AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #1 Del Skrevet 4. mai 2017 Ei venninne snakker f.eks flytende fransk etter å ha studert der. Jeg hadde engelsk og tysk på ungdomsskolen. Må bruke språket for å holde det ved like. Engelsken også:( andre bekjente er liksom trespråklige. Jeg har jo gelt glemt tysken. Og jeg vil lære et fjerde, fransk eller spansk. Men jeg kan vel egentlig bare se langt etter noen av delene når jeg til og med sliter med å vedlikeholde engelsken. Folk tror vel jeg ikke har gått skole, men jeg kan sikkert barr takke den dårlige hjernen for det hele. Jeg vet ikke om jeg gir opp for lett, eller faktisk har en hjerne av dårlig kvalitet! Anonymkode: c7b44...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #2 Del Skrevet 5. mai 2017 Det er mange som har dårlig selvtillit når det kommer til uttale i fremmedspråk. Jeg snakket engelsk flytende (etter utveksling), men det er mange år siden. Nå høres jeg ut som Petter Solberg når jeg åpner kjeften. Det er sånn som skjer når man ikke bruker det jevnlig. Når du får bruk for engelsken (f.eks på reise) og blir nødt til å bruke det skal du se at det sitter mer der enn du tror! Venninna mi er språklærer og reiser jevnlig til spansktalende land nettopp for å holde språket (spesielt uttalen) ved like. Anonymkode: edd53...0c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #3 Del Skrevet 18. mai 2017 På 4. mai 2017 den 20.57, AnonymBruker skrev: Ei venninne snakker f.eks flytende fransk etter å ha studert der. Jeg hadde engelsk og tysk på ungdomsskolen. Må bruke språket for å holde det ved like. Engelsken også:( andre bekjente er liksom trespråklige. Jeg har jo gelt glemt tysken. Og jeg vil lære et fjerde, fransk eller spansk. Men jeg kan vel egentlig bare se langt etter noen av delene når jeg til og med sliter med å vedlikeholde engelsken. Folk tror vel jeg ikke har gått skole, men jeg kan sikkert barr takke den dårlige hjernen for det hele. Jeg vet ikke om jeg gir opp for lett, eller faktisk har en hjerne av dårlig kvalitet! Anonymkode: c7b44...403 Med mindre man har store lærevansker, kan det meste læres. Selv har jeg litt språkøre, men de færreste har det. Hvis du bor i et annet land i ett år, er det ikke vanskelig å lære seg språket flytende(med mindre vi snakker mandarin, japansk etc..). Nesten ingen jeg kjenner snakker noe særlig av det fremmedspråket de hadde på ungdomsskolen/vgs. Til syvende og sist hadde vi ganske få timer per uke, og man blir ikke flytende av det med mindre man jobber ekstra med det på fritiden. Alle språk må opprettholdes ved bruk, det sier jo seg selv. Jeg er heldig fordi jeg har en del internasjonale venner(som jeg snakker engelsk med), og jeg reiser også en del. Du kan lære mye på egenhånd, hvis du er motivert nok. Les engelske bøker(og skriv ned ordene du ikke kan, og lær dem) og se på amerikanske/engelske serier/filmer med engelske subtitles! De fleste kan kun norsk og engelsk. Det finnes mange sider på nett hvor du kan lære språk gratis, og ikke minst apper. Det er ikke umulig! Anonymkode: 770bd...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå