AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #1 Del Skrevet 10. mai 2017 Hei, Mistet førerkortet 23 april. Ble tatt i laser kontroll i 80 sone. Ble målt til 161 km/t. Politet tok så klart førerkortet på stedet. Det har nå snart gått 3 uker, og jeg har lest at man kan kreve førerkortet tilbake dersom man ikke har fått brev innen den tid? Stemmer dette? Jeg samtykket IKKE til førerkortbeslag. Har og lest at politet sender saken til Tingretten, og at man da kan få førerkortet midlertidlig tilbake til saken er behandlet. Hvordan er reglene? På forhånd, takk for svar. Anonymkode: 12b72...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 10. mai 2017 #2 Del Skrevet 10. mai 2017 Les dette her pluss lovdataen det blir henvist til. http://www.help.no/HELP-bloggen/Ikke-gi-samtykke-til-midlertidig-foererkortbeslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #3 Del Skrevet 10. mai 2017 3 minutter siden, Belima skrev: Les dette her pluss lovdataen det blir henvist til. http://www.help.no/HELP-bloggen/Ikke-gi-samtykke-til-midlertidig-foererkortbeslag Har lest det. Men blir ikke klok på alt.. Er det noen frist for tingretten å avsi dom om fortsatt beslag? Finner ikke svar på det noe sted. Anonymkode: 12b72...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogsvandreren Skrevet 10. mai 2017 #4 Del Skrevet 10. mai 2017 Hvorfor samtykket du ikke til førerkortbeslag etter den farten? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #5 Del Skrevet 10. mai 2017 15 minutter siden, skogsvandreren skrev: Hvorfor samtykket du ikke til førerkortbeslag etter den farten? Fordi da blir saken din lagt nederst i bunken, så politiet prioriterer ikke ditt lovbrudd. Hvis man ikke samtykker blir saken sendt til Tingretten, og straff blir vurdert av dem. Da har de en frist på 3 uker. Spørsmålet er hvor lang tid tingretten kan bruke på saken, finner ikke svar noe sted. Anonymkode: 12b72...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 10. mai 2017 #6 Del Skrevet 10. mai 2017 Fartsgrense Samfunnsstraff fra og med Fengsel fra og med 50 km/t 92 km/t 96 km/t 60 km/t 110 km/t 115 km/t 70 km/t 120 km/t 125 km/t 80 km/t 130 km/t 136 km/t 90 km/t 142 km/t 150 km/t 100 km/t 155 km/t 165 km/t Tabellen er hentet fra Riksadvokatens rundskriv . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #7 Del Skrevet 10. mai 2017 Du er klar over at dobbel hastighet i forhold til fartsgrensen kvalifiserer til fengsel ikke sant? Det er i så fall bare beslaget som domstolsbehandles innen tre uker om du ikke har samtykket. Anonymkode: 919ec...0dc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #8 Del Skrevet 10. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du er klar over at dobbel hastighet i forhold til fartsgrensen kvalifiserer til fengsel ikke sant? Det er i så fall bare beslaget som domstolsbehandles innen tre uker om du ikke har samtykket. Anonymkode: 919ec...0dc Forstår det med fengsel. Skjønner imidlertid ikke helt hva du mener med domstolsbehandles? Jeg samtykket ikke til førerkortbeslag. Da fikk jeg beskjed om at det ble opp til tingretten. Og at jeg skulle få brev innen 3 uker ellers kunne jeg hente førerkortet igjen. Vel, ingen brev i posten og de har kun 2 dager på seg igjen. (Torsdag og fredag). Anonymkode: 12b72...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #9 Del Skrevet 10. mai 2017 Nå regner ikke helger inn som arbeidsdager. Anonymkode: 0c079...437 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #10 Del Skrevet 10. mai 2017 Nei, men helger regnes inn i uker. Det har jeg sjekket opp. Så det er 15 ukedager med 6 helgedager. Uker telles slik det står i kalenderen; uke 13, uke 14, uke 15 osv. Det var uansett ikke svar på spørsmålet jeg lurer på. Anonymkode: 12b72...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #11 Del Skrevet 10. mai 2017 Jeg håper du aldri får førerkortet tilbake igjen. Slik villmannskjøring på norske veier er mildt sagt trafikkfarlig. Også for møtende trafikk (les: meg og andre). Anonymkode: ca657...f51 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #12 Del Skrevet 10. mai 2017 Haha, det lengste man kan miste førerkortet i Norge er 5 år (kalles livsstid) i dette landet. Folk som er ruspåvirket mister førerkortet i 2 år, så jeg får nok ikke lenger enn det uansett ;-) Dessverre for deg. Til info: Det var INGEN andre på veien, og vi snakker 3 felts motorvei. Var kun en fare for meg selv ;-) Anonymkode: 12b72...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #13 Del Skrevet 10. mai 2017 Så det var heller ikke møtende trafikk. Spør slike spørsmål før du uttaler deg. TAKK!!! Anonymkode: 12b72...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #14 Del Skrevet 10. mai 2017 Jeg uttaler meg nøyaktig som jeg vil. TAKK!!! Anonymkode: ca657...f51 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #15 Del Skrevet 10. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg uttaler meg nøyaktig som jeg vil. TAKK!!! Anonymkode: ca657...f51 Haha, men du skriver jo jeg er en fare for andre og bla bla. Du kjenner ikke til situasjonen en gang. Ikke kom her å lek eplekjekk, du kunne spurt - så hadde jeg fortalt! Anonymkode: 12b72...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 10. mai 2017 #16 Del Skrevet 10. mai 2017 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, men du skriver jo jeg er en fare for andre og bla bla. Du kjenner ikke til situasjonen en gang. Ikke kom her å lek eplekjekk, du kunne spurt - så hadde jeg fortalt! Anonymkode: 12b72...0f6 Best å ta sånne som deg når det ikke er noen andre på veien fremfor å risikere og møte deg på veien i den farten. Man kan jo ikke stole på at du aldri kjører sånn når det er annen trafikk i nærheten. Endret 10. mai 2017 av penny_ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #17 Del Skrevet 10. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, men du skriver jo jeg er en fare for andre og bla bla. Du kjenner ikke til situasjonen en gang. Ikke kom her å lek eplekjekk, du kunne spurt - så hadde jeg fortalt! Anonymkode: 12b72...0f6 Du kjørte uansett forbi NOEN. Du ble tatt i laserkontroll, tross alt. Jeg er ikke interessert i historien, jeg vet bare at du på et tidspunkt var trafikkfarlig og jeg vil aldri se deg i trafikken. Jeg mener du er en komplett på flere nivå her. Villmannskjøringen er bare èn ting, tingene du skriver her tyder på umodenhet. Dårlig moral. Null selvinnsikt. Null ansvarsfull. Du skulle ikke hatt billappen, rett og slett. Anonymkode: ca657...f51 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #18 Del Skrevet 10. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kjørte uansett forbi NOEN. Du ble tatt i laserkontroll, tross alt. Jeg er ikke interessert i historien, jeg vet bare at du på et tidspunkt var trafikkfarlig og jeg vil aldri se deg i trafikken. Jeg mener du er en komplett på flere nivå her. Villmannskjøringen er bare èn ting, tingene du skriver her tyder på umodenhet. Dårlig moral. Null selvinnsikt. Null ansvarsfull. Du skulle ikke hatt billappen, rett og slett. Anonymkode: ca657...f51 komplett idiot skulle det stå. Anonymkode: ca657...f51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slarti Skrevet 10. mai 2017 #19 Del Skrevet 10. mai 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, det lengste man kan miste førerkortet i Norge er 5 år (kalles livsstid) i dette landet. Folk som er ruspåvirket mister førerkortet i 2 år, så jeg får nok ikke lenger enn det uansett ;-) Dessverre for deg. Til info: Det var INGEN andre på veien, og vi snakker 3 felts motorvei. Var kun en fare for meg selv ;-) Anonymkode: 12b72...0f6 Man kan fint miste førerkortet for alltid. du kan søke om å få kjøre opp på nytt men du kan få avslag. du var foresten ikke kun en fare for degselv. Du var også en fare for familien din. Tenk på hvordan det er for dem å miste en av sine kjære. saken skal startes behandling 15 virkedager etter beslaget ikke inkludert dagen du mistet det. du må også huske at postgang for brevet å komme til deg ikke er inkludert i tiden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #20 Del Skrevet 10. mai 2017 Akkurat nå, penny_ skrev: Best å ta sånne som deg når det ikke er noen andre på veien fremfor å risikere og møte deg på veien i den farten. Kjører ikke sånn til vanlig da vet du. Jeg testkjørte en Teslas akselasjon i forhold til BMW M5 2017 for kunde. Ingen - ingen trafikk, og slett rett vei. Kontroll var i høyden. De stod oppå en bru som krysser motorveien. Anonymkode: 12b72...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå