktiv for ... siden". Og det verste er at ofte står det at jeg har vært aktiv, men så har jeg ikke vært det..! Veldig irriterende, når man har folk rundt seg som gjør det til sin oppgave å holde seg oppdatert på nettbruken din.

Nææææi er det sant :tristbla: Har alltid chatten på facebook avslått og bruker sjelden messenger. Trodde status i messenger viser sist jeg var aktiv på messenger og ikke på facebook. 

Anonymkode: 1656f...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva så? Folk har jo mobiler så det sier egentlig ingenting om noe mtp akkurat det ts forteller om. :) 

TS: prøv å gå inn på innstillinger og se om FB tilbyr det. eller kontakt FB. Jeg tror det skal la seg gjøre. Det kan hjelpe å stille inn FB din på et annet språk. :)

Anonymkode: f0a54...910

Hæ? Det er jo det ts spør om. 

Anonymkode: de53b...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Messenger har forfalt :( før var det mulig å skjule chatt for enkeltpersoner. Men ser ikke ut som det går lengre. Annet enn å blokkere en enkelt person da 

Anonymkode: 8c937...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er frakoblet chatten og bruker datamaskin, så vises det ikke. Men fra telefon vises det uansett om chatten ikke brukes eller du er avkoblet. Når jeg ikke vil at noen skal se min aktivitet, bruker jeg maskin.

Men jeg bruker den funksjonen selv for å sjekke når folk sist var pålogga :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tibbie skrev:

Om du er frakoblet chatten og bruker datamaskin, så vises det ikke. Men fra telefon vises det uansett om chatten ikke brukes eller du er avkoblet. Når jeg ikke vil at noen skal se min aktivitet, bruker jeg maskin.

Men jeg bruker den funksjonen selv for å sjekke når folk sist var pålogga :P 

Jo, det gjør det. 

Anonymkode: 67802...d7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det gjør det. 

Anonymkode: 67802...d7d

Nei, jeg har sjekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie_82

Du vises som aktiv også når du er på Facebook appen selv om du ikke har brukt messenger appen på lenge. Er helt enig i at det er ubehagelig at folk som tydeligvis har lite å drive med holder øye med når man sist var aktiv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Det er jo det ts spør om. 

Anonymkode: de53b...d99

Ja men hva da? Da er det jo bare å forandre språket eller noe i den duren så vil ikke det vises når folk logger seg inn på chatten. :P 
Hvis man bruker telefonen vises det ikke da heller, men mulig messenger (som er et tilleggsprogram facebook har) er annerledes? :klo: Til tross for det så er det bare å forandre språket på telefonen og på messenger. 

Anonymkode: f0a54...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, marie_82 skrev:

Du vises som aktiv også når du er på Facebook appen selv om du ikke har brukt messenger appen på lenge. Er helt enig i at det er ubehagelig at folk som tydeligvis har lite å drive med holder øye med når man sist var aktiv..

Ja, de sitter bare og glaner på når folk brukte chatten sist.

Anonymkode: f0a54...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...