Gå til innhold

Hva skjedde med madeleine mccann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke jeg som reduserer mistanken mot foreldrene, men beviser mot dem. 

Det er vel en grunn til at foreldrene ikke er arrestert av de som faktisk har hatt tilgang til etterforskningen. Tror du britisk politi lar være å arrestere foreldrene fordi de synes synd på dem? 

Det har vært mange saker i media hvor barnet har blitt drept/borte og foreldrene har fått skylden, noe som i etterkant vist seg å være feil. Første jeg kommer på i farta, var Dingo-saken. Foreldrene ble dømt for drap. Liket ble aldri funnet. Men 30 år senere ble de frikjent. 

Anonymkode: f53c8...d90

Det er vel det portugisiske politiet som skulle arrestert dem, ikke det britiske, og de har forklart hvorfor de ikke gjorde det (medfølelse, kulturforskjeller) og sagt i ettertid at de burde siktet dem for grov forsømmelse. 

Det er ikke nok grunnlag eller bevis for siktelse og få dem dømt for f.eks. drap, det skjønner jo enhver med et helt minimalt grep om jus. Det er derfor de ikke plutselig blir arrestert av britisk politi her. 

Det har også vært saker i media hvor barn har blitt drept/borte og foreldre har vært involvert, og hvor alle de andre sporene politiet har brukt årevis på å følge har vist seg å være feil. Meningsløs argumentasjon. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Det er vel det portugisiske politiet som skulle arrestert dem, ikke det britiske, og de har forklart hvorfor de ikke gjorde det (medfølelse, kulturforskjeller) og sagt i ettertid at de burde siktet dem for grov forsømmelse. 

Det er ikke nok grunnlag eller bevis for siktelse og få dem dømt for f.eks. drap, det skjønner jo enhver med et helt minimalt grep om jus. Det er derfor de ikke plutselig blir arrestert av britisk politi her. 

Det har også vært saker i media hvor barn har blitt drept/borte og foreldre har vært involvert, og hvor alle de andre sporene politiet har brukt årevis på å følge har vist seg å være feil. Meningsløs argumentasjon. 

Altså, portugisisk politi lar være å arrestere to mennesker for fordi de synes synd på dem?? Det er det verste jeg har hørt. Men når man ikke har noe konkret å forholde seg til, er det lett å ty til noe vås som de kom med. 

Skulle jeg da dratt til Portugal og drepe ungen min for så slippe unna fordi de syns synd på meg? Kanskje vi skal gjøre det med alle foreldre som skader/dreper sine barn for det er jo foreldrene det er mest synd på i slike saker. 

Anonymkode: f53c8...d90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Men synes du det er sannsynlig at foreldrene klarte å holde masken under middagen? Det kan jeg bare ikke forstå er mulig for normale mennesker å klare.

Anonymkode: 68471...638

Det er svært fascinerende at noen kan klare dette, og jeg er enig i at det ikke er veldig sannsynlig. Likevel er det ikke umulig. Man får til mye rart under pressede omstendigheter. Det er ikke unormalt at man som opprørt må "ta på seg masken" en liten stund - dette er noe jeg selv har måttet gjøre i ulike sammenhenger, og man klarer det (selv om mine tilfeller selvsagt er langt mindre alvorlige enn dette). Husk at foreldrene hadde gode motiver før å gjøre dette: omsorgsrett for sine to andre barn, samt videre karriere og omdømme. Det at de var i sjokk da Kate i 22-tiden ikke fant Madeleine i senga si gir også mening i denne sammenhengen - det er godt mulig at dette ikke var falske reaksjoner, men at de nå lot de undertrykte følelsene få utløp. Dermed gikk de inn i sjokktilstand.

Anonymkode: 94566...ef8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, portugisisk politi lar være å arrestere to mennesker for fordi de synes synd på dem?? Det er det verste jeg har hørt. Men når man ikke har noe konkret å forholde seg til, er det lett å ty til noe vås som de kom med. 

Skulle jeg da dratt til Portugal og drepe ungen min for så slippe unna fordi de syns synd på meg? Kanskje vi skal gjøre det med alle foreldre som skader/dreper sine barn for det er jo foreldrene det er mest synd på i slike saker. 

Anonymkode: f53c8...d90

Ja, det er jo som sagt elendig politiarbeid, de burde blitt siktet for forsømmelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Jeg synes det er rart at jeg aldri har sett de har brutt sammen og vist tydelig desperasjon, men fremstår rolige. Jeg har kun sett at moren virker bekymret og lei seg, ikke noe mer, og at faren har ett ansiktsuttrykk. Noen som har sett noe annet? Link? Jeg har selv opplevd barn som forsvant fra butikk og blitt komplett hysterisk og strigrått helt til vi fant han igjen. Men folk reagerer forskjellig.

Her var det forresten også noe rart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Bossa Nova skrev:

Jeg synes det er rart at jeg aldri har sett de har brutt sammen og vist tydelig desperasjon, men fremstår rolige. Jeg har kun sett at moren virker bekymret og lei seg, ikke noe mer, og at faren har ett ansiktsuttrykk. Noen som har sett noe annet? Link? Jeg har selv opplevd barn som forsvant fra butikk og blitt komplett hysterisk og strigrått helt til vi fant han igjen. Men folk reagerer forskjellig.

Her var det forresten også noe rart.

 

Hvem er Jane Tanner? Venn av Madeleines foreldre?

Anonymkode: 016d9...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er Jane Tanner? Venn av Madeleines foreldre?

Det er visst en av vennene som spiste middag med foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bossa Nova skrev:

Det er visst en av vennene som spiste middag med foreldrene.

Takk! I kommentarfeltet under videoen på Youtube, er det en som har skrevet: " She also said brits wear shorts, and the person had trousers and jacket. Then she kept saying it is cold and she had a jumper on. She was making it all up as the interview went on. "

Anonymkode: 016d9...ce8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! I kommentarfeltet under videoen på Youtube, er det en som har skrevet: " She also said brits wear shorts, and the person had trousers and jacket. Then she kept saying it is cold and she had a jumper on. She was making it all up as the interview went on. "

Anonymkode: 016d9...ce8

ÆSJ, fikk frysning. Enig i at det der var freaky.

Anonymkode: f0313...d59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kilder meg her, og kilder meg der. 

Rart at ikke disse rapportene er overlevert britiske myndigheter slik at de kan arrestere foreldrene🤔

Jeg syns det er veldig merkelig at de vet hvordan Madeleine visstnok skal ha dødd, uten å ha obdusert et lik. Ikke engang en dråpe blod har de. 

I Peter Madsen saken, kunne de ikke engang fastslå dødsårsaken, da de først bare fant hodet til Kim Wall, og ikke resten av kroppen. 

 

Anonymkode: f53c8...d90

Feil. De fant først bare torsoen. Så dukket det opp armer, ben og hode senere.

Anonymkode: 8ebbc...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror foreldrene var involvert på en eller annen måte, men hvis hun døde i Portugal hvor er liket? Hvor god kjennskap hadde foreldrene til området til å kunne skjule det? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil. De fant først bare torsoen. Så dukket det opp armer, ben og hode senere.

Anonymkode: 8ebbc...ada

Poenget var at de ikke klarte å fastslå hvordan hun døde, enda de hadde en kroppsdel! 

I McCann saken, har de verken et lik, eller en bloddråpe å gå etter og likevel «løst» saken. 

Anonymkode: f53c8...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, Bossa Nova said:

Jeg synes det er rart at jeg aldri har sett de har brutt sammen og vist tydelig desperasjon, men fremstår rolige. Jeg har kun sett at moren virker bekymret og lei seg, ikke noe mer, og at faren har ett ansiktsuttrykk. Noen som har sett noe annet? Link? Jeg har selv opplevd barn som forsvant fra butikk og blitt komplett hysterisk og strigrått helt til vi fant han igjen. Men folk reagerer forskjellig.

Her var det forresten også noe rart.

 

Æsj, denne var creepy.

Anonymkode: 94566...ef8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Poenget var at de ikke klarte å fastslå hvordan hun døde, enda de hadde en kroppsdel! 

I McCann saken, har de verken et lik, eller en bloddråpe å gå etter og likevel «løst» saken. 

Anonymkode: f53c8...d90

"Bloddråpe" http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/BLOOD.htm

Har du i det hele tatt lest at både en blodhund og en kadaverhund markerte på gulvet bak sofaen, i klesskapet, i bilen de leide, på kosedyret til Madeleine?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-506725/Blood-McCanns-hire-car-DID-come-Madeleine.html

Men til tross for dette, er det ikke bevis som vil holde i en rettsak. Ingen blir dømt på indisier. Mange indisier, men likevel ikke 100%. Man skal bli dømt hvis det ikke er en skygge av tvil.

Nå er det forskjell på en rettsak og hve folk flest mener. Du vet alle som er frikjent i voldtektsaker? Husker du de tre i Hemsedal? Jeg kan skjønne hvorfor de ble frikjent i retten. Likevel ble de dømt i alle landets aviser og tusenvis møtte opp i markeringer for å vise sin støtte til offeret.

For meg personlig og for mange andre, er indisiene godt nok for å dømme McCann ekteparet skyldige som privatperson. Hvis jeg satt i en jury ville jeg antagelig bli tvunget til å frikjenne de, selv om jeg ville ønske at jeg var fri til å skrike ut at de var skyldige som bare helvete.

Dette fordi indisier holder oppe en mulighet for tvil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, ops2 skrev:

"Bloddråpe" http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/BLOOD.htm

Har du i det hele tatt lest at både en blodhund og en kadaverhund markerte på gulvet bak sofaen, i klesskapet, i bilen de leide, på kosedyret til Madeleine?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-506725/Blood-McCanns-hire-car-DID-come-Madeleine.html

Men til tross for dette, er det ikke bevis som vil holde i en rettsak. Ingen blir dømt på indisier. Mange indisier, men likevel ikke 100%. Man skal bli dømt hvis det ikke er en skygge av tvil.

Nå er det forskjell på en rettsak og hve folk flest mener. Du vet alle som er frikjent i voldtektsaker? Husker du de tre i Hemsedal? Jeg kan skjønne hvorfor de ble frikjent i retten. Likevel ble de dømt i alle landets aviser og tusenvis møtte opp i markeringer for å vise sin støtte til offeret.

For meg personlig og for mange andre, er indisiene godt nok for å dømme McCann ekteparet skyldige som privatperson. Hvis jeg satt i en jury ville jeg antagelig bli tvunget til å frikjenne de, selv om jeg ville ønske at jeg var fri til å skrike ut at de var skyldige som bare helvete.

Dette fordi indisier holder oppe en mulighet for tvil.

Jeg har lest. 

Heldigvis er det ingen som ble dømt på indisier. 

Anonymkode: f53c8...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Bossa Nova skrev:

Jeg synes det er rart at jeg aldri har sett de har brutt sammen og vist tydelig desperasjon, men fremstår rolige. Jeg har kun sett at moren virker bekymret og lei seg, ikke noe mer, og at faren har ett ansiktsuttrykk. Noen som har sett noe annet? Link? Jeg har selv opplevd barn som forsvant fra butikk og blitt komplett hysterisk og strigrått helt til vi fant han igjen. Men folk reagerer forskjellig.

Her var det forresten også noe rart.

 

Da hun snakket om barnet som ble båret på en rar måte. Så spoles filmen tilbake og vi hører flere ganger det samme. Det virker som han som har tatt opp dette, han som snakker i bakgrunnen, at han sier at Tanner sier at hun bar barnet, men det jeg hører er at hun sier at hun syns det var rart at et barn ble båret sånn, for hvis hun skulle båret et barn så ville hun holdt det opp mot skulderen.

Er det ikke det hun sier? 

Det er jo bare hun som forklarer at dersom hun skulle båret et barn så ville hun holdt det mot skulderen og ikke over armene? Hun sier ikke at det var hun som bar barnet? 

 

Anonymkode: bb4f0...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da hun snakket om barnet som ble båret på en rar måte. Så spoles filmen tilbake og vi hører flere ganger det samme. Det virker som han som har tatt opp dette, han som snakker i bakgrunnen, at han sier at Tanner sier at hun bar barnet, men det jeg hører er at hun sier at hun syns det var rart at et barn ble båret sånn, for hvis hun skulle båret et barn så ville hun holdt det opp mot skulderen.

Er det ikke det hun sier? 

Det er jo bare hun som forklarer at dersom hun skulle båret et barn så ville hun holdt det mot skulderen og ikke over armene? Hun sier ikke at det var hun som bar barnet? 

 

Anonymkode: bb4f0...534

Hun sier vel "jeg bar barnes slik,men man burde kanskje bært det slik", ikke ordrett sitat men slik jeg tolker det. 

Anonymkode: 1f32a...1bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...