Gå til innhold

Tiden mellom el og ikm...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere det om dagen? Noen som merker noen symtomer? Jeg synst  dpo-land er den tiden i syklusen som er den verste/lengste. Jeg vet at vi traff EL denne prøveperioden og går bare å venter på at dagene skal gå. Jeg er utrolig sliten av denne ventingen. Er kun 4 dpo og har minimalt med energi. Kjenner svake murringer om dagen, men vet jo at det er ALT for tidlig med symtomer på en graviditet enda😜 Det eneste vi håper på at nå må det snart klaffe. Vi har "kun" prøvd i et halvt år.

Anonymkode: c7e82...0c6

Endret av lillesky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er vel 1 dpo i dag, så har ikke merket så veldig mye helt enda:skratte:Men vi hadde kun sex dag 1 med positiv test (får to positive tester hver gang) også to dager før den første positive testen.. så sjansen for at vi har klart å fått til noe denne ppen er veldig lite sannsynlig, så kjenner at det gjør at jeg roer meg litt, jeg er ikke like stresset som det jeg har vært de andre prøveperiodene hvor vi har hatt sex og truffet el spot on! Så ja, jeg pleier som regel å være der du er nå, og føler jeg kjenner symptomer 2 dpo. vi får krysse fingrene for deg denne mnd! la tiden gå fort! :) selv om den føles ut som den går i slow motion! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Theakri skrev:

Jeg er vel 1 dpo i dag, så har ikke merket så veldig mye helt enda:skratte:Men vi hadde kun sex dag 1 med positiv test (får to positive tester hver gang) også to dager før den første positive testen.. så sjansen for at vi har klart å fått til noe denne ppen er veldig lite sannsynlig, så kjenner at det gjør at jeg roer meg litt, jeg er ikke like stresset som det jeg har vært de andre prøveperiodene hvor vi har hatt sex og truffet el spot on! Så ja, jeg pleier som regel å være der du er nå, og føler jeg kjenner symptomer 2 dpo. vi får krysse fingrene for deg denne mnd! la tiden gå fort! :) selv om den føles ut som den går i slow motion! :fnise:

Men da har dere nå lagt inn gode aksjer i forkant av eggløsningen mener jeg, men så bra at du har roen denne PP'n☺️ Hvor lenge har dere prøvd?

Anonymkode: c7e82...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da har dere nå lagt inn gode aksjer i forkant av eggløsningen mener jeg, men så bra at du har roen denne PP'n☺️ Hvor lenge har dere prøvd?

Anonymkode: c7e82...0c6

Nja,jeg tror løpet er kjørt! Men det får vi bare tåle :) men vi får se!
Opprinnelig har vi prøvd i 7 mnd, kanskje litt mindre. Jeg sluttet på pillen i 2014 og etter dette så prøvde vi ikke aktivt men tenkte det fikk skje om det skjedde. I september i fjord tok jeg en test da jeg plutselig begynte å blø lenge før jeg egentlig skulle, dette var en tidlig abort, og var etter dette vi begynte å prøve skikkelig.. Så har vi vært borte fra hverandre i noen mnd pga jobb, så i grunn er det vel kanskje rundt 5 mnd! men har ikke gått på p piller på to år, så er jo ikke vanskelig å skjønne at det tar tid :skratte:får håpe det går for oss begge snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dpo land og klarer omtrent ikke å fokuserenpå noe annet. 8 dpo i dag og har allerede testet 🙄 Men grunnen til at jeg er såpass utålmodig er fordi jeg faktisk ikke aner når jeg hadde el og vet ikke når jeg da får mensen. 

Jeg spottet nemlig noen dager før mensen (noe jeg aldri gjør!) og leste for litt siden at eggløsning kan komme utifra første dagen med spotting eller første dag med sterk mens. Så jeg aner egentlig ikke når jeg hadde el, og får vel kun vite det da jeg får mensen. For hvis det regnes utifra første dag med spotting så har vi ikke hatt sex før etter el, så da sier det seg selv at vi ikke har særlig sjangs for å være gravide denne måneden.

Men enda så måtte jeg bare ta en test. Så jeg klamrer meg til et håp om at vi ikke gikk glipp av eggløsning.

Neste måned så skal vi ha sex annenhver dag, punktum. 

Anonymkode: a2fbc...a67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Theakri skrev:

Nja,jeg tror løpet er kjørt! Men det får vi bare tåle :) men vi får se!
Opprinnelig har vi prøvd i 7 mnd, kanskje litt mindre. Jeg sluttet på pillen i 2014 og etter dette så prøvde vi ikke aktivt men tenkte det fikk skje om det skjedde. I september i fjord tok jeg en test da jeg plutselig begynte å blø lenge før jeg egentlig skulle, dette var en tidlig abort, og var etter dette vi begynte å prøve skikkelig.. Så har vi vært borte fra hverandre i noen mnd pga jobb, så i grunn er det vel kanskje rundt 5 mnd! men har ikke gått på p piller på to år, så er jo ikke vanskelig å skjønne at det tar tid :skratte:får håpe det går for oss begge snart!

Det er i hvertfall noe som kan hjelpe på har jeg hørt 😉 (Å få orgasme altså)

Anonymkode: a2fbc...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Theakri skrev:

Nja,jeg tror løpet er kjørt! Men det får vi bare tåle :) men vi får se!
Opprinnelig har vi prøvd i 7 mnd, kanskje litt mindre. Jeg sluttet på pillen i 2014 og etter dette så prøvde vi ikke aktivt men tenkte det fikk skje om det skjedde. I september i fjord tok jeg en test da jeg plutselig begynte å blø lenge før jeg egentlig skulle, dette var en tidlig abort, og var etter dette vi begynte å prøve skikkelig.. Så har vi vært borte fra hverandre i noen mnd pga jobb, så i grunn er det vel kanskje rundt 5 mnd! men har ikke gått på p piller på to år, så er jo ikke vanskelig å skjønne at det tar tid :skratte:får håpe det går for oss begge snart!

Jeg trodde det var bra å ha sex før og ved positiv el-test😬 Da vet dere iallefall at dere kan bli gravid. Vi får bare smøre oss med tolmodighet🙏🏻☺️

Anonymkode: c7e82...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i dpo land og klarer omtrent ikke å fokuserenpå noe annet. 8 dpo i dag og har allerede testet 🙄 Men grunnen til at jeg er såpass utålmodig er fordi jeg faktisk ikke aner når jeg hadde el og vet ikke når jeg da får mensen. 

Jeg spottet nemlig noen dager før mensen (noe jeg aldri gjør!) og leste for litt siden at eggløsning kan komme utifra første dagen med spotting eller første dag med sterk mens. Så jeg aner egentlig ikke når jeg hadde el, og får vel kun vite det da jeg får mensen. For hvis det regnes utifra første dag med spotting så har vi ikke hatt sex før etter el, så da sier det seg selv at vi ikke har særlig sjangs for å være gravide denne måneden.

Men enda så måtte jeg bare ta en test. Så jeg klamrer meg til et håp om at vi ikke gikk glipp av eggløsning.

Neste måned så skal vi ha sex annenhver dag, punktum. 

Anonymkode: a2fbc...a67

Det er uansett for tidlig å teste, men skjønner frustasjonen din. Jeg har ingen erfaring med spotting enn rett før mensen kommer for fullt. Krysser fingrene for at dere traff El. Vi har desverre ikke muligthet å ha sex anna hver dag hele syklusen pga mannen har reisejobb. Han kom hjem samme dag som positiv El test denne PP'n, men er borte ved neste EL. Vi hadde ingen sex i forkant av EL denne PP'n heller😜 Det skal ikke være enkelt dette her.

Anonymkode: c7e82...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i dpo land og klarer omtrent ikke å fokuserenpå noe annet. 8 dpo i dag og har allerede testet 🙄 Men grunnen til at jeg er såpass utålmodig er fordi jeg faktisk ikke aner når jeg hadde el og vet ikke når jeg da får mensen. 

Jeg spottet nemlig noen dager før mensen (noe jeg aldri gjør!) og leste for litt siden at eggløsning kan komme utifra første dagen med spotting eller første dag med sterk mens. Så jeg aner egentlig ikke når jeg hadde el, og får vel kun vite det da jeg får mensen. For hvis det regnes utifra første dag med spotting så har vi ikke hatt sex før etter el, så da sier det seg selv at vi ikke har særlig sjangs for å være gravide denne måneden.

Men enda så måtte jeg bare ta en test. Så jeg klamrer meg til et håp om at vi ikke gikk glipp av eggløsning.

Neste måned så skal vi ha sex annenhver dag, punktum. 

Anonymkode: a2fbc...a67

Hvordan vet du at du er 8 dpo, uten å ane når du hadde el?

Anonymkode: 6a895...a14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at du er 8 dpo, uten å ane når du hadde el?

Anonymkode: 6a895...a14

😂👍 Jeg må innrømme at jeg følger life appen til punkt og prikke. Så i følge den (med mine sykluser før, regner at jeg har el på dag 14 pga 28 dagersyklus. Men jeg spottet jo i flere dager og aner jo ikke når jeg faktisk skal registrere førte dag mens, så jeg bestemte meg for å la den stå og heller endre det i forhold til når jeg mensen nå. Så jeg begynt så spotte før jeg skulle ha mensen og fikk ordentlig mensenblødning etter jeg skulle hatt mensen. Så jeg er alt fra 6 til 10 dpo 😔 

Anonymkode: a2fbc...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

😂👍 Jeg må innrømme at jeg følger life appen til punkt og prikke. Så i følge den (med mine sykluser før, regner at jeg har el på dag 14 pga 28 dagersyklus. Men jeg spottet jo i flere dager og aner jo ikke når jeg faktisk skal registrere førte dag mens, så jeg bestemte meg for å la den stå og heller endre det i forhold til når jeg mensen nå. Så jeg begynt så spotte før jeg skulle ha mensen og fikk ordentlig mensenblødning etter jeg skulle hatt mensen. Så jeg er alt fra 6 til 10 dpo 😔 

Anonymkode: a2fbc...a67

da så, nei det er ikke greit å vite bestandig. Masse lykke til :blomst: 

Anonymkode: 6a895...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

😂👍 Jeg må innrømme at jeg følger life appen til punkt og prikke. Så i følge den (med mine sykluser før, regner at jeg har el på dag 14 pga 28 dagersyklus. Men jeg spottet jo i flere dager og aner jo ikke når jeg faktisk skal registrere førte dag mens, så jeg bestemte meg for å la den stå og heller endre det i forhold til når jeg mensen nå. Så jeg begynt så spotte før jeg skulle ha mensen og fikk ordentlig mensenblødning etter jeg skulle hatt mensen. Så jeg er alt fra 6 til 10 dpo 😔 

Anonymkode: a2fbc...a67

Anbefaler deg å teste med El en syklus sånn at du forhåpentligvis får en oversikt:-)

Anonymkode: c7e82...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg å teste med El en syklus sånn at du forhåpentligvis får en oversikt:-)

Anonymkode: c7e82...0c6

Ja, jeg tror jeg må det nå. Er jo helt håpløst uten. Er 1pp så tenkte egentlig bare å prøve og se, men håpløst da man ikke har aning om eggløsning.

Anonymkode: a2fbc...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 dpo i dag og har hatt svake mensmurringer i hele dag. Er ikke det alt for tidligt med tanke på tegn på graviditet?😳

Anonymkode: c7e82...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5 dpo i dag og har hatt svake mensmurringer i hele dag. Er ikke det alt for tidligt med tanke på tegn på graviditet?😳

Anonymkode: c7e82...0c6

Jo, er nok det....

Anonymkode: f4d91...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkinger i brystene, menssmerter i eggstokkområdet. Urinen lukter popcorn :o :o 

Anonymkode: 8129a...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stikkinger i brystene, menssmerter i eggstokkområdet. Urinen lukter popcorn :o :o 

Anonymkode: 8129a...647

Hvilken dpo er du?:)

Anonymkode: c7e82...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken dpo er du?:)

Anonymkode: c7e82...0c6

Litt usikker, men 6-10 hvis jeg ikke tar feil

Anonymkode: 8129a...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke dy meg.. Tok en test i dag 8 dpo og den var så klart blendahvit😜 Jeg testet positiv 5 dager før IKM med de andre, så jeg tenker automatisk at løpet er kjørt denne mnd også🙈☺️ 

 

Hvordan går det med dere andre?

Anonymkode: c7e82...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...